Menneisyyden salaaminen
Olen työpaikallani kertonut yhdelle toiselle työntekijälle asian, jota pidän itseni kannalta aika salaisena. En tiedä miksi menin sen sillon sanomaan, olin kai väsynyt valehtelun verkkoon ja en osannut odottaa ollenkaan hänen kysymystä, joten lipsautin asian. Kyse on siitä asuinpaikasta missä harrastin ennen huoraamista, kovan rahapulan takia, oli velkoja ja kaikenlaista, nyt olen saanut asiani/elämäni/mielenterveyteni vihdoin ja viimein kuntoon ja elän muuten hyvää elämää, paitsi työpaikka on surkea... Meillä on kaikki ilkeitä toisilleen ja jatkuvasti saa pelätä potkujen uhkaa, kun pomo on sellainen. Tahtoisin vaihtaa töihin muualle. Muille työntekijöille olen kertonut kahden kesken kun he ovat minulta joskus asiaa kysyneet, että olen muuttanut aivan toisesta kaupungista, mitä sanoin sille ensimmäiselle henkilölle joka kysyi.
Olen järkyttynyt siitä, että isossa kaupungissa! työpaikalleni sattui myös toinen henkilö jolla on yhteyksiä sille pikku paikkakunnalle mistä olen kotoisin! Ahdistuin, aivan suunattomasti. Miten voi olla mahdollista.
Nyt jos jätän työsuhteeni kesken kaiken kesken, herätänkö sillä paljon huomiota? ja pelkään, että herätän. Sitten pelkään, että joku mielii kysyä siltä ensimmäiseltä henkilöltä kelle sanoin mistä olen oikeasti kotosin tai ainakin hänen kuullensa, " Mistäs se Jenni oli muuten kotosin? " ja totuus paljastuu ja huomataan myös, että olen puhunut ristiin asioita mikä varmaan herättää ihmisissä vielä enemmän mielenkiintoa.
Niin mitä teen?
Pari kuukautta ois vielä tätä nykyistä työsuhdetta jäljellä, mutta mulla on joka päivä ihan helvetillinen olo mennä töihin ja tuska olla siellä. Kumpa jaksaisinkin... Mutta kun pitäisi pystyä välittämään myös itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan! En tiedä odottaako toisessa työpaikassa, toisella alalla, parempi tulevaisuus henkisen olotilan kannalta, mutta toivotaan... Pakko se ois yrittää jotain.
Kotipaikkakunnalla kaikki tietää huorailuistani ja ystävät jäi myös sinne, nyt minulla on uusia ystäviä ja mies. Mies joka ei tiedä menneisyydestäni, mitään. Onneksi suurinosa työtovereistani on huomattavasti vanhempia kuin minä, joten sinällään en pelkää, että heitä kiinostaisi kaivella asiaa tai siitä tulisi mitään suurempaa numeroa, vaikka ristiin puhumiseni tulisi esimerkiksi ilmi. Mutta työyhteisöön mahtuu myös muutama nuorempi työntekijä, joista yksi on asunut aika lähellä minua isossa kaupungissa nykyisellä asuinalueella missä minä asun! ja pelkään, että hänellä saattaisi olla jonkinlaisia yhteyksiä myös kotipaikkakunnalleni... Koska, olihan meillä töissä myös se yksi työntekijä jolla sattui jopa olemaan!
Mitään en enemmän kadu kuin huorailujani. Ja tuota, että saatoin olla niin hölmö, etten suojellut taaskaan itseäni ja menin yhdelle ihmiselle kertomaan, mistä olen oikeasti kotoisin. Olisi pitänyt vaan sanoa, että täältä missä nytkin asun. Pakko kai se on vaan jatkaa valheiden verkkoa, jos meinaa itseään suojella menneisyydeltään. Olin nuori, hölmö, ongelmaiset vanhemmat, paskoja ihmissuhteita... Kun tein nuo kaikki virheeni mitkä ovat johtaneet minut tähän pisteeseen. Olin itseasiassa, ala-ikäinen, kun huorasin!. Eli lapsi vielä tai nuori. Ja nyt saan koko loppuikäni peitellä sitä asiaa, jotkut "ystäväni" jaksoivat oikeen siellä kotipaikkakunnalla minua piinata siitä, eri keinoin, kun olin mennyt huoraamaan, meno oli julmaa..... Pelkään jos ne saavat nyt tietää, missä elelen ja normaalia tulevaisuutta rakentelen, niin halu on liian kova tulla pilaamaan tulevaisuutenikin. Sitten viimeistään tapan itseni, en jaksa enää ponnistella.
Kommentit (125)
Ja mä tein nyt myös päätöksen, lopetan siellä nykyisessä työpaikassani ja luotan siihen, että elämä vihdoin ja viimein kantaa. :)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:42"]
Tunnen omalta kotipaikkakunnaltani tytön, joka oli kaikille jakorasia ja so what? Jos tulisi samaan työpaikkaan kanssani, niin en AIKUISENA JA FIKSUNA IHMISENÄ kertoisi kellekkään.. kaikki on duunaillut sekopääjuttuja nuorena... ja jos joku oikeasti tosta sulle puhuu, niin sano vaan, että sua kiusattiin yhden pojan toimesta, joka ei ollutkaan ihastunut suhun, vaikka väittikin niin...tms
[/quote]
Minä en duunannut sekopääjuttuja nuorena. Älä yleistä itseäsi meihin kaikkiin. Sen verran so what jakorasiakaveristasi, että en minä ainakaan tuollaista partnerikseni huolisi.
[/quote]
Ja sinä kun et ole duunannut, niin muut ei voi duunata? Sinunko tapa elää nuoruutta on ainut ja oikea? Eikö niistä virheistäkin voi oppia ja ne jotka on tehnyt enemmän virheitä kun sinä, voivat jopa olla enemmän elämänoppineita mitä sinä. Sinä et mitään sellasista kärsimyksistä tiedäkkään, toisaalta hyvä ja toisaalta huono sun kannalta. Ja sä olet näköjään näitä ihmisiä, että jos joskus mokaa, pitäisi aina elää mokiensa seurauksien kanssa, vai mitä? Koskaan ei saa unohtaa ja mennä eteenpäin, se ei kuulosta sinusta yhtään järkevältä ja hyvältä vaihtoehdolta? Kun ei ole henkirikosta tehnyt, niin luulisi ettei ole tehnyt mitään niin lopullista, mistä ei voisi jatkaa eteenpäin. Olet sinä kyllä niin hieno ihminen, että olet varmasti ihan jumalasta seuraava.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:15"]
Joudut pakenemaan moraalitonta menneisyyttäsi. Toivottavasti mahdollisimman moni nyt samoin toimiva lukee avauksesi.
[/quote]
Niin ettei päätyisi sinun kaltaisten paskiaisten kidutettavaksi ja kivitettäväksi?
Oletko kovinkin ylpeä itsestäsi?
[/quote]
Mitä tekemistä minulla on koskaan ollut minkään huoran kanssa? En vain jaksa pitää niin huonona, että moraalittomista valinnoistaan joutuu itse maksamaan niiden hinnan.
[/quote]
Ja mä en kyllä enää ole mikään huora, vaan ihan kiltti ja mukava nuori nainen, jonka elämä oli joskus ongelmallista ja ihmiset reagoi ongelmiin eri tavoin.
Ja mä en maksa tälle elämälle enää yhtään mitään, tiedoksesi, mä olen maksanut aivan tarpeeksi. Ilman että tarvitsee edes marttyyriä ruveta leikkimään.
[/quote]
Miksi sitten väität, että kivitän sinua kun en huorien kanssa ollut koskaan tekemisissä ja en sinunkaan kanssasi menneisyydessäsi?
[/quote]
Sen takia koska väität entistä elämääni hyvin moraalittomaksi ja mun pitäis olla ikään kuin varottava esimerkki muille. En halua ottaa sitä roolia. Haluan olla jotain muutakin. Haluan menestyä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:34"]
Voi miesparkaa :'(
[/quote]
JA _KUKAAN_ EI ENÄÄ TULE PILAAMAAN SITÄ !
[/quote]
Paitsi sinä itse, kun menneisyytesi saa sinut kiinni. Et sinä loputtomiin voi nimeä ja paikkakuntaa vaihdella. Voi mieskin ihmetellä.
Jos olet rehellinen, kerrot miehellesi nyt ennen kuin hankitte lapsia. Tuollainen asia tulee näin pienessä maassa lopulta ilmi kuitenkin.
[/quote]
- No miksi se saisi minut kiinni?
- Kuka siitä päättää?
- Kellä oikeus kertoa minun asioita?
- Kellä oikeus puuttua minun elämään?
Mieti noita. Ennen kun vastaat mulle seuraavan kerran. Olet oksettava.
Ja mä en kerro mun miehelle mitään, koska mä en elä enää menneisyydessä ja mä tiedän mitä se kertominen vaan aiheuttaisi. Mä en ole tyhmä. Mä oon pelannut mun korttini täysi-ikäisyydestä lähtien, aika oikein. Ja jokaisella meillä on menneisyytemme, toisilla pienempi, toisilla suurempi. Ja toisten elämä on aina ollut tylsää paskaa.
[/quote]
Menneisyytesi saa sinut kiinni, koska tämä on pieni maa ja jatkuvasti käy somen myötä pienemmäksi. Et voi välttää paljastumasta. Joku laittaa kuvan, jossa sinäkin satut olemaan, omalle FB-seinälleen ja siitä se sitten lähtee. Joku kaverin kaveri sinut tunnistaa.
Siitä päättää ihan kuka vaan, joka sinut tuntee. Ihmiset puhuu. Et sinä sille mitään tule voimaan. Ei kukaan tarvitse sen kummempaa oikeutta sinusta puhumiseen. Kukaan ei tarvitse mitään oikeutta kenestäkään puhumiseen. Koskee myös sinua.
Puheet tulevat puuttumaan sinun elämääsi, sillekään et voi mitään koska yhteisössä asut. Turha raivota oikeudesta sellaisessa asiassa, jossa ei mitään erityistä oikeutta tarvita.
Koska tiedät, mitä kertominen miehellesi aiheuttaisi etkä sen takia kerro, olet tietoisesti hänelle epärehellinen. Viet häneltä mahdollisuuden itse päättää miten menneisyyteesi haluaa suhtautua. Epärehellisyytesi vuoksi et ansaitse miestäsi. Et oikeastaan ole pohjimmiltasi muuttunut paljoakaan. Nuorempana teit yhden sortin epärehellisyyttä ja nyt vanhempana toisen. Aina olet sinä itse sinulle se tärkein, jonka edulla perustelet epärehellisyyttäsi.
Ihan turha sinun on minun vuokseni oksettua. Minä vain kerron sinulle miten me muut näemme sinut, kun tiedämme taustasi.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:08"]
Tässähän oletetaan että miehet ovat rehellisiä ja kertovat kaiken menneisyydestään.
Mitä se mua kutittaa jos hän olis vaikka opiskelunsa rahoittanut miesprostituotuna aikanaan. Se ei muuttaisi hänen nykyistä minäänsä mun silmissä mihinkään suuntaan. [/quote]
Tässähän ei olla oletettu ap:n miehen menneisyydestä yhtään mitään. Siitä ei olla edes puhuttu. Kummallista, että luet sellaista viesteihin. Vaikka sinä suhtautuisit miehesi menneisyyteen noin, haluat varmaan että sinulle annettaisiin itsellesi mahdollisuus ratkaista asia.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:59"]
Joudut pakenemaan moraalitonta menneisyyttäsi. Toivottavasti mahdollisimman moni nyt samoin toimiva lukee avauksesi.
[/quote]
Niin ettei päätyisi sinun kaltaisten paskiaisten kidutettavaksi ja kivitettäväksi?
[/quote]
Mitä tekemistä minulla on koskaan ollut minkään huoran kanssa? En vain jaksa pitää niin huonona, että moraalittomista valinnoistaan joutuu itse maksamaan niiden hinnan.
[/quote]
Ja mä en kyllä enää ole mikään huora, vaan ihan kiltti ja mukava nuori nainen, jonka elämä oli joskus ongelmallista ja ihmiset reagoi ongelmiin eri tavoin.
Ja mä en maksa tälle elämälle enää yhtään mitään, tiedoksesi, mä olen maksanut aivan tarpeeksi. Ilman että tarvitsee edes marttyyriä ruveta leikkimään.
[/quote]
Miksi sitten väität, että kivitän sinua kun en huorien kanssa ollut koskaan tekemisissä ja en sinunkaan kanssasi menneisyydessäsi?
[/quote]
Sen takia koska väität entistä elämääni hyvin moraalittomaksi ja mun pitäis olla ikään kuin varottava esimerkki muille. En halua ottaa sitä roolia. Haluan olla jotain muutakin. Haluan menestyä.
[/quote]
Aiempi elämäsi oli moraalitonta. Tiedät sen hyvin itsekin, koska piilottelet sitä mieheltäsi. Turha sinun on totuutta kieltää, koska itsekin häpeät itseäsi. Muuten et olisi hätääntynyt siitä, että menneisyytesi saa sinut kiinni.
Halusit tai et, on hyvä vaan että muutkin näkevät minkälaisiin ongelmiin moraalittomuus johtaa. Ihmiset elävät niin helposti tätä päivää hällä väliä välittäen tekojensa huomisista seurauksista. Sinun ahdistuksesi voi hyvinkin toimia sellaisille ihmiselle hyvänä herättäjänä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:56"]
Tunnen omalta kotipaikkakunnaltani tytön, joka oli kaikille jakorasia ja so what? Jos tulisi samaan työpaikkaan kanssani, niin en AIKUISENA JA FIKSUNA IHMISENÄ kertoisi kellekkään.. kaikki on duunaillut sekopääjuttuja nuorena... ja jos joku oikeasti tosta sulle puhuu, niin sano vaan, että sua kiusattiin yhden pojan toimesta, joka ei ollutkaan ihastunut suhun, vaikka väittikin niin...tms
[/quote]
Minä en duunannut sekopääjuttuja nuorena. Älä yleistä itseäsi meihin kaikkiin. Sen verran so what jakorasiakaveristasi, että en minä ainakaan tuollaista partnerikseni huolisi.
[/quote]
Ja sinä kun et ole duunannut, niin muut ei voi duunata? Sinunko tapa elää nuoruutta on ainut ja oikea? Eikö niistä virheistäkin voi oppia ja ne jotka on tehnyt enemmän virheitä kun sinä, voivat jopa olla enemmän elämänoppineita mitä sinä. Sinä et mitään sellasista kärsimyksistä tiedäkkään, toisaalta hyvä ja toisaalta huono sun kannalta. Ja sä olet näköjään näitä ihmisiä, että jos joskus mokaa, pitäisi aina elää mokiensa seurauksien kanssa, vai mitä? Koskaan ei saa unohtaa ja mennä eteenpäin, se ei kuulosta sinusta yhtään järkevältä ja hyvältä vaihtoehdolta? Kun ei ole henkirikosta tehnyt, niin luulisi ettei ole tehnyt mitään niin lopullista, mistä ei voisi jatkaa eteenpäin. Olet sinä kyllä niin hieno ihminen, että olet varmasti ihan jumalasta seuraava.
[/quote]
Unohda sinä kaikessa rauhassa, jos pystyt. Salli kuitenkin minun suhtautua sinuun kokonaisena ihmisenä, menneisyytesi mukaanlukien. Jos en partnerikseni halua menneisyydessään huorannut ihmistä, suo sinä se minulle. Ei kaikkien tarvitse suhtautua moraaliin yhtä kevyesti ja välinpitämättömästi kuin sinun. Ymmärrä sinä, että meitä muunlaisiakin on.
[/quote]
[/quote]
Paitsi sinä itse, kun menneisyytesi saa sinut kiinni. Et sinä loputtomiin voi nimeä ja paikkakuntaa vaihdella. Voi mieskin ihmetellä.
Jos olet rehellinen, kerrot miehellesi nyt ennen kuin hankitte lapsia. Tuollainen asia tulee näin pienessä maassa lopulta ilmi kuitenkin.
[/quote]
- Kuka siitä päättää?
Ja mä en kerro mun miehelle mitään, koska mä en elä enää menneisyydessä ja mä tiedän mitä se kertominen vaan aiheuttaisi. Mä en ole tyhmä. Mä oon pelannut mun korttini täysi-ikäisyydestä lähtien, aika oikein. Ja jokaisella meillä on menneisyytemme, toisilla pienempi, toisilla suurempi. Ja toisten elämä on aina ollut tylsää paskaa.
[/quote]
Menneisyytesi saa sinut kiinni, koska tämä on pieni maa ja jatkuvasti käy somen myötä pienemmäksi. Et voi välttää paljastumasta. Joku laittaa kuvan, jossa sinäkin satut olemaan, omalle FB-seinälleen ja siitä se sitten lähtee. Joku kaverin kaveri sinut tunnistaa.
Siitä päättää ihan kuka vaan, joka sinut tuntee. Ihmiset puhuu. Et sinä sille mitään tule voimaan. Ei kukaan tarvitse sen kummempaa oikeutta sinusta puhumiseen. Kukaan ei tarvitse mitään oikeutta kenestäkään puhumiseen. Koskee myös sinua.
Puheet tulevat puuttumaan sinun elämääsi, sillekään et voi mitään koska yhteisössä asut. Turha raivota oikeudesta sellaisessa asiassa, jossa ei mitään erityistä oikeutta tarvita.
Koska tiedät, mitä kertominen miehellesi aiheuttaisi etkä sen takia kerro, olet tietoisesti hänelle epärehellinen. Viet häneltä mahdollisuuden itse päättää miten menneisyyteesi haluaa suhtautua. Epärehellisyytesi vuoksi et ansaitse miestäsi. Et oikeastaan ole pohjimmiltasi muuttunut paljoakaan. Nuorempana teit yhden sortin epärehellisyyttä ja nyt vanhempana toisen. Aina olet sinä itse sinulle se tärkein, jonka edulla perustelet epärehellisyyttäsi.
Ihan turha sinun on minun vuokseni oksettua. Minä vain kerron sinulle miten me muut näemme sinut, kun tiedämme taustasi.
[/quote]
HAISTA PASKA.
Ja mene muualle.
Ja kyllä asia on kuitenkin näin, että kellään ei ole oikeutta lisätä minun niskaan tuskaa ja paskaa koko loppuelämäkseni enää, kun olen muokannut nyt elämästä hyvää ja käyttäytynyt hyvin myös muita kohtaan.
Karma on narttu, sinunkin elämässäsi.
Ja olen sen verran vahva, että en mene mukaan vainoharhaisuuteesi. Suomessa asuu kuitenkin yli 5 miljoonaa ihmistä. Jos rupeaisin uskomaan höpöhöpö juttujasi, menisin hyvin sekaisin. Eli et onnistu siinä. Mulla on omatkin järkevät mielipiteet ja ajatukset.
Sen kyllä uskon, että sinä olet entinen ja nykynenkin kiusaaja ja aivan varmasti nauttisit minun kiduttamisestani. Mietin vaan yleensäkin, että mikä paikka teidänlaisilla poukapäillä tässä elämässä on, ehkä se että tuotatte mahdollisimman paljon muille ihmisille kipua ja tuskaa, mikä on myös kasvattavaa. Olkaa sairaalla tavalla ylpeitä siitä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aiempi elämäsi oli moraalitonta. Tiedät sen hyvin itsekin, koska piilottelet sitä mieheltäsi. Turha sinun on totuutta kieltää, koska itsekin häpeät itseäsi. Muuten et olisi hätääntynyt siitä, että menneisyytesi saa sinut kiinni.
Halusit tai et, on hyvä vaan että muutkin näkevät minkälaisiin ongelmiin moraalittomuus johtaa. Ihmiset elävät niin helposti tätä päivää hällä väliä välittäen tekojensa huomisista seurauksista. Sinun ahdistuksesi voi hyvinkin toimia sellaisille ihmiselle hyvänä herättäjänä.
[/quote]
En häpeä itseäni, tiedän että olen hyvä.
Minusta jokaisella ihmisellä on oikeus elää elämäänsä omalla tavallaan, kunhan ei satuta muita, tuomitsijat ovat noloja. Ethän halua vain kuulua heihin?
Moraali on omansa, jokaisen eri ihmisen päässä. Se ei ole mikään laki. Mikä koskettaisi samalla tavalla kaikkia. Joten miten kukaan voi loppupeleissä sanoa, mikä on moraalitonta ja mikä ei. Sellaista ei ole. Ei ole rajoja, on vain vapautta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:42"]
Niinhän se on, että jos elät toisin kuin muut, sua ei hyväksytä ja parempi on siis salata kaikki. Itsellä ei todellakaan noin rankkaa menneisyyttä, mutta tiennyt aina pitää suuni kiinni siitä. Luulisin tietäväni edes jotenkin miltä susta tuntuu. Pitäiskö sun vähän jutella ja kaverustua niiden kans jotka tietää, jos ne sit ymmärtäis pitää suunsa kii ku tajuisivat, ettei o helppoo muutenkaan elää tuon historian kans, puhumattakaan siitä, et sitä alettais viel uusissa kuvioissakin availee. En o lukenu aiempii viestei, ehkä joku jo keksiny jotaa parempaa. Mut tällä keinol voisit kyl saada uusii sinut ja su menneisyytes hyväksyvii ystäviiki...
[/quote]
En rupee nyt vuosien jälkeen ottaa niihin ihmisiin yhteyttä, jotka teki sillon mun elämästä haloon kun olin 15-17vuotias. Kun en edes tiedä missä nykysin menevät ja mitä tekevät, ei kiinnosta.
Tarkotin että siel nykyisellä työpaikalla. Vastasin Ap:n aloitusviestiin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Unohda sinä kaikessa rauhassa, jos pystyt. Salli kuitenkin minun suhtautua sinuun kokonaisena ihmisenä, menneisyytesi mukaanlukien. Jos en partnerikseni halua menneisyydessään huorannut ihmistä, suo sinä se minulle. Ei kaikkien tarvitse suhtautua moraaliin yhtä kevyesti ja välinpitämättömästi kuin sinun. Ymmärrä sinä, että meitä muunlaisiakin on.
[/quote]
Et vaikka, mulla olisi kuinka hyvä persoonallisuus...?
Tai, kun olen kouluttautunut myöhemmin hyvään ammattiin...?
Tässähän oletetaan että miehet ovat rehellisiä ja kertovat kaiken menneisyydestään. Se ei pidä paikkaansa. Tunnen monia miehiä joiden tyttöystävillä ja vaimoilla ei ole aavistustakaan mitä heidän siippansa ovat touhunneet ja toisten kohdalla touhuavat edelleen. Sitä pidetään yleisesti ottaen hyväksyttävämpänä koska " eihän miehet muutenkaan mitään puhu".
Mä olen tavannut mieheni vasta kolmekymppisenä eikä mua ole koskaan kiinnostanut liikoja hänen menneisyytensä muuten kuin siltä kohtia jonka hän oitse on tuonut esille. Hän on hyvä isä lapsille , erinomainen aviomies ja pidetty ja arvostettu työpaikallaan.
Mitä se mua kutittaa jos hän olis vaikka opiskelunsa rahoittanut miesprostituotuna aikanaan. Se ei muuttaisi hänen nykyistä minäänsä mun silmissä mihinkään suuntaan. Kokemukset muokkaavat ihmistä sellaiseksi millainen hän on. Älkää pilatko parisuhteitanne kertomalla koko historiaanne jos ette halua ja ehdottomasti päättäkää itse mitä kerrotte, älkää kyselkö muilta neuvoja.
[/quote]
Aika monet miehet ovat myös ostaneet seksiä. Monien olen kuullut selittelevän sitä sillä, että kaipasivat läheisyyttä, jota eivät esim. avioliitossaan saaneet (eli seksitön avioliitto). Kuinka monen miehen uskot kertovan omista seksinostoseikkailuistaan uudelle puolisolleen? Ei kovin monen. Onko myyminen vai ostaminen pahempaa? Minusta on oikeastaan hirveää nähdä täälläkin sama kuin muslimimaissa: naiset ja miehet kivittävät naisia. Kukaan ei puolusta, jos naisen asema on vaikea. Mutta miehen libidoon nyt kuuluu, että käy seksiä ostamassa eikä sitä nyt niin pahana pidetä. Hirveää kaksinaismoralismia.
Unohda nuoruutesi hölmöilyt ja jatka eteenpäin ! Ihminen muuttuu ja elämä opettaa ! Ja lopeta vainoharhaisuutesi. Älä kerro mistä olet kotoisin tai jos kerrot niin kerrot...ei sinua aina voida tuntea tai tietää...itse olin nuorena samanlainen ja mietin vielä 20-vuoden päästä joskus samoja asioita...Facessa voit olla huoletta...mieti ketä otat kaveriksi. Ja yksityisyys on keksitty! Sinä päätät otatko entisestä elämästäsi kavereita. Minä en ottaisi. Ja uudet kaverisi eivät tiedä sinusta mitään. Kuin sen mikä olet nyt ! Älä välitä paska kommenteista ! Et ole rikollinen etkä ketään tappanut ! Et ole lapsia synnyttänyt ja vieny ruumiita kellariin ! Nauti elämästäsi !
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:42"]
Niinhän se on, että jos elät toisin kuin muut, sua ei hyväksytä ja parempi on siis salata kaikki. Itsellä ei todellakaan noin rankkaa menneisyyttä, mutta tiennyt aina pitää suuni kiinni siitä. Luulisin tietäväni edes jotenkin miltä susta tuntuu. Pitäiskö sun vähän jutella ja kaverustua niiden kans jotka tietää, jos ne sit ymmärtäis pitää suunsa kii ku tajuisivat, ettei o helppoo muutenkaan elää tuon historian kans, puhumattakaan siitä, et sitä alettais viel uusissa kuvioissakin availee. En o lukenu aiempii viestei, ehkä joku jo keksiny jotaa parempaa. Mut tällä keinol voisit kyl saada uusii sinut ja su menneisyytes hyväksyvii ystäviiki...
[/quote]
En rupee nyt vuosien jälkeen ottaa niihin ihmisiin yhteyttä, jotka teki sillon mun elämästä haloon kun olin 15-17vuotias. Kun en edes tiedä missä nykysin menevät ja mitä tekevät, ei kiinnosta.
[/quote]
[/quote]
No jopa meni vaikeeks tää kirjottaminen...
Siis tarkotin, että sanot siel nykysellä työpaikallas niille jotka tietää jotaa ja kaverustut niitte parin kans paremmi.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:50"]
Tässähän oletetaan että miehet ovat rehellisiä ja kertovat kaiken menneisyydestään. Se ei pidä paikkaansa. Tunnen monia miehiä joiden tyttöystävillä ja vaimoilla ei ole aavistustakaan mitä heidän siippansa ovat touhunneet ja toisten kohdalla touhuavat edelleen. Sitä pidetään yleisesti ottaen hyväksyttävämpänä koska " eihän miehet muutenkaan mitään puhu".
Mä olen tavannut mieheni vasta kolmekymppisenä eikä mua ole koskaan kiinnostanut liikoja hänen menneisyytensä muuten kuin siltä kohtia jonka hän oitse on tuonut esille. Hän on hyvä isä lapsille , erinomainen aviomies ja pidetty ja arvostettu työpaikallaan.
Mitä se mua kutittaa jos hän olis vaikka opiskelunsa rahoittanut miesprostituotuna aikanaan. Se ei muuttaisi hänen nykyistä minäänsä mun silmissä mihinkään suuntaan. Kokemukset muokkaavat ihmistä sellaiseksi millainen hän on. Älkää pilatko parisuhteitanne kertomalla koko historiaanne jos ette halua ja ehdottomasti päättäkää itse mitä kerrotte, älkää kyselkö muilta neuvoja.
[/quote]
Aika monet miehet ovat myös ostaneet seksiä. Monien olen kuullut selittelevän sitä sillä, että kaipasivat läheisyyttä, jota eivät esim. avioliitossaan saaneet (eli seksitön avioliitto). Kuinka monen miehen uskot kertovan omista seksinostoseikkailuistaan uudelle puolisolleen? Ei kovin monen. Onko myyminen vai ostaminen pahempaa? Minusta on oikeastaan hirveää nähdä täälläkin sama kuin muslimimaissa: naiset ja miehet kivittävät naisia. Kukaan ei puolusta, jos naisen asema on vaikea. Mutta miehen libidoon nyt kuuluu, että käy seksiä ostamassa eikä sitä nyt niin pahana pidetä. Hirveää kaksinaismoralismia.
[/quote]
En pidä kummankaan osalta mitenkään moraalisesti hienona asiana. Kumpi on pahempaa: tehdä rahasta palkkamurha vai maksaa siitä? Eiköhän kumpikin ole aika lailla samanveroinen juttu.
Huoraamisessa miehen ja naisen ero on kuitenkin aktien määrässä. Akti ei huoraamisessa maksa naiselle mitään, päinvastoin hän saa siitä rahaa. Sen sijaan aika harvalla miehellä on varaa maksaa huorille niin paljoa, että pääsisi aktien määrässä samaan. Tyypillisesti siis huoraava nainen tekee sitä yksilökohtaisesti paljon enemmän kuin huorissa käyvä mies per yksilö.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No jopa meni vaikeeks tää kirjottaminen...
Siis tarkotin, että sanot siel nykysellä työpaikallas niille jotka tietää jotaa ja kaverustut niitte parin kans paremmi.
[/quote]
Ja väännetään nyt rautalangasta vielä: että siksi kaverustuu niitten kans, että ne pitäis suusa kii ku pyytää. Eihän su kaikkee tarvi niillekää kertoo.
Minä en oikeastaan piittaa siitä, onko tämä kirjoitus provo vai ei. Teema on tärkeä ja usein ihmisten elämät ovat luultua hurjempia. Ellei tämä ap:n aloitus ole totta, tämä vastaava tilanne on kuitenkin jollekin naiselle Suomessa totta. On niitä, jotka ovat huumepöllyssä myyneet itseään ja myöhemmin päässeet kuiville ja joutuvat elämään tämän menneisyytensä kanssa. Siksi asiasta on kiinnostavaa keskustella ilmiönä, olipa tämä kyseinen tapaus totta tai ei.
Ja se, joka huutelee ap:ta skitsoksi, niin voisi itse kertoa, mistä niin päättelee. Tuollainen perusteeton huutelu kun vaan saa huutelijan itsensä näyttämään skitsolta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:17"]
Unohda nuoruutesi hölmöilyt ja jatka eteenpäin ! Ihminen muuttuu ja elämä opettaa ! Ja lopeta vainoharhaisuutesi. Älä kerro mistä olet kotoisin tai jos kerrot niin kerrot...ei sinua aina voida tuntea tai tietää...itse olin nuorena samanlainen ja mietin vielä 20-vuoden päästä joskus samoja asioita...Facessa voit olla huoletta...mieti ketä otat kaveriksi. Ja yksityisyys on keksitty! Sinä päätät otatko entisestä elämästäsi kavereita. Minä en ottaisi. Ja uudet kaverisi eivät tiedä sinusta mitään. Kuin sen mikä olet nyt ! Älä välitä paska kommenteista ! Et ole rikollinen etkä ketään tappanut ! Et ole lapsia synnyttänyt ja vieny ruumiita kellariin ! Nauti elämästäsi !
[/quote]
Kiitos <3
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
- Kuka siitä päättää?
[/quote]
[/quote]
HAISTA PASKA.
Ja mene muualle.
Ja kyllä asia on kuitenkin näin, että kellään ei ole oikeutta lisätä minun niskaan tuskaa ja paskaa koko loppuelämäkseni enää, kun olen muokannut nyt elämästä hyvää ja käyttäytynyt hyvin myös muita kohtaan.
Karma on narttu, sinunkin elämässäsi.
Ja olen sen verran vahva, että en mene mukaan vainoharhaisuuteesi. Suomessa asuu kuitenkin yli 5 miljoonaa ihmistä. Jos rupeaisin uskomaan höpöhöpö juttujasi, menisin hyvin sekaisin. Eli et onnistu siinä. Mulla on omatkin järkevät mielipiteet ja ajatukset.
Sen kyllä uskon, että sinä olet entinen ja nykynenkin kiusaaja ja aivan varmasti nauttisit minun kiduttamisestani. Mietin vaan yleensäkin, että mikä paikka teidänlaisilla poukapäillä tässä elämässä on, ehkä se että tuotatte mahdollisimman paljon muille ihmisille kipua ja tuskaa, mikä on myös kasvattavaa. Olkaa sairaalla tavalla ylpeitä siitä.
[/quote]
Minä en ole koskaan ollut kenenkään huoran kanssa tekemisissä, enkä ole niin ollen ketään huoraa kiusannutkaan. Sinä et vieläkään tajua, että kukaan ei tarvitse mitään oikeutta kaataa sinun niskaasi mitään. Ihmiset tulevat kukin kohtelemaan sinua sen mukaan miten he menneisyyteesi suhtautuvat. Ehkä joku ei siitä välitä. Ehkä miehisikään ei. Mutta kuten itsekin tiedät koska menneisyytesi paljastuminen sinua ahdistaa niin paljon että työpaikastasikin aiot luopua, niin se ei varmaankaan tule olemaan kaikkien suhtautuminen.
Minulla ei ole mitään tavoitetta saada sinut sekaisin. Sanon vain asian niin kuin se on. Loppujen lopuksi menneisyytesi tavoittaa sinut. Et sinä sille tule mitään voimaan. Tämä on kuitenkin niin pieni maa. Jos olisit rehellinen, antaisit miehesi itse ratkaista miten menneisyyteesi suhtautuu.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]