Miten paljon palkkasi pitäisi nousta, että olisit valmis vaihtamaan työpaikkaa?
Sillä oletuksella, että olet tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan, työnkuvaan, työmatkan pituuteen jne. Uuteen työhön kuuluu puolen vuoden koeaika.
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Palkan lisäksi on toinen etu, mikä saa vaihtamaan: etätyö. Mikäli palkka täsmälleen sama ja toisessa on mahdollisuus etätyöhön -> etätyöpaikka voittaa heti.
No kyllä sen pitäisi nousta vähintään 500€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut headhuntattiin uuteen työhön ja onneksi pääsin "sanelemaan" ehdot.
Sain täydet lomat, aloitin elokuussa (talviloma ja seuraavan vuoden kesäloma), 1000 € korotusta nettopalkkaan, eikä mulla ollut koeaikaa. Toimin konsulttina. Palkattiin in-house rooliin.
Olen muutaman kerran käynyt haastattelussa, kun headhunter on kehottanut hakemaan työtä. Julkisella puolella työnantajien suhtautuminen on näissä tilanteissa ollut poikkeuksellisen nurjaa. Haastatteluissa on tylytetty siihen tahtiin, ettei jatkossa ole enää mitään mielenkiintoa hakea sieltä töitä.
Julkisella on kyllä tosi surkea ja jäykkä systeemi. Edes johtajat ei siellä uskalla joustaa ehdoista kun on ne säännöt. Päliköiden valta nolla.
Siksi jatkossa aina yksityiselle, siellä palkka ja ehdot voidaan sopia joustavasti ilman tessiä ja ressiä.
Isot firmat ei ihan hirveästi poikkea julkisesta. Kaikki on mietitty valmiiksi ja asetettu rajat, joita ei voi ylittää. Pikkufirmoissa hyvä työntekijä voi saada hyviä etuja.
Voisin tehdä jotain vähemmän stressaavaa hommaa esim tonnin pienemmällä kuukausipalkalla. Suomessa ei oikein tuo palkka korreloi työn vaativuuden ja vastuullisuuden kanssa.
DI, 51v
Tällä hetkellä tulot 500 euroa kuukaudessa, eli työttömyyskorvaus. Mikä vaan työ kelpaisi, mutta ainakaan hesassa ei korkeakoulutetulle kokeneelle valkoiselle miehelle löydy töitä.
Olen suorittanut AMK-tutkinnon ja työkkäri laittoi työmarkkinatuella töihin, lisäksi olen hoitanut lapset olemattoman pienellä kodinhoidontuella.
Ikinä en tule tekemään vapaa-ajalla mitään ilmaiseksi. Puoliso on ainoa lapsi, hänen eläkkeellä olevat vanhempansa saavat olla vaikka ilman hoitoa.
Suomessa on rahaa maksaa 33 miljardia eläkkeitä, mutta työttömille vain 4,9 miljardia.
Ja silti ollaan taas työttömiltä viemässä.
Sairas yhteiskunta.
Olkoot eläkeläiset likaisissa vaipoissan kotona, ei kiinnosta tippaakaan
Vierailija kirjoitti:
Olen suorittanut AMK-tutkinnon ja työkkäri laittoi työmarkkinatuella töihin, lisäksi olen hoitanut lapset olemattoman pienellä kodinhoidontuella.
Ikinä en tule tekemään vapaa-ajalla mitään ilmaiseksi. Puoliso on ainoa lapsi, hänen eläkkeellä olevat vanhempansa saavat olla vaikka ilman hoitoa.
Suomessa on rahaa maksaa 33 miljardia eläkkeitä, mutta työttömille vain 4,9 miljardia.
Sairas yhteiskunta.Olkoot eläkeläiset likaisissa vaipoissan kotona, ei kiinnosta tippaakaan
Verorahoista maksetaan eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia ja tuo summa on nousemassa 10 miljardiin.
Hoitajat saavat hoitaa, kun kerran he saavat oikein tes-palkkaa. Työssäkäyvät vaan tykkäävät, kun verot nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Sairas yhteiskunta.Olkoot eläkeläiset likaisissa vaipoissan kotona, ei kiinnosta tippaakaan
Työssäkäyvät maksavat työttömien ja kotiäitien haukkumisesta palstoilla 5 miljardia, niin siinä kävi.
Me omaiset katsotaan telkkaria ja syödään pullaa, kodinhoitajat kiirehtikää, kiirehtikää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät maksavat työttömien ja kotiäitien haukkumisesta palstoilla 5 miljardia, niin siinä kävi.
Me omaiset katsotaan telkkaria ja syödään pullaa, kodinhoitajat kiirehtikää, kiirehtikää
Työttömiä ja kotiäitejä on haukuttu ja nyt eläkeläiset jäävät kodinhoitajien hoidettavaksi verorahoilla. Haukkuminen tuli kalliiksi, me voidaan sitten arvostella kodinhoitajia vuorostamme, onko eläkeläiset hyvin hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät maksavat mielellään eläkeläisten hoidosta 5 miljardia lisää mitä nyt.
Hoitajat voivat myös hakea eläkeläiset sairaalan pääaulasta, kun heidät kelataksi tuo. Me omaiset ei tulla saattajiksi mukaan.
Haukkuminen katsokaas maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät maksavat mielellään eläkeläisten hoidosta 5 miljardia lisää mitä nyt.
Hoitajat voivat myös hakea eläkeläiset sairaalan pääaulasta, kun heidät kelataksi tuo. Me omaiset ei tulla saattajiksi mukaan.
Haukkuminen katsokaas maksaa.
1,6 miljoonaa eläkeläistä, hoitajilla riittää juoksemista.
Mä oon työtön - melkosen raitis työtön.
On ollu pitkä työhistoria, teininä jo tein avustajahommia faijani yrityksessä. Alikessu,yo, tradenomi ja huumeita kokeilematon, luottotiedot kunnossa, rikosrekisteritön 45v, älykäs, kielitaitoinen, sporttinen äijä stadista.
Rakastan työttömyyttä ja vapaa aikaa. En halua mihkään töihin, viimeksi vuonna 2019 olin töissä, tein 14 työpäivää sinö vuonna Vuonna 2018 ahersin 35 työpäivää, siinä mun lähivuosien duunit.
2020 -luvulla en tahdo duuniin, ellei joku it-firma maksa 4000€ kuukausiliksaa etätöistä.
Matkustelen paljon, taas pari etelänmatkaa varattuna.
En ole kovin rikaskaan vaikka vuokratuloja ja työttömyys korvauksia saan. Omaisuuteni on 300-400K€ välissä. Ehkä se riittää eläkkeelle, ehkä 80 vuotiaaksi - tai sitten ei. Hyvin pihi olen tuhlaamaan rahaa, työtön avovaimonikin tekee hyvin edullisesti kotiruokaa. Punasia -30% ruokatuotteita ostan usein jotta säästän - ja samalla paremmin vältön työelämää ! !
Yhtä kaikki, matalapalkkasissa duunarihommissa en ole enää koskaan päivääkään, en ikinä enää herää aikasin duuniin.
Kohta lennän aurinkoa ottamaan ja rantalenkit kutsuu :)
Töihin en mene....
Mulla myös tonni. Lomaoikeuksien säilyminen ja koeajan poisto lisäisi myös vaihtohaluja.
Sen verran hyvin on asiat töissä että jos viidellä tonnilla nousisi niin voisin ehkä harkita. Siitä jäisi käteen noin puolet eli riippuisi kuitenkin ihan siitä mitä uusi työ pitäisi sisällään ja kuinka pitkä työmatka tulisi olemaan. Raha kun ei enää ole kaikki kaikessa kun nytkin tienaan jo huomattavasti enemmän kuin perusduunari.
Ei taida viittä tonnia lehtiä myymällä saada, vaikka olisi kuinka hyvä.
Mulla nous tonnilla kun vaihdoin. Siitä vuosi niin tuli 500 lisää ja nyt tulossa toinen 500.
Tuohon päälle bonukset ja lomarahat eli oikeastaan mun vuositulot nous aika helvetisti, vaikkei ne huonot ollu ennenkään.
Ongelmaksi tulee sitten että täältä lähteminen on aika vaikeaa jos taloutta ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin samalla palkalla (4700e) olevaan paikkaan jos saisin täydet lomat ja sopparin ilman koeaikaa. Oletuksena tällöin olisi, että tehtävänkuvan pitäisi olla tarkoin määritelty ja huomattavasti suppeampi kuin nyt. Voisin antaa kk-palkassa jopa pari sataa tasoitusta jos näin ihanasti kävisi. Lisäksi bonusta olisi liukuva työaika ilman iltoja ja viikonloppuja.
Luottaisitko siihen että työnkuva oikeasti olisi selkeä? Tuollaiset puheet voivat olla pelkkää työnantajan houkuttelua tehtävään. Todellisuus on sitten jotain ihan muuta.
Olen tuo, jolta kysyit. Ajatuksena oli, että jo työsopimukseen kirjattaisiin vastuut/tehtävät. Meidän alalla on yleensä sopparissa vakioteksti "ammattinimikkeen" tehtävät, pahimillaan vielä lisätty "muut sovittavat tehtävät", joita ei oikeasti sovita tai kirjata ikinä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä jotain vähemmän stressaavaa hommaa esim tonnin pienemmällä kuukausipalkalla. Suomessa ei oikein tuo palkka korreloi työn vaativuuden ja vastuullisuuden kanssa.
DI, 51v
Olet ihan oikeassa, ei korreloi vastuullisuuden kanssa. Jos projekti kusee siksi ettei joku työntekijä saa hommiaan tehtyä niin potkut saa työntekijä, ei projektipäällikkö, joka on "vastuussa". Projektipäälliköllä on vastuu vain omista tekemisistään, eli tässä tapauksessa siitä että osaa raportoida ongelmatyöntekijästä eteenpäin. Managerit yrittävät väittää vastuuta olevan myös varsinaisesta työstä, mikä ei pidä paikkaansa.
Olen lukion lehtori. Tienaan tavallisesti noin 4500 e / kk. Nyt teen ohessa vähän yhdelle hankkeelle pikku extrahommia ja tienaan yhteensä 5300 e / kk. Työpäiviä vuodessa noin 200 kpl.
Pitäisi saada vähintään 7000 e / kk että kannattaisi vaihtaa. Koska lomat lyhenisi ja joutuisi opettelemaan uutta.
Sellaista tarjousta tuskin tulee eteen, joten jatketaan tällä.