Miten paljon palkkasi pitäisi nousta, että olisit valmis vaihtamaan työpaikkaa?
Sillä oletuksella, että olet tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan, työnkuvaan, työmatkan pituuteen jne. Uuteen työhön kuuluu puolen vuoden koeaika.
Kommentit (235)
Mulla tilanne on se, että haluaisin epätoivoisesti vaihtaa työpaikkaa, koska uusi outo ja vaikea pomo, huono ilmapiiri jne jne, mutta ainoa asia, mikä minua tuolla pitää on 5500 euron palkka. Se on alallamme tosi hyvä. Jos nyt vaihtaisin työpaikkaa, niin todennäköisesti palkkani tippuisi noin tuhannella eurolla. Yritän tässä nyt laskeskella, että miten esim. veroprosentti vaikuttaa, kuinka paljon jäisi käteen - ilmeisesti ero ei olisi mikään valtava, vaikka bruttopalkka olisikin tonnia pienempi.
Kyllä pitäisi useampi tonni olla, että olisin valmis siirtymään pois kunnan suojatyöpaikastani. Tämä on kuitenkin aika varma virka eläkeikään asti, eikä ole tulospaineita. Nytkin jää aikaa kirjoitella tänne.
Tonnin lisäyksellä varmaan kannattaisi lähteä uuteen, jos oletetaan, ettei uusi työ olisi enää 100% etänä.
Olen tässä hakenut uusia tuulia työrintamalla ja maltillisella 800€/kk korotuksella ollut pyynnit.
Tällä hetkellä 3/3 hakemuksesta päässyt haastatteluun ja 2/3 soveltuvuusarviointiin, viimeisestä odottelen tietoa.
Eli ei ainakaan tuo 800€ ollut se kynnyskymys, mutta herännyt itellä se ajatus kuinka pienellä palkalla sitä tähän saakka onkaan töitä tehnyt, jos mukisematta olisivat muissa paikoissa valmiita maksamaan tuon pyynnin.
1/3 uusista paikoista on sellainen, että voisi olla se eläkevirka, ei paljoa maailmantalous vaikuta työpaikkaan, eikä lomautuksia tms. ole mahdollista jaella. Nykyinen työkin on tällainen, mutta vaatimustaso ei tällä hetkellä välttämättä vastaa niitä omia taitoja, joten sen takia olen lähtenyt tutkimaan hieman mitä maailmalla olisi annettavaa.
Riippuu siitä millainen se uusi työpaikka olisi.
Mulla nostettiin työkuvan muutoksien vuoksi bruttopalkkaa keväällä 860 euroa. Näyttää siis ihan kivalta, mutta samalla progressiivinen veroprossa pomppasi, eli käteen jäi vain n. 460 enemmän.
Sais kyllä olla tonnin nosto, että viitsisin vaihtaa. Ihan parin satasen takia en lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä hakenut uusia tuulia työrintamalla ja maltillisella 800€/kk korotuksella ollut pyynnit.
Tällä hetkellä 3/3 hakemuksesta päässyt haastatteluun ja 2/3 soveltuvuusarviointiin, viimeisestä odottelen tietoa.
Eli ei ainakaan tuo 800€ ollut se kynnyskymys, mutta herännyt itellä se ajatus kuinka pienellä palkalla sitä tähän saakka onkaan töitä tehnyt, jos mukisematta olisivat muissa paikoissa valmiita maksamaan tuon pyynnin.
1/3 uusista paikoista on sellainen, että voisi olla se eläkevirka, ei paljoa maailmantalous vaikuta työpaikkaan, eikä lomautuksia tms. ole mahdollista jaella. Nykyinen työkin on tällainen, mutta vaatimustaso ei tällä hetkellä välttämättä vastaa niitä omia taitoja, joten sen takia olen lähtenyt tutkimaan hieman mitä maailmalla olisi annettavaa.
Saako kysyä millä toimialalla tällainen tilanne?
Ei pysty enää palkka nousemaan.
-keikkayökkönä sote alalla
800-1000€. Jos vaatisi muuttoa etelään pk-seudulle, niin vielä enemmän
Minua yritettiin rekryfirman toimesta houkutella toiseen työpaikkaan. Hyvin vastaava työ, kuin nykyinenkin, matka about sama, palkka n. 800 euroa isompi, mutta ei etätyömahdollisuutta. Kieltäydyin.
1500€, täydet lomat, mahdollisuus 100% etätyöhön, mahdollisuus valita mikä tahansa puhelin ja mikä tahansa työkone. Suuri koulutusbudjetti, jolla kehittää omaa osaamistaan.
Korotusta lukuunottamatta kaikki saan tällä hetkellä nykyisestä duunista. Lisäksi nippu kaikkea kivaa virkistystä ja työnantajan yllätyslahjoja. Tällä hetkellä olen todella tyytyväinen enkä tosiaan ole vaihtamassa, ellei vastapuolella ole tarjota ihan älyttömän hyviä etuja ja reilua palkankorotusta.
Inssin hommia ja tarkemmin automaatio.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se sitten varmistui perjantaina. Vaihdan työpaikkaa vuoden vaihteessa ja peruspalkka nousee sen karvan alta 600€/kk. Tulevassa työssä tosin tulee ylitöitä ja matkusteltua, joten käytännössä palkka nousee huomattavasti enemmän. Lisäksi edut ovat vuositasolla tuplat nykyiseen nähden. Tietysti arvaamattomuus on yksi huoli tässä hommassa, mutta tämän testin tuloksena ainakin huomasin, että tekijöistä on pulaa.
Pystyisin nostamaan palkkaani välittömästi vähintään 500€ siirtymällä lastensuojelun sossuksi . Paikka löytyisi heti ilman ongelmia. Se on kuitenkin tonnin liian vähän kuin että edes harkitsisin. Been there done that .
Pari tonnia, pitäis olla edelleen 100% etätyömahis eikä koeaikaa.