Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teho-osastot täynnä, sht äärirajoilla. Koronadenialistit: “kyseessä on vaaraton flunssa“

Vierailija
16.11.2021 |

Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?

Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut.

Kommentit (3939)

Vierailija
1881/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten on mahdollista että kun sairastaa vesirokon kerran elämässään niin miten siihen saa sitten sen loppuelämän immuniteetin? Aika jännä juttu muuten... miksei koronavirus voisi olla samanlainen vaan tällainen häijyläinen.

Uudet virukset muuntuu usein alkuvaiheessa melko rivakasti ja sitten muuntumisvauhti laantuu. Virukset on myös erilaisia, jotkut muuntuu nopeammin ja toiset hitaammin. Aika nopea tämä korona on olut mutta toivotaan että tämä nyt tästä laantuisi. 

Vesirokkokin voi tulla ihmiselle kahdesti.

Myös polioon annetaan tehosterokotus, jos on lapsena rokotettu ja joutuu matkustamaan sellaiselle alueelle, jossa poliovirusta vielä on, koska virus on siellä elänyt omaa elämäänsä ja muuntunut niin että se lapsena otettu rokote ei välttämättä enää anna suojaa. 

Vierailija
1882/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton enkä rokotusta meinaa ottaa koska minulle se on turha enkä halua tälläiselle yhteiskunnalle mitää hyvää.

Jos sairastut vakavaan koronaan niin ethän sitten ota tehohoitoa vastaan. Sekin on sinulle ihan turhaa.

Minun todennäköisyys joutua teholle koronan takia on olemattoman pieni mutta jos teholle joudun niin tottakai otan paikan koska olen maksanut veroja todella paljon.

Jos veroprosenttiani kevennettäisiin huomattavasti niin silloin en ottaisi tehohoitopaikkaa vastaan.

Eli olet siis itsekäs mulkvisti. En ota yhteiskunnan tarjoamaa edullista rokotetta vaan mieluummin menen kalliiseen tehohoitoon. Vain koska olet maksanut veroja. Just.

Tai sitten käy se todennäköisin vaihtoehto eli sairastan koronan oireettomana ilman rokotetta.

Tehohoitoon joutuminen koronan takia on todella harvinaista rokotetuilla sekä rokottamattomilla.

Aiotko saada uusinta tartunnan sopivasti kun edellisen suoja-aika on ohi....miten voit olla varma että saat sen sopivasti ajallaan että suojasi saat uusittua....nääs kun se sairastettu tauti ei anna sen kummempaa suojaa kuin rokotekaan....muutama kk vain.

Jännästi vaan sairastettu espanjantautikin antoi elinikäisen suojan. Niin tekee koronakin. Kahdesti sairastaneet ovat yhden käden sormilla laskettavissa, ja heidänkin osaltaan jälkimmäinen diagnoosi on luultavasti ollut väärä, koska vasta-aineet säilyvät veressä uuden taudin oireista huolimatta.

Sattumalta mm. Oklahoma kerää tilastoja sekä läpäisyinfektioista että uudelleentartunnoista

https://oklahoma.gov/content/dam/ok/en/covid19/documents/weekly-epi-rep…

Uudelleentartuntojen esiintyvyys pyöreästi kaksinkertainen läpäisyinfektioihin verrattuna, lokakuun 11. päivään mennessä jo yli 5000 uudelleentartuntaa. Mikäli olet edelleen sitä mieltä että uudelleentartunnat voidaan laskea yhden käden sormilla niin suosittelen aivan erityisen pätevän käsikirurgin puoleen kääntymistä, eiköhän siltä suunnalta apua sinullekin löydy.

Luulo ei tässäkään asiassa ollut tiedon väärti.

Oliko tuossa otettu kantaa oireiden vakavuuteen? Jos saisin koronatartunnan aina uudelleen, mutta oireet olisivat mitättömät, esim. kehon pystyessä nopeammin hyökkäämään virusta vastaan, niin sittenhän se olisi aika yhdentekevää, vaikka tulisi vielä kymmenen kertaa tartunta elämän aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vattu Virpunen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton enkä rokotusta meinaa ottaa koska minulle se on turha enkä halua tälläiselle yhteiskunnalle mitää hyvää.

Jos sairastut vakavaan koronaan niin ethän sitten ota tehohoitoa vastaan. Sekin on sinulle ihan turhaa.

Minun todennäköisyys joutua teholle koronan takia on olemattoman pieni mutta jos teholle joudun niin tottakai otan paikan koska olen maksanut veroja todella paljon.

Jos veroprosenttiani kevennettäisiin huomattavasti niin silloin en ottaisi tehohoitopaikkaa vastaan.

Eli olet siis itsekäs mulkvisti. En ota yhteiskunnan tarjoamaa edullista rokotetta vaan mieluummin menen kalliiseen tehohoitoon. Vain koska olet maksanut veroja. Just.

Eivät ne rokotteet mitenkään edullisia ole. Paljon enemmän niihin on palanut rahaa kuin tehohoitopaikkoihin koko prosessin aikana.

Toki tuossa pitää ottaa vaihtoehtoiskustannus huomioon. Rokotettu on nyt se ~80% ja sairastaneita mitä lie 5%.  Jos rokotettujen riski joutua tehohoitoon on sen 10 tai 20 kertaa pienempi kuin rokottamattomien niin aika monta tehohoitopäivää jää maksamatta jatkossa.  

Tuo matikka ehkä osuisikin, jos se 1-2 piikkiä riittäisi kaikille. Mutta niitähän on jatkossa 2-3 per vuosi. Aika kova kerroin.

Mistä sinä sen tiedät, kun ei sitä tiedä tutkijatkaan vielä? Vai onko joku lähde tuolle mutuilulle?

Luultavasti sinäkin olet saanut noin puolta tusinaa eri rokotetta kolme annosta ensimmäisen elinvuotesi aikana, eikä niitäkään sen jälkeen ole tarvinnut joka vuosi montaa kertaa ottaa. Kuten ei tarvitse vaikka TBE-rokotetta aikuisena, vaikka siinäkin ensimmäinen sarja on kolme annosta vuoden sisään.

Tiedän yhtä hyvin kuin nekin, jotka keväällä julistivat että se yksi rokote tarjoaa todella vahvan suojan.

Meistä kukaan ei vielä tiedä pitkäaikaisvaikutuksista mitään, koska koko tauti keksittiin vasta 2v sitten. 

Jälkiviisas on viisain. Ja siihen asti ennustetaan, kuka paremmin, kuka huonommin. Tähän asti omat ennustukseni ovat osuneet oikeaan (kuten se, ettei se toinenkaan piikki riitä vaan tulee kolmas).

Vierailija
1884/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotevalheita levittävittäville tiedoksi:

Jos olisitte yhtään perehtyneitä asiaan, tietäisitte, että Suomessa on ennenkin ollut rokotuspakko. Myös tällöin löytyi vastustusta mitä ihmeellisimmin argumentein. Joskus tilanne vain on sellainen, ettei vaihtoehtoja ole.

Lisäksi tietäisitte, että mRNA rokoteteknologia ei ole uusi juttu vaan ollut jo ihmiskäytössäkin ainakin vuodesta 2011.

Iltalukemista:

https://sic.fimea.fi/verkkolehdet/2018/1_2018/vain-verkossa/isorokkorok…

https://ec.europa.eu/research-and-innovation/en/horizon-magazine/five-t…

Ja olihan meillä sikainfluenssa pandemia 2009 Pandemrix rokotteineen ja narkolepsioineen.

Jonka rokote oli täysin vapaaehtoista ja jonka rokotteesta moni sai elinikäisen vaikean taudin: narkolepsian!

Tähän taisi sairastua vain 235 henkilöä, valtaosa nuoria ihmisiä.

Niin, koska se vedettiin pois myynnistä jo tuossa vaiheessa.

Vierailija
1885/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten käy se todennäköisin vaihtoehto eli sairastan koronan oireettomana ilman rokotetta.

Tehohoitoon joutuminen koronan takia on todella harvinaista rokotetuilla sekä rokottamattomilla.

Aiotko saada uusinta tartunnan sopivasti kun edellisen suoja-aika on ohi....miten voit olla varma että saat sen sopivasti ajallaan että suojasi saat uusittua....nääs kun se sairastettu tauti ei anna sen kummempaa suojaa kuin rokotekaan....muutama kk vain.

Jännästi vaan sairastettu espanjantautikin antoi elinikäisen suojan. Niin tekee koronakin. Kahdesti sairastaneet ovat yhden käden sormilla laskettavissa, ja heidänkin osaltaan jälkimmäinen diagnoosi on luultavasti ollut väärä, koska vasta-aineet säilyvät veressä uuden taudin oireista huolimatta.

Sattumalta mm. Oklahoma kerää tilastoja sekä läpäisyinfektioista että uudelleentartunnoista

Uudelleentartuntojen esiintyvyys pyöreästi kaksinkertainen läpäisyinfektioihin verrattuna, lokakuun 11. päivään mennessä jo yli 5000 uudelleentartuntaa. Mikäli olet edelleen sitä mieltä että uudelleentartunnat voidaan laskea yhden käden sormilla niin suosittelen aivan erityisen pätevän käsikirurgin puoleen kääntymistä, eiköhän siltä suunnalta apua sinullekin löydy.

"2. Not deceased and 14 days after symptom onset/specimen collection. Please note that the definition for recovered was changed starting May 4, 2021 due to incomplete data on hospitalization which may result in an inaccurate estimation of the active cases."

Mitä haluat tällä irtolainauksellasi sanoa tai mitä ajattelit sen todistavan?

"*For a case to be a reinfection, the cases must have happened at least 90 days apart."

Kuulostaako se jotenkin paremmalta jos yli 90 päivää yhtä soittoa sairastaneita on enemmän kuin rokotteista huolimatta sairastuneita?

Vierailija
1886/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota noin. Jos HUS kaatuu siihen, että teholla on 15, niin kyllä jotakin tarttis asialle tehdä.

Eikä se jokin ole ihmisten syyllistäminen vaan sairaanhoitokapasiteetin kasvattaminen.

Tämä. iso väkirikas alue, normaali influessaakautenakin on toisinaan tuon verran tehohoidon tarvetta.

Influenssa ei aiheuta virus- ja bakteeriperäistä keuhkokuumetta kuin petipotilaille. Teholla Koronan takia 6 vrk olleena ja tsäkällä kohta entisessä kunnossa (kisakunnossa) voin todeta että kuolema ei ole pahinta mitä voi tapahtua. Voi olla pahempaa se mitä tapahtuu ennen kuolemaa loppumetreillä. Se että selviää siitä hengissä tarkoittaa että niiden tapahtumien kanssa pitää olla sinut loppuelämän. Monelle jää fyysisiä rajoituksia, minulle tuli täyskäsi kun paranin.

Asian kanssa voi leikitellä juuri niin kauan kunnes löytää itsensä Jorvin teholta virtsakatetrin, sydänlätkien, valtimo-, kyynerpää- ja kämmenselkäkanyylin kanssa. Ei ole hääviä kokea "en saa henkeä" -tunteita vaikka maski virtaa maksimiteholla naamalla. Moni asia myös sattuu eikä niihin mitään puudutuksia anneta. Hengityskoneista olevista tulee linnunkiljuntaa verrattavaa ääntä ja kyökkimistä kun ihmisten nieluja imetään limasta... 

Lisäksi teidän perheenne ja ystävänne joutuvat sietämään&pelkäämään. Odottamaan illan puhelinsoittoa, sattuuko lapsi olemaan hengissä....

Sali 4, paikka 1

N49 

Näitä kertomuksia saisi näkyä enemmänkin myös julkisuudessa. On typerää kuvitella että siellä teho-osastolla oikeasti makaisi 85-vuotiaita mummoja vieri vieressä, kun totuus on jotain aivan toista. Ne mummot kuolevat jonnekin ihan muualle kun teholle.

Kiitos tarinastasi ja onneksi selvisit! Toivottavasti saamme pidettyä suomalaisen hoidon tason jatkossakin hyvänä.

Näitä tarinoitahan nyt tulee joka tuutista, etenkin Sanoman, Alma median ja Ylen tuotteiden kautta.

Sen sijaan niistä vaietaan, kun esim. 17-vuotias perusterve tyttö vielä 3kk rokotteen saamisen jälkeen opettelee taas uudelleen elämään, kävelemään jne. 

Onko todennettu rokotehaitta? Onko esitelty epikriisejä? Haastateltu hoitavia lääkäreitä?

Kerrottu tarkemmat diagnoosit edes?

Vai onko kyseessä jälleen Bitchuten tms tunteisiin vetoava nyyhkytarina, jossa faktaa oireista ja diagnooseista ei ole, mutta kaikki kuitenkin rokotteen syytä?

Oireet toki voivat olla todellisia, mutta ei vielä todista, että johtuvat rokotteesta

Kun oireet siihen asti täysin terveellä tytöllä alkavat sen 15 minuutin aikana, joka rokotteen jälkeen pitää odottaa, niin syy-yhteys on varsin selvä.

Omassa tuttavapiirissäni on ollut enemmänkin vakavempia oireita, mm. piikityskohta kipeänä vielä 2kk rokotteen jälkeen ja käsi "hervoton" - mutta näistähän ei saa puhua. 

No itse asiassa ei ole. Monissa sellaisissa taudeissa joita rokote periaatteessa voisikin laukaista, voi pikemminkin olla niin että ehkä heti rokotushetkellä alkanut vauriomekanismi tuottaisi oireita vasta useamman päivän tai viikon päästä. Jos jotain alkaa vartissa rokotuksesta, muu kuin anafylaktinen shokki siis, niin enemmän tulee mieleen että se jokin on muhinut oireettomana jo hyvän aikaa ja sattuu alkamaan oireilla juuri silloin. Tuolla aikavälillä rokotteen mRNA on tuskin ehtinyt vielä aikaansaada edes sen piikkiproteiinin tuotantoa, saati elimistön immuunireaktiota siihen.

Niin, ja mullahan siis itselläni on tokasta rokotteesta nyt kohta 3kk ja rokotuspuolen kainalossa edelleen ajoittaisia tuntemuksia. En nyt varsinaiseksi kivuksi sanoisi suurinta osaa niistä, mutta selvästi jotain. Pidän tätä pienempänä ongelmana kuin koronaa.

Samaan aikaan kun koronaan kuolleiksi merkitään jopa auton alle jääneitä, rokotteesta ongelmia saaneet joutuvat itse todistamaan syy-yhteyden. Se on väärin. Vastaan suoralla lainauksella, joka on päivätty 6.9. eli pari kuukautta ongelmien alkamisesta: 

"

Tänään tuli viestiketjuuni jälleen kuvan viesti. Viesti on kuin kopio Sylvian tarinasta. Näitä on nyt niin paljon tiedossani, että uskallan entistä painokkaammin kirjoittaa, että vakavat rokotehaitat ovat todellisia.

Olen saanut kritiikkiä siitä kun olen kertonut Sylvian tarinasta julkisesti. Minulle on sanottu, että perheellemme tulee mainehaittoja, nuoren työnsaanti vaikeutuu tulevaisuudessa, kansallisen rokoteohjelman eteneminen hidastuu väärin perustein minun takiani, on vihjailtu sairastumisen johtuvan muista syistä ja monia muita varoituksen sanoja. Varmasti kaikki nuo ed. mainitut asiat ovat aitoja huolia, mutta en jaksa silti itse niihin uskoa. Uskon vilpittömästi, että jos ja kun Sylvia toipuu, niin hänellä on yhtä hyvät edellytykset hyvään elämää kuin kenellä hyvänsä meistä. Kaikista sairauksista voi parantua ja elämä on taas uomissaan!

Tällä hetkellä Sylvian toipuminen ei ole edennyt kovin hyvin ja huolia on edelleen paljon. On ollut välillä todella raskasta, mutta uskoa emme ole menettäneet ja toivomme hartaasti, että Sylvia voisi pian jatkaa koulun käyntiä ja hän olisi taas terve <3"

Tämä siis tytön isän omalla seinällään itse kirjoittamaa tekstiä, kuten kaksi aiempaakin kertomusta tapahtumakulusta. Ainakaan minulla ei ole pokkaa vähätellä heidän kärsimystään tai selitellä että joku ihan muu on tässä nyt takana kuin tuo nimenomainen piikki josta kaikki ongelmat alkoivat. :(

Osaatko sanoa miksi isä on ottanut saman tekstin ulkomaiselta sivulta ja kääntänyt saman tekstin suomeksi ja julkaissut facebookiin?

Oikeasti:D? Onko lisätietoa asiasta? Voin kuittailla kaverilleni joka levittää tuota kuvaa.

Jos teksti löytyy myös englanniksi (?), niin taitaa käännöstyö olla tapahtunut suomesta sinnepäin. 

Kannattaa lukea. En ihmettele yhtään, vaikka olisi käännetty monille eri kielille. Se on hyvä, asiallinen ja kiihkoton teksti täynnä pelkkää faktaa eikä yhtään (tähän-joku-hieno-lainasana).

Vierailija
1887/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuossa otettu kantaa oireiden vakavuuteen? Jos saisin koronatartunnan aina uudelleen, mutta oireet olisivat mitättömät, esim. kehon pystyessä nopeammin hyökkäämään virusta vastaan, niin sittenhän se olisi aika yhdentekevää, vaikka tulisi vielä kymmenen kertaa tartunta elämän aikana.

Ei tuossa tilastossa taidettu siihen kantaa ottaa ja tutkimuksetkin ovat riskien suhteen ristiriitaisia.

https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19vaccine/95344

"In people hospitalized for COVID-like respiratory illnesses, unvaccinated adults who previously had COVID-19 were over five times more likely to test positive for SARS-CoV-2 compared with recipients of Pfizer or Moderna vaccine, researchers found."

Tuo nyt lienee tuoreimpia uutisia aiheesta, mutta "jury is still out". Eri tutkimusten tulokset riippuvat paljon tutkimusasetelmasta. 

Vierailija
1888/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaisin, että väestöstä on rokottamatta n. 30% eikä 14%. Lapsetkin ovat ihmisiä. Sairaalassa ollut jo n. 100 lapsipotilasta ja tehollakin useampia. Nythän tartunnat leviävät alle 12v lapsissa.

Tuo on hyvä, että lapset tartuttavat toisensa nopeasti. Saadaan ainakin yksi osa kansasta immuuniksi melko pitkäksi aikaa.

Onkohan sulla käynyt mielessä, että ei ne kaikki lapsetkaan ole "perusterveitä". Onko nyt sitten vaan tullut niidenkin aika kuolla, niin kuin niiden koronaan kuolleiden vanhusten?

No eipä ole vielä yksikään alle 30-vuotias kuollut. Ainakaan THL:n tilaston mukaan.

Taitaa olla todennäköisyys suurempi, että kuolee malariaan.

Mutta alle 30-vuotiaat rokottamattomat levittävät tautia lähipiiriinsä ja se tarttuu myös niihin, joille se on vaarallinen. Kyse ei aina ole omasta itsestä vaan muista ihmisistä. 

Eivät levitä yhtään mitään jos eivät edes saa tartuntaa siihen. Kuten pääosa ei ole saanut.

Vierailija
1889/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa että miksi se rokote pitää ottaa?

Olen 31 vuotias, päihteetön ja perusterveydentilani on hyvä paitsi että vähän on ylipainoa(puhutaa max 10kg ylipainosta).

Ei tarvitse, mutta ketään ei kiinnosta jos tukehdut teholla sen vuoksi että keuhkokapasiteetti on koronan takia tuhoutunut loppuun.

Mikä todennäköisyys on sille että minä 31v ihminen joudun sairaalaan koronan takia? Tiedän useita ikäsiäni ketkä on koronaan sairastanut ja kaikille heistä se oli oireeton tai lähes oireeton.

Onko Suomessa edes monta ikäistäni joutunut teholle koronan takia?

Se että juuri sinä et joudu teholle ei paljon lohduta sitä äitiä, jonka lapsi ei mahdu teho-osastolle kun kaltaisesi denialisti on itsekkyyttään vienyt paikan.

Minun pitää sitten lopettaa autolla ajaminen,urheilu ja alkoholinkäyttö koska ne lisää riskiä joutua teholle. Rokote ei myöskään estä joutumasta teholle.

Miten Suomen sairaalat voi romahtaa jos tehohoidossa on vaikka 20 potilasta keskimäärin päivittäin?

Suomessa ei ole enempää tehohoitoon erikoistuneita sairaanhoitajia. Ei ole riittävästi edes muita sairaanhoitajia, joista voisi melko nopeasti kouluttaa tehohoitajia. Olet varmasti nähnyt maailmalta kuvia, joissa pandemian eri vaiheissa oli perustettu tilapäisiä koronasairaaloita esimerkiksi urheiluhalleihin. Vaikka siis halleja kyllä on ja sänkyjä saa kaupasta, niin toivottavasti tuohon ei tarvitse Suomessa mennä, sillä noin suuri potilaspaikkamäärien lisääminen tarkoittaisi myös että potilaita hoitaisivat muut kuin koulutetut sairaanhoitajat. Eli ihan suoraan sanottuna kuolemanloukuista siinä sitten olisi kyse, koronapotilaat olisivat siellä vaan pois muiden silmistä tukehtumassa. 

Vierailija
1890/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vain vaaraton flunssa. Bioaseet on sitten toinen juttu. Alkavat toimia näköjään, kun vuodentakaisen tilanteeseen vertaa.

Vaaraton flunssa joka tappaa ihmisiä.

Vierailija
1891/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastusten rajoittaminen on alkanut pk-seudulla. Ei viranomaisten toimesta, vaan toimijat itse rajoittavat varmaankin lööppien pelossa.

Vierailija
1892/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaisin, että väestöstä on rokottamatta n. 30% eikä 14%. Lapsetkin ovat ihmisiä. Sairaalassa ollut jo n. 100 lapsipotilasta ja tehollakin useampia. Nythän tartunnat leviävät alle 12v lapsissa.

Tuo on hyvä, että lapset tartuttavat toisensa nopeasti. Saadaan ainakin yksi osa kansasta immuuniksi melko pitkäksi aikaa.

Onkohan sulla käynyt mielessä, että ei ne kaikki lapsetkaan ole "perusterveitä". Onko nyt sitten vaan tullut niidenkin aika kuolla, niin kuin niiden koronaan kuolleiden vanhusten?

No eipä ole vielä yksikään alle 30-vuotias kuollut. Ainakaan THL:n tilaston mukaan.

Mutta alle 30-vuotiaat rokottamattomat levittävät tautia lähipiiriinsä ja se tarttuu myös niihin, joille se on vaarallinen. Kyse ei aina ole omasta itsestä vaan muista ihmisistä. 

Eivät levitä yhtään mitään jos eivät edes saa tartuntaa siihen. Kuten pääosa ei ole saanut.

Mutta kun on paljon 30-vuotiaita tartunnan saaneita... Ei siihen kuulu aina ne vanhat ja sairaat.

Vierailija
1893/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa että miksi se rokote pitää ottaa?

Olen 31 vuotias, päihteetön ja perusterveydentilani on hyvä paitsi että vähän on ylipainoa(puhutaa max 10kg ylipainosta).

Ei tarvitse, mutta ketään ei kiinnosta jos tukehdut teholla sen vuoksi että keuhkokapasiteetti on koronan takia tuhoutunut loppuun.

Mikä todennäköisyys on sille että minä 31v ihminen joudun sairaalaan koronan takia? Tiedän useita ikäsiäni ketkä on koronaan sairastanut ja kaikille heistä se oli oireeton tai lähes oireeton.

Onko Suomessa edes monta ikäistäni joutunut teholle koronan takia?

Se että juuri sinä et joudu teholle ei paljon lohduta sitä äitiä, jonka lapsi ei mahdu teho-osastolle kun kaltaisesi denialisti on itsekkyyttään vienyt paikan.

Minun pitää sitten lopettaa autolla ajaminen,urheilu ja alkoholinkäyttö koska ne lisää riskiä joutua teholle. Rokote ei myöskään estä joutumasta teholle.

Miten Suomen sairaalat voi romahtaa jos tehohoidossa on vaikka 20 potilasta keskimäärin päivittäin?

Suomessa ei ole enempää tehohoitoon erikoistuneita sairaanhoitajia. Ei ole riittävästi edes muita sairaanhoitajia, joista voisi melko nopeasti kouluttaa tehohoitajia. Olet varmasti nähnyt maailmalta kuvia, joissa pandemian eri vaiheissa oli perustettu tilapäisiä koronasairaaloita esimerkiksi urheiluhalleihin. Vaikka siis halleja kyllä on ja sänkyjä saa kaupasta, niin toivottavasti tuohon ei tarvitse Suomessa mennä, sillä noin suuri potilaspaikkamäärien lisääminen tarkoittaisi myös että potilaita hoitaisivat muut kuin koulutetut sairaanhoitajat. Eli ihan suoraan sanottuna kuolemanloukuista siinä sitten olisi kyse, koronapotilaat olisivat siellä vaan pois muiden silmistä tukehtumassa. 

Olen nähnyt maailmalta kuvia myös aliravituista lapsista, joiden mahat ovat kuin potkupallot... Malariapotilaista, miinojen silpomista jaloista, jne. 

Suomessa on vähän eri tilanne näiden kaikkien osalta mm. sosiaaliturvan, terveydenhuollon, hygienian ja ihan vaikka rauhan ajan vuoksi.

Vierailija
1894/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL:n tilastot valitettavasti on kaunisteltu.

IS: "Jopa 20–30-vuotiaita kuollut koronaan Suomessa – tämä koronakuolemista tiedetään nyt"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007657709.html

Huomaa, että uutinen on jo noin vuoden takaa, sen jälkeen on varmuudella tullut lisää kuolemia. Varsinkin deltan myötä, joka on vaarallisempi.

Maissa, jossa korona on levinnyt kunnolla, on kuollut useita lapsia. Kolmekymppisiä suorastaan paljon. Asun itse sellaisessa maassa.

Vierailija
1895/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vattu Virpunen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne rokotteet mitenkään edullisia ole. Paljon enemmän niihin on palanut rahaa kuin tehohoitopaikkoihin koko prosessin aikana.

Toki tuossa pitää ottaa vaihtoehtoiskustannus huomioon. Rokotettu on nyt se ~80% ja sairastaneita mitä lie 5%.  Jos rokotettujen riski joutua tehohoitoon on sen 10 tai 20 kertaa pienempi kuin rokottamattomien niin aika monta tehohoitopäivää jää maksamatta jatkossa.  

Tuo matikka ehkä osuisikin, jos se 1-2 piikkiä riittäisi kaikille. Mutta niitähän on jatkossa 2-3 per vuosi. Aika kova kerroin.

Mistä sinä sen tiedät, kun ei sitä tiedä tutkijatkaan vielä? Vai onko joku lähde tuolle mutuilulle?

Luultavasti sinäkin olet saanut noin puolta tusinaa eri rokotetta kolme annosta ensimmäisen elinvuotesi aikana, eikä niitäkään sen jälkeen ole tarvinnut joka vuosi montaa kertaa ottaa. Kuten ei tarvitse vaikka TBE-rokotetta aikuisena, vaikka siinäkin ensimmäinen sarja on kolme annosta vuoden sisään.

Tiedän yhtä hyvin kuin nekin, jotka keväällä julistivat että se yksi rokote tarjoaa todella vahvan suojan.

Meistä kukaan ei vielä tiedä pitkäaikaisvaikutuksista mitään, koska koko tauti keksittiin vasta 2v sitten. 

Jälkiviisas on viisain. Ja siihen asti ennustetaan, kuka paremmin, kuka huonommin. Tähän asti omat ennustukseni ovat osuneet oikeaan (kuten se, ettei se toinenkaan piikki riitä vaan tulee kolmas).

Jälkiviisaus ja omien ennustusten oikeaan osuminen tuppaavat helposti menemään sekaisin. Ne huonommin osuneet ennustukset kun tapaavat jäädä unholaan. Jonkinlainen vahvistusharhan muoto sekin ehkä.

Vierailija
1896/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös rokotetut tartuttaa. Ei vain rokottamattomat. Siispä, miksi tätä piikkiä halutaan tunkea jokikiselle nuorelle aikuiselle ja kohta lapsillekin? Onko tämä oikeasti "First do no harm" lääkäreiden periaatteen mukaista?

Vierailija
1897/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö juntti paskat tajuu ideaa. Tuolille istuun ja käsivarteen piikkiä, on kivaa. Maailma pelastuu, kuten sanoin noille mahtaville hoitajille taannoin. Älkää peljätkö, vaan rohkeesti hakeen litkua verenkiertoon

Vierailija
1898/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikuttaa se että on pahimmillaan vuoden ajan pidetty maskia naamalla 8 tuntia päivässä 5 päivänä viikossa.

Maskista kuitenkin haihtuu kemikaaleja ja pölyä ja kaikki päätyy suoraan keuhkoihin.

Tämäkö oli takana tässä maailmanlaajuisessa maskipakossa?

No jaa.. sitten kaikki esim. leikkausosastoilla työskentelevät sairaanhoitajat, kirurgit ja anestesialääkärit ovat varmaankin keuhkovaivaisia. Minäkin olen jo kolmekymmentä vuotta käyttänyt kirurgista maskia joka päivä töissä, eipä tunnu missään.

Vierailija
1899/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ollaan ottamassa Virosta koronapotilaita Suomeen jos täällä on niin paha tilanne kuin annetaan ymmärtää?

Unohda jo tämä. Tästä puhuttiin varmaan kuukausi takaperin ja koronatilanne siinä välissä menny reippaasti huonompaan suuntaan.

Vierailija
1900/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten on mahdollista että kun sairastaa vesirokon kerran elämässään niin miten siihen saa sitten sen loppuelämän immuniteetin? Aika jännä juttu muuten... miksei koronavirus voisi olla samanlainen vaan tällainen häijyläinen.

Toiset saa, toiset ei. Sellaisiakin tapauksia tiedetään että on sekä sairastanut vesirokon että saanut siihen rokotteen ja silti sairastunut siihen uudelleen. Eikä se vanhemmalla iällä kehossasi uinuneen vesirokkoviruksen aiheuttama vyöruusukaan elinikäisestä immuniteetista varsinaisesti kerro.