Menneisyyden salaaminen
Olen työpaikallani kertonut yhdelle toiselle työntekijälle asian, jota pidän itseni kannalta aika salaisena. En tiedä miksi menin sen sillon sanomaan, olin kai väsynyt valehtelun verkkoon ja en osannut odottaa ollenkaan hänen kysymystä, joten lipsautin asian. Kyse on siitä asuinpaikasta missä harrastin ennen huoraamista, kovan rahapulan takia, oli velkoja ja kaikenlaista, nyt olen saanut asiani/elämäni/mielenterveyteni vihdoin ja viimein kuntoon ja elän muuten hyvää elämää, paitsi työpaikka on surkea... Meillä on kaikki ilkeitä toisilleen ja jatkuvasti saa pelätä potkujen uhkaa, kun pomo on sellainen. Tahtoisin vaihtaa töihin muualle. Muille työntekijöille olen kertonut kahden kesken kun he ovat minulta joskus asiaa kysyneet, että olen muuttanut aivan toisesta kaupungista, mitä sanoin sille ensimmäiselle henkilölle joka kysyi.
Olen järkyttynyt siitä, että isossa kaupungissa! työpaikalleni sattui myös toinen henkilö jolla on yhteyksiä sille pikku paikkakunnalle mistä olen kotoisin! Ahdistuin, aivan suunattomasti. Miten voi olla mahdollista.
Nyt jos jätän työsuhteeni kesken kaiken kesken, herätänkö sillä paljon huomiota? ja pelkään, että herätän. Sitten pelkään, että joku mielii kysyä siltä ensimmäiseltä henkilöltä kelle sanoin mistä olen oikeasti kotosin tai ainakin hänen kuullensa, " Mistäs se Jenni oli muuten kotosin? " ja totuus paljastuu ja huomataan myös, että olen puhunut ristiin asioita mikä varmaan herättää ihmisissä vielä enemmän mielenkiintoa.
Niin mitä teen?
Pari kuukautta ois vielä tätä nykyistä työsuhdetta jäljellä, mutta mulla on joka päivä ihan helvetillinen olo mennä töihin ja tuska olla siellä. Kumpa jaksaisinkin... Mutta kun pitäisi pystyä välittämään myös itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan! En tiedä odottaako toisessa työpaikassa, toisella alalla, parempi tulevaisuus henkisen olotilan kannalta, mutta toivotaan... Pakko se ois yrittää jotain.
Kotipaikkakunnalla kaikki tietää huorailuistani ja ystävät jäi myös sinne, nyt minulla on uusia ystäviä ja mies. Mies joka ei tiedä menneisyydestäni, mitään. Onneksi suurinosa työtovereistani on huomattavasti vanhempia kuin minä, joten sinällään en pelkää, että heitä kiinostaisi kaivella asiaa tai siitä tulisi mitään suurempaa numeroa, vaikka ristiin puhumiseni tulisi esimerkiksi ilmi. Mutta työyhteisöön mahtuu myös muutama nuorempi työntekijä, joista yksi on asunut aika lähellä minua isossa kaupungissa nykyisellä asuinalueella missä minä asun! ja pelkään, että hänellä saattaisi olla jonkinlaisia yhteyksiä myös kotipaikkakunnalleni... Koska, olihan meillä töissä myös se yksi työntekijä jolla sattui jopa olemaan!
Mitään en enemmän kadu kuin huorailujani. Ja tuota, että saatoin olla niin hölmö, etten suojellut taaskaan itseäni ja menin yhdelle ihmiselle kertomaan, mistä olen oikeasti kotoisin. Olisi pitänyt vaan sanoa, että täältä missä nytkin asun. Pakko kai se on vaan jatkaa valheiden verkkoa, jos meinaa itseään suojella menneisyydeltään. Olin nuori, hölmö, ongelmaiset vanhemmat, paskoja ihmissuhteita... Kun tein nuo kaikki virheeni mitkä ovat johtaneet minut tähän pisteeseen. Olin itseasiassa, ala-ikäinen, kun huorasin!. Eli lapsi vielä tai nuori. Ja nyt saan koko loppuikäni peitellä sitä asiaa, jotkut "ystäväni" jaksoivat oikeen siellä kotipaikkakunnalla minua piinata siitä, eri keinoin, kun olin mennyt huoraamaan, meno oli julmaa..... Pelkään jos ne saavat nyt tietää, missä elelen ja normaalia tulevaisuutta rakentelen, niin halu on liian kova tulla pilaamaan tulevaisuutenikin. Sitten viimeistään tapan itseni, en jaksa enää ponnistella.
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:14"]
Hurja tarina. Suomi on lopulta niin pieni maa että aina löytyy joku joka tuntee sinun tuttavan. Miten se olikaan... Jokainen on viiden kättelyn päässä jostakin.
[/quote]
Ei muuten välttämättä tunne. Se on osittain ihan puhtaasta sattumastakin kiinni, että tunteeko joku vai ei.
[/quote]
Pelkään että mun kohtalo on että mun kohdalla käy pelkkiä paskoja sattumia ja elämä on mahdollisimman rankka, vaikka mä kuinka yrittäisin ponnistella ja luoda siitä parempaa ja normaalimpaa, niinku oon tähän asti tehny ja sitten mä en jossain vaiheessa enää jaksa ja traagisesti tapan ihteni .....
En halua sitä kohtaloa ja yritän juosta sitä karkuun! niin monen monen monen monta kertaa oon itkeny näille asioille, niin että sydämeen sattuu.
Uskon, että jotkut jopa nauttisi siitä jos minulle likaselle, inhottavalle, huoralle kävis noin. Sillon kun olin 15 ja harrastin tuota huorailua ja jäin myöhemmin siitä kiinni, mulle sanottiin ihan suoraan että tapa ihtes! ja kun mulla oli irc-galleriassa sellanen kysely, joista yks kysymys oli, mitä tekisit jos kuolisin?, niin yks näistä minun haukkujista ja pahoinpitelijöistä vaan sano, naurasin.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:21"]
Hurja tarina. Suomi on lopulta niin pieni maa että aina löytyy joku joka tuntee sinun tuttavan. Miten se olikaan... Jokainen on viiden kättelyn päässä jostakin.
[/quote]
Onneksi nämä pienet suomalaiset piirit voi aina haluessaan jättää ja lähteä parempiin piireihin ulkomaille. :)
[/quote]
Mutta kun emmä halua ulkomaille, rakastan muuten mun kotimaata ja olen niin köyhä, että ei mulla olisi varaa edes lähteä ja miten pärjäisin siellä? ei tullut kouluaikoina kunnolla opiskeltua mm. englannin kieltä... Minkä ehkä osaisit arvatakkin.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:22"]
sä oot ollut lapsi eli juridisesti sua on käytetty hyväksi.Miksi se pilaisi sun elämää enää, jos itse et halua sen pilaavan. Häntä pystyyn. Jos mä kuulisin työkaverin tai muun olleen samassa kuin sä, niin siitä ei todellakaan koituisi mitään pahaa tälle kohteelle.
[/quote]
No miks mua sitten niin moni kidutti, etenkin henkisesti, kun tuo asia selvisi?
Vaikee kulkee häntä pystyssä, kun epävarma elämän pilaantumisen pelko, tuntuu että kulkee koko ajan kintereillä minne mä ikinä meenkin...
En pysty olee menneisyyteni kanssa sinut, koska tuntuu että se ei oo tie minkä mä oon ihan vilpittömästi valinnu. Siihen huonon tien valihtemiseen ihteni lisäksi, on vaikuttanut moni muukin asia....
Siis myit itseäsi vai?
Lassukan provo lienee.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:20"]
[/quote]
Ei muuten välttämättä tunne. Se on osittain ihan puhtaasta sattumastakin kiinni, että tunteeko joku vai ei.
[/quote]Enemmänkin on sattumaa, jos ei mitään yhteisiä kontakteja löydy.
[/quote]
Onhan se sekin sattumaa toki, mutta elämässä yleensä joskus niitä sattumiakin tapahtuu, suuntaan kun toiseenkin.
[/quote]
En halua uskoa että mulle sattuu enää pahoja sattumuksia. Mutta kun en tiedä mihin uskoa ja minkä kortin uskallan elämässä esimerkiksi kääntää, ettei taas kaikelta petä pohja alta...
Välillä tuntuu kuin mä olisin riivattu! Niin paljon on tapahtunut minulle kaikkea pahaa..
Moni ei voi käsittää tätä tunnetta, se on varma, ennen kun itse kokis samanlaisen paskan läpi...
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:30"]
Viimesijaisena keinona uuden elämisen aloittamiseen voi käyttää oman henkilöllisyyden vaihtamista. Suomessakin on olemassa muutamia täysin laillisia keinoja, joilla omaa henkilöllisyyttään voi tietyin osin muuttaa.
Eikä tätä pidä sekoittaa mihinkään Salkkareissa tapahtuneeseen Marianna Kurjen tapaukseen. Oman henkilöllisyyden vaihtaminen ja identiteettivarkaus/toisena henkilönä esiintyminen ovat täysin eri asioita. Niistä ensimmäisenä mainittu voidaan tehdä täysin laillisestikin, toinen taas on aina laiton.
[/quote]
No mä olen ollut niin pelokas, että olen vaihtanut jopa mun nimeä...
Sairaaksi piti tämän jutun mennä !! Ja ne jotka teki musta/mun elämästä näin sairasta, pääsee kuin koira veräjästä !!! Mun vanhemmat, ne kaikki haukkujat...
Mikä merkitys tällä kaikella on ja mitä järkeä tässä kaikessa enää on... ??
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:51"]
Elämäsi menee hyvin, kun vain itse teet oikeita valintoja nyt ja tulevaisuudessa.
[/quote]
Kuuluuko oman menneisyyden epärehellinen peittely puolisolta niihin oikeisiin valintoihin?
[/quote]
"Epärehellinen peittely"? Ei ap mikään rikollinen ole ollut. Päinvastoin, uhri.
[/quote]
AP. on kertonut harjoittaneensa rahapulassaan prostituutiota. Ei hän miltään uhrilta kuulosta siltä osin. Sinä viittaat hänestä otettuihin kuviin, joita käytettiin häntä vastaan.
Minä en viittaa epärehellisyydellä hänen prostituutioonsa vaan siihen, että hän ei kerro miehelleen menneisyydestään eikä anna miehelleen mahdollisuutta itse päättää miten siihen suhtautuu. Ap. ei tee sitä, koska arvelee, että mies hänet sen johdosta jättäisi. Ap. mieluummin perustaa miehen kanssa perheen ja hankkii lapsia kaiken aikaa pitäen miehen pimennossa menneisyydestään. Siinä se ap:n epärehellisyys on. Hän jättää jotain parinvalintaan hyvin olennaisesti vaikuttavaa kertomatta ja riistää mieheltään oikeuden päättää siltä osin itse miten asiaan suhtautua. Sen suhteen ap. ei ole mikään uhri vaan väärintekijä.
[/quote]
Ap on tehnyt tuon huomattavasti alaikäisenä. En tiedä, minkä ikäisiä nuo "ostajat" ovat olleet, mutta jos täysi-ikäisiä, niin aika paha rikos siinäkin on tehty ap:tä kohtaan. Joka tapauksessa jotkut alaikäisenä tehdyt teini-iän mokailut eivät mielestäni ole sellainen asia, mistä ap olisi velvollinen kertomaan enää kenellekään. Varsinkin, kun ap on satuttanut noilla menneisyyden teoillaan vain itseään, ei ketään muuta. Hän on mennyt elämässään eteenpäin ja haluaa unohtaa menneet. En näe mitään syytä miksi hänen pitäisi enää niihin palata.
[/quote]
Tässä asiassa meidän täytyy vain sopia, että olemme eri mieltä. Haluaisin varmasti itse tietää, jos puolisoni olisi menneisyydessään ollut prostituoitu ja uskoisin että valtaosa miehistä on samaa mieltä kanssani. Ap:kin tietää, että miehensä varmasti reagoisi asiaan, koska hän on niin huolissaan siitä että muut miehensä mukaanlukien saavat hänen menneisyytensä selville. Ap ei varmasti ole syyttä huolissaan ja se, osoittaa että hän on tietoisesti epärehellinen miestään kohtaan. Hän pimittää oman etunsa nimissä sellaista tietoa itsestään, jonka tietää vaikuttavan puolisonsa mielipiteeseen itsestään. Kyse ei ole mistään pienestä asiasta.
Sinä olet sitä mieltä, että ap saa yksin tehdä päätöksen että hänen menneisyytensä ei kuulu kenellekään. Yleensä ihmiset ovat kylläkin sitä mieltä, että puolisoiden menneisyys on puolisoillekin kuuluva asia. Niin läheiseksi asiaksi parisuhde katsotaan, että jos huoraamisen menneisyydestään pimittää, niin sitä pidetään puolisoa kohtaan vääränä tekona.
En tiedä mihin kohtaan vedät rajan, siinä että puolisolla on oikeus tietää toisen menneisyydestä, jos kerran huoraamistakaan ei mielestäsi tarvitse kertoa. Hyvin poikkeuksellinen kantasi kuitenkin on, ja olen varma että haluaisi linjaasi sovellettavan sinuun itseesi. Jos puolisosi olisi tehnyt jotain tuollaista moraalisesti väärää menneisyydessään, haluaisit sen varmasti tietää.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:32"]
Olet ollut nuorena niin poikkeuksellisissa kuvioissa, että on vaikea uskoa näitä tuttuja tulevan vastaan uudessa paikassa. Jos "jäät kiinni" tuosta kotipaikka- valheesta, selität vaan lyhyesti ja nopeasti, että olet välissä asunut myös siinä toisessa paikassa. Jos sulla on nykyään asiat kunnossa, kiellät tietenkin kaiken huumeisiin ja seksityöhön liittyvän. Todennäköisesti kukaan ei ikinä uskoisi muutenkaan. Päästä irti pelosta ja elä rauhassa uutta,mukavaa elämänvaihettasi.
[/quote]
Joo, mutta sekin vielä että jos mä en ole enää sitten tuolla töissä, nii empä minä tiiä mitä siellä tapahtuu ja en oikeen voi selitellä mitään ...
Mulla ei oo enää kontrollia elämästäni ja asioistani.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 16:41"]
Siis myit itseäsi vai?
Lassukan provo lienee.
[/quote]
No niihän minä alotuksessa sanoin? mikä jäi asiassa epäselväksi?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:22"]
Elämäsi menee hyvin, kun vain itse teet oikeita valintoja nyt ja tulevaisuudessa.
[/quote]
Kuuluuko oman menneisyyden epärehellinen peittely puolisolta niihin oikeisiin valintoihin?
[/quote]
Mene sinä jo nukkumaan, kun kerran ei ole muuta sanottavaa. Eikö muka sinulla ole mitään asiaa, jota puolisosi ei tietäisi sinusta? Varmasti salaat jotakin: tunteitasi, ajatuksiasi tietyissä tilanteissa, kaunistelet omia valintojasi, et kerro, mitä häpeät, esität hienompaa ihmistä kuin olet? Ja jos kiellät tämän, valehtelet. Että turha sättiä muita, kun se on ihan normaalia, ettei ihminen paljasta kaikkea itsestään.
[/quote]
Ei ole mitään tuon kokoluokan asiaa mitä puolisoni ei minusta tiedä. On aika iso paukku jättää kertomatta olleensa menneisyydessään huora. Sinäkin varmasti ymmärrät, että asioilla on eri suuruusluokat. On eri asia jättää kertomatta, että on ollut huora tai että on saanut joskus ylinopeussakot.
[/quote]
Etkö ymmärrä ap:n tilannetta ollenkaan? Etkö osaa eläytyä hänen maailmaansa? Hän on pyrkinyt vain selviytymään lapsena. Ehkä hän on oman kokemuksensa ja taustansa takia uskonut olevansa jotenkin tuomittu tulemaan kaltoinkohdelluksi. Ehkä hän on sisimmässään ollut myös jotenkin itsetuhoinen, masentunut eikä ole välittänyt itsestään. Nyt hän näkee tilanteen kauempaa ja häpeää itsekin tekojaan. Hän on ottanut vastuuta elämästään ja alkanut opiskella, löytänyt puolison. Etkö toivo hänen onnistuvan? Minä ainakin toivon. Ja ymmärrän häntä liittyen siihen elämänhistoriaan ja kontekstiin, josta hän on lähtöisin. Niissä olosuhteissa hän ei osannut toimia toisin ja nyt hän katuu.
Ongelmalliseksi tilanteen tekee toki se, että hän kokee joutuvansa pimittämään menneisyytensä säilyttääkseen hyvän nykyhetken ja tulevaisuutensa. Hän pelkää ja uskoo, että jos totuus tulee ilmi, kukaan ei voi häntä rakastaa. Ja siinä sinä olet oikeassa, että ap:n ja miehensä kannalta olisi parempi, jos ap pystyisi kertomaan miehelleen totuuden (että tuli hyväksikäytetyksi lapsena). Silloin hänen ei tarvitsisi pelätä ja salata enää. Silloin hän voisi parhaimmillaan tulla rakastetuksi omana itsenään. Mutta riskihän siihen liittyy: mitä jos mies pelästyy? Mitä jos mies kertoo asian edelleen eteenpäin? Tottahan toki ap:n on hyvä miettiä, mikä on viisasta.
Joka tapauksessa, minusta on kamalaa, että ap lynkataan avautumisestaan näin roisilla tavalla. Minusta hän on vain osoittanut suurta rohkeutta kertomalla asioistaan. Osoittanut inhimillisyyttä. Osoittanut toiveikkuutta siinä, että olipa tausta mikä tahansa, jokaisella on oikeus tavoitella onnea. Että jokaisen elämä on arvokas.
[/quote]
En kiellä ap:ltä tulevaisuudentoivoa, mutta hän ei voi rakentaa sitä epärehellisyyden varaan. Jos hän niin tekee hän ei ole oppinut menneisyydestään mitään ja toistaa vain vääristyneitä selviytymismallejaan.
Ap pimittää itsestään sellaista tietoa, joka puolisollaan olisi oikeus tietää. Ap tietää sen itsekin, koska on huolestunut siitä mitä tapahtuisi, jos miehensä saisi tiedon selville. Ap:n tulisi mielestäni ottaa riski ja kertoa asia miehelleen, siitäkin huolimatta että mies hänet jättäisi. Ap:n tulee sallia miehelleen valinnan mahdollisuus sen tiedon valossa mitä hän ap:n menneisyydestä saa.
Sen vuoksi oikeastaan toivonkin, että ap:n menneisyys saa hänet vielä kiinni. Silloin hänen olisi pakko saatta suhteensa mieheensä rehelliselle pohjalle. Hän kun ei näytä haluavan tehdä sitä vapaaehtoisesti ja siten epärehellisyydellään toisintaa menneisyytensä epämoraalisiin ratkaisuihin turvautumista. Toivon, että se tapahtuu pikemminkin nopeasti kuin hitaasti, ennen kuin tilanne monimutkaistuu enempää. Mitä kauemmin ap. pitää miehensä pimennossa menneisyytensä osalta, sen enemmän mies tulee kokemaan itsensä petetyksi saamansa kohtelun takia. Ap tekee itselleen vain hallaa nykyisellä menettelyllään.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:44"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:22"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:56"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:51"] Elämäsi menee hyvin, kun vain itse teet oikeita valintoja nyt ja tulevaisuudessa. [/quote] Kuuluuko oman menneisyyden epärehellinen peittely puolisolta niihin oikeisiin valintoihin? [/quote] Mene sinä jo nukkumaan, kun kerran ei ole muuta sanottavaa. Eikö muka sinulla ole mitään asiaa, jota puolisosi ei tietäisi sinusta? Varmasti salaat jotakin: tunteitasi, ajatuksiasi tietyissä tilanteissa, kaunistelet omia valintojasi, et kerro, mitä häpeät, esität hienompaa ihmistä kuin olet? Ja jos kiellät tämän, valehtelet. Että turha sättiä muita, kun se on ihan normaalia, ettei ihminen paljasta kaikkea itsestään. [/quote] Ei ole mitään tuon kokoluokan asiaa mitä puolisoni ei minusta tiedä. On aika iso paukku jättää kertomatta olleensa menneisyydessään huora. Sinäkin varmasti ymmärrät, että asioilla on eri suuruusluokat. On eri asia jättää kertomatta, että on ollut huora tai että on saanut joskus ylinopeussakot. [/quote] Etkö ymmärrä ap:n tilannetta ollenkaan? Etkö osaa eläytyä hänen maailmaansa? Hän on pyrkinyt vain selviytymään lapsena. Ehkä hän on oman kokemuksensa ja taustansa takia uskonut olevansa jotenkin tuomittu tulemaan kaltoinkohdelluksi. Ehkä hän on sisimmässään ollut myös jotenkin itsetuhoinen, masentunut eikä ole välittänyt itsestään. Nyt hän näkee tilanteen kauempaa ja häpeää itsekin tekojaan. Hän on ottanut vastuuta elämästään ja alkanut opiskella, löytänyt puolison. Etkö toivo hänen onnistuvan? Minä ainakin toivon. Ja ymmärrän häntä liittyen siihen elämänhistoriaan ja kontekstiin, josta hän on lähtöisin. Niissä olosuhteissa hän ei osannut toimia toisin ja nyt hän katuu. Ongelmalliseksi tilanteen tekee toki se, että hän kokee joutuvansa pimittämään menneisyytensä säilyttääkseen hyvän nykyhetken ja tulevaisuutensa. Hän pelkää ja uskoo, että jos totuus tulee ilmi, kukaan ei voi häntä rakastaa. Ja siinä sinä olet oikeassa, että ap:n ja miehensä kannalta olisi parempi, jos ap pystyisi kertomaan miehelleen totuuden (että tuli hyväksikäytetyksi lapsena). Silloin hänen ei tarvitsisi pelätä ja salata enää. Silloin hän voisi parhaimmillaan tulla rakastetuksi omana itsenään. Mutta riskihän siihen liittyy: mitä jos mies pelästyy? Mitä jos mies kertoo asian edelleen eteenpäin? Tottahan toki ap:n on hyvä miettiä, mikä on viisasta. Joka tapauksessa, minusta on kamalaa, että ap lynkataan avautumisestaan näin roisilla tavalla. Minusta hän on vain osoittanut suurta rohkeutta kertomalla asioistaan. Osoittanut inhimillisyyttä. Osoittanut toiveikkuutta siinä, että olipa tausta mikä tahansa, jokaisella on oikeus tavoitella onnea. Että jokaisen elämä on arvokas. [/quote] Siinäs kuulitte, mokomat haukkujat. :) mites nyt suu laitetaan? Ei yhtikäs mitenkään. Empä ihmettele ettei oo tän yhen kommentin jälkeen tullu enää mitään vastausta. ;) noinhan se asia on, miten lainatussa viestissä kirjoitetaan. - Ap
[/quote]
En tiennyt, että sinulla on jokin määräaika jonka puitteissa pitää kommentteihin vastata. En ole viettänyt iltaani sinun avauksesi parissa, joten sait kommenttini vasta nyt. Sinä ansaitset haukut, koska pimität menneisyytesi mieheltäsi. Jos olisit kykenevä pyyteettömästi jotakuta rakastamaan, et kohtelisi häntä niin väärin kuin miten sinä nyt miestäsi kohtelet. Sinä et kuitenkaan osaa arvostaa ketään siinä mitassa, että olisit hänelle rehellinen. Siksi olet varsinainen aikapommi puolisoksi.
Tässähän oletetaan että miehet ovat rehellisiä ja kertovat kaiken menneisyydestään. Se ei pidä paikkaansa. Tunnen monia miehiä joiden tyttöystävillä ja vaimoilla ei ole aavistustakaan mitä heidän siippansa ovat touhunneet ja toisten kohdalla touhuavat edelleen. Sitä pidetään yleisesti ottaen hyväksyttävämpänä koska " eihän miehet muutenkaan mitään puhu".
Mä olen tavannut mieheni vasta kolmekymppisenä eikä mua ole koskaan kiinnostanut liikoja hänen menneisyytensä muuten kuin siltä kohtia jonka hän oitse on tuonut esille. Hän on hyvä isä lapsille , erinomainen aviomies ja pidetty ja arvostettu työpaikallaan.
Mitä se mua kutittaa jos hän olis vaikka opiskelunsa rahoittanut miesprostituotuna aikanaan. Se ei muuttaisi hänen nykyistä minäänsä mun silmissä mihinkään suuntaan. Kokemukset muokkaavat ihmistä sellaiseksi millainen hän on. Älkää pilatko parisuhteitanne kertomalla koko historiaanne jos ette halua ja ehdottomasti päättäkää itse mitä kerrotte, älkää kyselkö muilta neuvoja.
Mut jos multa kysytään, niin kellään paskapäällä joka teki mulle pahasti, ei oo oikeutta muuttaa samaan kaupunkiin minun kanssa !!!!!
Mutta tiedän, että niin on jo käynyt, onneksi en ole törmännyt siihen ihmiseen...
Sanokaa nyt kuitenkin, jatkanko tuolla työpaikassa siihen kesään asti millon työsuhteeni virallisesti päättyisi vai keskeytänkö? huomenna olisi pomon tapaaminen. Asia pitää päättää viim. tänään.
Ei sitten yhtään ristiriitasta toi että oot saanu elämäs ja etenkin mielenterveytes kuntoon, mutta vikassa lauseessa vilahtaa itsemurhan vaihtoehto. wtf. Niin mikä mielenterveys?? :D
Ilmoita niistä seksuaalirikollisista poliisille. Vaikka asia ei johtaisi mihinkään niin hyvä näyttää ettei sinua käytetä hyväksi ja uhrin asema herättää sääliä. Jokainen järkevä ihminen kyllä tajuaa että olet alaikäisenä hyväksikäytetty ja tuntee korkeintaan myötätuntoa. Jos joku keksii tuollaisen asian kääntää sinua vastaan, kertoo se paljon ihmisestä.
Olen samanlainen, olen eläessäni tehnyt typeryyksiä ja vielä joskus avautunutkin niistä joillekin. Ja liian sein löydän itseni puhumasta ristiin ja sekavia ja yrittänyt paikata valheita uusilla. Ja huomannut senkin, että kuvaamsi epätodennäköinen tilanne, onkin usein todennäköinen. On helpompaa neuvoa kuin noudattaa, mutta.. Ainoa asia minkä voit tehdä on joko kertoa henkilölle jolle pelkäät paljastuvasi ja katsoa mitä siitä seuraa. Tai voit yrittää unohtaa asian, vaikka muuta uskoisitkin on ihan todennäköistä, että sinua ei yhdistetä yhtään mihinkään ja vaikka yhdistettäisiin ihmiset ovat usein liian hienotunteisia ottaakaseen niitä puheeksi, varsinkaan kuvaamaasi kaltaisia juttuja. Olivat sitten miten ikäviä tahansa. Kun on salaisuuksia menneisydessä, alkaa helposti kuvittelemaan, että kaikki tietävät. Kaikki ovat kuulleet. Kaikki puhuvat asiasta. Totuus on kuitenkin se, että harvaa jos ketään oikeasti kiinnostaa, muilla ihmisillä on ihan omiakin ongelmia.
Btw. Olet ollut kertomasi mukaan alaikäinen, ei ole sinun tehtäväsi kantaa syyllusyyttä. Oletan että seksikumpaneita on ollut aikuisiakin., niiden olisi pitänyt tietää paremmin.
P.s käy juttelemassa jollekkin ulkopuoliselle, aika isoja asioita kannat sisälläs.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:02"]
[/quote]
[/quote]
"Epärehellinen peittely"? Ei ap mikään rikollinen ole ollut. Päinvastoin, uhri.
[/quote]
AP. on kertonut harjoittaneensa rahapulassaan prostituutiota. Ei hän miltään uhrilta kuulosta siltä osin. Sinä viittaat hänestä otettuihin kuviin, joita käytettiin häntä vastaan.
Minä en viittaa epärehellisyydellä hänen prostituutioonsa vaan siihen, että hän ei kerro miehelleen menneisyydestään eikä anna miehelleen mahdollisuutta itse päättää miten siihen suhtautuu. Ap. ei tee sitä, koska arvelee, että mies hänet sen johdosta jättäisi. Ap. mieluummin perustaa miehen kanssa perheen ja hankkii lapsia kaiken aikaa pitäen miehen pimennossa menneisyydestään. Siinä se ap:n epärehellisyys on. Hän jättää jotain parinvalintaan hyvin olennaisesti vaikuttavaa kertomatta ja riistää mieheltään oikeuden päättää siltä osin itse miten asiaan suhtautua. Sen suhteen ap. ei ole mikään uhri vaan väärintekijä.
[/quote]
Ap on tehnyt tuon huomattavasti alaikäisenä. En tiedä, minkä ikäisiä nuo "ostajat" ovat olleet, mutta jos täysi-ikäisiä, niin aika paha rikos siinäkin on tehty ap:tä kohtaan. Joka tapauksessa jotkut alaikäisenä tehdyt teini-iän mokailut eivät mielestäni ole sellainen asia, mistä ap olisi velvollinen kertomaan enää kenellekään. Varsinkin, kun ap on satuttanut noilla menneisyyden teoillaan vain itseään, ei ketään muuta. Hän on mennyt elämässään eteenpäin ja haluaa unohtaa menneet. En näe mitään syytä miksi hänen pitäisi enää niihin palata.
[/quote]
Tässä asiassa meidän täytyy vain sopia, että olemme eri mieltä. Haluaisin varmasti itse tietää, jos puolisoni olisi menneisyydessään ollut prostituoitu ja uskoisin että valtaosa miehistä on samaa mieltä kanssani. Ap:kin tietää, että miehensä varmasti reagoisi asiaan, koska hän on niin huolissaan siitä että muut miehensä mukaanlukien saavat hänen menneisyytensä selville. Ap ei varmasti ole syyttä huolissaan ja se, osoittaa että hän on tietoisesti epärehellinen miestään kohtaan. Hän pimittää oman etunsa nimissä sellaista tietoa itsestään, jonka tietää vaikuttavan puolisonsa mielipiteeseen itsestään. Kyse ei ole mistään pienestä asiasta.
Sinä olet sitä mieltä, että ap saa yksin tehdä päätöksen että hänen menneisyytensä ei kuulu kenellekään. Yleensä ihmiset ovat kylläkin sitä mieltä, että puolisoiden menneisyys on puolisoillekin kuuluva asia. Niin läheiseksi asiaksi parisuhde katsotaan, että jos huoraamisen menneisyydestään pimittää, niin sitä pidetään puolisoa kohtaan vääränä tekona.
En tiedä mihin kohtaan vedät rajan, siinä että puolisolla on oikeus tietää toisen menneisyydestä, jos kerran huoraamistakaan ei mielestäsi tarvitse kertoa. Hyvin poikkeuksellinen kantasi kuitenkin on, ja olen varma että haluaisi linjaasi sovellettavan sinuun itseesi. Jos puolisosi olisi tehnyt jotain tuollaista moraalisesti väärää menneisyydessään, haluaisit sen varmasti tietää.
[/quote]
Kyllä, olemme asiasta eri mieltä, enkä todellakaan usko, että kantani on mikään "hyvin poikkeuksellinen". Komppaan kommentoijaa 98, olen hänen kanssaan samoilla linjoilla. Toki ap voisi kertoa menneisyydestään miehelleen oman mielenrauhansa vuoksi, mutta mun mielestä se ei ole mikään velvollisuus. Mä en näe tuollaisia alaikäisenä tehtyjä sekoiluja noin suurena asiana. Ehkä mä muutenkin olen armahtavaisempi luonne kuin tämä, kenelle tässä nyt vastailen.
Tunnen omalta kotipaikkakunnaltani tytön, joka oli kaikille jakorasia ja so what? Jos tulisi samaan työpaikkaan kanssani, niin en AIKUISENA JA FIKSUNA IHMISENÄ kertoisi kellekkään.. kaikki on duunaillut sekopääjuttuja nuorena... ja jos joku oikeasti tosta sulle puhuu, niin sano vaan, että sua kiusattiin yhden pojan toimesta, joka ei ollutkaan ihastunut suhun, vaikka väittikin niin...tms
Olet ollut nuorena niin poikkeuksellisissa kuvioissa, että on vaikea uskoa näitä tuttuja tulevan vastaan uudessa paikassa. Jos "jäät kiinni" tuosta kotipaikka- valheesta, selität vaan lyhyesti ja nopeasti, että olet välissä asunut myös siinä toisessa paikassa. Jos sulla on nykyään asiat kunnossa, kiellät tietenkin kaiken huumeisiin ja seksityöhön liittyvän. Todennäköisesti kukaan ei ikinä uskoisi muutenkaan. Päästä irti pelosta ja elä rauhassa uutta,mukavaa elämänvaihettasi.