Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni 15v kaveri polttaa pilveä :c

Vierailija
26.02.2015 |

Lapseni  (14v) kertoi eilen, että hänen 3 kaveria oli eilen yhtäkkiä ottanut pussin maria esille yhden kaverin kotona. Tyttäreni lähti "vessaan" ja pyysi yhtä tuttuaan soittamaan, että ei tarvinnut todistaa tapahtumaa, sai olla toisessa huoneessa puhelimessa. 

Tunnen yhden pössyttelijän vanhemmat, mutta en halua sekaantua ja ilmoittaa. Syy siihen on se, että siten oma lapseni saa kaikkea kuraa niskaansa. Toki itse olisin onnellinen, jos minun lapsi narautettaisiin minulle, mutten halua omalleni kouluun ongelmia, vasikan rooli ei ole kiva. Harmittaa, mutta samalla olen todella ylpeä siitä, että oma lapseni poistui tilanteesta ja osasi kieltäytyä. Hän oli tosi yllättynyt, mutta toki tietää, että koulussa liikkuu kaikkea muutakin.

Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (217)

Vierailija
41/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:54"] Lapsesi teki tilanteessa hyvin, mutta hänen kannattaisi nyt ottaa vaivihkaa vähän etäisyyttä noihin kavereihin, ettei jossain toisessa tilanteessa lähdekin luisumaan. Noiden muiden lasten äitinä haluaisin kyllä tietää, mitä lapseni oikein puuhailee ja olisin kiitollinen tiedosta, mutta sellaisiakin vanhempia on, jotka suuttuvat viestintuojalle. Vaikea tilanne, jos et tunne vanhempia, niin et tiedä, kuinka tulevat suhtautumaan. [/quote]   Juu, itse se jo sanoi, ettei enää halua noita kaverikseen. Olen niin ylpeä!! ap. [/quote] Jos noin on, miksi olet tuollainen paskahousu, etkä kerro pössyttelijän vanhemmille? SEN vuoksi - että raukkamaisesti pakenet vastuuta - minäkin tulkitsen kakkosen tavoin, että pössyttely on sinusta ok tai evvk. Juttele pössyttelijän äidin kanssa, ja pyydä, ettei hän kerro lapselleen, vaan pitää vaan "tupatarkastuksen" ja tutkii lapsensa repun ja taskut. Kyllä ne sieltä löytyvät, välineet. ohis [/quote] "Välineet" on yleensä ihan sätkäkamat. Piikkejäkö luulit sieltö löytyvän?

[/quote]

En, vaan nimenomaan sätkäkamat. Sellaisia ei ole kenelläkään teinillä repussaan muuten vaan. Teinit eivät tupakkaa kääri itse, ja jos käärivät, siihenkin on puututtava.
[/quote]

Voi jollain nuorellakin bongi tai vapo olla....

Vierailija
42/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:54"]

Lapsesi teki tilanteessa hyvin, mutta hänen kannattaisi nyt ottaa vaivihkaa vähän etäisyyttä noihin kavereihin, ettei jossain toisessa tilanteessa lähdekin luisumaan. Noiden muiden lasten äitinä haluaisin kyllä tietää, mitä lapseni oikein puuhailee ja olisin kiitollinen tiedosta, mutta sellaisiakin vanhempia on, jotka suuttuvat viestintuojalle. Vaikea tilanne, jos et tunne vanhempia, niin et tiedä, kuinka tulevat suhtautumaan.

[/quote]

Juu, itse se jo sanoi, ettei enää halua noita kaverikseen. Olen niin ylpeä!!

ap.

[/quote]

Jos noin on, miksi olet tuollainen paskahousu, etkä kerro pössyttelijän vanhemmille?

SEN vuoksi - että raukkamaisesti pakenet vastuuta - minäkin tulkitsen kakkosen tavoin, että pössyttely on sinusta ok tai evvk.

Juttele pössyttelijän äidin kanssa, ja pyydä, ettei hän kerro lapselleen, vaan pitää vaan "tupatarkastuksen" ja tutkii lapsensa repun ja taskut. Kyllä ne sieltä löytyvät, välineet.

ohis

[/quote]

Voin olla sinun mielestä mitä vaan, mutta uskon, etten varmasti ole ainoa, joka antaa asian vaan olla. Täällä on helppo sanoa ja antaa ohjeita, mutta kun omalle kohdalle sattuu, en usko monenkaan menevän vasikoimaan.

ap.

[/quote]

Niinkö luulet. Haluat tuudittautua omaan kuplaasi ja petät itseäsi.

Minä esim. rikoin lapseni parhaan ystävän luottamuksen ja soitin hänen äidilleen, kun oli puhunut lapselleni itsemurhahaaveistaan. Minusta se on vaan nyt niin, että meillä vanhemmilla ON VASTUU. Jos saamme kuulla teinien töpeksinnöistä ja vaarallisista asioista, se on meistä kiinni.

Tuon lapseni äiti oli toki järkyttynyt tiedosta, mutta hyvin kiitollinen, koska saattoi puuttua asiaan. Ei kertonut lapselleen, mistä oli saanut tietää. Jos olisi kertonut, siinä olisi mennyt teinien välit poikki, vaikka oma lapseni tietysti kertoi minulle vain, koska oli todella ahdistunut kaverinsa itsemurhapuheista ja masennuksesta, ja ymmärsi, ettei itse pysty auttamaan kaveriaan tarpeeksi.

Jos lapsesi kaveri vahingoittaa itseään tuolla, se on viime peleissä AP SINUN VASTUUSI. Mieti sitä. Ja ota yhteyttä lapsesi kaverin vanhempiin, koska se on moraalisesti ainoa oikea tapa toimia.

[/quote]

Olen vaan niin vastuuton, ettei häiritse minun yöuniani ollenkaan.

ap.

[/quote]

Ok, no miksi halusit tämän aloituksen tehdä? Taidat olla surkea provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:57"]

Lapsesi teki tilanteessa hyvin, mutta hänen kannattaisi nyt ottaa vaivihkaa vähän etäisyyttä noihin kavereihin, ettei jossain toisessa tilanteessa lähdekin luisumaan. Noiden muiden lasten äitinä haluaisin kyllä tietää, mitä lapseni oikein puuhailee ja olisin kiitollinen tiedosta, mutta sellaisiakin vanhempia on, jotka suuttuvat viestintuojalle. Vaikea tilanne, jos et tunne vanhempia, niin et tiedä, kuinka tulevat suhtautumaan.

[/quote]

ap.

[/quote]

Jos noin on, miksi olet tuollainen paskahousu, etkä kerro pössyttelijän vanhemmille?

SEN vuoksi - että raukkamaisesti pakenet vastuuta - minäkin tulkitsen kakkosen tavoin, että pössyttely on sinusta ok tai evvk.

Juttele pössyttelijän äidin kanssa, ja pyydä, ettei hän kerro lapselleen, vaan pitää vaan "tupatarkastuksen" ja tutkii lapsensa repun ja taskut. Kyllä ne sieltä löytyvät, välineet.

ohis

[/quote]

Voin olla sinun mielestä mitä vaan, mutta uskon, etten varmasti ole ainoa, joka antaa asian vaan olla. Täällä on helppo sanoa ja antaa ohjeita, mutta kun omalle kohdalle sattuu, en usko monenkaan menevän vasikoimaan.

ap.

[/quote]

Niinkö luulet. Haluat tuudittautua omaan kuplaasi ja petät itseäsi.

Minä esim. rikoin lapseni parhaan ystävän luottamuksen ja soitin hänen äidilleen, kun oli puhunut lapselleni itsemurhahaaveistaan. Minusta se on vaan nyt niin, että meillä vanhemmilla ON VASTUU. Jos saamme kuulla teinien töpeksinnöistä ja vaarallisista asioista, se on meistä kiinni.

Tuon lapseni äiti oli toki järkyttynyt tiedosta, mutta hyvin kiitollinen, koska saattoi puuttua asiaan. Ei kertonut lapselleen, mistä oli saanut tietää. Jos olisi kertonut, siinä olisi mennyt teinien välit poikki, vaikka oma lapseni tietysti kertoi minulle vain, koska oli todella ahdistunut kaverinsa itsemurhapuheista ja masennuksesta, ja ymmärsi, ettei itse pysty auttamaan kaveriaan tarpeeksi.

Jos lapsesi kaveri vahingoittaa itseään tuolla, se on viime peleissä AP SINUN VASTUUSI. Mieti sitä. Ja ota yhteyttä lapsesi kaverin vanhempiin, koska se on moraalisesti ainoa oikea tapa toimia.

[/quote]

Olen vaan niin vastuuton, ettei häiritse minun yöuniani ollenkaan.

ap.

[/quote]

Ok, no miksi halusit tämän aloituksen tehdä? Taidat olla surkea provo.

[/quote]

Johan kerroin, Herattaakseni keskustelua aiheestaja ja tapaus ei ole provo.

ap.

Vierailija
44/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:08"]

Moniko menee kantelemaan, kun näkee jonkun teinin kännissä kaupungilla?

Ihan sama tilanne.

[/quote]

Alapeukuttajat. Kuulisin mielelläni perustelunne. 

Minäkin ihmettelen, miksi meillä hyväksytään se, että alaikäiset juovat ja juominen on tutkimusten mukaan muuttunut entistä kovemmin humalahakuisemmaksi.

[/quote]

Ai sinäKIN....

Kuule, siksi alapeukutimme kommenttiasi, että kuvittelet, että ihmiset eivät puuttuisi asiaan, jos näkevät kännisiä teinejä. Kyllä puuttuvat, jos vain tuntevat sen teinin vanhemmat.

Ja vaikka en pidäkään alaikäisten kännäämistä millään tasolla hyväksyttävänä asiana, en silti ihan vedä yhtäläisyysmerkkejä huumeiden ja kännäämisen välille. Puuttuisin molempiin, mutta silti ovat eri asia.

Vierailija
45/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:00"]

Ymmärrän laillistamistoimia mutta tässä on nyt kyse 14-15v päihteidenkäytöstä. Normaali ikä aloittaa salaa kokeiluja, mutta jos koulussa tosiaan on pääsy kovempiinkin aineisiin, tietty porukka päätyy niidenkin pariin. Lapsen kannattaa ottaa etäisyyttä tähän porukkaan. Toinen asia on sitten aikuisten puuttuminen - mitä kautta se kannattaa tehdä. Ehkä kannattaisi tutustua niihin vanhempiin ja jutella sitten, jos ovat juttutuulella vaikeista asioista.

[/quote]

Toisiin vanhempiin tutustuminen huumeiden takia on tooodella helppoa. Mites ajattelit sen tehdä? Menet soittamaan ovikelloa ja alat jutella mukavia. Sitten kolmannen lauseen kohdalla sillai kauniisti kyselet niiden mielipidettä marin pössyttelystä ja siitähän se juttu sitten jo alkaa luistaa. Varo vaan, ettei ne ala epäillä sinun olevan huumeidenvälittäjä ja kuuliaisena av-mammana ilmoita sinusta poliisille.

Vierailija
46/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari on niinkauan laitonta, kunnes sen myynti saadaan valtion verotuksen piiriin. Jos siitä maksetaan verot, kukaan ei narise.

Ihan sama kuin viina, teeppä itse, olet rikollinen, mutta osta ja maksa verot, oletkin kunnon kansalainen.

Vierailija
47/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:57"]

[/quote]

ap.

[/quote]

ohis
[/quote]

"Välineet" on yleensä ihan sätkäkamat. Piikkejäkö luulit sieltö löytyvän?
[/quote] ton ikäisen ei tarttisi poltella EDES sätkiä..

Vierailija
48/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 07:50"]

Tässä tämänkin palstan morasoiville mammoille hieman mietittävää. Maailma ei toimi niin simppelisti kuin äärimmäisen naiivissa ja yksinkertaisessa kukkahattuideologiassa oletetaan.

Jos nuorille ei suostu ostamaan esim. kaljaa, niin miten nuoret kiertävät ongelman? Laittavat turbohiivalla pikaviinit käyntiin tiistaina ja juovat perjantaina. Kumpi onkaan pahempi vaihtoehto?

[/quote]

Eli sinun mielestäsi alaikäisille pitää ostaa alkoholia, koska ne hankkii sitä kuitenkin. Ei mene noinkaan. Jos myymättömyys ei ole sinulle ratkaisu, niin kertoisitko mikä se on? Koska minä en suostu hankkimaan alaikäiselle alkoholia, jotta hän voisi oksennella jossain kotibileissä. Kiljun valmistukseen en voi puuttua, ellei se tapahtuisi minun kodissani. Odotan muidenkin vanhempien kasvattavan omia lapsiaan, vaikka aina näin ei käy.

Vierailija
49/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:35"]

Mari on niinkauan laitonta, kunnes sen myynti saadaan valtion verotuksen piiriin. Jos siitä maksetaan verot, kukaan ei narise.

Ihan sama kuin viina, teeppä itse, olet rikollinen, mutta osta ja maksa verot, oletkin kunnon kansalainen.

[/quote]

Ei valtiota kotikasvatus omaan käyttöönsä kiinnosta, kuten ei ponun keittelykään omaan käyttöön. Valtio haluaa saada monopoliaseman vain myyntiin.

Sitten kun kannabis laillistetaan niin ei kotikasvatusta kokonaan kielletä vaan luultavasti rajataan 5-10 kasviin, jotta kukaan yksityinen ei vaan pääse horjuttamaan valtion monopolia edes paikallisesti.

Vierailija
50/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:55"]

Tässä tämänkin palstan morasoiville mammoille hieman mietittävää. Maailma ei toimi niin simppelisti kuin äärimmäisen naiivissa ja yksinkertaisessa kukkahattuideologiassa oletetaan.

Jos nuorille ei suostu ostamaan esim. kaljaa, niin miten nuoret kiertävät ongelman? Laittavat turbohiivalla pikaviinit käyntiin tiistaina ja juovat perjantaina. Kumpi onkaan pahempi vaihtoehto?

[/quote]

Eli sinun mielestäsi alaikäisille pitää ostaa alkoholia, koska ne hankkii sitä kuitenkin. Ei mene noinkaan. Jos myymättömyys ei ole sinulle ratkaisu, niin kertoisitko mikä se on? Koska minä en suostu hankkimaan alaikäiselle alkoholia, jotta hän voisi oksennella jossain kotibileissä. Kiljun valmistukseen en voi puuttua, ellei se tapahtuisi minun kodissani. Odotan muidenkin vanhempien kasvattavan omia lapsiaan, vaikka aina näin ei käy.

[/quote]

Se on yksi valinta. Se valinta voi kuitenkaan johtaan huonompaan lopputulokseen.

1. Aina on mahdollista, että joku vatipää ostaa teinillesi Vodkaa alkosta. Silloin puhutaan paljon kovemmasta aineesta, jossa on paljon suurempi riski yliannostukseen. Teini on niin kokematon käyttäjä ettei välttämättä ymmärrä tätä ja saattaa kiskoa liian nopeasti. Eli toisin sanoen teinin kohdalla yliannostuksen riski kasvaa entisestään.

2. Edelleenkin ne itsetehdyt kiljut ja viinit. Teinit joutuvat tekemään ne salaa olosuhteissa, joissa ei mahdollisuuksia suodattaa paskoja pois juomasta, vaan juomaa vedetään sellaisenaan pöntöstä.

Kalja on näihin kumpaankin nähden paljon parempi vaihtoehto. Samaten on kannabis.

[/quote]

Niin, sinusta on paras nostaa kädet pystyyn ja unohtaa kasvatus ja vanhemman valvonta, kun "ainahan sitä voi joku antaa lapselle kiljua...."

Olet tyypillinen evvk-vanhempi, joka yrittää kiivaasti valkopestä omaa huonoa vanhemmuuttaan väittämällä, että mitään ei ole tehtävissä.

Tiedätkös, olet väärässä. Minä tiedän, missä teinini seilaavat. He eivät ole poissa kotoa iltaisin, varsinkaan viikonloppuiltaisin. Näin olleen heillä ei ole mitään mahdollisuuksia vedellä kännejä tai huumetta pollaan. Vielä moneen vuoteen.

ja jos saan tietää, että joku lasten kavereista pössyttelee tai dokaa, ihan varmasti otan yhteyttä lapsen vanhempaan. Ja jos hänellä on tuollainen evvk-asenne, teen lastensuojeluilmotuksen. Näin uskon myös jokaisen muun vastuullisen aikuisen tekevän.

Vierailija
51/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia tekstejä,mutta toivoisin sinun AP ehdottomasti kertovan nuorten vanhemmille. Itsekin olen nuorena hölmöillyt. Pilven poltosta on aika helppoa siirtyä myös niihin kovempiin aineisiin :( Osa näistä nuoruuden pössyttelijöistä on kuollut, osa narkkareita, osa mt-ongelmaisia ja osa selvisi normaaliin elämään. Kuitenkaan kukaan näistä nuoruuden kokeilijoista ei varmasti ajatellut,että siinä voi käydä huonosti. Ei, oli vaan tarkoitus pitää hauskaa ja "viihde käyttää". On vastuutonta olla kertomatta asiasta eteenpäin!!

Vierailija
52/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:56"]

No mutta mitä järkeä ottaa piriä vain yhden kaljan verran :D Nyt realismia peliin, kukaan ei käytä piriä niin. Amfetamiini tarkoitus on nimenomaan se, että vaikutus on nopea ja tunnet itsesi ihmeelliseksi. Koukkuun jäädään, kun halutaan välttää laskut, joten on pakko vetää lisää, jotta mahtiunne pysyy päällä.

Joten hei pliis, älä viitsi tulla sönköttämään jostain yhden kaljan veroisesta piristä.

[/quote]

Vähemmän typerää sönkötystä se on kuin yrittää puolustella alkoholia sillä, että pirillä voi päihdyttää itsensä yhdellä annnostuksella, mikä taas ei ole käytännössä mahdollista alkoholin kanssa. Se kertoo ainoastaan sen, että alkoholi on piriä myrkyllisempää ja voimakkaampaa ainetta, jota täytyy käyttää graduaalisti tai muuten kehossa on liikaa alkoholia kerralla, mikä johtaa myrkytyskuolemaan.

[/quote]

Nyt on jollain mennyt jotain ohi. Osaisiko joku laskea, montako grammaa alkoholia on 0,33l oluttölkissä, joka on vahvuudeltaan 4,5 til%.

Sitten joku voisi kertoa, paljonko keskivertokäyttäjä vetää piriä kerrallaan suoneen.

Saadaan nää faktat kerralla kuntoon. Oma hypoteesini on, että yhdessä oluessa on vähemmän metanolia, kuin keskiverto pirivedoissa.

[/quote]

Mkä tekemistä tällä on asian kanssa? Fakta on joka tapauksessa se, ettet voi vetää itseäsi känniin yhdellä annoksella, kuten pirillä, hepolla tai kokkelia voi, koska niin iso kerta-annos alkoholia tappaa sut.

[/quote]

Ohiksena: jos pieni nappi voi riittää tappavaan yliannostukseen, sehän todistaa, miten vaarallisen voimakasta piri on. Alkoholista on vaikea saada yliannostusta, huumeilla annostukset ovat sen verran pieniä, että riski on isompi. Alkoholia lisäksi harva ostaa laittomasri, Alkosta ei saa myrkkyviinaa - huumeissa taas jo laittomuuden takia on hurjasti isommat riskit saada myrkkyjä sisäänsä.

ja kolmas seikka: alkoholissa on riskinä dokata liian usein, huumeissa riski koukuttua ja siirtyä voimakkaisiin huumeisiin on huimasti isompi.

ja neljäs: huumeidenkäyttö on niin kallista, että melkein jokainen kovien huumeiden käyttäjä on rikollinen.

ja viides: huumeita ostetaan rikollisilta, joten riski joutua oston tai huumevelkojen takia rikoksen uhriksi on iso. Alkossa myyjät harvemmin pöllyissö tappaa asiakkaan tai kääntää häneltä rahat.

ja nyt en nyt puhu tietenkään jostain omakasvattamasta kannabiksesta, itsehän otitte kovat huumeet mukaan mukamas yhdentekevinä pikkujuttuina. 

Vierailija
53/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:04"]

En lukenut kaikkia tekstejä,mutta toivoisin sinun AP ehdottomasti kertovan nuorten vanhemmille. Itsekin olen nuorena hölmöillyt. Pilven poltosta on aika helppoa siirtyä myös niihin kovempiin aineisiin :( Osa näistä nuoruuden pössyttelijöistä on kuollut, osa narkkareita, osa mt-ongelmaisia ja osa selvisi normaaliin elämään. Kuitenkaan kukaan näistä nuoruuden kokeilijoista ei varmasti ajatellut,että siinä voi käydä huonosti. Ei, oli vaan tarkoitus pitää hauskaa ja "viihde käyttää". On vastuutonta olla kertomatta asiasta eteenpäin!!

[/quote]

Miksi  on vastattava jonkun muu lapsesta? Kaikkia vanhempia ei kiinnosta se missä jälkikasvu kulkee ja mitä tekee. Miksi ihmeessä pitäisi puuttua toisten tekemisiin, kun lnuoren omia vanhempia se ei kiinnosta??!

Vierailija
54/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:34"]

Tupakka on erittäin epäterveellistä ja vaarallista. Jos tupakka lanseerattaisiin nyt markkinoille  se ei iki päivänä saisi myyntilupaa missään koko maapallolla.

[/quote]

Ei se estäisi ihmisiä silti kasvattamasta sitä ja valmistamasta siitä tupakkaa.

Miksi ihmisten yksityisiin tekoihin ja haluihin pitää puuttua?

Kasvattaahan ihmiset perunaakin. Halutaanko perunastakin saada tekijänoikeudet ja sakottaa?

Ihmettelen miksi luonnossa luonnollisesti kasvavia asioita yritetään kieltää? Ihmiset voivat itse päättää itse keskenään etteivät koske tupakkaan ja hyvä niin. Ne jotka haluavat tupakkaa niin löytävät kyllä sen pariin, MUTTA MIKSI HEITÄ PITÄÄ RANGAISTA ASIASTA?????? TAI KYTÄTÄ ETTÄ SIELÄ NE NYT KÄYVÄT RÖÖKILLÄ MOKOMAT JUKURIPÄÄT, TILATAANPA POLIISI JA AMBULANSSI PAIKALLE.

[/quote]

Aivan. Osalla porukasta on pakonomainen tarve puuttua muiden elämään ja säädellä sitä. Jos siihen ei pystytä niin sitten kytätään ja juoruillaan. Vittuako sillä on oikeasti väliä jos joku pappa haluaa kasvattaa itse röökinsä sen jälkeen, kun keskusta on päättänyt tehdä tupakasta laitonta. 

Vierailija
55/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:56"]

No mutta mitä järkeä ottaa piriä vain yhden kaljan verran :D Nyt realismia peliin, kukaan ei käytä piriä niin. Amfetamiini tarkoitus on nimenomaan se, että vaikutus on nopea ja tunnet itsesi ihmeelliseksi. Koukkuun jäädään, kun halutaan välttää laskut, joten on pakko vetää lisää, jotta mahtiunne pysyy päällä.

Joten hei pliis, älä viitsi tulla sönköttämään jostain yhden kaljan veroisesta piristä.

[/quote]

Vähemmän typerää sönkötystä se on kuin yrittää puolustella alkoholia sillä, että pirillä voi päihdyttää itsensä yhdellä annnostuksella, mikä taas ei ole käytännössä mahdollista alkoholin kanssa. Se kertoo ainoastaan sen, että alkoholi on piriä myrkyllisempää ja voimakkaampaa ainetta, jota täytyy käyttää graduaalisti tai muuten kehossa on liikaa alkoholia kerralla, mikä johtaa myrkytyskuolemaan.

[/quote]

Nyt on jollain mennyt jotain ohi. Osaisiko joku laskea, montako grammaa alkoholia on 0,33l oluttölkissä, joka on vahvuudeltaan 4,5 til%.

Sitten joku voisi kertoa, paljonko keskivertokäyttäjä vetää piriä kerrallaan suoneen.

Saadaan nää faktat kerralla kuntoon. Oma hypoteesini on, että yhdessä oluessa on vähemmän metanolia, kuin keskiverto pirivedoissa.

[/quote]

Mkä tekemistä tällä on asian kanssa? Fakta on joka tapauksessa se, ettet voi vetää itseäsi känniin yhdellä annoksella, kuten pirillä, hepolla tai kokkelia voi, koska niin iso kerta-annos alkoholia tappaa sut.

[/quote]

Ohiksena: jos pieni nappi voi riittää tappavaan yliannostukseen, sehän todistaa, miten vaarallisen voimakasta piri on. Alkoholista on vaikea saada yliannostusta, huumeilla annostukset ovat sen verran pieniä, että riski on isompi. Alkoholia lisäksi harva ostaa laittomasri, Alkosta ei saa myrkkyviinaa - huumeissa taas jo laittomuuden takia on hurjasti isommat riskit saada myrkkyjä sisäänsä.

ja kolmas seikka: alkoholissa on riskinä dokata liian usein, huumeissa riski koukuttua ja siirtyä voimakkaisiin huumeisiin on huimasti isompi.

ja neljäs: huumeidenkäyttö on niin kallista, että melkein jokainen kovien huumeiden käyttäjä on rikollinen.

ja viides: huumeita ostetaan rikollisilta, joten riski joutua oston tai huumevelkojen takia rikoksen uhriksi on iso. Alkossa myyjät harvemmin pöllyissö tappaa asiakkaan tai kääntää häneltä rahat.

ja nyt en nyt puhu tietenkään jostain omakasvattamasta kannabiksesta, itsehän otitte kovat huumeet mukaan mukamas yhdentekevinä pikkujuttuina. 

[/quote]

Huumeista on pöljää puhua yhtenä könttinä. Niissä kun on erittäin suuria eroja. Kannabista en ole vuosiin pitänyt huumeena vaan päihteenä ja lääkkeenä. Käytän satunnaisesti ja samalla olen vahvasti oikeita huumeita vastaan. Jos saisin päättää niin kaikista käyttörikos pois, kannabis lailliseksi ja oikeiden huumeiden myynnistä kovemmat tuomiot.

Vierailija
56/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Se on yksi valinta. Se valinta voi kuitenkaan johtaan huonompaan lopputulokseen.

1. Aina on mahdollista, että joku vatipää ostaa teinillesi Vodkaa alkosta. Silloin puhutaan paljon kovemmasta aineesta, jossa on paljon suurempi riski yliannostukseen. Teini on niin kokematon käyttäjä ettei välttämättä ymmärrä tätä ja saattaa kiskoa liian nopeasti. Eli toisin sanoen teinin kohdalla yliannostuksen riski kasvaa entisestään.

2. Edelleenkin ne itsetehdyt kiljut ja viinit. Teinit joutuvat tekemään ne salaa olosuhteissa, joissa ei mahdollisuuksia suodattaa paskoja pois juomasta, vaan juomaa vedetään sellaisenaan pöntöstä.

Kalja on näihin kumpaankin nähden paljon parempi vaihtoehto. Samaten on kannabis.

Vierailija
57/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saa polttaa pilveä. Kuitenkin tutkimusten mukaan paljon turvallisempaa kuin alkoholi ja tupakka.

Vierailija
58/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No veljeni aikoinaan piti ihan kiljubileitä. Ei siinä ripulia kummoisempaa alussa saanut. Ajan myötä oppi, että hiiva=vatsa sekaisin. Ei lapset ihan idiootteja ole. Ja edelleen pitäisi jatkaa aikuistenkin valistusta siitä, että ei ole ok ostaa alaikäiselle mitään alkoholia.

Nämä talkoot on meidän kaikkien yhteisiä talkoita. En ikinä ostaisi teinille alkoholia, jos hän lähtee kavereiden kanssa bailaamaan. Ikätasosta riippuen voin sitten hölytä yhteen saunakaljaan taikka siideriin, jotta opitaan alkoholin olevan ihan normaali juttu ja sitä voi juoda ilman vatsahuuhtelun mahdollisuutta.

On katsos valistamista ja sitten toisenlaista valistamista. Sinä et vissiin hirveästi ymmärrä tuon toisen valistustavan päälle.

Vierailija
59/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjoisemmassa 1g maksaa 15-20€

Vierailija
60/217 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:08"]

Moniko menee kantelemaan, kun näkee jonkun teinin kännissä kaupungilla?

Ihan sama tilanne.

[/quote]

Alapeukuttajat. Kuulisin mielelläni perustelunne. 

Minäkin ihmettelen, miksi meillä hyväksytään se, että alaikäiset juovat ja juominen on tutkimusten mukaan muuttunut entistä kovemmin humalahakuisemmaksi.

[/quote]

Ai sinäKIN....

Kuule, siksi alapeukutimme kommenttiasi, että kuvittelet, että ihmiset eivät puuttuisi asiaan, jos näkevät kännisiä teinejä. Kyllä puuttuvat, jos vain tuntevat sen teinin vanhemmat.

Ja vaikka en pidäkään alaikäisten kännäämistä millään tasolla hyväksyttävänä asiana, en silti ihan vedä yhtäläisyysmerkkejä huumeiden ja kännäämisen välille. Puuttuisin molempiin, mutta silti ovat eri asia.

[/quote]

Kännääminen on huumeiden käyttämistä ihan siinä missä pirin tai kokkelin käyttäminen. Viinan laillisuus ei muuta asiaa miksikään.

Ei kannabiskaan ole hyväksi kehittyville aivoille, mutta on se vähän helvetisti parempi vaihtoehto kuin kaljan ja viinan kiskominen.
[/quote]

Sinun mielestäsi on sama asia juoda yksi kalja kuin vetää piriä?

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Okei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän