Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teho-osastot täynnä, sht äärirajoilla. Koronadenialistit: “kyseessä on vaaraton flunssa“

Vierailija
16.11.2021 |

Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?

Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut.

Kommentit (3939)

Vierailija
1901/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulette kuinka tähän sairastavuuteen on vaikuttanut vuoden kestänyt toisten ihmisten välttely ja käsidesin ja biosidien läträäminen?

Noh?

Eipä tule vastauksia. Veikkaan, että ihmisiä tulee kaatumaan virustauteihin kymmenen kertaa enemmän kuin koronaan. Mitään vastustuskykyä ei ole enää jäljellä kun ollaan eletty vuosi omassa kuplassa.

Psssst. Korona on virustauti. Ihan vinkkinä.

Vierailija
1902/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaisin, että väestöstä on rokottamatta n. 30% eikä 14%. Lapsetkin ovat ihmisiä. Sairaalassa ollut jo n. 100 lapsipotilasta ja tehollakin useampia. Nythän tartunnat leviävät alle 12v lapsissa.

Tuo on hyvä, että lapset tartuttavat toisensa nopeasti. Saadaan ainakin yksi osa kansasta immuuniksi melko pitkäksi aikaa.

Onkohan sulla käynyt mielessä, että ei ne kaikki lapsetkaan ole "perusterveitä". Onko nyt sitten vaan tullut niidenkin aika kuolla, niin kuin niiden koronaan kuolleiden vanhusten?

No eipä ole vielä yksikään alle 30-vuotias kuollut. Ainakaan THL:n tilaston mukaan.

Taitaa olla todennäköisyys suurempi, että kuolee malariaan.

THL:n tilastot valitettavasti on kaunisteltu.

IS: "Jopa 20–30-vuotiaita kuollut koronaan Suomessa – tämä koronakuolemista tiedetään nyt"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007657709.html

Huomaa, että uutinen on jo noin vuoden takaa, sen jälkeen on varmuudella tullut lisää kuolemia. Varsinkin deltan myötä, joka on vaarallisempi.

Maissa, jossa korona on levinnyt kunnolla, on kuollut useita lapsia. Kolmekymppisiä suorastaan paljon. Asun itse sellaisessa maassa.

Teletappi maassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikuttaa se että on pahimmillaan vuoden ajan pidetty maskia naamalla 8 tuntia päivässä 5 päivänä viikossa.

Maskista kuitenkin haihtuu kemikaaleja ja pölyä ja kaikki päätyy suoraan keuhkoihin.

Tämäkö oli takana tässä maailmanlaajuisessa maskipakossa?

No jaa.. sitten kaikki esim. leikkausosastoilla työskentelevät sairaanhoitajat, kirurgit ja anestesialääkärit ovat varmaankin keuhkovaivaisia. Minäkin olen jo kolmekymmentä vuotta käyttänyt kirurgista maskia joka päivä töissä, eipä tunnu missään.

Eipä sitä sielläkään jatkuvasti ole pidetty, lähinnä leikkauksen aikana.

Et taida olla oikeasti leikkausosastolla.

Vierailija
1904/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattu Virpunen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä syytä tehdä jotain alussa koronan kun oli n100 tapausta uudenmaanlääni suljettiin ja hyvä niin nyt yli 1000 ja eikun kaikki painaa kuin kuuluisat Ellun kanat. Pysykää edes kotona.

Mut hei. Aina voi syyttää ja uhkailla rokottamattomia ja jatkaa tyytyväisenä omaa elämäänsä.

Mut hei, mielelläni jatkaisin tyytyväisenä omaa elämääni, jollei tarvitsis huolehtia, että joku rokottamaton tartuttaa mun 92 vuotiaan äitini hoitokodissa.

Mutta se on OK, jos hänet tartuttaa joku rokotettu? 

Onpa outo ajatus. Ei taida äidillä olla paljon väliä sinulle.

No nänhän se menee että jos joku ajaa suojatiellä päällesi niin helpompi on antaa anteeksi sille joka edes yritti jarruttaa.

Vierailija
1905/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?

Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut."

Nimenomaan tästä syystä "Lupa tartuttaa" -passi on koronapandemian ajan vaarallisin ja vastuuttomin toimi joka räjäyttää tartunnat, sairaalahoidon tarpeen ja koronakuolemat pilviin.

Vierailija
1906/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton enkä rokotusta meinaa ottaa koska minulle se on turha enkä halua tälläiselle yhteiskunnalle mitää hyvää.

Jos sairastut vakavaan koronaan niin ethän sitten ota tehohoitoa vastaan. Sekin on sinulle ihan turhaa.

Minun todennäköisyys joutua teholle koronan takia on olemattoman pieni mutta jos teholle joudun niin tottakai otan paikan koska olen maksanut veroja todella paljon.

Jos veroprosenttiani kevennettäisiin huomattavasti niin silloin en ottaisi tehohoitopaikkaa vastaan.

Eli olet siis itsekäs mulkvisti. En ota yhteiskunnan tarjoamaa edullista rokotetta vaan mieluummin menen kalliiseen tehohoitoon. Vain koska olet maksanut veroja. Just.

Eivät ne rokotteet mitenkään edullisia ole. Paljon enemmän niihin on palanut rahaa kuin tehohoitopaikkoihin koko prosessin aikana.

Toki tuossa pitää ottaa vaihtoehtoiskustannus huomioon. Rokotettu on nyt se ~80% ja sairastaneita mitä lie 5%.  Jos rokotettujen riski joutua tehohoitoon on sen 10 tai 20 kertaa pienempi kuin rokottamattomien niin aika monta tehohoitopäivää jää maksamatta jatkossa.  

Tuo matikka ehkä osuisikin, jos se 1-2 piikkiä riittäisi kaikille. Mutta niitähän on jatkossa 2-3 per vuosi. Aika kova kerroin.

Mistä sinä sen tiedät, kun ei sitä tiedä tutkijatkaan vielä? Vai onko joku lähde tuolle mutuilulle?

Luultavasti sinäkin olet saanut noin puolta tusinaa eri rokotetta kolme annosta ensimmäisen elinvuotesi aikana, eikä niitäkään sen jälkeen ole tarvinnut joka vuosi montaa kertaa ottaa. Kuten ei tarvitse vaikka TBE-rokotetta aikuisena, vaikka siinäkin ensimmäinen sarja on kolme annosta vuoden sisään.

Tiedän yhtä hyvin kuin nekin, jotka keväällä julistivat että se yksi rokote tarjoaa todella vahvan suojan.

Meistä kukaan ei vielä tiedä pitkäaikaisvaikutuksista mitään, koska koko tauti keksittiin vasta 2v sitten. 

Jälkiviisas on viisain. Ja siihen asti ennustetaan, kuka paremmin, kuka huonommin. Tähän asti omat ennustukseni ovat osuneet oikeaan (kuten se, ettei se toinenkaan piikki riitä vaan tulee kolmas).

Keväällä ei ollut deltaa. Yksi rokote tehosi erinomaisesti sekä alkuperäiseen Wuhanissa levinneeseen SARS-cov-2:een, johon se kehitettiin, että jopa alphavariantiin. Olisi lopettanut leviämisen ilman deltaa.

Siitä olen samaa mieltä, että kukaan ei vielä voi tietää koronan sairastamisen pitkäaikaisvaikutuksia. SARS1:n kohdalla olivat ikäviä ja pitkäaikaisia/pysyviä. Toivottavasti niin ei ole tämän SARS2:n kohdalla.

Vierailija
1907/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on pöyristyttävää ja noloa että aikuiset ihmiset haukkuvat terveysalan asiantuntijoita ja lääkäreitä... joku aukoo päätään infektiolääkärille joka kehoittaa ottamaan koronarokotukset. He näkevät ja kokevat sitä asiaa mitä kukaan ei varmuudella tiedä. He näkevät valtavasti koronaan sairastuneita ihmisiä ja tekevät kaikkensa että he selviäisivät siitä. Minä ainakin syvästi arvostan hoitohenkilökuntaa ja lääkäreitä, ilman heitä kukaan ei selviäisi... onpa sitten koronaa tai ei.

Vierailija
1908/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa suhtauduin melko vakavasti koronaan. Nyt kun olen seurannut hallituksen, THL:n ja medioiden viestintää pandemiasta niin olen muuttunut epävarmaksi siitä että mihin tässä pitäisi oikein uskoa. Yksi puhuu yhtenä päivänä yhtä ja toinen toista, ja näkökulmat muuttuvat päivittäin. Tulee epävarma olo. Sen vuoksi olen tarkkaillut tilannetta maltilla ja en ole ottanut rokotetta ja todennäköisesti en ota tulevaisuudessakaan.

Vierailija
1909/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten on mahdollista että kun sairastaa vesirokon kerran elämässään niin miten siihen saa sitten sen loppuelämän immuniteetin? Aika jännä juttu muuten... miksei koronavirus voisi olla samanlainen vaan tällainen häijyläinen.

Ei se olekaan. Vesirokkoon ei saa 100% sterilisoivaa immuniteettia sen kummemmin sairastamalla kuin rokottamallakaan. Kuten ei mihinkään muuhunkaan. 

Vierailija
1910/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulette kuinka tähän sairastavuuteen on vaikuttanut vuoden kestänyt toisten ihmisten välttely ja käsidesin ja biosidien läträäminen?

Noh?

Eipä tule vastauksia. Veikkaan, että ihmisiä tulee kaatumaan virustauteihin kymmenen kertaa enemmän kuin koronaan. Mitään vastustuskykyä ei ole enää jäljellä kun ollaan eletty vuosi omassa kuplassa.

Pssst. Virustauteja ovat myös influenssa ja AIDS ja ebola ja denguekuume ja enterorokko ja flunssa ja herpes ja hepatiitti c ja kondylooma ja myyräkuume ja MERS ja mononukleoosi ja nielutulehdus ja moni muu. Ihan vinkkinä.

Vierailija
1911/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kamalaa on se että ihmisiä uhkaillaan. Tehohoidossa deltan aikana on vain monisairaita ihmisiä.

Keväällä 2020 oli jopa urheilijoita.

Valehtelette nyt. Virus oli ennen paha. Ei enää.

Vierailija
1912/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niikuliini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha(s) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota noin. Jos HUS kaatuu siihen, että teholla on 15, niin kyllä jotakin tarttis asialle tehdä.

Eikä se jokin ole ihmisten syyllistäminen vaan sairaanhoitokapasiteetin kasvattaminen.

Tämä. iso väkirikas alue, normaali influessaakautenakin on toisinaan tuon verran tehohoidon tarvetta.

Influenssa ei aiheuta virus- ja bakteeriperäistä keuhkokuumetta kuin petipotilaille. Teholla Koronan takia 6 vrk olleena ja tsäkällä kohta entisessä kunnossa (kisakunnossa) voin todeta että kuolema ei ole pahinta mitä voi tapahtua. Voi olla pahempaa se mitä tapahtuu ennen kuolemaa loppumetreillä. Se että selviää siitä hengissä tarkoittaa että niiden tapahtumien kanssa pitää olla sinut loppuelämän. Monelle jää fyysisiä rajoituksia, minulle tuli täyskäsi kun paranin.

Asian kanssa voi leikitellä juuri niin kauan kunnes löytää itsensä Jorvin teholta virtsakatetrin, sydänlätkien, valtimo-, kyynerpää- ja kämmenselkäkanyylin kanssa. Ei ole hääviä kokea "en saa henkeä" -tunteita vaikka maski virtaa maksimiteholla naamalla. Moni asia myös sattuu eikä niihin mitään puudutuksia anneta. Hengityskoneista olevista tulee linnunkiljuntaa verrattavaa ääntä ja kyökkimistä kun ihmisten nieluja imetään limasta... 

Lisäksi teidän perheenne ja ystävänne joutuvat sietämään&pelkäämään. Odottamaan illan puhelinsoittoa, sattuuko lapsi olemaan hengissä....

Sali 4, paikka 1

N49 

Näitä kertomuksia saisi näkyä enemmänkin myös julkisuudessa. On typerää kuvitella että siellä teho-osastolla oikeasti makaisi 85-vuotiaita mummoja vieri vieressä, kun totuus on jotain aivan toista. Ne mummot kuolevat jonnekin ihan muualle kun teholle.

Kiitos tarinastasi ja onneksi selvisit! Toivottavasti saamme pidettyä suomalaisen hoidon tason jatkossakin hyvänä.

Näitä tarinoitahan nyt tulee joka tuutista, etenkin Sanoman, Alma median ja Ylen tuotteiden kautta.

Sen sijaan niistä vaietaan, kun esim. 17-vuotias perusterve tyttö vielä 3kk rokotteen saamisen jälkeen opettelee taas uudelleen elämään, kävelemään jne. 

Onko todennettu rokotehaitta? Onko esitelty epikriisejä? Haastateltu hoitavia lääkäreitä?

Kerrottu tarkemmat diagnoosit edes?

Vai onko kyseessä jälleen Bitchuten tms tunteisiin vetoava nyyhkytarina, jossa faktaa oireista ja diagnooseista ei ole, mutta kaikki kuitenkin rokotteen syytä?

Oireet toki voivat olla todellisia, mutta ei vielä todista, että johtuvat rokotteesta

Kun oireet siihen asti täysin terveellä tytöllä alkavat sen 15 minuutin aikana, joka rokotteen jälkeen pitää odottaa, niin syy-yhteys on varsin selvä.

Omassa tuttavapiirissäni on ollut enemmänkin vakavempia oireita, mm. piikityskohta kipeänä vielä 2kk rokotteen jälkeen ja käsi "hervoton" - mutta näistähän ei saa puhua. 

No itse asiassa ei ole. Monissa sellaisissa taudeissa joita rokote periaatteessa voisikin laukaista, voi pikemminkin olla niin että ehkä heti rokotushetkellä alkanut vauriomekanismi tuottaisi oireita vasta useamman päivän tai viikon päästä. Jos jotain alkaa vartissa rokotuksesta, muu kuin anafylaktinen shokki siis, niin enemmän tulee mieleen että se jokin on muhinut oireettomana jo hyvän aikaa ja sattuu alkamaan oireilla juuri silloin. Tuolla aikavälillä rokotteen mRNA on tuskin ehtinyt vielä aikaansaada edes sen piikkiproteiinin tuotantoa, saati elimistön immuunireaktiota siihen.

Niin, ja mullahan siis itselläni on tokasta rokotteesta nyt kohta 3kk ja rokotuspuolen kainalossa edelleen ajoittaisia tuntemuksia. En nyt varsinaiseksi kivuksi sanoisi suurinta osaa niistä, mutta selvästi jotain. Pidän tätä pienempänä ongelmana kuin koronaa.

Samaan aikaan kun koronaan kuolleiksi merkitään jopa auton alle jääneitä, rokotteesta ongelmia saaneet joutuvat itse todistamaan syy-yhteyden. Se on väärin. Vastaan suoralla lainauksella, joka on päivätty 6.9. eli pari kuukautta ongelmien alkamisesta: 

"

Tänään tuli viestiketjuuni jälleen kuvan viesti. Viesti on kuin kopio Sylvian tarinasta. Näitä on nyt niin paljon tiedossani, että uskallan entistä painokkaammin kirjoittaa, että vakavat rokotehaitat ovat todellisia.

Olen saanut kritiikkiä siitä kun olen kertonut Sylvian tarinasta julkisesti. Minulle on sanottu, että perheellemme tulee mainehaittoja, nuoren työnsaanti vaikeutuu tulevaisuudessa, kansallisen rokoteohjelman eteneminen hidastuu väärin perustein minun takiani, on vihjailtu sairastumisen johtuvan muista syistä ja monia muita varoituksen sanoja. Varmasti kaikki nuo ed. mainitut asiat ovat aitoja huolia, mutta en jaksa silti itse niihin uskoa. Uskon vilpittömästi, että jos ja kun Sylvia toipuu, niin hänellä on yhtä hyvät edellytykset hyvään elämää kuin kenellä hyvänsä meistä. Kaikista sairauksista voi parantua ja elämä on taas uomissaan!

Tällä hetkellä Sylvian toipuminen ei ole edennyt kovin hyvin ja huolia on edelleen paljon. On ollut välillä todella raskasta, mutta uskoa emme ole menettäneet ja toivomme hartaasti, että Sylvia voisi pian jatkaa koulun käyntiä ja hän olisi taas terve <3"

Tämä siis tytön isän omalla seinällään itse kirjoittamaa tekstiä, kuten kaksi aiempaakin kertomusta tapahtumakulusta. Ainakaan minulla ei ole pokkaa vähätellä heidän kärsimystään tai selitellä että joku ihan muu on tässä nyt takana kuin tuo nimenomainen piikki josta kaikki ongelmat alkoivat. :(

Osaatko sanoa miksi isä on ottanut saman tekstin ulkomaiselta sivulta ja kääntänyt saman tekstin suomeksi ja julkaissut facebookiin?

Oikeasti:D? Onko lisätietoa asiasta? Voin kuittailla kaverilleni joka levittää tuota kuvaa.

Jos teksti löytyy myös englanniksi (?), niin taitaa käännöstyö olla tapahtunut suomesta sinnepäin. 

Kannattaa lukea. En ihmettele yhtään, vaikka olisi käännetty monille eri kielille. Se on hyvä, asiallinen ja kiihkoton teksti täynnä pelkkää faktaa eikä yhtään (tähän-joku-hieno-lainasana).

Lopetin lukemisen tuohon "koronaan kuolleiksi merkitään jopa auton alle jääneitä". En usko että kauheasti faktaa seurasi sen jälkeenkään.

Vierailija
1913/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kamalaa on se että ihmisiä uhkaillaan. Tehohoidossa deltan aikana on vain monisairaita ihmisiä.

Nimenomaan delta on vaarallisempi. Googlaa itse.

Vierailija
1914/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä syytä tehdä jotain alussa koronan kun oli n100 tapausta uudenmaanlääni suljettiin ja hyvä niin nyt yli 1000 ja eikun kaikki painaa kuin kuuluisat Ellun kanat. Pysykää edes kotona.

Mut hei. Aina voi syyttää ja uhkailla rokottamattomia ja jatkaa tyytyväisenä omaa elämäänsä.

Mut hei, mielelläni jatkaisin tyytyväisenä omaa elämääni, jollei tarvitsis huolehtia, että joku rokottamaton tartuttaa mun 92 vuotiaan äitini hoitokodissa.

Mutta se on OK, jos hänet tartuttaa joku rokotettu? 

Onpa outo ajatus. Ei taida äidillä olla paljon väliä sinulle.

No nänhän se menee että jos joku ajaa suojatiellä päällesi niin helpompi on antaa anteeksi sille joka edes yritti jarruttaa.

No eihän mene, kun autossa ei kerran ole leimaa.

Vierailija
1915/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaisin, että väestöstä on rokottamatta n. 30% eikä 14%. Lapsetkin ovat ihmisiä. Sairaalassa ollut jo n. 100 lapsipotilasta ja tehollakin useampia. Nythän tartunnat leviävät alle 12v lapsissa.

Tuo on hyvä, että lapset tartuttavat toisensa nopeasti. Saadaan ainakin yksi osa kansasta immuuniksi melko pitkäksi aikaa.

Onkohan sulla käynyt mielessä, että ei ne kaikki lapsetkaan ole "perusterveitä". Onko nyt sitten vaan tullut niidenkin aika kuolla, niin kuin niiden koronaan kuolleiden vanhusten?

No eipä ole vielä yksikään alle 30-vuotias kuollut. Ainakaan THL:n tilaston mukaan.

Taitaa olla todennäköisyys suurempi, että kuolee malariaan.

THL:n tilastot valitettavasti on kaunisteltu.

IS: "Jopa 20–30-vuotiaita kuollut koronaan Suomessa – tämä koronakuolemista tiedetään nyt"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007657709.html

Huomaa, että uutinen on jo noin vuoden takaa, sen jälkeen on varmuudella tullut lisää kuolemia. Varsinkin deltan myötä, joka on vaarallisempi.

Maissa, jossa korona on levinnyt kunnolla, on kuollut useita lapsia. Kolmekymppisiä suorastaan paljon. Asun itse sellaisessa maassa.

Rokoteagentti tuo puolentoista vuoden takaisen virheellisen uutisen joka on moneen kertaan korjattu.

THL on päivittänyt koornakuolemaluvut lokakuussa:

THL:n koronakuolematilastot Suomessa, tilanne 19.10.2021

1,8 vuotta kestäneen koronapandemian kuolleiden saldo Suomessa:

0-9v kuolleita 0

10-19v kuolleita 0

20-29v kuolleita 0

30-39v kuolleita 8

40-49v kuolleita 16

50-59v kuolleita 53

60-69v kuolleita 97

70-79v kuolleita 278

80+v kuolleita 673

Lähde: THL, tilanne 19.10.2021. Grafiikka: Joonas Haverinen / Yle

https://yle.fi/uutiset/3-12165691

Summa summarum:

Alle 30-vuotiaita kuollut siis 0

Alle 50-vuotiaita kuollut 24

Alle 60-vuotiaita kuollut 77

Suomen koronakuolleiden mediaani-ikä on 82-vuotta ja 95% koronapositiivisesta testituloksesta 30-päivän sisällä kuolleista on ollut useampi perussairaus, he ovat siis monisairaita.

Vahvistettuja koronapositiivisia testejä yhteensä noin 173 000 (todennäköisesti covidin on sairastanut näiden lisäksi lievin oirein tai täysin oireitta vielä huomattava määrä ihmisiä Suomessa. Ehkä 1/4 - 1/2 todettujen positiivisten löydösten lisäksi, hakeutumatta koronatestiin. Näin koronan olisi Suomessa sairastanut jo noin 200 000 - 300 000 ihmistä.

Tähän nähden alle 50-vuotiaiden 24 koronakuolemaa tai alle 60-vuotiaiden 77 koronakuolemaa edustaa hyvin pientä kuolleisuusprosenttia covidiin.

Samoin hieman runsas 1 000 koko pandemian aikana Suomessa ollutta tehohoitopotilasta on hyvin pieni prosentuaalinen määrä alle 60-vuotiaissa, varsinkin kun heidänkin ikäjakaumansa on hyvin samansuuntainen.

https://www.koronatilastot.fi/fi/

Vierailija
1916/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole.

Se tarttuu ärhäkämmin, mutta on oireiltaan lievempi.

Vierailija
1917/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh?

Pssst. Virustauteja ovat myös influenssa ja AIDS ja ebola ja denguekuume ja enterorokko ja flunssa ja herpes ja hepatiitti c ja kondylooma ja myyräkuume ja MERS ja mononukleoosi ja nielutulehdus ja moni muu. Ihan vinkkinä.

Psssst. Jos ei ymmärrä aiemman kommentin sisältöä ja sitä miten se liittyy viestiin johon vastattiin, kannattaa ehkä harkita kaksikin kertaa sen Lähetä-napin painamista.

Vierailija
1918/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Kukaan urheilija ei ole nyt teholla kuten huhtikuussa 2020.

Vierailija
1919/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?

Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut."

Nimenomaan tästä syystä "Lupa tartuttaa" -passi on koronapandemian ajan vaarallisin ja vastuuttomin toimi joka räjäyttää tartunnat, sairaalahoidon tarpeen ja koronakuolemat pilviin.

Ei se ole mikään lupa tartuttaa- passi vaan mahdollisuus rokotuille ihmisille vihdoinkin elää normaalia elämää. Todennäköisyys että rokotettu tartuttaisi rokotetun on niin minimaalisen pieni.

Vierailija
1920/3939 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikuttaa se että on pahimmillaan vuoden ajan pidetty maskia naamalla 8 tuntia päivässä 5 päivänä viikossa.

Maskista kuitenkin haihtuu kemikaaleja ja pölyä ja kaikki päätyy suoraan keuhkoihin.

Tämäkö oli takana tässä maailmanlaajuisessa maskipakossa?

No jaa.. sitten kaikki esim. leikkausosastoilla työskentelevät sairaanhoitajat, kirurgit ja anestesialääkärit ovat varmaankin keuhkovaivaisia. Minäkin olen jo kolmekymmentä vuotta käyttänyt kirurgista maskia joka päivä töissä, eipä tunnu missään.

On varmaan paremman laatuisia ne maskit siellä leikkurissa kuin ne made in kiina maskit mitä kaupoissa "kansanmaskina" myydään. Mitä luulet kiinnostaako kiinalaisia mitä kemikaaleja niiden maskeissa on?