Miten paljon palkkasi pitäisi nousta, että olisit valmis vaihtamaan työpaikkaa?
Sillä oletuksella, että olet tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan, työnkuvaan, työmatkan pituuteen jne. Uuteen työhön kuuluu puolen vuoden koeaika.
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä jotain vähemmän stressaavaa hommaa esim tonnin pienemmällä kuukausipalkalla. Suomessa ei oikein tuo palkka korreloi työn vaativuuden ja vastuullisuuden kanssa.
DI, 51v
Olet ihan oikeassa, ei korreloi vastuullisuuden kanssa. Jos projekti kusee siksi ettei joku työntekijä saa hommiaan tehtyä niin potkut saa työntekijä, ei projektipäällikkö, joka on "vastuussa". Projektipäälliköllä on vastuu vain omista tekemisistään, eli tässä tapauksessa siitä että osaa raportoida ongelmatyöntekijästä eteenpäin. Managerit yrittävät väittää vastuuta olevan myös varsinaisesta työstä, mikä ei pidä paikkaansa.
Miehet saa vastuun eläkeläisten hoidosta, kun naiset ei osallistu.
Hoitajatkin kitisee että vastuullinen työ niin kuka nyt ilmaiseksi vanhempiaan hoitaisi. Sosiaaliohjaajat saavat järjestää eläkeläisten hoidon.
Itse naisena katson telkkaria ja teen käsitöitä. Jos eläkeläisiä ei hoideta niin ei se tänne minun kotiini näy.
... voi että, minä vaihtaisin heti paikkaa jos saan 13e/h tai enemmän. Teen p###aduunia kun ei ole mitään ammattikoulua parempaa koulutusta (enkä edes ole omanalan hommissa) niin ei voi unelmoida mistään useamman satasen palkannoususta.
Itse olen vaihtamassa työpaikkaa. Ei haittaa vaikka uudessa tehtävässä saisin pienempää palkkaa. En vaan jaksa enää tätä jatkuvaa stressiä ja päivien venymistä. Vapaa-aika on arvokkaampaa. Meillä on vain tämä yksi elämä. Mä en tarvitse hienoja autoja jne. Pärjään aika vähällä.
Lol oon restonomi ja työskentelen tällä hetkellä elintarviketyöntekijänä kalatehtaalla 12e tuntipalkalla ja riittäisi ihan se pari €/tunti, että vaihtaisin heti :D
Jaa-a, riippuu siitä millä puolella se uusi työpaikka olisi. Nyt olen valtion virkamiehenä ja valtion sisällä voisin siirtyä 700 euron korotuksen takia, yksityiselle puolelle ehkä 1,5 tonnin takia. Kunnasta työnantajana on niin hirveitä kokemuksia, että sinne siirtyminen vaatisi ainakin kolmen tonnin palkankorotusta.
jos työmatka lyhenisi, olisin valmis vaihtamaan paikkaa nykyisellä palkalla
Vierailija kirjoitti:
Sillä oletuksella, että olet tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan, työnkuvaan, työmatkan pituuteen jne.
Jos minulla olisi työpaikka, jossa olisi kaikki tuo, ei minua millään realistisella rahasummalla saataisi vaihtamaan.
Jos heti ensimmäisestä koeajan kuukaudesta luvattaisiin miljoona, voisin harkita, sillä edellytyksellä ettei uusi työ ole hengenvaarallista.
Oletuksena että olisin sataprosenttisen tyytyväinen, niin saishan se palkka nousta esim tonnilla. Mutta heti kun ottaa huomioon muita työhön liittyviä tekijöitä (kuten vaikka sopivampi työaika, kevyempi kuormitus, mielenkiintoisemmat työtehtävät) niin ei sen palkan tarvitsisi olla kuin pari sataa isompi, niin voisin kokeilla jotain uutta. Huonona puolena toki olisi lomakertymän alkaminen alusta ja suhteen epävarmuus, sekä epävarmuus siitä onko paikka niin hyvä kuin luvataan. Onhan se aina riskinotto vaihtaa työpaikkaa, sillä voi joutua ojasta allikkoon. Aika pitkään saisi miettiä kannattaako vaihtaminen oikeasti, jos on ihan ok työpaikka ja lisäetuja ei olisi tiedossa.
Miksi vaihtaisin, jos mulle olisi just tarjottu palkankorotusta? Hmmm...
Noh, jos alkaa enemmän korottaa, alkaa verottajakin muistamaan niin en tiedä hyötyiskö siitä enää, jos työmäärä ja vastuukin kasvaa? Ei ole enää korotuksen väärti.
Jos saisin työn, josta oikeasti tykkään, olisin saman tien valmis alentamaan palkkaani. Nykyinen työ ei kiinnosta juuri yhtään 😔
500e joka kuu enemmän palkkaa ilman jatkuvaa ylitöiden tekemistä riittäisi, lähtisin yhtään miettimättä.
Katsoo tätä nykyistä teollisuus työtä niin vähän vähempikin riittäisi työpaikavaihtoon jos niitä koko aika töitä vaan olisi näiden lyhyiden pätkien tilalla
Ei se kuitenkaan nousisi niin paljon, että lähtisin riskeeraamaan hyvän paikan kustannuksella. Muutaman ikävän paikan jälkeen en hevillä luovu nykyisestä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoo tätä nykyistä teollisuus työtä niin vähän vähempikin riittäisi työpaikavaihtoon jos niitä koko aika töitä vaan olisi näiden lyhyiden pätkien tilalla
Unohtui laittaa loppuu että viimeiseen 4 vuoteen 32 työsopimusta josta lyhyin 2 vko ja pisin 3kk ja joka välissä lopputili ja lomien poltto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä jotain vähemmän stressaavaa hommaa esim tonnin pienemmällä kuukausipalkalla. Suomessa ei oikein tuo palkka korreloi työn vaativuuden ja vastuullisuuden kanssa.
DI, 51v
Olet ihan oikeassa, ei korreloi vastuullisuuden kanssa. Jos projekti kusee siksi ettei joku työntekijä saa hommiaan tehtyä niin potkut saa työntekijä, ei projektipäällikkö, joka on "vastuussa". Projektipäälliköllä on vastuu vain omista tekemisistään, eli tässä tapauksessa siitä että osaa raportoida ongelmatyöntekijästä eteenpäin. Managerit yrittävät väittää vastuuta olevan myös varsinaisesta työstä, mikä ei pidä paikkaansa.
Hoitajatkin kitisee että vastuullinen työ niin kuka nyt ilmaiseksi vanhempiaan hoitaisi. Sosiaaliohjaajat saavat järjestää eläkeläisten hoidon.
Itse naisena katson telkkaria ja teen käsitöitä. Jos eläkeläisiä ei hoideta niin ei se tänne minun kotiini näy.
Jos työttömän täytyy murehtia raha-asioita niin silloin ei hoideta ketään muita. Meiltä tulee 4 eläkeläistä kaupungin hoidettavaksi, ovat 75- vuotiaita ja yli. Kodinhoitajat juoksevat, päättäjien valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI, 51v
Jos työttömän täytyy murehtia raha-asioita niin silloin ei hoideta ketään muita. Meiltä tulee 4 eläkeläistä kaupungin hoidettavaksi, ovat 75- vuotiaita ja yli. Kodinhoitajat juoksevat, päättäjien valinta.
Kuulin kuinka yksi sosiaaliohjaaja sanoi, että jos omaiset ei osallistu niin palvelut ei riitä eläkeläisille. Luuleeko he, että omaiset osallistuu työttömyysturvaa kiristämällä? Vanhemmat on 78-vuotiaita ja puoliso on ainoa lapsi. Me omaiset ei todellakaan osallistuta, meillä on omissa raha-asioissa tarpeeksi murhetta eikä todellakaan käydä anopin luona joka asuu 30 km päässä, puoliso on ainoa lapsi, on muutakin ostamista kuin bensa ja linja-autot ei kulje. Onnea kodinhoitajille urakkaan.
Saan nykyään noin 3000 euroa bruttona. Kyllä vähintään tonni pitäisi saada lisää, että vaihtaisin työpaikkaa. Nykyisessä työssä on hyvät näkymät eteenpäin joten muutaman sadan euron palkankorotus ei saa minua vaihtamaan työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI, 51v
Kuulin kuinka yksi sosiaaliohjaaja sanoi, että jos omaiset ei osallistu niin palvelut ei riitä eläkeläisille. Luuleeko he, että omaiset osallistuu työttömyysturvaa kiristämällä? Vanhemmat on 78-vuotiaita ja puoliso on ainoa lapsi. Me omaiset ei todellakaan osallistuta, meillä on omissa raha-asioissa tarpeeksi murhetta eikä todellakaan käydä anopin luona joka asuu 30 km päässä, puoliso on ainoa lapsi, on muutakin ostamista kuin bensa ja linja-autot ei kulje. Onnea kodinhoitajille urakkaan.
Kaupungille tulee iso lasku kodinhoitajien palkkaamisesta, kun omaiset ei osallistu ja sen maksavat työssäkäyvät verorahoista.
Esim. mulla ei ollut koeaikaa, kun uusi työ alkoi ja työnantaja pysyi samana. Ei siitä edes erikseen neuvoteltu. Kaupungin/kunnan töissä ihan tavallista, että voi vaihtoja tehdään vanhoin eduin.