Miksi ihmiset tekevät lapsia
Kommentit (48)
Eläkkeen maksajiksi ennen tehtiin.
Kysy vanhemmiltasi miksi he tekivät sinut.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei kannata isäksi ryhtyä. Naisella on biologinen tarve lisääntyä.
Isäsi on samaa mieltä.
Äitisi inhosi odottaa sua.
Kun synnyit, olit pettymys (kaikille).
Tuovat sisältöä elämään ja merkityksen tunnetta.
Mä en sitten lopulta tehnyt, koska ei löytynyt miestä, mutta olisin kyllä halunnut lapsia. Mä olen aina ollut introvertti koti-ihminen, enkä muutenkaan edes sinkkuna ole juuri muuta tehnyt kuin käynyt töissä ja sitten oleillut kotona. Eli ei ole sillä lailla tarvetta jollekin ajalle mennä yksin harrastuksiin, kaveritapaamisiin, baareihin yms. Ja sitten mulla oli myös valtavan hyvä lapsuudenkoti, oikein sellainen lämmin perheidylli. Olisin toivonut, että olisin voinut elää sellaisessa samanlaisessa äitinäkin sitten, seurata lasten kasvua ja kehitystä omiksi persoonikseen. Mutta ei ollut sitten mun osalle sellaista varattu.
Ihmisiä on ihan liikaa. Lisääntyminen on hyvin itsekästä.
Koska minä haluan. Haluan myös että muut antavat rahaa siihen, että oma lumihiutale saa kaiken mitä keksii pyytää.
Tiedättekö sen mainoksen, missä vaavi valtaa koko sängyn. Ihanat ne pulleat jalatkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on ihan liikaa. Lisääntyminen on hyvin itsekästä.
Sinäkin olet liikaa.
Eiköhän ne sen takia, et elämä muuttuu merkitykselliseksi ja kiireiseksi. Ettei tarvitse ajatella sitä omaa tyhjää oloaan.
lapsi tehdään aina itsekkäistä syistä. Ei siinä mitään väärää mutta voisi myöntää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Tuovat sisältöä elämään ja merkityksen tunnetta.
Olen lapseton, mutta silti sanoisin että tämä. Mä olin nuorempana vähän semmoinen boheemityyppi, tuntui että lapset olisi pallo jalassa, kun joutuisi elää "keskiluokkaista kunnollista elämää", ei voisi lojua baareissa kavereiden kanssa aamuyöhön, lähteä extempore-matkoille jne. No, sitten ikää tuli 40, ja huomasin ettei ole oikein enää semmoista kaveripiiriä ympärillä jonka kanssa viettää sitä boheemielämää. Jotkut oli perheellistyneet, osa muuttanut kauas, yksi kuollutkin. Siinä sitten olin 40+ ikäisenä ihmettelemässä, että mitä mä nyt teen. Kun baareissa on tylsää yksin, eikä oikein mikään muukaan tuntunut kivalta yksin.
Mä menin jopa muutaman kerran terapeutin kanssa itse maksaen juttelemaan, ja terapeutti sanoi ton juuri, että useimmille ihmisille se elämän merkityksen tunne ja tietty rytmi tulee siitä kun on lapsia. Että mulla on nyt niin vaikeaa, koska ei ole, eikä ole enää niitä vanhoja biletyskavereitakaan. Eikä kukaan ikään kuin tarvi mua arjessa. Ihan oikeassa se terapeutti oli. Se default-reitti elämässä on varmasti useimmille joilla ei sitten elämässä ole jotain muuta selkeää kutsumusta, merkityksellisemmän oloinen. Kyllä nyt 51 vuoden iässä mä olen jo sopeutunut tähän kaverittomaan perheettömään elämääni, enkä jatkuvasti kärsi yksinäisyydestä yms, mutta kyllähän sitä välillä miettii, että minäkin täällä happea ja luonnonvaroja kulutan, vaikken ole kellekään hyödyksi tai tarpeellinen.
Oma lapseni sanoi minulle tänään että ei ehkä aio ikinä tehdä lapsia!! Ihanaa! Tämä jos joku on oikea suunta.
Ihmettelen miksi mies haluaa lapsia.
Miksi tehdä lapsia? Huutavat, haisevat ja ovat tarpeeton kustannusrasite
Jotkut kunnat maksaa vauvarahaa. Ihan sairasta, en ole mitään pölhömpää kuullut. Työpaikat loppuu ja kaikki kallistuu, lapset elävät jo navettoja vastaavissa paikoissa päivät kun päiväkodit ovat sadoille mukaisille. Puhumattakaan miten taudit tommosessa kommuunissa jyllää. Tää maailma on ihan sekaisin. Parasta rakkautta lasta kohtaan on jättää se tekemättä tähän yhteiskuntaan.
Miehen ei kannata isäksi ryhtyä. Naisella on biologinen tarve lisääntyä.