Onko teillä vyötärönympärys alle 80 cm?
Erityisesti pitkät naiset (yli 170 cm), mikä teillä on vyötärönympärys? Mull ihan järkky 85 cm!!!
Kommentit (210)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 20:07"]
Oon 171cm ja vyötärönympärys 80cm. Kaikki läski on siinä vyötärön alapuolella ja kunnon jenkkakahvat :/
[/quote]
Ja paino 64kg.
180cm/80kg ja vyötärö 80cm tasan. Aika kahdeksikkopitoinen sarja.
173cm/64kg, vyötärönympärys noin 78cm. Ihan hoikka olen, mutta mulla aika tasapaksun oloinen vartalo, lantio on noin 95cm ja samoin tissit. Eli ei ole mitään kunnollisiin tiimalasimittoihin yltäviä eroja. Salilla kun kävin säännöllisesti, olin kiinteämpi ja vy oli 74cm.
pituus 173 cm, vyötärö n. 62 cm.
Ei ole. Vyötärö on 84-90 cm, riippuen mistä mittaa. Laihdutin 15 kg ja vyötäröltä lähti 10 cm :(
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:49"]
Vyötärön ympärys on rakennekysymys paljolti. Siinä mielessä vaikea uskoa noita juttuja siitä, että vyötärön pitäisi olla jonkin rajan alle joka tapauksessa.
[/quote]
Joo määkin alan kyllä uskoa, että näin on. Mä oon hoikimmillani painanut vähän alle 50kg ja vyötärön ympärys silloin 74cm. Olen reilusti alle 160cm. Pötkylä mikä pötkylä :(
171cm/70kg, vyötärö 73cm. Takapuolesta ja reisistä löytyy tavaraa liikaakin. No onpahan rasvat jakautuneet terveyden kannalta sopivasti. (laihdutan tällä hetkellä)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:37"]
Niin ja siis edellisestä viestistä jäi uupumaan se, että eihän toi ap:n ympärys nyt oo vielä niin paha, varsinki jos oot pitkä
[/quote]
Terveyden kannalta naisilla vyötärönympärys tulisi olla max 80 cm, oli sitten minkäpituinen tahansa. Miehillä luku on muistaakseni 90 cm.
Reilusti alle; 66 cm. Olen 160 cm "pitkä" ja painan n. 50 kg.
Itse olen 171,5/48, ja vyötärönympärys 58. Toisaalta syömishäiriöhistoriaa on.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:34"]
Mä olen 170/60 ja mulla on 80 cm. Olen siis hoikka kaikkialta muualta paitsi vyötäröltä :/
[/quote]
Mulla päinvastoin, olen vyötäröltä hoikka muualta en. 169cm/72kg ja vyötärö hoikimmasta kohdasta 72 cm. Jännä verrata teihin 60-kiloisiin. Omat mitat kokonaisuudessaan 95-72-100.
Minäkin suosittelen joogaa, sekä myös tanssia etenkin itämaista ja vaikka salsaa yms.
Vyötärö 70cm, lantio ja rinnat hieman alle 90, 162cm ja 55 kg
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:49"]
Vyötärön ympärys on rakennekysymys paljolti. Siinä mielessä vaikea uskoa noita juttuja siitä, että vyötärön pitäisi olla jonkin rajan alle joka tapauksessa.
[/quote]
Sisäelinten koko ei kuitenkaan kovin paljon vaihtele pituuden tai vartalon rakenteenkaan mukaan, eli ne eivät tarvitse enempää tilaa pitkällä tai rotevallakaan.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:38"]Miten voi laihtua vyötäröltä? Apua! Onko mulla nyt se metabolinen oireyhtymä? :(
ap
[/quote]
Hormonit kyllä vaikuttavat siihen mihinrasvs elimistössä kertyy ja kertyykö. Niihin taas vaikuttavat ravinto, liikunta, stressi jne. Lähtökohtaisesti siis jos en haluaisi että vyötärölleni kertyy rasvaa pitäisin stressin minimissä ja pyrkisin aktiivisesti poistamaan sitä juurikin tasapainottavalla liikunnalla kuten jooga, luonnossa lenkkeily jne, jättäisin huonot hiilarit ja rasvat pois, aktiivisesti miettisin onko elämässä jotain mikä stressaa ja minkä voisi korjata. Sen lisäksi pitäisin huolen vatsasta maitohappobakteerein että ravintoaineet imeytyisivät mahdollisimman hyvin ja pitäisin huolen että vitamiineissa ja mineraaleissa ei ole puutoksia, toimivat nimittäin rakennusaineina hormonituotannossakin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 20:02"]Vuötärö 74 ja lantio 102, ja alle 160cm pitkä :( Ottaisin mielummin ison mahan kuin tämän perseen! Varsinkin kun tämä nykymuoti on mitä on.
[/quote]
Mulla melkein samat, vyötärö 71 ja lantio 104, mutta olen vain tyytyväinen. Iso takamus kun on nykyään muotia.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:49"]
Vyötärön ympärys on rakennekysymys paljolti. Siinä mielessä vaikea uskoa noita juttuja siitä, että vyötärön pitäisi olla jonkin rajan alle joka tapauksessa.
[/quote]
Sisäelinten koko ei kuitenkaan kovin paljon vaihtele pituuden tai vartalon rakenteenkaan mukaan, eli ne eivät tarvitse enempää tilaa pitkällä tai rotevallakaan.
[/quote]
Niinpä, nimenomaan se ei ole rakennekysymys vaan tiedetään, että jos naisen vy ylittää 80 cm niin hänellä on terveydelle haitallista sisäelinrasvaa. Siksi näin tarkka raja voidaan antaa. Tottakai on yksilöllistä, mihin rasva kropassa kertyy,
Mallia vinkuheinä, pituus 172 ja paino 52 ja vy 65.. mutta lantiokin on sitten vain 80 ja ry 94.. vahvasti y-mallinen Olen siis.