Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Tilanne 29.8
Annuska (20v) kp 52/35-43 ya 12/14
Tuulahdus (22v) kp 36/? yk 2
Tiinu89 kp 36/? yk 4
Mia94 (21v) kp 35/26-28 yk 2
Unikeonsuru (30v) kp 35/32 yk1
Leona (29v) kp 32/35-37 yk 2
Meriemilia kp 30/27 yk 2
Guagua kp 30/29 yk 3
Melissa83 (31v) kp 29/29 yk1
Kompuroiva Hylje (29v) kp 28/29 yk 3
Miuku Mauku (27v) kp 26/35? yk 5
Lumilla kp 26/25-27 yk 10
NooraV kp 26/? yk 8
PinkkiDrinkki (35v) kp 25/27-30 yk 8
Laulurastas83 kp 24/29-31 yk 9
Supera (20v) kp 22/29 ya 2/14
Pioni1 (28v) kp 21/34 yk 6
Shyvonne (30v) kp 20/29-30 yk 4
Louisa (27v) kp 17/20-30? yk 5
Dimou (26v) kp 17/? yk 11 (ya 7/14)
Helmuri (30v) kp 16/24 yk 6
Candyk kp 15/27-28 yk 3
Dreamer15 (28v) kp 15/29-31 yk 4
Rinse (25v) kp 12/29 yk 1
TikiTiki (26v) kp 10/27-29 yk 12
Ninnu (25v) Kp 10/28-30 yk 2
Piivi (27v) kp 9/25-33 yk 3
Starling (41v) kp 9/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)
Hiutaleinen (27v) kp 7/28 yk 2
Sipriina kp 7/29-31 yk 5
Kevättähti kp 6/~28 yk3
Muffeli (29v) kp 4/28-33 yk 4
EICH (31v) kp 3/26-29 ya 6/2013 (kkm 2/2015)
Nuuskiksentytär kp 3/28-32 yk 7
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Minniminni (22v), Hulina (28v), Kissanainen87, Jannuli85, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v)
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
Toukokuussa 4 plussaa
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
ELOKUUSSA PLUSSANNEET
Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Pitäisköhän sitä pikkuhiljaa pistää pystyyn yritys päällä vol. 3? :)
Eipä tärpännyt ekasta kuukaudesta... Myönnän että sattuu aika tavalla
Tekisi mieli lohduttaa että teillähän on vasta eka yritys ja ihmetellä miten voi jo nyt sattua, mutta koska itselläni on sama tilanne yk 1 ja raskaus testit negoja niin en voi kun samaistua. 35 päivää jo pyörittänyt päässään ajatusta vauvasta päivittäin, tunneittain... eikä nyt tärpännytkään. Itse odotan vielä kuukautisten alkamista ja uuden kierron alkua, alkaisi edes se. Oletko kauan haaveillut vauvasta?
Päätä pystyyn ja uuteen yritykseen!
KEVÄTTÄHTI eli juu tää oli toinen keskenmeno mutta siitä ekasta on aikaa joka tapahtu ennen ku esikko sai alkunsa. tää oli kuitenkin jotenki rankempi henkisesti :/ ja on edelleen. Mut yritän ajatella positiivisesti enkä vaipua ihan maan matoseks.
DIMOU ehkä vois tehdä uuden yritys päällä 2015 :) alkaa oleen jo niin pitkä tää nykynen ja porukka vaihtunut aika paljon.
Nyt ei oo itellä mitään päivitettävää :) petipuuhia harrastetaan mutta en jaksa ressata oviksen ajankohtaa.
Sipriina (27v) kp 7/29-31 yk 5 (km 08/15)
Heippahei kaikille ! Muutaman sivun jaksoin lukea ja pahoittelut siitä. Koulumenot ja työt pukkaa kovaa päälle :D seliseliä siis vähän :D
Meillä miehen clomihoito jatkuu. Uusi simppa-analyysi aika varattu lokakuulle. Kun lapsettomuushoitaja kysyi analyysin aikaa varatessani että onko mitään oireita ollut, niin vastaukseni oli että ei ainakaan mitään negatiivisia pienellä naurulla :D miestä haluttaa useammin (haluttomuus ei meillä ole se ongelma, aina on haluttanut ja nyt vielä enemmän) ja sperma on jo ns. Koostumukseltaan vähä täyteläisempää ja määrältään sitä on enemmän. Anteeksi tämä kuvaus :D iso peukku siis clomeille. Mies kuitenkin ns. Elämänsä kunnossa :D kp 23 menossa ja tissit nyt jo niin kipeät että,,, ei kivaa välistä ollenkaan mut tämähä herättää mussa jo suurta toivonkipinää :)
Meillä tuo vauva on vaa niiiin suuri haave, mitään en toivo niin paljon kuin omaa lasta. Onneksi hoidot antanu uutta intoa taas kun yritystä on 1v ja 7kk jo takana.
Kiitos unikeonsuru. Vauvakuume alkoi edellisen parisuhteen aikana, joskus alkuvuodesta 2013 mutta silloinen parisuhde, jota oli kestänyt 14v päättyi yllättäen. Olin onnekas ja löysin ihanan rakastavan miehen jonka kanssa ollaan vuoden seurustelun jälkeen otettu seuraava askel eteenpäin. Olen nyt aikamoisen tunnemyrskyn vallassa enkä tiedä mitä nyt tapahtuu. Luulin tosiaan että kuukautisethan sieltä tulee, ajankohta ja kaikki sopii kuin nakutettu mutta vuoto on kummallista. Sitä ei oikeastaan ole vaan on sellaista ruskeaa limamaista eritettä. Pelottaa että mistä tässä on oikein kyse :(
Kannatan uuden ketjun perustamista, tämä on niin täynnä ja hidastaa mun huonolla hitaalla kännyllä.
Pahoittelut keskenmenoista. Niin surullista, onnen kukkuloilta pohjamutiin. Halit kaikille.
Itse jännäillään loppumetrejä kierrossa taas. Toiveet ei kovin korkealla sen ohuen limakalvon vuoksi, mutta toisaalta todistetusti ovis ollut kp 13 tai 14 (ultralla nähty), joten... aaargh, näitä viimeisiä päiviä. Oloja ei ole, menkkaturvotus puuttuu (hyvä merkki??), paleltaa kuten aina loppukierrosta jne. Joten paha sanoa juuta tai jaata. Aikaisintaan perjantaina sallin itseni testata, jos vuoto pysyy pois. Onneksi ovis ollut ajallaan joten menkatkin tulevat sitten ajallaan jos ovat tullakseen.
PD kp 26
Kaipa jokainen kierto on kuumeilevalle uusi toive vauvasta, oli yritystä takana minkä verran tahansa. Ehkäpä sitä päinvastoin pitkän yrityksen myötä oppii suhtautumaan vähemmän toiveikkaasti, ja pettymään vähän vähemmän kun menkat alkaa eikä toiveet toteudu?
Ja jokainen plussa on sitten kuin lupaus vauvasta. Ja keskenmenojen myötä oppii suhtautumaan tähänkin lupaukseen vähemmän varmana...
Sattuuhan se. Sekä se, kun toiveet eivät toteudu, että se kun se lupaus rikotaan. Vauvaa ei tule vaikka testi jo "lupasi", kertoi, että sellainen on lähtenyt kasvamaan.
Ja uutta ketjua vaan kehiin, johan tämä noin sata sivua riittää :)
MELISSA83 harmillisia tuollaiset oudot vuodot, raskausaikanahan on normaaliakin vuodella joskus. Oletko tehnyt testiä?
Onko kukaan testaillut kohdunnapukasta raskautta, itse kokeilin uteliaana ja viikko sitten oli viellä kova ja ylhäällä, viime päivinä pehmeytyi ja laski, siis ennen kuukautisia...raskaana se oli tosi ylhäällä, ei meinannut yltää ja kova. Ensi kerralla en tarviikkaan kaupan testiä kun voin testata sen itsekkin ilmaiseksi :)
Minulla alkoi vihdoin kuukautiset, onneksi. Tosi rasittavaa kieriä oudoissa oireissa. Minulla oli nyt sitten aivan järkyttävät pms oireet keskenmenon jälkeen, ja kesti sieltä ovulaatiosta asti tähän päivään, toivottavasti helpottaa pian ja toivottavasti lievenee ajan kanssa. Laitan nyt kierron pituudeksi 32 kun luulen että tämä kierto ei nyt ollut ihan tavallinen ja yritys kerroiksi 3 mukaan lukien keskeytyneen kerran, sillainhan se on todenmukaisempaa ehkä..
Kp1/32 yk3 (1 keskenmeno)
Uusi keskustelu on nyt pystyssä, sinne vaan :)
Unikeonsuru, eipä sitä kukaan ole mikään sanomaan että ketä saa tuntea surua ja kuinka paljon ja missä vaiheessa. Ainahan löytyy joku jonka on "oikeutetumpaa" surra, mutta ei se sitä poista etteikö siltikin tuntuisi itsestä kamalalta. Jokainen täällä varmaan ihan tosissaan lasta toivoo ja yrittää, joten totta kai se tuntuu pahalta jos siinä ei onnistu, oli sitten ensimmäinen tai viidestoista kierto.
Henkilökohtaisesti voin ainakin allekirjoittaa Kevättähden pohdinnan siitä, että yrityksen pitkittyessä pettymys ei enää ole niin paha. Minulla ehkä neljä ensimmäistä kiertoa olivat ihan kamalat, aina tuli itkettyä uuden kierron alettua, huoli oli valtava siitä että joku on pielessä, vaikka rationaalisesti tiesikin että ihan muutama kierto vasta takana. Sitten mulla alkoikin ihan kunnon kiertohäiriöt, varmistui että jokin tosiaan on pielessä ja jännästi pettymys siinä kohtaa pettymys lieveni, kun myönsi itselleen sen faktan että aika kauan tässä taitaa vielä mennä ennen kuin onnistutaan.
Mutta tosiaan, vien tuon listan uuteen keskusteluun ja jatketaan sitten siellä :)
Hei, pääseekö tänne vielä mukaan? :)
Ilman ehkäisyä on oltu 1/2015 alkaen. Olen 35 v ja neljättä lasta toivon. Kierto on 30 päivää. Aloitin tässä kierrossa greippimehun juomisen ja aion käyttää ovistestejä! Tänään on kp 5 ja kuukautisveri sen kuin valuu...
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Moi pitkästä aikaa kaikille! Kävin tänään naistentautin poliklinikalla. Kohdunlimakalvo tosi ohut ja keltarauhashormonia määräättii 10pv kuuriks jospa menkat alkais. Ollu niin kauan pois lääkkeiden takia.
Sitten yritämme saada lasta kun hormonit toimii mulla taas. Toivotaa et toimii
Heippa! Pääsiskö suljettuun ryhmään mukaan laitoin pyyntöä :)
Shyvonne: Mullakin yk1 oli digiplussa, ja kierron pituudeksi tuli sitten 34, kun kierto on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen aina välillä 25-32 (nyt siis 1,5 vuoden ajan mennyt aina tuohon väliin). Yleisimmin 28-31, 32 vain kerran yli vuosi sitten. Eikä raskausoireista tuossa lyhyessä plussakierrossa ollut mitään epäselvyyttä, olivat itseasiassa alkuun voimakkaampia kuin tässä viimeisessä plussassa, joka keskeytettiin vasta 11. viikolla kun alkio ei kasvanut.
Kaksi päivää oviksesta en kyllä ole tuntenut mitään :) Mutta esim. viime kierrossa olin alkuun 99% varma että ovis oli liian myöhään ja meni hyödyntämättä enkä todellakaan kuulostellut mitään oireita. No, noin 5 päivää arvioidun oviksen jälkeen tuli ihan yhtäkkiä tosi kova repäisykipu, josta heräsi epäilyt. Siinä vaiheessa kun testasin olin jo lähes varma.
Pitäisiköhän tässä nyt toivoa mahdollisimman oireetonta loppukiertoa sen merkkinä, että saisi pysyvät plussan? :D
Kiitos Dimou taas listan päivittämisestä!
Onko sulla Sipriina siis ollut useampia keskenmenoja? Sori jos olet siitä ennen kirjoitellut, olin täältä kuitenkin poissa lähes pari kuukautta, enkä muista/ole huomannut.