Miten paljon palkkasi pitäisi nousta, että olisit valmis vaihtamaan työpaikkaa?
Sillä oletuksella, että olet tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan, työnkuvaan, työmatkan pituuteen jne. Uuteen työhön kuuluu puolen vuoden koeaika.
Kommentit (235)
Nykyinen työni on helppoa ja mukava, lyhyt työmatka, hyvät edut ja vuositulot kuusinumeroiset. Uuden työn pitäisi olla selvästi kiinnostavampaa ammatillisesti ja kuukausipalkan pitäisi nousta vähintään 1500 euroa, että olisin halukas edes harkitsemaan työpaikan vaihtoa.
Vaihtaisin samalla palkalla (4700e) olevaan paikkaan jos saisin täydet lomat ja sopparin ilman koeaikaa. Oletuksena tällöin olisi, että tehtävänkuvan pitäisi olla tarkoin määritelty ja huomattavasti suppeampi kuin nyt. Voisin antaa kk-palkassa jopa pari sataa tasoitusta jos näin ihanasti kävisi. Lisäksi bonusta olisi liukuva työaika ilman iltoja ja viikonloppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin samalla palkalla (4700e) olevaan paikkaan jos saisin täydet lomat ja sopparin ilman koeaikaa. Oletuksena tällöin olisi, että tehtävänkuvan pitäisi olla tarkoin määritelty ja huomattavasti suppeampi kuin nyt. Voisin antaa kk-palkassa jopa pari sataa tasoitusta jos näin ihanasti kävisi. Lisäksi bonusta olisi liukuva työaika ilman iltoja ja viikonloppuja.
Luottaisitko siihen että työnkuva oikeasti olisi selkeä? Tuollaiset puheet voivat olla pelkkää työnantajan houkuttelua tehtävään. Todellisuus on sitten jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaihtaisi palkan vuoksi. Viihdyn työssäni ja tienaan jo nyt enemmän kuin tarpeeksi.
Miten paljon on enemmän kuin tarpeeksi?
Mikä tahansa sellainen palkka, joka riitti asuntolainan maksamiseen niin kauan kuin lainaa oli, on velkaorjuudesta vapautumisen jälkeen enemmän kuin tarpeeksi
Eri
Tonni lisää vähintään niin miettisin.
Mä lopetan joulukuussa ja jatkan työttömänä, alle 6 tunnin työaika ja työmatkoihin menee julkisella molempiin suuntiin yhteensä melkein 4 tuntia vaihtoineen, joten ei tuu ikävä vaikka tykkäänkin työstäni ja työkavereista sekä sidosryhmistäkin jopa, yleensä. Kokeiltu ja nähty, ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen työni on helppoa ja mukava, lyhyt työmatka, hyvät edut ja vuositulot kuusinumeroiset. Uuden työn pitäisi olla selvästi kiinnostavampaa ammatillisesti ja kuukausipalkan pitäisi nousta vähintään 1500 euroa, että olisin halukas edes harkitsemaan työpaikan vaihtoa.
Mulla nykynenkin palkka on alle 1500 brutto.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kunnan suojatyöstä en kyllä pikkusummilla vaihtaisi, varsinkaan yksityiselle, kun joutuisi oikeasti tekemään palkkansa eteen töitä. Enkä kyllä kestäisi sitä yksityisen tarkkaa työajan seurantaa.
Missä suomalaisessa kunnassa ei ole paha henkilöstöstövaje? Laitan teille hakemuksen, jos siellä ei ole pakko hiki hatussa.
Minkä takia tuo koeaika koetaan jotenkin ongelmaksi? Onhan se työntekijänkin etu, että pääsee lähtemään helposti jos uusi työpaikka paljastuukin virheeksi. Kyllä minä ainakin luotan itseeni niin, etten pelkää työsuhteen purkua koeajalla. 6 kk koeaika on oikein hyvä.
En vaihtaisi rahan takia. Mulla on kiva työ. Rahaa mulla on kaikkeen mitä tarvitsen ja ylikin. Mulla jää käteen 1800€. En osaa kuvitella yhtä vapaata työtä jossa kukaan ei hengitä niskaan. Pitkät lomatkin on ja lyhyt työmatka.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tuo koeaika koetaan jotenkin ongelmaksi? Onhan se työntekijänkin etu, että pääsee lähtemään helposti jos uusi työpaikka paljastuukin virheeksi. Kyllä minä ainakin luotan itseeni niin, etten pelkää työsuhteen purkua koeajalla. 6 kk koeaika on oikein hyvä.
Ei ole hyvä. Jossain paikoissa koeaikaa käytetään väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä. Jossain paikoissa koeaikaa käytetään väärin.
Niukasti valintaprosessin aikana äänestyksessä voitolle päässeitä viranhaltijoita on esimerkiksi pelattu koeajan varjolla töistä ulos.
12,5€/kk riittäis
koen vahvaa epäinnostumisentunnetta usein töissä
Vierailija kirjoitti:
12,5€/kk riittäis
koen vahvaa epäinnostumisentunnetta usein töissä
Jos lähtöpalkka ei ole pilvissä, voisit tulla säännöllisesti siivoamaan meidän kämpän.
1500 euroa bruttona kuukaudessa lisää, niin voisin vaihtaa.
Nyt 8000€/kk. Edellisessä vaihdossa nousi 1700 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä teet?
1000e/kk saisi harkitsemaan, riippuen, mikä työ se olisi. Toki sen täytyisi lähtökohtaisesti kiinnostaa yhtä paljon kuin nykyinen. Tykkään todella työstäni, mutta nykyinen palkka on vähän huonohko. En silti mitenkään etsi muita töitä, koska palkalla pärjää ja tosiaan joka pv on kiva mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti lähtisit noin pienellä. Itselle ei tulis mieleenkään kun käteen jää melkein sama.
Tästä kunnan suojatyöstä en kyllä pikkusummilla vaihtaisi, varsinkaan yksityiselle, kun joutuisi oikeasti tekemään palkkansa eteen töitä. Enkä kyllä kestäisi sitä yksityisen tarkkaa työajan seurantaa.