Onko teillä vyötärönympärys alle 80 cm?
Erityisesti pitkät naiset (yli 170 cm), mikä teillä on vyötärönympärys? Mull ihan järkky 85 cm!!!
Kommentit (210)
Olen 155cm ja 48kg mutta vyötärö on 61cm. Inhottaa olla näin roteva.
172/74 kg, vyötärö 74 cm. Olen lihonut 19 kiloa ja vyötärö levinnyt reilusti yli 10 senttiä. Nyt kun saisi jotenkin laihdutetuksi... olen onneksi tiimalasimallia, eli ylimääräinen ihra kerääntyy enempi perseeseen ja utareisiin.
Olen 178 cm pitkä ja vyötärönympärykseni on 67 cm. Lantio sitten on taas 90 cm ja rinnanympärys 94 cm (rintojen korkeimmalta kohdalta mitattuna), eli aikalailla tiimalasivartalo.
Mää oon leveä kauttaaltani, pituus 166cm ja paino 65-67kg, vyötärö 78cm, mutta kehonkoostumusmittauksen mukaan mulla ei ole juurikaan viskeraalista rasvaa, eli tiedä sitten siitä 80 sentistä ja sen ehdottomuudesta.
Tutkimuksessa on todettu, että yhteiskunnan tasa-arvoistuminen paksuntaa naisten vyötäröitä.
Arvioidaan, että syynä on stressin lisääntyminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 178 cm pitkä ja vyötärönympärykseni on 67 cm. Lantio sitten on taas 90 cm ja rinnanympärys 94 cm (rintojen korkeimmalta kohdalta mitattuna), eli aikalailla tiimalasivartalo.
Alapeukku? Really? Oliko viestissäni jotain asiatonta vai mikä siinä noin kovasti ahdistaa?
59cm onneksi :) En tiedä miten pysyy noin kapeana näillä syömisillä, reidet onkin sitten ihan toinen juttu! 168cm/54kg
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti pitkät naiset (yli 170 cm), mikä teillä on vyötärönympärys? Mull ihan järkky 85 cm!!!
Mä oon 170cm/69kg, vyötärönympärys 80-84cm vaihdellen onko turvotusta ku siihen on taipumista ja ärtyvän suolen oireyhtymä. Mul kertyy kaikki vatsaan, olematon perse ja ripakintut jalat. Mutta eipä geeneille mtn voi eikä stressaus alttiudelle (erityisherkkä oon). Oon aina ollut "mahaisa", jopa silloin kun olin todella laiha ja painoin vain n.40kg , vyötärönympärys oli silti jotain 70cm. Liikuntaa harrastan joka päivä ja olen käynyt myös salilla. Vatsalihaksia myös näkyy hieman vyötärönympäryksestä huolimatta.
Rinnanympärys 104cm (kuppikoko A, ironista tämäkin mitta) ja lantio n. 94cm. Poikamainen kroppa siis :D
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:49"]
Vyötärön ympärys on rakennekysymys paljolti. Siinä mielessä vaikea uskoa noita juttuja siitä, että vyötärön pitäisi olla jonkin rajan alle joka tapauksessa.
Sisäelinten koko ei kuitenkaan kovin paljon vaihtele pituuden tai vartalon rakenteenkaan mukaan, eli ne eivät tarvitse enempää tilaa pitkällä tai rotevallakaan.
Niinpä, nimenomaan se ei ole rakennekysymys vaan tiedetään, että jos naisen vy ylittää 80 cm niin hänellä on terveydelle haitallista sisäelinrasvaa. Siksi näin tarkka raja voidaan antaa. Tottakai on yksilöllistä, mihin rasva kropassa kertyy,
Niinpä. Entä jos palikat näkyy ja vyötärönympärys on 78 cm, silloinko ei ole haitallista sisäelinrasvaa? Jos otan rasvaa vyötärööni 2 cm, tarkoittaako se sitä, että minulla on haitallista sisäelinrasvaa?
Vyötärönympärys 82cm. Pituutta 162cm ja painoa 65kg. Raskauskilot häviää pikkuhiljaa ja tarkoitus olisi päästä 55-57kg.
Eikai kellään normaalilla naisella ole tuon yli ?
Mulla vaihtelee tosi paljon. Kaksi päivää sitten mittasin kamoiemmasta kohdasta 83cm tänään 73-72cm aamulla kun turvotus oli laskenut.
Pituus 170 ja paino 65.8-66.9 tässä parin päivän sisään myös.
Tohon 73 olin tosi tyytyväinen toi 83cm oli Vähän enemmän kuin toivoin. Tietenkään en oikeasti laihtunut 10cm kahdessa päivässä.
Mullapa onkin 65 :) mutta lantio 89 ja rinta 85. Käynkin ahkerasti urheilemassa ja syön aina terveellisesti