Ei juma Petteri ja Riikka jytkyttivät ennätykselliseksi saadun työllisyyden taas koronakriisitasolle !
Työllisyysaste jatkoi toukokuussa 2026 alenemistaan korona-ajan tasolle.
Viinikan mukaan työllisyysasteen trendi on ollut tällä tasolla viimeksi alkuvuonna 2021, jolloin oltiin vielä toipumassa koronapandemian aiheuttamasta notkahduksesta.
Myös työttömien määrä Suomessa kasvoi toukokuussa suurimmilleen tällä vuosituhannella, kertoo Tilastokeskus.
Työttömiä 15–74-vuotiaita oli toukokuussa 376 000, mikä on suurin määrä sitten vuoden 1998. Viime vuoden toukokuussa työttömiä oli 308 000.
Myös 15–74-vuotiaiden kausitasoittamaton työttömyysaste nousi korkeimmilleen 2000-luvulla. Työttömyysaste oli nyt 12,7 prosenttia, kun se vuotta aiemmin oli 10,5 prosenttia.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Missä ne 100 000 työpaikkaa on?
ne tulee ihan kohta!
Tuhosivat siis Marinin kauden ennätystyöllisyyden.
Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM
Ennätystyöllisyys.
Sanna Marinin (sd) hallituksen työllisyystavoite on nyt ylittynyt selvästi. Sanna Marinin (sd) hallituksen aikana Suomen työllisyysaste nousi 74,1 prosenttiin, eli tasan hallituksen tavoitteeseen. Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM:n julkaisematon muistio myös. Petteri Orpon (kok) hallituksen lähtötilanne ei ole muistion perusteella helppo. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteen…
https://www.iltalehti.fi/talous/a/ab1c350d-d236-4d29-a3db-686861f0a121
Vierailija kirjoitti:
Missä ne 100 000 työpaikkaa on?
Satosen arto ei pystynytkään syömöön niin paljoa viinereitä, että leipomoalelle olisi syntynyt nuo luvatut työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Tuhosivat siis Marinin kauden ennätystyöllisyyden.
Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM
Ennätystyöllisyys.
Sanna Marinin (sd) hallituksen työllisyystavoite on nyt ylittynyt selvästi. Sanna Marinin (sd) hallituksen aikana Suomen työllisyysaste nousi 74,1 prosenttiin, eli tasan hallituksen tavoitteeseen. Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM:n julkaisematon muistio myös. Petteri Orpon (kok) hallituksen lähtötilanne ei ole muistion perusteella helppo. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteen…
https://www.iltalehti.fi/talous/a/ab1c350d-d236-4d29-a3db-686861f0a121
Punikkihallituksen viimeisenä vuonna talouskasvu oli pienintä sitten 2008 valuuttakriisin. Ei toiminut vekselivetoinen sosialismi kuin hetken.
Oikeastiko joku hallusinoi, että Suomen talous, työllisyys mukaan lukien seuraa juurikaan Suomen päättäjien tekemisiä. Kyllä ollaan ajopuu maailmantaloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhosivat siis Marinin kauden ennätystyöllisyyden.
Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM
Ennätystyöllisyys.
Sanna Marinin (sd) hallituksen työllisyystavoite on nyt ylittynyt selvästi. Sanna Marinin (sd) hallituksen aikana Suomen työllisyysaste nousi 74,1 prosenttiin, eli tasan hallituksen tavoitteeseen. Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM:n julkaisematon muistio myös. Petteri Orpon (kok) hallituksen lähtötilanne ei ole muistion perusteella helppo. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteen…
https://www.iltalehti.fi/talous/a/ab1c350d-d236-4d29-a3db-686861f0a121
Punikkihallituksen viimeisenä vuonna talouskasvu oli pienintä sitten 2008 valuuttakriisin. Ei toiminut vekselivetoinen sosialismi kuin hetken.
Linkki.
Menee näköjään ihan niin kuin oli tarkoituskin.
Onneksi vasemmistolla on ratkaisu, ei kutsuta työttömiä työttömiksi vaan laitetaan ne eläkkeelle. Näyttää luvut sitten idioottiäänestäjän mielestä paremmilta, vähät siitä että valtio menee konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhosivat siis Marinin kauden ennätystyöllisyyden.
Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM
Ennätystyöllisyys.
Sanna Marinin (sd) hallituksen työllisyystavoite on nyt ylittynyt selvästi. Sanna Marinin (sd) hallituksen aikana Suomen työllisyysaste nousi 74,1 prosenttiin, eli tasan hallituksen tavoitteeseen. Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM:n julkaisematon muistio myös. Petteri Orpon (kok) hallituksen lähtötilanne ei ole muistion perusteella helppo. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteen…
https://www.iltalehti.fi/talous/a/ab1c350d-d236-4d29-a3db-686861f0a121
Punikkihallituksen viimeisenä vuonna talouskasvu oli pienintä sitten 2008 valuuttakriisin. Ei toiminut vekselivetoinen sosialismi kuin hetken.
Sanna otti 40 miljardia velkaa ja jakoi rahaa holtittomasti. Kyllä varmaan oli töitä kun Suomea pyöritettiin velkarahalla.
Samalla Sanna ajoi Suomen konkurssiin ja Kreikan tielle.
Voi Sanna minkä teit.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vasemmistolla on ratkaisu, ei kutsuta työttömiä työttömiksi vaan laitetaan ne eläkkeelle. Näyttää luvut sitten idioottiäänestäjän mielestä paremmilta, vähät siitä että valtio menee konkurssiin.
Samat tavat tilastoida työlliset ja työttömät, joten lopeta pjaskan levitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhosivat siis Marinin kauden ennätystyöllisyyden.
Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM
Ennätystyöllisyys.
Sanna Marinin (sd) hallituksen työllisyystavoite on nyt ylittynyt selvästi. Sanna Marinin (sd) hallituksen aikana Suomen työllisyysaste nousi 74,1 prosenttiin, eli tasan hallituksen tavoitteeseen. Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM:n julkaisematon muistio myös. Petteri Orpon (kok) hallituksen lähtötilanne ei ole muistion perusteella helppo. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteen…
https://www.iltalehti.fi/talous/a/ab1c350d-d236-4d29-a3db-686861f0a121
Punikkihallituksen viimeisenä vuonna talouskasvu oli pienintä sitten 2008 valuuttakriisin. Ei toiminut vekselivetoinen sosialismi kuin hetken.
Sanna otti 40 miljardia velkaa ja jakoi rahaa holtittomasti. Kyllä varmaan oli töitä kun Suomea pyöritettiin velkarahalla.
Samalla Sanna ajoi Suomen konkurssiin ja Kreikan tielle.
Voi Sanna minkä teit.
OrpoPurra ottaa velkaa 60 miljardia ja on sillä saanut -80 000 työllistä ja EU/OECD-maiden korkeimman työttömyyden.
Iltalehti - Purra myönsi: Orpon hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Rinteen ja Marinin hallitukset
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f…
"Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) myöntää, että Petteri Orpon (kok) hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Antti Rinteen (sd) ja Sanna Marinin (sd) hallitukset yhteensä edellisellä vaalikaudella 2019–2023.
Iltalehti kysyi Purralta eduskunnassa torstaina, miten näin pääsi käymään, Purra kun on arvostellut voimakkaasti Marinin hallituksen velanottoa.
– Tällä tavallahan on tähän asti jo käynyt."
Sori mutta sannan "kaks tuntii kuussa" duunarit ei ole millään laskutavalla työllisiä kun noiden elintaso riippuu täysin sosiaalitukiaisista. Ja muutahan punahallitus ei saavuttanutkaan, tuonkin siksi että SIPILÄN käynnistämä tulorekisteri lisäsi noita minityökeikkoja.
Suomesta puuttuu oikeat täysimittaiset ja palkkaa maksavat työurat. Ei lyhyet työkeikat joista ei kaikenlisäksi ehkä makseta palkkaakaan kun koitetaan nyhtää valtiolta tukiaiset tuohonkin "työllistämiseen".
Vasurien ratkaisu tuohon ongelmaan on länkyttää loputtomiin persuista ja toivoa ettei kukaan huomaa ettei he vastanneet kysymykseen.
Jytkytti se Sannakin osansa. Opiskelijoita perheineen, tervetuloa osaajat paikkaamaan työvoimapulaa.
"Paljonko Suomen työttömistä on ulkomaalaisia?
Tämä tekee heistä haavoittuvampia talouden heilahteluille. Lehtovaaran mukaan ulkomaalaisten osuus kaikista työttömistä työnhakijoista on 14,8 prosenttia. Lähes 85 prosenttia työttömistä työnhakijoista on siis suomalaisia. KEHA-keskuksen tuoreimmat joulukuun 2025 luvut kertovat käänteestä työttömyyden kehityksessä.31.1.2026
Etla: Ulkomailla syntyneiden osuus työttömyyden kasvusta on ...
Ja nyt sitten Antti Lindtmannia tarjotaan seuraavaksi pääministeriksi.
Miten onnistuu SAK-mies Lindtmannilta Suomen talouden kääntäminen ?
OECD:n ja IMF.n raporttien mukaan;
1) työmarkkinat pitäisi vapauttaa ( =irtisanomissuojaa heikentää jotta yritykset nousukautena uskaltaisivat taas palkata)
2) Tutkimusta ja tuotekehitystä pitäisi tukea ( =yritystukia, Tekes-rahaa jne)
3) Verotus yrityksiä tukevaksi ( vientitulot saatava kasvuun, bruttokansatuote saatava nousuun)
4) Julkista sektoria pitäisi karsia ( 15% työntekijöistä julkisella sektorilla pitäisi antaa kenkää)
5) Työperäistä maahanmuuttoa tulisi lisätä ( ihan pakko, jotta talous saadaan kasvuun)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhosivat siis Marinin kauden ennätystyöllisyyden.
Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM
Ennätystyöllisyys.
Sanna Marinin (sd) hallituksen työllisyystavoite on nyt ylittynyt selvästi. Sanna Marinin (sd) hallituksen aikana Suomen työllisyysaste nousi 74,1 prosenttiin, eli tasan hallituksen tavoitteeseen. Työllisyys parani Rinteen-Marinin hallituksen aikana yhteensä 117 000 henkilöllä, paljastaa TEM:n julkaisematon muistio myös. Petteri Orpon (kok) hallituksen lähtötilanne ei ole muistion perusteella helppo. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteen…
https://www.iltalehti.fi/talous/a/ab1c350d-d236-4d29-a3db-686861f0a121
Punikkihallituksen viimeisenä vuonna talouskasvu oli pienintä sitten 2008 valuuttakriisin. Ei toiminut vekselivetoinen sosialismi kuin hetken.
Sanna otti 40 miljardia velkaa ja jakoi rahaa holtittomasti. Kyllä varmaan oli töitä kun Suomea pyöritettiin velkarahalla.
Samalla Sanna ajoi Suomen konkurssiin ja Kreikan tielle.
Voi Sanna minkä teit.
OrpoPurra ottaa velkaa 60 miljardia ja on sillä saanut -80 000 työllistä ja EU/OECD-maiden korkeimman työttömyyden.
Iltalehti - Purra myönsi: Orpon hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Rinteen ja Marinin hallitukset
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f…
"Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) myöntää, että Petteri Orpon (kok) hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Antti Rinteen (sd) ja Sanna Marinin (sd) hallitukset yhteensä edellisellä vaalikaudella 2019–2023.Iltalehti kysyi Purralta eduskunnassa torstaina, miten näin pääsi käymään, Purra kun on arvostellut voimakkaasti Marinin hallituksen velanottoa.
– Tällä tavallahan on tähän asti jo käynyt."
Orpo = valehtelija
Purra = valehtelija
EK:n marionetteja molemmat. Mutta tyhmät äänestävät edelleen kumpaakin ja kummankin tuhopuolueita.
Suomen vasemmistolaisuuden vika se on että täällä ei mikään tehdas kannata.
Palstan automaattisensuuri on tuunattu siten, ettei tänne yksinkertaisesti pysty vastaamaan yksi ihminen samaa tahtia kuin tuo ammattipunaspämmikööri valehtelee ketjuun kopypasta-roskaansa.
kuka väitti etteikö tämä hallitus pystyisi muuttamaan asioita?