Miksi toiset lapset saavat asua samassa perheessä, mutta toiset eivät?
Ehkä pysyvää sijaisperhettä ei aina ole mahdollista löytää heti, mutta miksi toisia sijoitetaan uudelleen eri laitoksiin tai perheisiin, samalla kun toiset saavat asua samassa perheessä alusta alkaen?
Kommentit (6)
Ehkä sijaisperheen tilanne voi muuttua ja heillä ei ole enää mahdollisuutta toimia sijaisperheenä.
Varmaan joissain tapauksissa sijoitettu lapsi voi olla niim haastava ettei tavallinen perhe pysty vastaamaan hänen tarvitsemaansa tukeen.
En tiedä mutta voiko biologiset vanhemnat vaikuttaa siihen, että lapsi sijoitetaan uuteen paikkaan.
Esimerkiksi käytösongelmaisia lapsia on vaikeampaa sijoittaa, kun eivät pärjää perheissä.
Riippuu siitäkin tarvitaanko arviointijaksoa lastensuojelulaitoksessa, esimerkiksi orvoksi jääneet voidaan asettaa huostaan pantavaksi.
Kaikki lapset eivät voi asua samassa perheessä, koska mikään asunto ei ole niin iso, että kaikki lapset asuisivat samassa perheessä. Muista vanhemmista tulisi lapsettomia, jos heidänkin lapset asuisivat samassa perheessä, poissa kodistaan.
Sehän on hyvä että lapsi on samassa perheessä.
Tunnen tytön joka on asunut samassa perheessä 2-vuotiaasta aikuiseksi, ei kuulemma ole edes ollut lastenkodissa tai vastaanottoperheessä ennen tätä. Minut taas sijoitettiin ensin lastenkotiin ja sieltä sijaisperheeseen, uudelleen vastaanottokotiin ja sieltä toiseen sijaisperheeseen, mistä lopulta perhekotiin.