Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinja Sanaksenaho ja hänen poikaystävänsä tyrmistyivät ystäviensä nuukuudesta – Someraivo repesi. " Olet ulkomailla, täällä käytetään rahaa,

Vierailija
25.06.2026 |

Täällä tuhlataan rahaa.Olet koko vuoden tehnyt duunia sen takia, että jumalauta menet ja tuhlaat, Belhout tilittää.

 

Sanaksenaho on poikaystävänsä kanssa samoilla linjoilla ja toteaa, että hänen mielestään tällainen toiminta voi heikentää muun seurueen tunnelmaa.

– Sinua alkaa itseäkin ahdistaa, hän komppaa.

 

Belhout havainnollistaa näkemystään Espanjan-matkalla sattuneella tilanteella. Hänen mukaansa viisi seurueen jäsentä olisi halunnut osallistua 90 euroa maksaneeseen nousuvarjoliitoon, mutta kaksi henkilöä ei ollut innostunut maksamaan aktiviteetista.

– En ole maksamassa 90 euroa tuosta, tuo on ihan bullshit, tuo kestää vaan 15 minuuttia, Belhout imitoi kahden muun sanomaa.

 

Lopulta koko seurue päätyi jättämään aktiviteetin väliin. Molemmat juontajat pohtivat tympääntyneinä sitä, kuinka eri tavoin ihmiset suhtautuvat rahan käyttämiseen ja määrittelevät itse sen, mikä on heille rahan arvoista.

 

– Tuo olisi ollut maailman hauskinta mennä. 90 eurolla ei ole mitään väliä tuossa kohtaa. Sinä itse asetat rahalle arvon, Sanaksenaho linjaa.

 

Samassa yhteydessä hän kertoo olevansa itse valmis maksamaan esimerkiksi 7–9 euroa jäälatteesta.

 

– Koen, että minulle se nautinto on sen arvon verran. Tunnen ihmisiä, jotka eivät maksaisi edes kolmea euroa siitä, vaan he tekevät sen mieluummin himassa itse, hän kertoo.

 

 

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/422c8b15-8f01-4688-8d06-762c60…

 

No ne maksaa kenellä on rahaa ja ne ei maksa, kenellä ei ole. En mäkään maksais 15 euron varjoliidosta 90 euroa.

 

Eihän sitä edes olisi ollut tarpeen perua. Ne olis osallistunu siihen, jotka olis ollu valmis maksamaan tuon summan ja ne muut (jos heitä nyt vaan pari oli) olis odottanu siellä maankamaralla. That's it!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne viisi eivät sitten menneet siihen aktiviteettiin ? Ei ainakaan minua kukaan ole pakottanut tuollaiseen, eikä pakota jatkossakaan.

Vierailija
2/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Vähän on tarkoituksenhakuista möksähtämistä jos kukaan ei mee jos pari ei halua. Tossahan ei vissiin olisi paljoa joutunut edes odottelemaan ne muut jotka ei halua. 


mutta vissiin jotain infulenssareita tms. Joten he elää tällä säätämisellä ja juoruilulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne ommeltu yhteen? 

Vierailija
4/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tuntuu olevan myös vaikeaa ymmärtää, että ihmiset arvostavat eri asioita. Elämästä tulee raskasta ja kaveripiiristä suppea, jos voi viettää aikaa vain ihmisten kanssa, jotka joka elämäntilanteessa arvostavat eri tekemiset samalla tavalla. Ja ovat vielä samanlaisessa taloudellisessa tilanteessa, koska pelkkä asioiden arvottaminen ei vielä tuo rahaa tilille.

Vierailija
5/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" näiden ystävien lukea/kuunnella jälkikäteen, kun toiset ivallisesti pilkkaa heidän säästäväisyyttään.

 

 Mä miettisin kaks kertaa, jaksaisinko enää tommosen jälkeen olla kavereita tommosten selän takana puukottajien kanssa. 

Vierailija
6/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä itse asetat rahalle arvon."

Tällaisen lauseen voi kuulla vain sellaisen ihmisen suusta, jolla on rahaa niin ettei paskalle taivu. Rahan arvohan on todellisuudessa asia jota kukaan ei päätä itse. Ihmisellä on tietyn verran rahaa, ja asiat maksavat tietyn verran. 

Enkä minäkään tajunnut miksi kaikkien piti olla varjoliitämättä kun pari ei halunnut osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiva" näiden ystävien lukea/kuunnella jälkikäteen, kun toiset ivallisesti pilkkaa heidän säästäväisyyttään.

 

 Mä miettisin kaks kertaa, jaksaisinko enää tommosen jälkeen olla kavereita tommosten selän takana puukottajien kanssa. 

Tuon on pakko olla keksitty juttu. Ei kai kukaan voi olla niin idiootti, että alkaa haukkumaan kavereitaan jälkikäteen. Jos tilanne olisi oikea, en haluaisi olla enää ikinä missään tekemisissä.

Vierailija
8/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä menisi tuohon ilmaiseksikaan saati että maksaisin itseni kipeäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä itse asetat rahalle arvon."

Tällaisen lauseen voi kuulla vain sellaisen ihmisen suusta, jolla on rahaa niin ettei paskalle taivu. Rahan arvohan on todellisuudessa asia jota kukaan ei päätä itse. Ihmisellä on tietyn verran rahaa, ja asiat maksavat tietyn verran. 

Enkä minäkään tajunnut miksi kaikkien piti olla varjoliitämättä kun pari ei halunnut osallistua.

Kannattaisi kuunnella mitä itse sanoo. Jokainen todella asettaa itse rahalle arvon. Ei kaverit. Kavereiden on syytä kunnioittaa sitä, että liitovarjoilu ei kaikille ole rahan arvoista. Ei tämä Pinja aseta kaverien puolesta arvoa heidän rahoilleen vaan he tekevät sen aivan itse, kuten ovat nyt tehneet. Siitä on turha närkästyä.

Vierailija
10/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin nämä hölmöilyt ovat niin kutsuttuja uutisia ja palstan aloituksia maassa on kaikki hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tullut haukut, jos olisi sanonut, ettei uskalla osallistua? Miksi maksaa sellaisesta toiminnasta,  josta ei edes tykkää?

Vierailija
12/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne viisi eivät sitten menneet siihen aktiviteettiin ? Ei ainakaan minua kukaan ole pakottanut tuollaiseen, eikä pakota jatkossakaan.

Tuota ihmettelin. Miksi kaikkien olisi pitänyt mennä, ne menee, jotka haluaa. Kaveriporukalla käydään reissussa, mutta ei kaikkea tarvitse tehdä yhdessä. Tehdään asioita yhdessä ja erikseen miten kukin haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bimbot liikenteessä. Ei mitään tajua taloudellisista realiteeteista, plus siitä että monen mielestä se riippuliito on ehkä viimeisiä asioita joita edes ilmaiseksi haluaa tehdä. Ja "en voi mennä ku kaverit ei meeeeeee". 

Vierailija
14/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussa käytetään vielä törkeempää kieltä.

 

https://www.is.fi/viihde/art-2000012098199.html

 

Tuoreessa jaksossa kaksikko kertoo, että heitä harmittaa ”pihistely”.

 

Belhout antaa esimerkin. Hän sanoo, että kaveriporukasta löytyy aina joku, joka lomamatkallakaan ei halua maksaa esimerkiksi 80 euroa aktiviteetista.

 

– Silleen bro, maksa 80 euroa, tämä on elämys. Sä olet ulkomailla, täällä käytetään rahaa, täällä tuhlataan rahaa. Sä oot koko vuoden tehnyt duunia sen takia, että sä jumalauta menet ja tuhlaat, Belhout sanoo.

 

– Ja se droppaa muiden fiilistä. Kun sua alkaa itseäkin ahdistaa, Sanaksenaho komppaa.

 

Belhout kertoo, että kerran hän oli lomamatkalla Espanjassa ystäviensä kanssa. Enemmistö heistä halusi mennä kokeilemaan nousuvarjoliitoa. Se maksoi 90 euroa.

 

Kaksi oli silleen, että ”Mä en oo maksamassa 90 euroa tosta, toi on ihan bullshit, toi kestää vaan 15 minuuttia”.

 

Belhoutin mukaan lopulta kukaan heistä ei kokeillut aktiviteettia.

 

– Toi ois ollut maailman hauskinta mennä. 90 eurolla ei ole mitään väliä tuossa kohtaa. Sä itse asetat rahalle arvon, Sanaksenaho sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ihminen. En voi ymmärtää kuinka tuollaiset tienaa enemmän kun tavallinen duunari. Mitä hyötyä Pinjasta on yhteiskunnnalle, niin kun kuinka hän rakentaa Suomesta parempaa paikkaa?

Vierailija
16/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne viisi eivät sitten menneet siihen aktiviteettiin ? Ei ainakaan minua kukaan ole pakottanut tuollaiseen, eikä pakota jatkossakaan.

Tuota ihmettelin. Miksi kaikkien olisi pitänyt mennä, ne menee, jotka haluaa. Kaveriporukalla käydään reissussa, mutta ei kaikkea tarvitse tehdä yhdessä. Tehdään asioita yhdessä ja erikseen miten kukin haluaa. 

Josko onkin se 90 EUR ollut hinta silloin, kun isompi ryhmä osallistuu... Ja kalliimpaa kun pari ei ole innostunut? Ja kivempi mäkättää miksi ne ei halunneet maksaa 90 EUR nuppi kuin siitä, että itse ei huvittanut maksaa pariakymppiä lisää? 

 

Tämä ei kyllä valitusta tehnyt yhtään ymmärrettävämmäksi.

Vierailija
17/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tää se pikku pinsku 

Vierailija
18/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tehdä jotain mitä ei halua? Jonkun idarin painostuksesta.

Vierailija
19/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi koska ei niin nappaa. Pinja on itsekäs. Yleensä on valmis maksamaan jos kovin kiinnostaa, muuten ei. 

Vierailija
20/41 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä saakelin tyhmiä. En tulisi toimeen edes minuuttia noiden kanssa. Kunnon imbesillejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi