Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pissi silmään :(

Vierailija
05.02.2015 |

Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.

Kommentit (416)

Vierailija
181/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:08"]Älä päästä liian helpolla! Kohtaa kasvokkain js pakota ilkimys kohtaamaan omat tekonsa. Liian usein annetaan luistaa vastuusta.
[/quote]

Just näin. Mee vaikka hakee siltä pois sun askartelemat koristeet ja anna samalla kuulla kunnainsa. Toi oli epärehellinen vastaus kun pieni ei porukka oikeasti ole. Joku ongelma hällä selvästi on

Vierailija
182/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:01"]Nyt tuli vastaus: "Halutaan juhlia pienellä porukalla. Anteeksi kun en kertonut aikaisemmin." Mikähän on "pieni porukka" kun minä olin kutsuja askartelemassa ja niitä tehtiin muistaakseni ainakin 70... AP
[/quote]
Mä en nyt usko tähän selitykseen, kun kuitenkin muut ystävät ovat olleet juhlimassa polttareita ja tod. näk. on kutsuttu häihin. Ja koska kesti näin kauan vastata, niin varmaan on miettinyt päänsä puhki sopivaa selitystä. Joku muu syy varmasti on, mutta luulen, että turha sitä on sen enempää selvittää. Välit poikki vaan ja kohti uusia seikkailuja ap. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:08"]Aika helvetin pieni porukka olis ainakin meillä se johon ei mahtuisi lapseni kummitäti, käytännössä varmaankin noin viisi ihmistä. Siis mitä vittua tämä morzilla säätää? Tuo vastaus oli ihan idioottimainen.
[/quote]
Meidän häissä oli 70 vierasta ja mukaan mahtui useita kavereita kummaltakin. Mielummin jättäisi jonkun kaukaisen tädin kutsumatta, kun kaverin, jota tapaa viikottain ja joka on vielä oman lapsen kummi! Ap, tuo "kaveri" ei ansaitse sinua.

Vierailija
184/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:01"]

Nyt tuli vastaus: "Halutaan juhlia pienellä porukalla. Anteeksi kun en kertonut aikaisemmin." Mikähän on "pieni porukka" kun minä olin kutsuja askartelemassa ja niitä tehtiin muistaakseni ainakin 70... AP

[/quote]

Hetkinen, etkö siinä askarrellessa jo huomannut, ettet ole listalla?
[/quote]

No en. Ei siinä kutsuvieraslistaa ollut. Pelkkä määrä että montako korttia. Itsehän ne myöhemmin laittoi kuoriin ja postitti. AP

Vierailija
185/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et vielä kertonut, mitä mekkoja olitte yhdessä katsoneen. Oliko ne morsiuspukuja vai katseltiin juhlamekkoa sulle.

Tällä on aika iso merkitys. Jos katseltiin sulle mekkoa, kuten ymmärsin, silloin voisit puhua valehtelemisesta tai harhaanjohtamisesta, muussa tapauksessa pelkästään k-päisyydestä.

Vierailija
186/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:05"]

Minunkin "ystäväni" on varmaan valittanut minusta ympäri tuttavapiiriä, kun en kutsunut häntä häihin. Pidimme pienet 30 hengen häät ja kutsuin sinne pari kaveriani sekä sukulaisia yms. En halunnut tätä kaveria sinne, koska hänellä on aina tapana kaikissa esim. synttäreissä, tupareissa yms. istua nokka väärinpäin ja huokailla ja vihjailla, että on tylsää. En halunnut tärkeään päivääni tuollaista nirppanokkaa.

Tämä ei nyt liittynyt ap:n tilanteeseen, mutta kerroin vain miksi joku voi jättää jonkun  kutsumatta vaikka muuten oltaisiin oltu kavereita.

[/quote]

Itse myös jätin yhdstä tietystä löyhästä kaveripiiristä kutsumatta sen, joka pilasi AINA mökötyksellään oman iltani jos oltiin porukalla ravintolassa tai pikkujouluissa. Muut tanssi, iloitsi, nauroi. Tämä kaveri istui pöydässä suupielet väärinpäin ja huokaili. Päätin, että minun häitä et kyllä pilaa. Enkä kutsunut. Välit viileni, toki ymmärrän sen. Aloin ottaa häneen etäisyyttä jo puoli vuotta ennen häitä ja edelleen häiden jälkeen. Ei kyllä koskaan mitään hyviä kavereita oltu, mutta samoissa ympyröissä pyörittiin.

[/quote]

Mitä helvettiä? Teit todella epäreilusti. Hyvä ihminen olisi kertonut tälle ihmiselle miksi ei halua olla enää ystävä, tai miksi ei halua kutsua häihin.

Vierailija
187/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:17"]Ap, et vielä kertonut, mitä mekkoja olitte yhdessä katsoneen. Oliko ne morsiuspukuja vai katseltiin juhlamekkoa sulle.

Tällä on aika iso merkitys. Jos katseltiin sulle mekkoa, kuten ymmärsin, silloin voisit puhua valehtelemisesta tai harhaanjohtamisesta, muussa tapauksessa pelkästään k-päisyydestä.
[/quote]

Ap nimenomaan sanoi että mekkoa hänelle...

Vierailija
188/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:01"]

Nyt tuli vastaus: "Halutaan juhlia pienellä porukalla. Anteeksi kun en kertonut aikaisemmin." Mikähän on "pieni porukka" kun minä olin kutsuja askartelemassa ja niitä tehtiin muistaakseni ainakin 70... AP

[/quote]

No niin, nyt sitten lasku perään vaan kaasopalveluista!

Vierailija
189/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska "ystävä". Niin ku täällä tavataan sanoa: ei jatkoon! Ansaitset parempaa kohtelua!

Vierailija
190/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:16"]

Mulla tuli tosi paha mieli ap:n puolesta. Mulle on tapahtunut vähän samantapaisia juttuja ja enää en edes halua ystävystyä isommin kenenkään kanssa. Naiset ovat ihan hiton törkeitä!

[/quote]

Minä kanssa tiedän miltä tuollainen tuntuu. Meitä oli sellainen äiti-porukka, joilla kaikilla oli suurin piirtein samoihin aikoihin syntyneitä vauvoja, osalla lapsia enemmänkin. Tutustuttiinkin suurin piirtein yhtä aikaa toisiimme. Ja yksi meistä sitten oli menossa naimisiin ja häitä suunniteltiin porukalla. Minä olin kuitenkin ainoa, joka ei saanutkaan kutsua. Se tuntui todella pahalta, ja tunnelmaa pahensi vielä että yksi äiti tästä porukasta soitti innoissaan että "sä kun et ole tulossa niin saanko lainata sitä sun mekkoa sinne häihin?" eli mekkoa, jonka itse olin ajatellut laittaa... 

[/quote]

Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin empatiakyvyttömiä? :O

[/quote]

No en kuule tiedä :( Minä olen niitä naisia, jotka jää AINA porukan ulkopuolelle. Ihan sama mitä teen tai olen tekemättä, niin lopputulema on sama. Ja en antanut hänen lainata mekkoa, valehtelin että kerkesin myydä sen pois. 

[/quote]

Ihanaa että on muitakin!!! Minä olen aina ollut sellainen, joka ei kuulu mihinkään porukkaan. Aina jätetään kaikesta pois. Ja kokeiltu on eri taktiikoita, olen ollut oma itseni, ja sitten olen kokeillut olla olematta. Nuollut peppua yms. Jaa, mistähän johtuu. Naamasta?

Vierailija
191/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 16:18"]

AP tässä. Laitoin vielä: Minusta on outoa, että apuni kuitenkin kelpasi vaikken juhliin olekaan tervetullut. Olen loukkaantunut että valehtelit päin naamaa. Katsotaan vastaako. Jos ei vastaa, en yritä enää tavoitella.

[/quote]

Eikös kaveri ollut vasta palannut kotikaupunkiin? Sä olit hänelle hätävara, koska tarvitsi jonkun, jonka kanssa voi hössöttää hääasioita livenä.

[/quote]

Eikös se ollut jonkun toinen esimerkki? Eihän se ollut ap:n kirjoittama.

Vierailija
192/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:37"]

Ei mua ainakaan kiinnostaisi tietää. Jos aikuinen ihminen ei itse osaa ottaa puheeksi asiaa joka vaivaa, vaan tuo sen ilmi tällä tavalla, minua ei voisi syy vähempää kiinnostaa vaan jatkaisin elämässäni eteenpäin ilman tuota ihmistä.

[/quote]

eikös tässä nyt ap toimisi juuri kritisoimallasi tavalla? asia vaivaa, muttei oteta asianomaisen kanssa puheeksi vaan 'jatketaan elämässä eteenpäin'.

molemmat jatkavat elämäänsä uskoen, että toinen on toiminut ilkeästi ja loukannut, kun parhaassa tapauksessa molemmissa päissä on väärinkäsitys (tai joku on mustamaalannut tms.).

(vaikka tässä tapauksessa on vähän vaikea kuvitella miten noin olisi käynyt)

Vierailija
193/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:59"]

Minunkin "ystäväni" on varmaan valittanut minusta ympäri tuttavapiiriä, kun en kutsunut häntä häihin. Pidimme pienet 30 hengen häät ja kutsuin sinne pari kaveriani sekä sukulaisia yms. En halunnut tätä kaveria sinne, koska hänellä on aina tapana kaikissa esim. synttäreissä, tupareissa yms. istua nokka väärinpäin ja huokailla ja vihjailla, että on tylsää. En halunnut tärkeään päivääni tuollaista nirppanokkaa.

Tämä ei nyt liittynyt ap:n tilanteeseen, mutta kerroin vain miksi joku voi jättää jonkun  kutsumatta vaikka muuten oltaisiin oltu kavereita.

[/quote]

Hei alapeukuttajat, miksi alapeukutatte tätä? Kertokaapa oma häävieras- tai lasten synttärikutsuttavien listanne, onko siellä kulmakunnan valittajat ja tunnelman pilaajat varmasti kutsuttuina!!

[/quote]

No olisiko sen takia, että sun juttus ei liity tähän tarinaan, ellet ole ollut yhtä kusipää ja pyytänyt tätä ystävääsi avustamaan häissä. Tyhmä!

Vierailija
194/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sillä akalla oli vielä pokkaa suunnitella reissua viroon sun kaa ja Sun autolla hakee juomia hänen muille "läheisemmille" ystävilleen!!! Kaikin tavoin törkeä tyyppi ja toivottavasti myös muut kaverit saa kuulla tästä! Ja tsemppiä ap:lle! Ja jotenkin toivon et keksit jonkun hyvän näpäytyksen vielä hänelle ettei hän saa viimistä sanaa. Kyl joku mamma täältä palstalta keksii jonkun tosi hyvän tarpeeks vmäisen mut niin et on fiksun kuulonen sun eduksi. :)

Vierailija
195/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kumma ämmä. Joo omat häät ja oma päätös ketä kutsuu mutta vittu mitä toimintaa!
En tiedä olisko musta pitämään yhteyttä tuollaisen jälkeen edes siihen kummilapseen, pahoittaisin mieleni.
Onneks selvis kuvio ennen sitä Viron matkaa!
Tsemppiä ap.

Vierailija
196/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi... Mä laittaisin varmaan lopetusviestin, jossa palauttaisin kummin arvoni. Kehottaisin kutsumaan kummiksi jonkun niistä läheisimmistä ystävistä, jotka häihin pääsi. Toteaisin, että kiitos ja hei, kauniit juhlat teille tai jotain.

Ja lopuksi vetäisin pään täyteen. Tuommoiset lutkapersereiät kuuluu alimpaan helvettiin. Hyvä, että sait asian kuitenkin nyt selville, etkä myöhemmin.

Vierailija
197/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:35"]Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.
[/quote]

Niin siinä käy kun oleskelee wc-pöntössä. Älä enää mene wx-pönttöön.

Vierailija
198/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:17"]Ap, et vielä kertonut, mitä mekkoja olitte yhdessä katsoneen. Oliko ne morsiuspukuja vai katseltiin juhlamekkoa sulle. Tällä on aika iso merkitys. Jos katseltiin sulle mekkoa, kuten ymmärsin, silloin voisit puhua valehtelemisesta tai harhaanjohtamisesta, muussa tapauksessa pelkästään k-päisyydestä. [/quote] Ap nimenomaan sanoi että mekkoa hänelle...

[/quote]

Siinä tapauksessa laittaisin uutta viestiä perään eli morsiamen vastaus "sori kun en muistanut kertoa" ei enää riittäisi. Sanoisin, että olen ostanut jo mekonkin juhlaan.

Vierailija
199/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:01"]

[/quote]

jos kutsuja tehtiin 70, niin silloin kutsuttuja on varmasti pitkästi yli 100, koska samalla kutsulla kutsutaan pariskunnat ja perheet. Eli en kyllä sanoisi enää pieniksi häiksi... (Omiin häihimme lähetettiin 26 kutsua ja vieraita oli 48)

Vierailija
200/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuitenkin on nähnyt sen verran vaivaa että lähetti selittelyt ja nähtävästi siis olettaa että ap jatkaa kummina ja lahja-automaattina sekä kuskailee naikkosta Tallinnaan juhlaviinoja hakemaan. Minä kyllä lopettaisin yhteydenpidon kokonaan tuollaisen "ystävän" kanssa, numeroesto puhelimeen ja poistaisin sen Fb ystävistä ym ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi