Joudun tenttimään kiusaajalleni :(
Minulle selvisi, että joudun tenttimään opintokokonaisuuden pakollisia kursseja ihmiselle, joka kiusasi minua opintojeni aikana. Aloitin opintoni ennen häntä, mutta mm. terveysongelmien takia opintoni ovat viivästyneet ja hän valmistui ennen minua. Mikä neuvoksi? Tuntuu todella pahalta. Tästä on useampi vuosi aikaa, joten toivon, ettei hän muistaisi minua enää. En usko, että saisin häneltä reiluja arvosanoja tai kunnollista ohjausta gradua varten. Voi itku :( Tällä hetkellä valmistuminen näyttää olevan hyvin kaukana :(
Kommentit (203)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:06"] Joten mitä ap täällä vinkuu, jos ei kerran ole plagiaatti? Tyyppihän voi saada rangaistuksen eikä ap:n kandi muutu siitä plagiaatiksi, että joku keksii sanoa niin. Uskomatonta miten aikuiset ihmiset eivät osaa tämän vertaa huolisi minulle väittämään moisia, tekisin hänestä valituksen välittömästi. Plagiointi on todella vakava syytös akateemisessa maailmassa. [/quote]lehtia omista asioistaan ja sitten itkevät yksin miten heitä kiusataan. Ei tuollaista pidä sietää, jos noin on oikeasti väitetty ja väite on perätön, asian voi laittaa eteenpäin. En tajua miksi ap:ta edes kiinnostaa jonkun lusmun mielipide hänen kandistaan. Itse nauraisin jos joku väittäisi noin ja sanoisin, että keskustelua aiheesta voidaan jatkaa koulun johdon kanssa jos hänellä on todisteita
[/quote]
Sehän tässä ihmettyttääkin. Jos jonkun työtä sanotaan epäiltävän plagiaatiksi, niin oikea tapa vastata siihen ei ole itkeä siitä vuosien kuluttua vauva-lehden keskustelupalstalla. Eli jokin ei nyt ap:n kertomuksessa täsmää. Epäilen, että ep hieman värittää näitä juttuja itselleen edulliseen suuntaan.
[/quote]
Ilmeisesti kiusaaja ei ole väittänyt asiaa opettajalle, vaan ainoastaan kiusannut sillä ap:tä. Tyypillistä toimintaa kiusaajalle.
[/quote]
Kysyikö ap perusteluja sille miksi hänen työtään epäiltiin plagiaatiksi?
Joo, ymmärrän kyllä, että yliopistollakin voi olla tosi mulkkuja ihmisiä mutta mitä sitten? En ymmärrä mikä ap:n ongelma on. Jos hän pelkää, että hänen tenttinsä arvoidaan epäreilusti, niin siitä voi tehdä virallisen valituksen ja sehän on hyvä vaan jos se tyyppi jää siitä kiinni. En ymmärrä miten jotkut vuosien takaiset sanomiset liittyvät mitenkään siihen ap:n tenttiin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:15"]
Nyyh nyyh
[/quote]
Älä viitsi. Tämä on oikeasti minulle iso asia. Haluan todellakin saada opintoni valmiiksi mahdollisimman hyvin arvosanoin. Ei ole minun vikani, että sairastuin. En ole koskaan kiusannut kyseistä henkilöä tai kohdellut häntä millään tavalla epäasiallisesti, joten hänen aiempi käytöksensä minua kohtaan ei ole millään tavalla puolusteltavissa.
[/quote]
Millä tavalla kyseinen ihminen on kiusannut sinua?
[/quote]
Hän on mm. arvostellut ulkonäköäni, haukkunut minua sairauteni takia, kutsunut useita kertoja tyhmäksi ja nolannut luennolla sekä seminaarissa. Hän on myös arvosteli kandityötäni, vihjasi sen olevan plagiaatti jne. Kiusaaminen on ollut verbaalista ja todella monimuotoista :( Hänellä on sana hallussa...
[/quote]
No onpa tyyppi ja nyt sitten päässyt uraputkeen yliopistolla!? Vaikka tiedän itsekin, että yliopistolta löytyy ihmisiä joka lähtöön.
[/quote]
Kokemukseni mukaan usein kaikista röyhkeimmät pääsevät hyvään uraputkeen. Onneksi meidän laitoksella suurin osa on mukavia, mutta joskus niillä mätämunilla on vain niin paljon vaikutusvaltaa...
Onko teille tullut mieleen, että jos kiusaaja on toiminut tuolla tavalla kandiseminaarivaiheessa (syytökset plagioinnista jne.), niin mitä hän keksiikään maisteriseminaarivaiheessa?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:09"]
Minulle selvisi, että joudun tenttimään opintokokonaisuuden pakollisia kursseja ihmiselle, joka kiusasi minua opintojeni aikana. Aloitin opintoni ennen häntä, mutta mm. terveysongelmien takia opintoni ovat viivästyneet ja hän valmistui ennen minua. Mikä neuvoksi? Tuntuu todella pahalta. Tästä on useampi vuosi aikaa, joten toivon, ettei hän muistaisi minua enää. En usko, että saisin häneltä reiluja arvosanoja tai kunnollista ohjausta gradua varten. Voi itku :( Tällä hetkellä valmistuminen näyttää olevan hyvin kaukana :(
[/quote]Mikset usko, että saisit reiluja arvosanoja tai kunnollista ohjausta?
Voihan olla että hän tuntee syyllisyyttä ja saat siksi paremmat arvosanat kuin ansaitsisit ja parempaa ohjausta kuin muut.
Hetkinen, mitä jos tämä "kiusattupoppoo" (AP, miehensä ja ystävä) ovat koko kopla jollain tavoin sekaantuneet tähän kandin tekoon, ja tämä "pahis" on muistuttanut että kandi on henkilökohtainen ja yhdessä tekeminen on plagiointia? Tämä APn jengihän on ollut yhdessä todistamassa tätä väitettyä kiusaamista? Kyllä tämä juttu tässä alkaa selvitä, kun rivien välistä kaivelee.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:06"] Joten mitä ap täällä vinkuu, jos ei kerran ole plagiaatti? Tyyppihän voi saada rangaistuksen eikä ap:n kandi muutu siitä plagiaatiksi, että joku keksii sanoa niin. Uskomatonta miten aikuiset ihmiset eivät osaa tämän vertaa huolisi minulle väittämään moisia, tekisin hänestä valituksen välittömästi. Plagiointi on todella vakava syytös akateemisessa maailmassa. [/quote]lehtia omista asioistaan ja sitten itkevät yksin miten heitä kiusataan. Ei tuollaista pidä sietää, jos noin on oikeasti väitetty ja väite on perätön, asian voi laittaa eteenpäin. En tajua miksi ap:ta edes kiinnostaa jonkun lusmun mielipide hänen kandistaan. Itse nauraisin jos joku väittäisi noin ja sanoisin, että keskustelua aiheesta voidaan jatkaa koulun johdon kanssa jos hänellä on todisteita
[/quote]
Sehän tässä ihmettyttääkin. Jos jonkun työtä sanotaan epäiltävän plagiaatiksi, niin oikea tapa vastata siihen ei ole itkeä siitä vuosien kuluttua vauva-lehden keskustelupalstalla. Eli jokin ei nyt ap:n kertomuksessa täsmää. Epäilen, että ep hieman värittää näitä juttuja itselleen edulliseen suuntaan.
[/quote]
Eihän ap tuota itke. Hän on huolissaan, saako hän kyseiseltä ihmiseltä asiallista kohtelua opinnoissaan.
[/quote]
Ihan oikeastiko luulet, että yliopistolla oikeudenmukainen tenttiarvostelu taataan sillä, että kaikki tykkää toisistaan?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:29"]
Hetkinen, mitä jos tämä "kiusattupoppoo" (AP, miehensä ja ystävä) ovat koko kopla jollain tavoin sekaantuneet tähän kandin tekoon, ja tämä "pahis" on muistuttanut että kandi on henkilökohtainen ja yhdessä tekeminen on plagiointia? Tämä APn jengihän on ollut yhdessä todistamassa tätä väitettyä kiusaamista? Kyllä tämä juttu tässä alkaa selvitä, kun rivien välistä kaivelee.
[/quote]
Onko ap sanottu, että miestä tai ystävää olisi kiusattu? Kyllä täällä palstalla halutaan oikein käännellä ja väännellä. Kerroppas nyt sherlokki kaikille, mitä olet sieltä rivien välistä kaivellut.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:15"]
Nyyh nyyh
[/quote]
Älä viitsi. Tämä on oikeasti minulle iso asia. Haluan todellakin saada opintoni valmiiksi mahdollisimman hyvin arvosanoin. Ei ole minun vikani, että sairastuin. En ole koskaan kiusannut kyseistä henkilöä tai kohdellut häntä millään tavalla epäasiallisesti, joten hänen aiempi käytöksensä minua kohtaan ei ole millään tavalla puolusteltavissa.
[/quote]
Millä tavalla kyseinen ihminen on kiusannut sinua?
[/quote]
Hän on mm. arvostellut ulkonäköäni, haukkunut minua sairauteni takia, kutsunut useita kertoja tyhmäksi ja nolannut luennolla sekä seminaarissa. Hän on myös arvosteli kandityötäni, vihjasi sen olevan plagiaatti jne. Kiusaaminen on ollut verbaalista ja todella monimuotoista :( Hänellä on sana hallussa...
[/quote]
Kerro tarkemmin. En mitenkään pysty kuvittelemaan tälläistä tilannetta muualla kuin ala-asteella.
[/quote]
En valitettavasti halua kertoa tarkemmin, ettei kukaan vain tunnista. Lisäksi asioiden muistelusta tulee erittäin paha mieli. Osa hänen kommenteistaan oli kyllä aivan kuin ala-asteelta.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:19"]
[/quote]
[/quote]
Eihän ap tuota itke. Hän on huolissaan, saako hän kyseiseltä ihmiseltä asiallista kohtelua opinnoissaan.
[/quote]
Ihan oikeastiko luulet, että yliopistolla oikeudenmukainen tenttiarvostelu taataan sillä, että kaikki tykkää toisistaan?
[/quote]
En luule, mutta kyllä ainakin minä voin ymmärtää ap:n epäluulon.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:52"]
Paska tilanne. Tenttimisessähän sun ei tarvitse henkilökohtaisesti nähdä tätä tyyppiä, mikä on hyvä asia, jospa ei muistaisi sun nimeä...
Tuo on hyvä idea mitä joku ehdotti tenttivastauspapereiden merkkaamisesta (esim. jatkuu 2. paperi, jatkoa 1.paperilta). Teen itsekin aina niin, eihän voi tietää jos tenttaattorilla menee paperit sekaisin tai jotain.
Mutta graduohjaus onkin hanaklampi juttu. Siinähän voi käyttää sähköpostia, kysy vain yksilöityjä kysymyksiä jne. Gradua on hyvä muutenkin luetuttaa jollakin aivan ulkopuolisella, siis jollain ystävällä tai tutulla, niin saa selville eteneekö teksti loogisesti ja onko ymmärrettävää. Ja ei se ohjaus useinkaan kovin kummoista ole, itse se työ on ajateltava ja tehtävä. Laitoksilla on myös kirjallisena gradun arviointiperusteet, tutustu niihin ja huomioi ne asiat työssäsi mitä perusteissa painotetaan.
Tsemppiä, kyllä sinä saat opintosi suoritettua!
[/quote]
Kiitos kovasti rohkaisusta ja neuvoista. Tuossa graduohjauksessa oli vain se, että keskustelin opinto-ohjaajan kanssa, ja hän antoi ymmärtää, että voisin ehkä saada tavallista intensiivisempää ohjausta tai muunlaista helpotusta opintoihini (riippuu ohjaajasta kuulemma, jos ymmärsin oikein). Täytyy ehkä katsoa, jos saisi järjestettyä asian muuten. Ehkä pitää myös yrittää ottaa asenne, etten anna kyseisen ihmisen estää minua valmistumasta mahdollisimman hyvin enkä anna hänelle sitä valtaa, että ajattelisin häntä ja hänen tekemisiään jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 09:57"] [quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 00:23"] Ap, et ole vieläkään kertonut miten sinua tarkalleen ottaen kiusattiin. Nyt me emme tiedä oletko turhasta itkijä joka ottaa kaiken henk.koht. vai täysin asiallinen persoona joka on joutunut jonkun psykopaatin uhriksi. Se, että haluat puhua täällä vain siitä miltä sinusta tuntuu etkä halua tuoda esiin yksityiskohtia jotka ratkaisisivat asia, viittaa pikemminkin edelliseen vaihtoehtoon. Katsos kun, akateemisessa maailmassa kukaan ei välitä siitä miltä sinusta tuntuu, se mitä todella tapahtuu ratkaisee. [/quote] Ap:n viesti: "Hän on mm. arvostellut ulkonäköäni, haukkunut minua sairauteni takia, kutsunut useita kertoja tyhmäksi ja nolannut luennolla sekä seminaarissa. Hän on myös arvosteli kandityötäni, vihjasi sen olevan plagiaatti jne. Kiusaaminen on ollut verbaalista ja todella monimuotoista :( Hänellä on sana hallussa..." Eikös tästä käy aika tarkasti ilmi, miten on kiusattu? [/quote] Täh, siis huudellut pitkin tenttisalia että ap on nolo? :D tyyppihän on siinä tilanteessa nolannut itsensä eikä kiusannut ap:ta. Ja akateemisessa maailmassa on täysi oikeus epäillä toisen kandia plagiaatiksi! Jos sitä ei pysty todistamaan niin paskaa puhuu, eikä se ole mitään kiusaamista. Tiesitkö ap, että kaikki huipputukijoiden työt "haukutaan" aina, testataan ja tarkastetaan plagioinnin varalta? Miksi sinun työsi olisi tiedemaailman poikkeus jota ei saa arvostella? Ilman todisteita tyyppi on tietysti puhunut paskaa mutta kuitenkin. Miksi sinua on mielestäsi kiusattu kun tuo kuvailemasi kiusaaja on selvästi onneton surkimus joka kiertelee puhumassa paskaa ja nolaa itseään luennoilla? Kertomasi perusteella hänellä on jotain mielenterveysongelmia, ja siksi on vähintäänkin erikoista että koet itsesi kiusatuksi [/quote] No todellakaan ole oikeus. Tai ei ole oikeutta vihjata, että joku muu on tehnyt työsi, niinkuin kyseinen ihminen on tässä tapauksessa tehnyt. Kyllä plagioijaksi huutelijalla pitää olla jotain todisteita. Olen ollut lukuisissa seminaareissa ja missään ei ole todellakaan toimittu noin. Jos joku tulisi minulle väittämään moisia, tekisin hänestä valituksen välittömästi. Plagiointi on todella vakava syytös akateemisessa maailmassa. [/quote] Joten mitä ap täällä vinkuu, jos ei kerran ole plagiaatti? Tyyppihän voi saada rangaistuksen eikä ap:n kandi muutu siitä plagiaatiksi, että joku keksii sanoa niin. Uskomatonta miten aikuiset ihmiset eivät osaa tämän vertaa huolehtia omista asioistaan ja sitten itkevät yksin miten heitä kiusataan. Ei tuollaista pidä sietää, jos noin on oikeasti väitetty ja väite on perätön, asian voi laittaa eteenpäin. En tajua miksi ap:ta edes kiinnostaa jonkun lusmun mielipide hänen kandistaan. Itse nauraisin jos joku väittäisi noin ja sanoisin, että keskustelua aiheesta voidaan jatkaa koulun johdon kanssa jos hänellä on todisteita
[/quote]
Ap:han kirjoitti, että hänellä on ollut terveysongelmia. Ehkä hän ei siinä vaiheessa jaksanut tehdä asialle mitään. En tiedä, kun en ole ap. Sinä varmaankin reagoisit eri tavalla. Todennäköisesti minäkin. Kumpikaan meistä ei kuitenkaan ole ap.
[/quote]
Siinä tapauksessahan asia on jo mennyt eikä ap:ole ole tullut syytöksiä plagioinneista. Kannattaisi pikkuhiljaa päästä asiasta yli. Ap on jäänyt jumiin pelkoonsa kamalan vaarallisesta ja ilkeästä kiusaajasta. Miksi? Mikä on pahinta mitä tyyppi voisi tehdä? Vastaus: arvostella epäreilusti. Sitten ap voi ilmoittaa asiasta tyypin esimiehelle, j tyyppi saa varoituksen/potkut. Hui kauhistus miten pelottavaa!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:59"]
Eikö kukaan kyseenalaista tätä kiusaamista? En itse usko APta, tuntuu hassulta että joku kiusaaja olisi yliopistossa arvostettu ja lahjakas henkilö. Uskon että kyseessä on jokin väärinymmärrys, ihmisillä on eri käsitykset kiusaamisesta. Esimerkiksi tämä henkilö on ollut erimieltä APn kanssa, ja AP kokee sen nolaamiseksi yms. Varmaan jokatapauksessa AP saa hullun maineen jos lähtee lähestymään jotain ylempia henkilöitä tässä väitetyssä kiusaamisasiassa, jos tämä toinen henkilö on pidetty. Voi olla että ihmiset laittaa kateuden piikkiin APn syytökset.
[/quote]
No jos sinä et usko minua, niin ei se mitään. Se ei muuta asioiden todellista laitaa. Kyllä kiusaajatkin voivat menestyä hyvin elämässään. Kyseessä ei voi olla mitenkään väärinymmärrys, osa kommenteista oli erittäin suoria. Yksittäisen kommentin voisi vielä ehkä sivuuttaa tai ajatella sen olleen huono vitsi, mutta kommentteja oli paljon. Kiusaaminen oli toistuvaa. Kyllä minä kestän sen, jos ihmiset ovat eri mieltä kanssani. Varsinkin jos heidän perustelunsa ovat asialliset. En kuitenkaan hyväksy mm. ulkonäköni tai terveyteni suoraa haukkumista.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:59"]
Eikö kukaan kyseenalaista tätä kiusaamista? En itse usko APta, tuntuu hassulta että joku kiusaaja olisi yliopistossa arvostettu ja lahjakas henkilö. Uskon että kyseessä on jokin väärinymmärrys, ihmisillä on eri käsitykset kiusaamisesta. Esimerkiksi tämä henkilö on ollut erimieltä APn kanssa, ja AP kokee sen nolaamiseksi yms. Varmaan jokatapauksessa AP saa hullun maineen jos lähtee lähestymään jotain ylempia henkilöitä tässä väitetyssä kiusaamisasiassa, jos tämä toinen henkilö on pidetty. Voi olla että ihmiset laittaa kateuden piikkiin APn syytökset.
[/quote]
Sulle ei varmaan ole akateeminen maailma tuttu. Kyllä siellä on ihan samalla tavalla luonnehäiriöisiä kuin muuallakin. Apurahoista tappeleminenkin vaatii tietynlaista luonnetta. Mutta voihan se olla, että kyse on vain väärinkäsityksestä, emmehän me täällä palstalla sitä voida tietää. Suurin osahan on neuvonut ap:tä vain pitämään kanssakäymisen mahdollisimman vähänä kyseisen henkilön kanssa. Ei todellakaan kannata mennä niin sanotusti nostamaan kissaa pöydälle jollei ole aivan pakko. Siinä pissaa vain omaan nilkkaansa. Ap:n kannattaa vain keskittyä siihen miten saa opiskelunsa suoritettua mahdollisimman nopeasti.
[/quote]
Monestakin syystä minun täytyy suorittaa opintoni mahdollisimman nopeasti, sillä on useita ajallisia rajapyykkejä. Siksi ehkä olisi parasta keskittyä kyseiseen henkilöön mahdolllisimman vähän.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:59"] Eikö kukaan kyseenalaista tätä kiusaamista? En itse usko APta, tuntuu hassulta että joku kiusaaja olisi yliopistossa arvostettu ja lahjakas henkilö. Uskon että kyseessä on jokin väärinymmärrys, ihmisillä on eri käsitykset kiusaamisesta. Esimerkiksi tämä henkilö on ollut erimieltä APn kanssa, ja AP kokee sen nolaamiseksi yms. Varmaan jokatapauksessa AP saa hullun maineen jos lähtee lähestymään jotain ylempia henkilöitä tässä väitetyssä kiusaamisasiassa, jos tämä toinen henkilö on pidetty. Voi olla että ihmiset laittaa kateuden piikkiin APn syytökset. [/quote] Sulle ei varmaan ole akateeminen maailma tuttu. Kyllä siellä on ihan samalla tavalla luonnehäiriöisiä kuin muuallakin. Apurahoista tappeleminenkin vaatii tietynlaista luonnetta. Mutta voihan se olla, että kyse on vain väärinkäsityksestä, emmehän me täällä palstalla sitä voida tietää. Suurin osahan on neuvonut ap:tä vain pitämään kanssakäymisen mahdollisimman vähänä kyseisen henkilön kanssa. Ei todellakaan kannata mennä niin sanotusti nostamaan kissaa pöydälle jollei ole aivan pakko. Siinä pissaa vain omaan nilkkaansa. Ap:n kannattaa vain keskittyä siihen miten saa opiskelunsa suoritettua mahdollisimman nopeasti. [/quote] Nimenomaan akateeminen maailma on tuttu. En ole ikinä törmännyt siihen että kiusataan. Siihen ole taas monta kertaa että joku ottaa kritiikin henkilökohtaiseksi ja kokee sen nolaamiseksi. Esimerkiksi plagiaattisyytös jostain kandintyöstä on usein vain viittaustekniikallinen, koska väärin tehty viittaus on plagiointia.
[/quote]
Todella hienoa, ettet sinä ole törmännyt kiusaamiseen yliopistolla, mutta sei ei silti tarkoita, etteikö sitä tapahtuisi. Saanko muuten kysyä, mikä on mielestäsi kiusaamista? Minä osaan ottaa asiallista kritiikkiä vastaan oikein hyvin enkä todellakaan koe sitä nolaamisena. Plagiointisyytöksessä ei ollut kyse viittausteknisestä asiasta. Hän sanoi asiasta useamman kerran. Lisäksi hän mm. vihjaili, etten olisi ollut tehnyt työtä itse vaan että joku toinen olisi tehnyt sen puolestani.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:59"]Eikö kukaan kyseenalaista tätä kiusaamista? En itse usko APta, tuntuu hassulta että joku kiusaaja olisi yliopistossa arvostettu ja lahjakas henkilö. Uskon että kyseessä on jokin väärinymmärrys, ihmisillä on eri käsitykset kiusaamisesta. Esimerkiksi tämä henkilö on ollut erimieltä APn kanssa, ja AP kokee sen nolaamiseksi yms. Varmaan jokatapauksessa AP saa hullun maineen jos lähtee lähestymään jotain ylempia henkilöitä tässä väitetyssä kiusaamisasiassa, jos tämä toinen henkilö on pidetty. Voi olla että ihmiset laittaa kateuden piikkiin APn syytökset. [/quote] totta! Enemmän ap tässä kuulostaa kiusaajalta ku on noin kovasti muita mustamaalaamassa!!
[/quote]
Minä en ole kyllä koskaan kiusannut ketään ja olen aina käyttäytynyt kyseistä henkilöä kohtaan asiallisesti. En ole myöskään mustamaalannut kyseistä henkilöä, sillä häntä ei voi mielestäni tunnistaa tämän keskustelun perusteella.
Ap:n tapauksessa on kyllä narsisti-kiusaaja edennyt hyvin urallaan, on nyt opinahjonsa opettaja (tai mikä lie). Noh, noinhan se yleensä käy etä narsistit porskuttaa ja kunnolliset ihmiset saa kokea kaikkea pskaa :(
Minulle itselleni kävi kesätöissä niin, että työparikseni oltiin laittamassa naista, joka oli kiusaajani äiti. Tämä nainen on myös kiusannut myös minua ja vanhempiani. Ahdistuin niin paljon että purskahdin itkemään ja tilitin asiasta työkaverilleni joka kertoi asiasta esimiehellemme. Sain toisen parin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:19"]
Mikä ala kyseessä? Te jotka ette usko ap:ta: kyllä vaan akateemisessakin maailmassa kiusataan. Olkaa onnellisia jos se ei ole teitä itseänne koskenut. Nimenomaan se on tuollaista ovelaa henkistä kiusaamista koska kiusaaja on tosiaan usein ihan älykäs ihminen. Äly ja hankittu sivistys ja oppiarvot eivät sulje pois ilkeyttä ja pahasuopaisuutta.
[/quote]
En halua kommentoida alaa. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Kiusaamista on yhteiskunnan jokaisella osa-alueella eikä yliopisto ole valitettavasti mikään poikkeus :(
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:30"]
En suosittele, että menet kaivelemaan vanhoja asioita ja esittämään syytöksiä enää tässä vaiheessa. Koska käytännössä et voi tilanteelle mitään, niin anna tentaattorille mahdollisuus kohdella sinua asiallisesti. Tarkoitan siis sitä, että pysy itse asiallisena tekemisissäsi ja odota samanlaista käytöstä häneltä. Jos nyt jatkossa tapahtuu jotain epäasiallista, niin puutu siihen heti.
[/quote]
Kiitos mielipiteestä. Olen aina kohdellut häntä asiallisesti ja tulen toimimaan samoin jatkossa. Joskus mietin, että olisi pitänyt aikanaan puuttua epäasiallisuuksiin, mutta mahdolliseen tulevaan epäasialliseen kohteluun pitää puuttua heti.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:42"]
Minusta nämä kritiikkiä kestämättömät eivät kuulu yliopistoon. Heikentävät herkkänahkaisuudellaan akateemisen keskustelun tasoa. Olen lukuisia kertoja ollut itse seminaareissa, joissa asiaa/ilmiötä koskevat pohdinnat on otettu henkilökohtaisena loukkauksena. Ja juuri nämä ihmiset lähtevät tilanteen jälkeen itkemään kiusatuksi tulemistaan.
[/quote]
Minä kyllä ainakin kestän asiallista kritiikkiä ja osaan erottaa asiaa tai ilmiötä koskevat pohdinnat henkilökohtaisesta loukkauksesta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:40"]
Onni onnettomuudessasi on se, että kyse on vain tenteistä. Niitä ei voi arvostella kannaltasi epäedullisesti ilman että jää todisteita. Ellei sitten ole tosi kiero ja esim. hukkaa osaa vastauksistasi väittäen että "ilmeisesti luovutit kesken kaiken".
[/quote]
Tentit ovat ilmeisesti sähköisiä, joten voisi ainakin kuvitella, että tuommoinen hukkaaminen on vaikeaa. Ei ole aiempaa kokemusta tuosta tenttimistavasta. Suoraan sanoen en ole edes tullut ajatelleeksi tuollaista vaihtoehtoa. Kaikista vaikeimmalta tuntuu tuo maisteriseminaari. Minulla on ollut gradunteossa erittäin suuria vaikeuksia ja lisäksi opintovaatimuksissa tapahtuneet muutokset mutkistavat graduntekoa entisestään (lisävaatimuksia). Olisin toivonut erittäin hyvää graduohjausta, mutta nyt epäilen, onko se mahdollista.