Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pissi silmään :(

Vierailija
05.02.2015 |

Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.

Kommentit (416)

Vierailija
201/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:42"]

Oivoi... Mä laittaisin varmaan lopetusviestin, jossa palauttaisin kummin arvoni. Kehottaisin kutsumaan kummiksi jonkun niistä läheisimmistä ystävistä, jotka häihin pääsi. Toteaisin, että kiitos ja hei, kauniit juhlat teille tai jotain.

Ja lopuksi vetäisin pään täyteen. Tuommoiset lutkapersereiät kuuluu alimpaan helvettiin. Hyvä, että sait asian kuitenkin nyt selville, etkä myöhemmin.

[/quote]

Lutkasta ja alimmasta helvetistä en ole samaa mieltä, mutta jos lapsen vanhemman kanssa ei aio olla enää missään tekemisissä, niin kummius olisi sinulle vain rasite. Tämä ns. ystäväsi jäisi sinulle ikuiseksi riippakiveksi vain kummisuhteen perusteella.

Lapselle sitä paitsi riittää nykyään yksikin kummi, joten jos tenavalla on jo toinen kummi, niin sinun poistumisesi vahvuudesta ei haittaa mitään.

Kerropa ap, olisitko auttanut tätä leidia, jos hän olisi heti alussa kertonut, ettei hän aio kutsua sinua juhlaan?

Vierailija
202/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:01"]

Nyt tuli vastaus: "Halutaan juhlia pienellä porukalla. Anteeksi kun en kertonut aikaisemmin." Mikähän on "pieni porukka" kun minä olin kutsuja askartelemassa ja niitä tehtiin muistaakseni ainakin 70... AP

[/quote]

Eli jos kutsuja tehtiin 70 kpl, ja yhdellä kutsulla kutsutaan yleensä 1-4 henkilöä, niin isot häät kyseessä eikä mikään 'pienellä porukalla' -häät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:01"]

Nyt tuli vastaus: "Halutaan juhlia pienellä porukalla. Anteeksi kun en kertonut aikaisemmin." Mikähän on "pieni porukka" kun minä olin kutsuja askartelemassa ja niitä tehtiin muistaakseni ainakin 70... AP

[/quote]

jos kutsuja tehtiin 70, niin silloin kutsuttuja on varmasti pitkästi yli 100, koska samalla kutsulla kutsutaan pariskunnat ja perheet. Eli en kyllä sanoisi enää pieniksi häiksi... (Omiin häihimme lähetettiin 26 kutsua ja vieraita oli 48)

[/quote]

Samaa mieltä. Meillä oli noin 50 ihmistä, ja kutsuja pistettiin varmaan 20-25. Ihmettelen miten huonoa valehtelua voi olla selityksenä. Meillä kummastakin suvusta kutsuttiin sisarukset perheineen, vanhemmat, tädit, sedät ja lähikaverit ja silti tilaa jäi vielä vanhemmille ystävillekin, joita ei kauhean usein tavata sekä parille työkaverille. Ja lapsen kummit mahtuivat kutsulistalle ilman mitään pohdintoja, koska katsottiin että kuuluivat lähipiiriin! Jos ei sitten noin 100 ihmisen juhliin ei mahdu, niin ihmetellä täytyy. Enkä olisi kyllä muutebkaan kehdannut olla kutsumatta yhtäkään sellaista ihmistä, jolta olisin jotain palvelusta tai apua juhlien järjestämiseen pyytänyt. 

Vierailija
204/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain ap usko tuota selitystä. Sä teet hommat, ja muut juhlii. Olet niin hyväksikäytetty kuin olla ja voi. Siihen tuo kuspiä luottaa, että olet käytettävissä hyväähyvyyttäsi loppuelämäsi. Tämä oli sulle ikkäänkuin elämänopetus. Opettaa kantapään kautta, tämä elämä.

Vierailija
205/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:42"]

Oivoi... Mä laittaisin varmaan lopetusviestin, jossa palauttaisin kummin arvoni. Kehottaisin kutsumaan kummiksi jonkun niistä läheisimmistä ystävistä, jotka häihin pääsi. Toteaisin, että kiitos ja hei, kauniit juhlat teille tai jotain.

Ja lopuksi vetäisin pään täyteen. Tuommoiset lutkapersereiät kuuluu alimpaan helvettiin. Hyvä, että sait asian kuitenkin nyt selville, etkä myöhemmin.

[/quote]

Lutkasta ja alimmasta helvetistä en ole samaa mieltä, mutta jos lapsen vanhemman kanssa ei aio olla enää missään tekemisissä, niin kummius olisi sinulle vain rasite. Tämä ns. ystäväsi jäisi sinulle ikuiseksi riippakiveksi vain kummisuhteen perusteella.

Lapselle sitä paitsi riittää nykyään yksikin kummi, joten jos tenavalla on jo toinen kummi, niin sinun poistumisesi vahvuudesta ei haittaa mitään.

Kerropa ap, olisitko auttanut tätä leidia, jos hän olisi heti alussa kertonut, ettei hän aio kutsua sinua juhlaan?

[/quote]

No jos olisi heti alkuun sanonut että pienet häät. Että paikalla on vain molempien perheet, max 20 ihmistä. Olisin ehkä ymmärtänyt että en mahdu mukaan ja olisin voinut jotenkin osallistuakin. Ihan eri asia kuin nyt. AP

Vierailija
206/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap? Älä joo nyt ota itse enää yhteyttä. Mutta mä veikkaan että toi morsio voi oikeasti olla nin pölhö, että luulee Viron reissun olevan kunnossa. Onko siis niin että hän olisi varannut ja maksanut reissun teille molemmille? Siis autolla laivaan ja sit viinojen kaa laivaan takaisin autolla? No mee morsion kaa ihan normisti laivaan autollas. Sitten kun ootte Tallinnan päässä jätä se auto kylmän viileästi ruumaan (tai jos se on pakko ajaa pois, niin jätät satamaan). Otat taksin satamasta itsellesi ja mene syömään ja shoppailemaan hyvin Vanhaan kaupunkiin :) Sanot morsiolle että pieniin häihin morsio jaksaa varmasti itsekin kantaa juomansa. Muista hymyillä herttaisesti <3

Vierailija
207/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eilen viestiä ystävälleni jossa totesin, että olisi ollut kiva olla polttareissa. Hän vastasi juuri äsken näin: "polttareissa yleensä on ne ihmiset ketä on kutsuttu myös häihin". Voiko tätä enää tulkita mutten kuin että minut on jätetty pois? AP

Vierailija
208/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:43"]

Pitääkö joku oikeasti huhtikuussa häät?

[/quote]

No Englannin tuleva kuningas ainakin muiden muassa...

Vierailija
209/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:14"]Laitoin eilen viestiä ystävälleni jossa totesin, että olisi ollut kiva olla polttareissa. Hän vastasi juuri äsken näin: "polttareissa yleensä on ne ihmiset ketä on kutsuttu myös häihin". Voiko tätä enää tulkita mutten kuin että minut on jätetty pois? AP
[/quote]

Pitäisi. Ja kysy vielä miksi ei kutsunut kun luulit että olette hyviä ystäviä.

Vierailija
210/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:09"]

Hei ap? Älä joo nyt ota itse enää yhteyttä. Mutta mä veikkaan että toi morsio voi oikeasti olla nin pölhö, että luulee Viron reissun olevan kunnossa. Onko siis niin että hän olisi varannut ja maksanut reissun teille molemmille? Siis autolla laivaan ja sit viinojen kaa laivaan takaisin autolla? No mee morsion kaa ihan normisti laivaan autollas. Sitten kun ootte Tallinnan päässä jätä se auto kylmän viileästi ruumaan (tai jos se on pakko ajaa pois, niin jätät satamaan). Otat taksin satamasta itsellesi ja mene syömään ja shoppailemaan hyvin Vanhaan kaupunkiin :) Sanot morsiolle että pieniin häihin morsio jaksaa varmasti itsekin kantaa juomansa. Muista hymyillä herttaisesti <3

[/quote]

Miksi vaivautua edes lähtemään reissuun tuollaisen "tosiystävän" kanssa.

Vierailija
211/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas bitchmorsian. Mä tekisin omat viilentävät ratkaisuni...odottakohan se kuitenkin häälahjaa sulta?

Vierailija
212/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:12"]

[/quote]

[/quote]

Jep, ite jättäisin vaan vastaamatta enää mihinkään. Siinähän ihmettelee.

Vierailija
213/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

D'uh, sisälukutaito? :D 

Vierailija
214/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut paljonko siellä polttareissa oli sitten porukkaa jos nyt kyseessä on 'pienen porukan' -häät,ja tunnetko ap heitä?

Vierailija
215/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:09"]Hei ap? Älä joo nyt ota itse enää yhteyttä. Mutta mä veikkaan että toi morsio voi oikeasti olla nin pölhö, että luulee Viron reissun olevan kunnossa. Onko siis niin että hän olisi varannut ja maksanut reissun teille molemmille? Siis autolla laivaan ja sit viinojen kaa laivaan takaisin autolla? No mee morsion kaa ihan normisti laivaan autollas. Sitten kun ootte Tallinnan päässä jätä se auto kylmän viileästi ruumaan (tai jos se on pakko ajaa pois, niin jätät satamaan). Otat taksin satamasta itsellesi ja mene syömään ja shoppailemaan hyvin Vanhaan kaupunkiin :) Sanot morsiolle että pieniin häihin morsio jaksaa varmasti itsekin kantaa juomansa. Muista hymyillä herttaisesti <3
[/quote]

Tai sit ajat sen "ystävän" SuperAlkoon asti ja jätät sinne. Eiköhän tuo yksin kotiinki osaa :)

Vierailija
216/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hyvä pointti! Ei pieniin häihin tarvita sellaista lastia viinaa, jota ei itse pystyisi trolleyn kanssa kantamaan. Auto on tarpeeton.

Vierailija
217/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:24"]

Onpas bitchmorsian. Mä tekisin omat viilentävät ratkaisuni...odottakohan se kuitenkin häälahjaa sulta?

[/quote]

Voihan se odottaa mut ollainen kusipaa ansaitsee jaada ilman lahjaa.

Vierailija
218/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:14"]Laitoin eilen viestiä ystävälleni jossa totesin, että olisi ollut kiva olla polttareissa. Hän vastasi juuri äsken näin: "polttareissa yleensä on ne ihmiset ketä on kutsuttu myös häihin". Voiko tätä enää tulkita mutten kuin että minut on jätetty pois? AP
[/quote]
Eipä siinä vaihtoehtoja ole. Kysy suoraan, miksei sinua ole kutsuttu. Oudolta kuulostaa.

Vierailija
219/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy nyt kuitenkin että mikset ole kutsuttu, luulit että olitte ystäviä?

Vierailija
220/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No siksi että morsio saisi jäädä suu auki mollottamaan ja juomat jäis Tallinnaan. Oppisi, että js heittää paskaa toiseen niskaan, sitä saa myös takaisin. Ja Ap saisi ilmaisen reissun korvaukseksi töistään häiden eteen. Voi pitää hauskaa Tallinnassa ilman kaveriaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän