Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni 15v kaveri polttaa pilveä :c

Vierailija
26.02.2015 |

Lapseni  (14v) kertoi eilen, että hänen 3 kaveria oli eilen yhtäkkiä ottanut pussin maria esille yhden kaverin kotona. Tyttäreni lähti "vessaan" ja pyysi yhtä tuttuaan soittamaan, että ei tarvinnut todistaa tapahtumaa, sai olla toisessa huoneessa puhelimessa. 

Tunnen yhden pössyttelijän vanhemmat, mutta en halua sekaantua ja ilmoittaa. Syy siihen on se, että siten oma lapseni saa kaikkea kuraa niskaansa. Toki itse olisin onnellinen, jos minun lapsi narautettaisiin minulle, mutten halua omalleni kouluun ongelmia, vasikan rooli ei ole kiva. Harmittaa, mutta samalla olen todella ylpeä siitä, että oma lapseni poistui tilanteesta ja osasi kieltäytyä. Hän oli tosi yllättynyt, mutta toki tietää, että koulussa liikkuu kaikkea muutakin.

Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (217)

Vierailija
21/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:08"]

Soita koulun rehtorille ja selitä. Reksi voi sitte tarttua puolueettomana asiaan ja kertoa vanhemmille ja näin ne teinitkään ei voi olla varmoja miten tieto on vuotanut. Lisäks koululla voidaan puuttua asiaan valistaen ym..

[/quote]

Koululla aivan varmasti tiedetään, mitä käytävillä liikkuu. Ei ole minun asiani mennä neuvomaan.

ap.

Vierailija
22/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille viinapullo. Kannabiksen käyttö kyllä loppuu nopeasti kun nuori huomaa kuinka paljon kovempaa etanoli kilahtaa päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin poltin pilveä satunnaisesti tuon ikäisenä, niinkuin niin moni muukin. Silti ihan kunnon kansalainen minusta tuli, vieläpä opettaja.

Vierailija
24/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:09"]

asiallisella tavalla.

[/quote]

Eli huomio: ei ainakaan lastensuojeluilmoituksella. Ihan turha tehdä asiasta viranomaisasiaa ja jättää merkintöjä lapsen tietoihin, pahimmillaan jopa loppuiäksi. Se on se asia, mikä kannabiksessa eniten syrjäyttää, se merkintä ja rikolliseksi leimaantuminen. Ei suinkaan se itse käyttö.

Vierailija
25/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vastaavasta nimettömän ilmoituksen poliisille. Ei hävinneet huumeet, alaikäiset nuoret edelleen kauppaa niitä täällä. :(

Vierailija
26/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:55"]

Nimetön lastensuojeluilmoitus.

[/quote]

Ihan turhaa sotkea koko perheen asioita lastensuojeluilmoituksella, kun asian voisi ihan hyvin hoitaa vielä perheen sisällä.

Jos olisit itse tuossa tilanteessa, niin ihan varmasti toivoisit, että joku ilmoittaa suoraan sinulle eikä lasulle! Pitää aina toimia muita kohtaan niinkuin toivoisi, että muut toimisi sinua kohtaan samassa tilanteessa.

[/quote]

Toki noin, mutta en halua omalle lapselleni ongelmia. Nyt se asia vaan ei kuulu minulle, sillä oma lapseni on etusijalla. Varmaan kaikki muut ilmoittaisivat, eivätkä ajattelisi oman lapsensa parasta, mutta minä en niin tee. Olen ihan varma, että marin haju on noissa lapsissa. Jos kotona kiinnostaa puuttua asiaan, se on ihan niiden oma asia. Jos taas hajua ei huomaa, se kertoo jostakin muusta.

ap.

[/quote]

Ei sitä hajua tai edes käyttöä huomaa kylä kovin helposti, jos ei osaa epäillä tai ei tiedä millaista hajua/käytöstä pitäisi osata etsiä. Ja ei vaatteet kyllä haise jos esim. ulkona polttaa.

Mutta tuosta huomaamisesta, minä olen ollut monta kertaa töissäkin pilvessä eikä kukaan ole huomannut. Lääkärissäkin kerran. Ja minun omat vanhempani tietävät, että käytän kannabista mutta eivät silti koskaan tajua vaikka olisin heidän seurassaan pilvessä.

Kun ei se pilvi oikeasti ole niin paha huume kuin annetaan olettaa, sen vaikutuksen alaisena voi toimia ja olla täysin normaalistikin. Mutta en silti sano etteikö tähän asiaan pitäisi puuttua, koska tottakai on ongelmallista jos alaikäiset koululaiset alkavat poltella salaa. Homma riistäytyy helposti käsistä kun ei tiedetä mitä ollaan tekemässä, oli kyse mistä päihteestä vaan. Eli ehdottomasti kannattaa puuttua asiallisella tavalla.

[/quote]

Niinhän sinä luulet, ettei sitä huomaa... vaan kun ihmiset ei tosiaan puutu toisten asioihin, vaikka täällä kaikki tietysti puuttuukin.

ap.

Vierailija
27/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista :((
sano hänelle että ne kannabiksen piikittämisestä tulevat arvet eivät häviä koskaan!

Vierailija
28/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:08"]

Soita koulun rehtorille ja selitä. Reksi voi sitte tarttua puolueettomana asiaan ja kertoa vanhemmille ja näin ne teinitkään ei voi olla varmoja miten tieto on vuotanut. Lisäks koululla voidaan puuttua asiaan valistaen ym..

[/quote]

Koululla aivan varmasti tiedetään, mitä käytävillä liikkuu. Ei ole minun asiani mennä neuvomaan.

ap.
[/quote]

siis joojoo mutta tarkoitin sun tilannettasi, käräytät koululle ne polttelijat ja kysyt voisivatko he ottaa vanhempiin yhteyttä koska et halua lapsellesi vasikan mainetta.

Vierailija
29/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:12"]

Itse tein vastaavasta nimettömän ilmoituksen poliisille. Ei hävinneet huumeet, alaikäiset nuoret edelleen kauppaa niitä täällä. :(

[/quote]

Nimenomaan noin se menee!

Vierailija
30/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:54"]

Lapsesi teki tilanteessa hyvin, mutta hänen kannattaisi nyt ottaa vaivihkaa vähän etäisyyttä noihin kavereihin, ettei jossain toisessa tilanteessa lähdekin luisumaan. Noiden muiden lasten äitinä haluaisin kyllä tietää, mitä lapseni oikein puuhailee ja olisin kiitollinen tiedosta, mutta sellaisiakin vanhempia on, jotka suuttuvat viestintuojalle. Vaikea tilanne, jos et tunne vanhempia, niin et tiedä, kuinka tulevat suhtautumaan.

[/quote]

Juu, itse se jo sanoi, ettei enää halua noita kaverikseen. Olen niin ylpeä!!

ap.

[/quote]

Jos noin on, miksi olet tuollainen paskahousu, etkä kerro pössyttelijän vanhemmille?

SEN vuoksi - että raukkamaisesti pakenet vastuuta - minäkin tulkitsen kakkosen tavoin, että pössyttely on sinusta ok tai evvk.

Juttele pössyttelijän äidin kanssa, ja pyydä, ettei hän kerro lapselleen, vaan pitää vaan "tupatarkastuksen" ja tutkii lapsensa repun ja taskut. Kyllä ne sieltä löytyvät, välineet.

ohis

[/quote]

Voin olla sinun mielestä mitä vaan, mutta uskon, etten varmasti ole ainoa, joka antaa asian vaan olla. Täällä on helppo sanoa ja antaa ohjeita, mutta kun omalle kohdalle sattuu, en usko monenkaan menevän vasikoimaan.

ap.

[/quote]

Niinkö luulet. Haluat tuudittautua omaan kuplaasi ja petät itseäsi.

Minä esim. rikoin lapseni parhaan ystävän luottamuksen ja soitin hänen äidilleen, kun oli puhunut lapselleni itsemurhahaaveistaan. Minusta se on vaan nyt niin, että meillä vanhemmilla ON VASTUU. Jos saamme kuulla teinien töpeksinnöistä ja vaarallisista asioista, se on meistä kiinni.

Tuon lapseni äiti oli toki järkyttynyt tiedosta, mutta hyvin kiitollinen, koska saattoi puuttua asiaan. Ei kertonut lapselleen, mistä oli saanut tietää. Jos olisi kertonut, siinä olisi mennyt teinien välit poikki, vaikka oma lapseni tietysti kertoi minulle vain, koska oli todella ahdistunut kaverinsa itsemurhapuheista ja masennuksesta, ja ymmärsi, ettei itse pysty auttamaan kaveriaan tarpeeksi.

Jos lapsesi kaveri vahingoittaa itseään tuolla, se on viime peleissä AP SINUN VASTUUSI. Mieti sitä. Ja ota yhteyttä lapsesi kaverin vanhempiin, koska se on moraalisesti ainoa oikea tapa toimia.

Vierailija
31/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:13"]

Surullista :(( sano hänelle että ne kannabiksen piikittämisestä tulevat arvet eivät häviä koskaan!

[/quote]

Mistä ne arvet tulee? Kannabista poltetaan...

Vierailija
32/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sinä luulet, ettei sitä huomaa... vaan kun ihmiset ei tosiaan puutu toisten asioihin, vaikka täällä kaikki tietysti puuttuukin.

ap.

[/quote]

Tiedän, ettei huomaa, kun ihan avoimesti ollaan asiasta sitten keskusteltu ja oon esim. kertonut, että olin silloin ja silloin pilvessä. Aina tulee yllätyksenä.

En ymmärrä miksi edes teit tämän aloituksen, jos olet kuitenkin päättänyt ettet aio ilmoittaa? Ole sitten ilmoittamatta.

Vierailija
33/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:13"]

Surullista :(( sano hänelle että ne kannabiksen piikittämisestä tulevat arvet eivät häviä koskaan!

[/quote]

Mistä ne arvet tulee? Kannabista poltetaan...

[/quote]

Why so serious? Etkö oo kuullu, että jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa? Ja jos ei tapa, niin sitten ainakin alkaa heti käyttää amfetamiinia ja heroiinia.

Vierailija
34/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:54"]

Lapsesi teki tilanteessa hyvin, mutta hänen kannattaisi nyt ottaa vaivihkaa vähän etäisyyttä noihin kavereihin, ettei jossain toisessa tilanteessa lähdekin luisumaan. Noiden muiden lasten äitinä haluaisin kyllä tietää, mitä lapseni oikein puuhailee ja olisin kiitollinen tiedosta, mutta sellaisiakin vanhempia on, jotka suuttuvat viestintuojalle. Vaikea tilanne, jos et tunne vanhempia, niin et tiedä, kuinka tulevat suhtautumaan.

[/quote]

Juu, itse se jo sanoi, ettei enää halua noita kaverikseen. Olen niin ylpeä!!

ap.

[/quote]

Jos noin on, miksi olet tuollainen paskahousu, etkä kerro pössyttelijän vanhemmille?

SEN vuoksi - että raukkamaisesti pakenet vastuuta - minäkin tulkitsen kakkosen tavoin, että pössyttely on sinusta ok tai evvk.

Juttele pössyttelijän äidin kanssa, ja pyydä, ettei hän kerro lapselleen, vaan pitää vaan "tupatarkastuksen" ja tutkii lapsensa repun ja taskut. Kyllä ne sieltä löytyvät, välineet.

ohis

[/quote]

Voin olla sinun mielestä mitä vaan, mutta uskon, etten varmasti ole ainoa, joka antaa asian vaan olla. Täällä on helppo sanoa ja antaa ohjeita, mutta kun omalle kohdalle sattuu, en usko monenkaan menevän vasikoimaan.

ap.

[/quote]

Niinkö luulet. Haluat tuudittautua omaan kuplaasi ja petät itseäsi.

Minä esim. rikoin lapseni parhaan ystävän luottamuksen ja soitin hänen äidilleen, kun oli puhunut lapselleni itsemurhahaaveistaan. Minusta se on vaan nyt niin, että meillä vanhemmilla ON VASTUU. Jos saamme kuulla teinien töpeksinnöistä ja vaarallisista asioista, se on meistä kiinni.

Tuon lapseni äiti oli toki järkyttynyt tiedosta, mutta hyvin kiitollinen, koska saattoi puuttua asiaan. Ei kertonut lapselleen, mistä oli saanut tietää. Jos olisi kertonut, siinä olisi mennyt teinien välit poikki, vaikka oma lapseni tietysti kertoi minulle vain, koska oli todella ahdistunut kaverinsa itsemurhapuheista ja masennuksesta, ja ymmärsi, ettei itse pysty auttamaan kaveriaan tarpeeksi.

Jos lapsesi kaveri vahingoittaa itseään tuolla, se on viime peleissä AP SINUN VASTUUSI. Mieti sitä. Ja ota yhteyttä lapsesi kaverin vanhempiin, koska se on moraalisesti ainoa oikea tapa toimia.

[/quote]

Olen vaan niin vastuuton, ettei häiritse minun yöuniani ollenkaan.

ap.

Vierailija
35/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:54"] Lapsesi teki tilanteessa hyvin, mutta hänen kannattaisi nyt ottaa vaivihkaa vähän etäisyyttä noihin kavereihin, ettei jossain toisessa tilanteessa lähdekin luisumaan. Noiden muiden lasten äitinä haluaisin kyllä tietää, mitä lapseni oikein puuhailee ja olisin kiitollinen tiedosta, mutta sellaisiakin vanhempia on, jotka suuttuvat viestintuojalle. Vaikea tilanne, jos et tunne vanhempia, niin et tiedä, kuinka tulevat suhtautumaan. [/quote]   Juu, itse se jo sanoi, ettei enää halua noita kaverikseen. Olen niin ylpeä!! ap. [/quote] Jos noin on, miksi olet tuollainen paskahousu, etkä kerro pössyttelijän vanhemmille? SEN vuoksi - että raukkamaisesti pakenet vastuuta - minäkin tulkitsen kakkosen tavoin, että pössyttely on sinusta ok tai evvk. Juttele pössyttelijän äidin kanssa, ja pyydä, ettei hän kerro lapselleen, vaan pitää vaan "tupatarkastuksen" ja tutkii lapsensa repun ja taskut. Kyllä ne sieltä löytyvät, välineet. ohis [/quote] "Välineet" on yleensä ihan sätkäkamat. Piikkejäkö luulit sieltö löytyvän?

[/quote]

En, vaan nimenomaan sätkäkamat. Sellaisia ei ole kenelläkään teinillä repussaan muuten vaan. Teinit eivät tupakkaa kääri itse, ja jos käärivät, siihenkin on puututtava.

Vierailija
36/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko menee kantelemaan, kun näkee jonkun teinin kännissä kaupungilla?

Ihan sama tilanne.

[/quote]

Voit uskoa, että aivan varmasti menen.

Vierailija
37/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:15"]

ap.

[/quote]

Tiedän, ettei huomaa, kun ihan avoimesti ollaan asiasta sitten keskusteltu ja oon esim. kertonut, että olin silloin ja silloin pilvessä. Aina tulee yllätyksenä.

En ymmärrä miksi edes teit tämän aloituksen, jos olet kuitenkin päättänyt ettet aio ilmoittaa? Ole sitten ilmoittamatta.

[/quote]

Herattaakseni keskustelua aiheesta.

ap.

Vierailija
38/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilanne.

[/quote]

Alapeukuttajat. Kuulisin mielelläni perustelunne. 

Minäkin ihmettelen, miksi meillä hyväksytään se, että alaikäiset juovat ja juominen on tutkimusten mukaan muuttunut entistä kovemmin humalahakuisemmaksi.

Vierailija
39/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:54"] Lapsesi teki tilanteessa hyvin, mutta hänen kannattaisi nyt ottaa vaivihkaa vähän etäisyyttä noihin kavereihin, ettei jossain toisessa tilanteessa lähdekin luisumaan. Noiden muiden lasten äitinä haluaisin kyllä tietää, mitä lapseni oikein puuhailee ja olisin kiitollinen tiedosta, mutta sellaisiakin vanhempia on, jotka suuttuvat viestintuojalle. Vaikea tilanne, jos et tunne vanhempia, niin et tiedä, kuinka tulevat suhtautumaan. [/quote]   Juu, itse se jo sanoi, ettei enää halua noita kaverikseen. Olen niin ylpeä!! ap. [/quote] Jos noin on, miksi olet tuollainen paskahousu, etkä kerro pössyttelijän vanhemmille? SEN vuoksi - että raukkamaisesti pakenet vastuuta - minäkin tulkitsen kakkosen tavoin, että pössyttely on sinusta ok tai evvk. Juttele pössyttelijän äidin kanssa, ja pyydä, ettei hän kerro lapselleen, vaan pitää vaan "tupatarkastuksen" ja tutkii lapsensa repun ja taskut. Kyllä ne sieltä löytyvät, välineet. ohis [/quote] "Välineet" on yleensä ihan sätkäkamat. Piikkejäkö luulit sieltö löytyvän?

[/quote]

En, vaan nimenomaan sätkäkamat. Sellaisia ei ole kenelläkään teinillä repussaan muuten vaan. Teinit eivät tupakkaa kääri itse, ja jos käärivät, siihenkin on puututtava.

[/quote]

Suurin osa minun tuntemista teineistä kyllä nimenomaan käärii tupakat itse, koska se on halvempaa. Mutta hatsikamoja on esim. pitkät paperit, grinderit, bongit, minigripit jne.

Vierailija
40/217 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:19"]

Ihan sama tilanne.

[/quote]

Alapeukuttajat. Kuulisin mielelläni perustelunne. 

Minäkin ihmettelen, miksi meillä hyväksytään se, että alaikäiset juovat ja juominen on tutkimusten mukaan muuttunut entistä kovemmin humalahakuisemmaksi.

[/quote]

Kun ei edes poliisit siihen puutu, ei se kyllä kuulu muille kuin teinin omille vanhemmille. Jos on kiinnostunut lapsestaan, osaa valvoa, mutta jos ei ole, se on sitten oma asiansa, ei minun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme