Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun tenttimään kiusaajalleni :(

Vierailija
13.03.2015 |

Minulle selvisi, että joudun tenttimään opintokokonaisuuden pakollisia kursseja ihmiselle, joka kiusasi minua opintojeni aikana. Aloitin opintoni ennen häntä, mutta mm. terveysongelmien takia opintoni ovat viivästyneet ja hän valmistui ennen minua. Mikä neuvoksi? Tuntuu todella pahalta. Tästä on useampi vuosi aikaa, joten toivon, ettei hän muistaisi minua enää. En usko, että saisin häneltä reiluja arvosanoja tai kunnollista ohjausta gradua varten. Voi itku :( Tällä hetkellä valmistuminen näyttää olevan hyvin kaukana :(

Kommentit (203)

Vierailija
201/203 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:15"]

Jos joku vaihtaa "ilkeän" kritiikin takia pääainetta, ei ole kyllä oikea motivaatio ja henkilö yliopistoon ylipäätänsä kyseessä. Pitää ottaa vastuuta itsestään eikä pistää kaikkea muiden syyksi ja oppia että ei kaikki pyöri sen ympärillä että varjellaan itseä mielipahalta.

[/quote]

Sinun mielestäsi ihmisten ei siis kuulu saada rakentavaa palautetta kandi- tai maisteriseminaareissa? Ja nuo hipsukat voi jättää pois, sillä se kritiikki voi olla oikeasti erittäin ilkeätä. Vai onko sinusta asiallisesti sanottu esim. että vain vähämielinen ei osaa pilkkusääntöjä tässä vaiheessa opintojaan (sanatarkasti sanottu)?

[/quote]

Tulee niin mieleen, kun toimin itse kandiseminaariavustajana (silloin kandiseminaaria kutsuttiin vielä proseminaariksi) ja uudet seminaarilaiset arvostelivat harjoitustyönä edellisten vuosien seminaarilaisten töitä (töissä ei opiskelijoiden nimiä). Kaikki arvosteltavat työt olivat 2.5-3 (4-5) töitä, eivät toki täydellisiä (ei mikään seminaarityö ole), mutta erittäin tasokkaita. Nämä seminaarilaiset löysivät kuitenkin mitä pienimmätkin virheet ja tekivät lähes tikusta asiaa - ennen kuin olivat itse kirjoittaneet omasta työstä sanaakaan.

[/quote]

Mitä heidän olisi pitänyt sitten tehdä? Jos tehtävänä on arvostella edellisen vuoden töitä, niin totta ihmeessä niistä kuuluu kaivaa esiin kaikki epäkohdat. 

Vierailija
202/203 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:15"]

Jos joku vaihtaa "ilkeän" kritiikin takia pääainetta, ei ole kyllä oikea motivaatio ja henkilö yliopistoon ylipäätänsä kyseessä. Pitää ottaa vastuuta itsestään eikä pistää kaikkea muiden syyksi ja oppia että ei kaikki pyöri sen ympärillä että varjellaan itseä mielipahalta.

[/quote]

Sinun mielestäsi ihmisten ei siis kuulu saada rakentavaa palautetta kandi- tai maisteriseminaareissa? Ja nuo hipsukat voi jättää pois, sillä se kritiikki voi olla oikeasti erittäin ilkeätä. Vai onko sinusta asiallisesti sanottu esim. että vain vähämielinen ei osaa pilkkusääntöjä tässä vaiheessa opintojaan (sanatarkasti sanottu)?

[/quote]

Tulee niin mieleen, kun toimin itse kandiseminaariavustajana (silloin kandiseminaaria kutsuttiin vielä proseminaariksi) ja uudet seminaarilaiset arvostelivat harjoitustyönä edellisten vuosien seminaarilaisten töitä (töissä ei opiskelijoiden nimiä). Kaikki arvosteltavat työt olivat 2.5-3 (4-5) töitä, eivät toki täydellisiä (ei mikään seminaarityö ole), mutta erittäin tasokkaita. Nämä seminaarilaiset löysivät kuitenkin mitä pienimmätkin virheet ja tekivät lähes tikusta asiaa - ennen kuin olivat itse kirjoittaneet omasta työstä sanaakaan.

[/quote]

Mitä heidän olisi pitänyt sitten tehdä? Jos tehtävänä on arvostella edellisen vuoden töitä, niin totta ihmeessä niistä kuuluu kaivaa esiin kaikki epäkohdat. 

[/quote]

Ai yksittäistä pilkun puuttumista myöten? Suurin osa tästä kritiikistä kun ei ollut tippaakaan kehittävää ja hyvän kritiikin pitää olla myös sellaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/203 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä kritiikkiä kestämättömät eivät kuulu yliopistoon. Heikentävät herkkänahkaisuudellaan akateemisen keskustelun tasoa. Olen lukuisia kertoja ollut itse seminaareissa, joissa asiaa/ilmiötä koskevat pohdinnat on otettu henkilökohtaisena loukkauksena. Ja juuri nämä ihmiset lähtevät tilanteen jälkeen itkemään kiusatuksi tulemistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme