Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaita syitä, miksi ette saaneet hakemaanne työpaikkaa?

Vierailija
05.11.2025 |

En löytänyt tästä aiheesta ainakaan kovinkaan tuoretta ketjua, joten aloitetaan sellainen itse. Eli: kun olette hakeneet työpaikkaa ja saaneet sen "valintamme tällä kertaa kohdistunut teihin" -vastauksen; jos teille on eritelty syitä sille miksi ette tulleet valituiksi, onko vastaan tullut kovinkin lennokkaita, kummallisia tai muuten mieleen jääneitä perusteluja?

Aloitan. Olen tehnyt kotiavustajan töitä pian kaksi vuosikymmentä. Tovi sitten työhakuuni myytiin ei oota ja nimettiin perusteluna se, etten työhaastattelussa antamani vastauksen mukaan laula karaokea mielelläni. Työ kun olisi (tätä en hakiessa tiennyt) edellyttänyt paitsi asiakkaan viemistä karaokebaariin, myös itse laulamista. 

(Sama asiakas näyttää edelleen hakevan kotiavustajaa, mutta toista kertaa en ole enää paikkaa hakenut. Toivottavasti löydämme kumpikin etsimämme.)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain 60-luvulla säästöpankkiin töihin keskikoulun jälkeen. En saanut työtä, koska mulla oli kuulema liian hyvä todistus. Ka oli 9. No sen jälkeen en ole säästöpankkia tarvinnutkaan😅

Onneksi jatkoin opiskelua ja sain oikeita töitä.

T. N 76 v

Vierailija
2/6 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut hakemaani paikkaa koska olin mies. Rekrytoiva esinainen vielä sanoi tämän syyn suoraan että halusi tiimiin naisen koska muutkin tiimissä olivat naisia, ja ajatteli kai pehmentävänsä takaiskua lisäämällä vielä, että olit kyllä muuten pätevin hakija! Tapahtui 90-luvulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiin hain peruspirkoksi. Haastattelu meni hyvin, vastasin sujuvasti esitettyihin kysymyksiin ja keskustelu oli vuorovaikutteista. Sain kehuja haastattelun jälkeen. Pitkä kokemus asiakaspalvelutyöstä ja vaadittava pätevyys löytyi. No, en saanut paikkaa ja kysyttäessä sain syyn: painotettiin enemmän kuuntelupuolta?! 😲

Vierailija
4/6 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko se syy miksen saanut paikkaa, mutta kerran olin työhaastattelussa missä haastattelija kyseli kaikkea kummallista varhaislapsuudestani. Monesko lapsi olin perheessä, millaisia leikkejä leikin lapsena jne.. 

Tuli mieleen että oli lukenut jonkun psykiatrian alkeet -oppaan ja yritti tehdä omaa psykoanalyysiä. Onneksi en siihen firmaan joutunut. 

Vierailija
5/6 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutin "liian akateemiselta" työyhteisöön. Jooh :D

Vierailija
6/6 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain siivoojan paikkaa (olisi ollut huoltoaseman perussiivoa ja satunnaista rappusiivousta) enkä saanut paikkaa. Syyksi sanottiin, että olin "liian nuori". Olin silloin 19-vuotias. (Työ ei edellyttänyt ajokorttia.) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä