Onko teillä vyötärönympärys alle 80 cm?
Erityisesti pitkät naiset (yli 170 cm), mikä teillä on vyötärönympärys? Mull ihan järkky 85 cm!!!
Kommentit (210)
166cm/79 kg ja ei todellakaan alle 80cm :( jos siis tuosta navan kohdalta mittaa...
170/80, vy 74-75. Ylimääräinen menee suurelta osin alakroppaan.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:38"]Miten voi laihtua vyötäröltä? Apua! Onko mulla nyt se metabolinen oireyhtymä? :( ap [/quote] Hormonit kyllä vaikuttavat siihen mihinrasvs elimistössä kertyy ja kertyykö. Niihin taas vaikuttavat ravinto, liikunta, stressi jne. Lähtökohtaisesti siis jos en haluaisi että vyötärölleni kertyy rasvaa pitäisin stressin minimissä ja pyrkisin aktiivisesti poistamaan sitä juurikin tasapainottavalla liikunnalla kuten jooga, luonnossa lenkkeily jne, jättäisin huonot hiilarit ja rasvat pois, aktiivisesti miettisin onko elämässä jotain mikä stressaa ja minkä voisi korjata. Sen lisäksi pitäisin huolen vatsasta maitohappobakteerein että ravintoaineet imeytyisivät mahdollisimman hyvin ja pitäisin huolen että vitamiineissa ja mineraaleissa ei ole puutoksia, toimivat nimittäin rakennusaineina hormonituotannossakin.
[/quote]
Kiitos.
ap
Pituus 164cm paino n. 48kg. Vyötärö 58cm lantio 90cm.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:49"]
Vyötärön ympärys on rakennekysymys paljolti. Siinä mielessä vaikea uskoa noita juttuja siitä, että vyötärön pitäisi olla jonkin rajan alle joka tapauksessa.
[/quote]
Sisäelinten koko ei kuitenkaan kovin paljon vaihtele pituuden tai vartalon rakenteenkaan mukaan, eli ne eivät tarvitse enempää tilaa pitkällä tai rotevallakaan.
[/quote]
Niinpä, nimenomaan se ei ole rakennekysymys vaan tiedetään, että jos naisen vy ylittää 80 cm niin hänellä on terveydelle haitallista sisäelinrasvaa. Siksi näin tarkka raja voidaan antaa. Tottakai on yksilöllistä, mihin rasva kropassa kertyy,
[/quote]
Hämmentää kyllä silti, että rajassa ei ole minkäänlaista vaihtelua. Tiedän yhden naisen, joka on todella miesmäinen rakenteeltaan. 180 cm pitkä, leveät hartiat ja lantio eikä juurikaan lantiota. Kyseinen nainen on niin urheilullinen, että vatsalihakset näkyvät. En tiedä hänen vyötärönympärystään, mutta varmasti aika iso. Sitten tiedän tytön, jonka vyötärö on reilu 70 cm, mutta hän on todella lyhyt ja pieniluinen ja todella plösö vatsastaan. Hänellä on sitä rasvaa ihan selvästi juuri keskivartalossa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:49"]
Vyötärön ympärys on rakennekysymys paljolti. Siinä mielessä vaikea uskoa noita juttuja siitä, että vyötärön pitäisi olla jonkin rajan alle joka tapauksessa.
[/quote]
Sisäelinten koko ei kuitenkaan kovin paljon vaihtele pituuden tai vartalon rakenteenkaan mukaan, eli ne eivät tarvitse enempää tilaa pitkällä tai rotevallakaan.
[/quote]
Niinpä, nimenomaan se ei ole rakennekysymys vaan tiedetään, että jos naisen vy ylittää 80 cm niin hänellä on terveydelle haitallista sisäelinrasvaa. Siksi näin tarkka raja voidaan antaa. Tottakai on yksilöllistä, mihin rasva kropassa kertyy,
[/quote]
Hämmentää kyllä silti, että rajassa ei ole minkäänlaista vaihtelua. Tiedän yhden naisen, joka on todella miesmäinen rakenteeltaan. 180 cm pitkä, leveät hartiat ja lantio eikä juurikaan lantiota. Kyseinen nainen on niin urheilullinen, että vatsalihakset näkyvät. En tiedä hänen vyötärönympärystään, mutta varmasti aika iso. Sitten tiedän tytön, jonka vyötärö on reilu 70 cm, mutta hän on todella lyhyt ja pieniluinen ja todella plösö vatsastaan. Hänellä on sitä rasvaa ihan selvästi juuri keskivartalossa.
[/quote]
Siis ei juurikaan vyötäröä piti sanomani - on siis leveärakenteinen harteista lantioon.
Joissain ohjeissa neuvotaan mittamaan vyötärö 2cm navan yläpuolelta, jossa mulla on ympärysmittaa reilusti päälle 80cm. Kohta ei mulla todellakaan ole missään vyötärön lähelläkään...
Eiks se oo viis senttii navan yläpuolelta?
180 cm ja vyötärö jonkun 70cm. Tosin monet sanoo, että mulla on melko kapee vyötärö eli no panic joilla ei näin ole.
Pituutta 165cm, painoa 60kg ja vyörätö 69cm. Reisissä, pohkeissa ja ahterissa massaa onkin vaikka muille jakaa!:)
182 cm/60 kg, vyötärönympärys 70 cm. Mulla kaikki massa kerääntyy vyötärölle, torso on tasainen ja kädet ja jalat tikut. Vyötärö on kyllä selvästi lähtenyt erottumaan aloitettuani joogan ja pilateksen, suosittelen kaikille syvien vatsalihasten treeniä!
173cm&60 kg.98-68-98.pikkusen sais vyötärö kaventua,rasvaimulla ajattelin pari senttiä kuroa jos ei hypoxi tehoa.
168 / vyötärö 65 / lantio 91. Painosta ei tietoa, mittanauhalla silloin tällöin kontrollit. Reisissä sellua ja löllöä, vaikka urheilen säännöllisesti, tykkään tehdä vatsoja, selkää ja kylkiä. En usko että saan selluja koskaan pois, enkä jaksa oikeastaan niistä stressata.
Ohhoh olisin kyllä aika tasapaksi jos vyötärö olisi noin suuri kuin teillä :O ilmeisesti olen sitten tiimalasi kun vyötärö on 60 ja pituus 170,paino 60...lantio on jotain 90. En kyllä yhtään oo tyytyväinen kroppaani.
Mä 163 cm,paino 48kg. Vyötärö 65cm, näyttää omaan silmään ainaki paksummalta, mulla on hassun mallinen vartalo:/
Tasan 80! Ja pituus on sen 172 senttiä, kun siitä aloitusviestissä oli puhe.
Olen 160cm, 49kg, 34v, yhen lapsen äippä ja vyötärönympärys 60cm. Vyötäröni on aina ollut kapea, kaikki "läski" tarttuu reisiin.
Oon 172cm pitkä ja painan 71 kg eli en mikään keijukainen mutta vyötärö on 69 cm. Ihra on tisseissä ja perseessä :D