Joudun tenttimään kiusaajalleni :(
Minulle selvisi, että joudun tenttimään opintokokonaisuuden pakollisia kursseja ihmiselle, joka kiusasi minua opintojeni aikana. Aloitin opintoni ennen häntä, mutta mm. terveysongelmien takia opintoni ovat viivästyneet ja hän valmistui ennen minua. Mikä neuvoksi? Tuntuu todella pahalta. Tästä on useampi vuosi aikaa, joten toivon, ettei hän muistaisi minua enää. En usko, että saisin häneltä reiluja arvosanoja tai kunnollista ohjausta gradua varten. Voi itku :( Tällä hetkellä valmistuminen näyttää olevan hyvin kaukana :(
Kommentit (203)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:15"]
Nyyh nyyh
[/quote]
Älä viitsi. Tämä on oikeasti minulle iso asia. Haluan todellakin saada opintoni valmiiksi mahdollisimman hyvin arvosanoin. Ei ole minun vikani, että sairastuin. En ole koskaan kiusannut kyseistä henkilöä tai kohdellut häntä millään tavalla epäasiallisesti, joten hänen aiempi käytöksensä minua kohtaan ei ole millään tavalla puolusteltavissa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:21"]
Nyyh nyyh
[/quote]
Älä viitsi. Tämä on oikeasti minulle iso asia. Haluan todellakin saada opintoni valmiiksi mahdollisimman hyvin arvosanoin. Ei ole minun vikani, että sairastuin. En ole koskaan kiusannut kyseistä henkilöä tai kohdellut häntä millään tavalla epäasiallisesti, joten hänen aiempi käytöksensä minua kohtaan ei ole millään tavalla puolusteltavissa.
[/quote]
Millä tavalla kyseinen ihminen on kiusannut sinua?
Musta tuntuisi ainakin tosi oudolta tenttiä jotain entiselle opiskelukaverille - saati jos kyseinen henkilö olisi vielä kiusannut.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:12"]
Kerro asiasta opettajalle tai muulle asiasta vastaavalle henkilölle. Voit varmasti saada vaihdettua tenttaavan henkilön toiseen. Opettajat kyllä ymmärtää.
[/quote]
En valitettavasti usko, sillä opettajat ovat erittäin hyvissä väleissä kyseisen ihmisen kanssa :(
[/quote]
Kurja tilanne. Onko hän kiusannut muita vai ainoastaan sinua?
Pystyisitkö tekemään jotain noita tenttejä avoimen puolella? Siellä yleensä eri tentaattorit. Maksaa toki vähäsen, mutta itse mieluummin maksaisin, jos tämä henkilö tosiaan on ollut sinulle aiemmin todella veemäinen.
Kerro asiasta opettajalle tai muulle asiasta vastaavalle henkilölle. Voit varmasti saada vaihdettua tenttaavan henkilön toiseen. Opettajat kyllä ymmärtää.
[/quote]
En valitettavasti usko, sillä opettajat ovat erittäin hyvissä väleissä kyseisen ihmisen kanssa :(
[/quote]
En yleensä välitä alapeukuista, mutta nyt kyllä ihmettelen. Kyseinen henkilö on erittäin kunnianhimoinen ja älykäs. Ei hän näytä ulospäin miltään kiusaajalta. Lisäksi hän on opettajien työtoveri ja tekemisissä heidän kanssaan varmasti paljon viikon aikana. On yhteistä opetusta, seminaareja, tutkimusprojekteja jne. Lisäksi kyseisen oppiaineen professori on valinnut kiusaajani tähän virkaan yliopistolla. Näin ollen en ole ollenkaan varma, että he uskoisivat minua, vaan pelkään itse joutuvani asiassa epäedulliseen valoon.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:25"]
Nyyh nyyh
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hän on mm. arvostellut ulkonäköäni, haukkunut minua sairauteni takia, kutsunut useita kertoja tyhmäksi ja nolannut luennolla sekä seminaarissa. Hän on myös arvosteli kandityötäni, vihjasi sen olevan plagiaatti jne. Kiusaaminen on ollut verbaalista ja todella monimuotoista :( Hänellä on sana hallussa...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:36"]
Pystyisitkö tekemään jotain noita tenttejä avoimen puolella? Siellä yleensä eri tentaattorit. Maksaa toki vähäsen, mutta itse mieluummin maksaisin, jos tämä henkilö tosiaan on ollut sinulle aiemmin todella veemäinen.
[/quote]
Valitettavasti ei, sillä kyseistä opintokokonaisuutta ei ole avoimen yliopiston puolella :( Muuten tämä olisikin ollut erittäin hyvä vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:28"]
Musta tuntuisi ainakin tosi oudolta tenttiä jotain entiselle opiskelukaverille - saati jos kyseinen henkilö olisi vielä kiusannut.
[/quote]
Erittäin oudolta se minustakin tuntuu. En haluaisin tenttiä kenellekään entiselle opiskelukaverille, enkä varsinkaan hänelle.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:31"]
[/quote]
[/quote]
Kurja tilanne. Onko hän kiusannut muita vai ainoastaan sinua?
[/quote]
En osaa sanoa. En ole ainakaan kuullut, mutta ei se ole mikään tae.
Jos kyseinen ihminen on opiskelemasi oppiaineen henkilökuntaa, niin voi olla, että joudut olemaan hänen kanssaan pakosti jossain tekemisissä. Erittäin ikävää kannaltasi, ap.
[/quote]
[/quote]Ymmärrän.Jotkut luikertelevat suosioon toisten kustannuksella. Tiedän kans tapauksen, pönkittää itseään ottamalla aina tietyn kohteeksi. Minä olin yksi heistä. Kaikki tykkää siitä, tai sitten pelkäävät. Mutta kuitenkin ummistavat silmänsä tuolle käytökselle. Mulleki se sano:"no oot ainoa joka on tuosta sanonut, sulla se ongelma on.." Sairas tappaus. Terveiset vaan jos tunnistat itses.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:25"]
Nyyh nyyh
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hän on mm. arvostellut ulkonäköäni, haukkunut minua sairauteni takia, kutsunut useita kertoja tyhmäksi ja nolannut luennolla sekä seminaarissa. Hän on myös arvosteli kandityötäni, vihjasi sen olevan plagiaatti jne. Kiusaaminen on ollut verbaalista ja todella monimuotoista :( Hänellä on sana hallussa...
[/quote]ääh, juuri sama kokemus mulla. Voi saatana mistä näitä sikiää.
Jospa hän tässä Saavutetussa Asemassaan kokee niin suurta itseluottamusta, ettei halua menettää arvokasta imagoaan. En tiedä teidän tenteistänne mitään, mutta tuskin hän kehtaa kirjallisesti epäasiallinen olla. Ehkä hän myös on vähän kehittynyt muutamassa vuodessa lapsellisuudestaan. Ole kuin et muistaisikaan mitään, ihan normaalisti. Jos kaikki ei suju niin kuin pitäisi, niin katso sitten tilanne uudestaan. Luulisi, että neuvoja ja opastusta saisi muiltakin tahoilta, ettei ole yhdestä henkilöstä kiinni.
onko kiusaamisesta mitään evidenssiä, todistajia, meilejä, mitään millä voisi vedota ylempiin tahoihin ja vaatia toista tentaattoria?
Kuulostaa siltä, että hän on sinulle kateellinen. Miksi muuten hän olisi vaivautunut haukkumaan sinua ja nolaamaan sinut?
Minulle tulee kiusaajasta toisinaan myös mieleen semmoinen ajatus, että hänellä on salaisia eroottisia haaveita siitä, jota hän kiusaa.
Voimia sinulle.
Tiedän itsekin yhden professorin, jonka käytös on ollut muutamaa opiskelijaa kohtaan ala-arvoista. Olen antanut kurssin lopussa palautetta siitä. Voi olla, että tuntemasi tyypin "pimeistä" ominaisuuksista tiedetään, mutta sitten se osaa vaikka vastapainoksi opettaa hyvin. Minusta olisi tosi reilua antaa palautetta ylemmälle taholle, voihan olla, että sen epätasa-arvoisesta käytöksestä on jotain epäilyjä, muttei todisteita. Joten on kaikkia tulevia opiskelijoita kohtaan ajatellen hyvä juttu, että huonoista opettajista raportoidaan.
Onni onnettomuudessasi on se, että kyse on vain tenteistä. Niitä ei voi arvostella kannaltasi epäedullisesti ilman että jää todisteita. Ellei sitten ole tosi kiero ja esim. hukkaa osaa vastauksistasi väittäen että "ilmeisesti luovutit kesken kaiken".
Nyyh nyyh
[/quote]
No hei, koulukiusaaja?