tv2 Tuhkimotarina nyt. Toinen nainen.
Ollut vaikeaa. Kuinkahan vaikeaa ollut vaimolla :(
Kommentit (371)
En menisi perheellisenä ihmisenä kertomaan telkkarissa tuollaisista intiimeistä asioista orgasmin vahvuuksineen jne. Se ei ollut ihan viisasta. Tarina sinänsä on "makuasia", mutta nuo intiimit tunnustukset olisi kannattanut jättää pois ihan omien lastenkin takia.
Niin kauan kun omalla käytöksellään vahingoittaa muita,(omaa perhettä sekä toisen perhettä) siitä ei mennä lapsellisesti avautumaan tositv:hen. Mies kyllä tajuaa tämänkin, toivottavasti yrittää sovittaa tekojaan.
Kyllä, olet tehnyt väärin, mutta miksi ehdontahdoin teet niin uudelleen? Miksi ajattelet vain minä,minä,minä,minä? Entäs ne viattomat lapset&puolisot? Kyllä pitäis ymmärtää jo tolla meriitillä olla ihan hissukseen. Mutta ei, tahtoo ne omat 15 minuuttii julkisuutta, koska MINÄ!
Rupesin just kattoon jaksoa areenasta tän ketjun innoittamana. Vasta kymmenisen minuuttia mennyt ja mua fyysisesti puistattaa. Eikö ihmisillä ole mitään empatiakykyä? Nainen tiesi alusta asti että miehellä on vaimo ja lapset. Silti heti pari tuntia tapaamisesta oli valmis sänkyyn ja sittenhän seksiä oli joka päivä. Voi oksennus. Ja se sen kaveri. Kutsuu tätä tunnekylmää ihmistä selviytyjäksi. WTF???
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:09"]What? En tosiaan odottanut tätä ketjua avatessani sympatioita toista naista kohtaan, mutta onko av-mammoille _tosiaan_ näin vaikeaa nähdä asia sen yleisen raamin ulkopuolelta? Tyypillisestihän keskitytään petettyyn/pettäjään, joten minusta ainakin oli mielenkiintoinen asetelma kuulla välillä se toisenkin naisen tarina. Ei tarvitse hyväksyä pettämistä tai toisena naisena olemista yleisellä tasolla, mutta voi silti tuntea empatiaa naista kohtaan ihmisenä! Se minussa ainakin heräsi kun ohjelmaa katsoin. Toki säälitti miehen perhe, mutta lähinnä sen takia että pettäminen kertoo enemmän miehestä kuin toisesta naisesta. Nainenhan sanoi ohjelmassa, että mies sai päättää omasta puolestaan, hän itse oli vapailla markkinoilla. Miksi mies päästetään (taas) täällä vastuusta? Paha toinen nainen vei ja mies vikisi? Miksi naisen moraalin on edelleen oltava 2000-luvulla aivan eri levelillä kuin miehellä? Tätä jäin miettimään kun kommenttejanne luin.
[/quote] No kyllä minä tuomitsen yhtälailla miehet kuin naiset, jotka väen vängöin lähtevät suhteeseen varatun kanssa. Ja tässä tapauksessa ei ollut naisella edes mitään epäilyksiä etteikö mies olisi todella suhteessa -- verraten niihin joille valehdellaan että ollaan juuri eroamassa, etsimässä uutta asuntoa tms. Ihminen on todella itsekäs tehdessään tuollaista. Erityisesti kun on lapsia!!!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:50"]
En menisi perheellisenä ihmisenä kertomaan telkkarissa tuollaisista intiimeistä asioista orgasmin vahvuuksineen jne. Se ei ollut ihan viisasta. Tarina sinänsä on "makuasia", mutta nuo intiimit tunnustukset olisi kannattanut jättää pois ihan omien lastenkin takia.
[/quote]
Enkä ko. henkilön ammatissa, jossa ei yleensä muutenkaan harrasteta kovin perusteellista avautumista omasta yksityiselämästä.
Sanoin jo eilen miehelleni että tästä kyllä taas mammat kohisevat :)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:17"]Rupesin just kattoon jaksoa areenasta tän ketjun innoittamana. Vasta kymmenisen minuuttia mennyt ja mua fyysisesti puistattaa. Eikö ihmisillä ole mitään empatiakykyä? Nainen tiesi alusta asti että miehellä on vaimo ja lapset. Silti heti pari tuntia tapaamisesta oli valmis sänkyyn ja sittenhän seksiä oli joka päivä. Voi oksennus. Ja se sen kaveri. Kutsuu tätä tunnekylmää ihmistä selviytyjäksi. WTF???
[/quote] ja mitä pidemmälle katson niin sitä enemmän mietin lapsia -- tuon naisen, uuden miehen ja sen petetyn perheen. Todella mukava ohjelma näille lapsille ja niiden kavereille.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:50"]
[/quote]
Enkä ko. henkilön ammatissa, jossa ei yleensä muutenkaan harrasteta kovin perusteellista avautumista omasta yksityiselämästä.
[/quote] Mikä on naisen ammatti?
Niinpä. Jos on huono arvostelukyky tai tekee virheen, ei ole oikeutta tuntea mitään kipua tai surua. Koska oma moka. Mokan tässä teki YLE, mutta mielestäni Heli kertoi aika hyvin siitä, miltä tuntuu olla se toinen, toiveineen ja pettymyksineen (tietty ne intiimit yksityiskohdat olisi pitänyt jättää pimentoon). Ei ole ainoa salasuhde tässä maassa tämä. Ja käsittääkseni Heli piti itsestään selvänä, että mies valitsee hänet perheen sijaan. Toki se valinta olisi pitänyt malttaa tehdä ENNEN suhteeseen hyppäämistä.
Ja kyllä. Olen ollut sekaantunut perheelliseen mieheen, jonka perheen olemassaolosta en toki mitään tiennyt. Ja sitten kun tiesin, olen saanut kyllä oman osani tuota tässäkin ketjussa harjoitettua huorittelua ja veikeitä sanontoja mm. Ennemmin maa repee... jne. Enkä tunnista itseäni siinä roolissa. Ylikiltti, oikeudenmukainen ja itsekin vedätetty henkilö.
Minä kyllä ymmärrän naista. Tiedän miltä tuntuu kun pn lapsena kärsinyt huonosta isäsuhteesta ja kaltoinkohtelusta ja aikuisena vaan kaipaa toisten miesten huomiota ja ajautuu alitajuisesti satuttamaan itseään. Itse tiedostan oman ongelmani ja käyn terapiassa. En todellakaan halua satuttaa ketään. Sitä on helppo nimitellä toisia naisia huoriksi ja lutkiksi... Oletteko koskaan kuitenkaan ajatelleet asiaa edes syvällisemmin? Onko ihmistä edes luotu yksiavioisuuteen? Meillä kaikilla on omat ongelmamme. Mielestäni kohtuutonta tämä viha täällä tuota "toista naista" kohtaan. Ei elämä ole niin mustavalkoista. Pettävällä miehelläkin on varmasti omat, alitajuiset syynsä hairahtua toisiin naisiin. En hyväksy pettämistä mutta totean, ettei se maailmanloppu ole. Itse en koskaan uskalla nostaa itseäni tuolla tavalla jalustalle että katsoisin oikeudekseni syyllistää toisia naisia. Tiedän, että me ihmiset olemme loppujen lopuksi heikkoja ja huonoissa elämäntilanteissa ihminen tekee virheitä. Kukaan ei ole täydellinen. Nostan hattua ohjelman naiselle, että uskalsi puhua tälläisestä tabusta julkisesti. Terveisin, äiti ja vaimo
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:29"]
Minä kyllä ymmärrän naista. Tiedän miltä tuntuu kun pn lapsena kärsinyt huonosta isäsuhteesta ja kaltoinkohtelusta ja aikuisena vaan kaipaa toisten miesten huomiota ja ajautuu alitajuisesti satuttamaan itseään. Itse tiedostan oman ongelmani ja käyn terapiassa. En todellakaan halua satuttaa ketään. Sitä on helppo nimitellä toisia naisia huoriksi ja lutkiksi... Oletteko koskaan kuitenkaan ajatelleet asiaa edes syvällisemmin? Onko ihmistä edes luotu yksiavioisuuteen? Meillä kaikilla on omat ongelmamme. Mielestäni kohtuutonta tämä viha täällä tuota "toista naista" kohtaan. Ei elämä ole niin mustavalkoista. Pettävällä miehelläkin on varmasti omat, alitajuiset syynsä hairahtua toisiin naisiin. En hyväksy pettämistä mutta totean, ettei se maailmanloppu ole. Itse en koskaan uskalla nostaa itseäni tuolla tavalla jalustalle että katsoisin oikeudekseni syyllistää toisia naisia. Tiedän, että me ihmiset olemme loppujen lopuksi heikkoja ja huonoissa elämäntilanteissa ihminen tekee virheitä. Kukaan ei ole täydellinen. Nostan hattua ohjelman naiselle, että uskalsi puhua tälläisestä tabusta julkisesti. Terveisin, äiti ja vaimo
[/quote]
Minäkin olen kärsinyt perheen ulkopuolisesta naisesta lapsena, mutta en osaa tuntea vihaa. Enkä osaisi alkaa huoritella häntä, tai ketään muutakaan naista. Tuo reagointitapa kertonee aika paljon henkilöstä itsestään eikä niinkään huorittelun kohteesta.
Minut on kanssa unikoulutettu, mutta ei tulisi mieleenikään vongata varattuja. Isi jätti pienenä, ei se siltikään tuo oloa, että voi minua hyljättyä, vokottelenpa nyt jonkun muun omaa! Ei missään terapiassa nyt ihan noin mustavalkoisesti voida oikeuttaa aikuisiän töppäilyjä! Ei ole ainakaan omissani puitu noin lapsellisella tavalla. Olen sitä myös ihmetellyt aina, että miksi omia väärintekoja pitää vierittää vanhempiensa syyksi, itsehän niitä ratkaisuja tekee! Ei sitä omaa osuutta tarvi alkaa ulkoistamaan: noku tää johtuu siitä ku sun vanhemmat teki niin ja näin, siksi toimit noin... plääp plää, ei mene läpi, kanna vastuusi!
Kyllä nyt on nainen vaan selittelemässä täysin omiaan. Ei taida vieläkään kestää tuota syyllisyyden taakkaa ja tahtoo vierittää syyn toisen niskoille.
Perussettinä, parisuhde-ooppuksestakohan keksi, että aina voi syyttää myös omaa äitiään? En nyt ihan usko että autettiin terapiassa näin: *puff, täähän on äitis vika* eipä tartte tuntea enää syyllisyyttä..
Ja mikäköhän oikeasti ohjelmaan mukaanmenon tarkoitusperä on??? hän yksin tietää..
kyllä selvästi pokka petti, kun väitti tämän tarkoituksena olevan muka samassa tilanteessa olevien auttaminen! Kyllä kaikki tietävät että tällaista tapahtuu, mutta tämä nainen yksin sen, että mikäköhän nyt se oikea motiivi onkaan, tulla tämän asian kanssa julkisuuteen?!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:52"]Minut on kanssa unikoulutettu, mutta ei tulisi mieleenikään vongata varattuja. Isi jätti pienenä, ei se siltikään tuo oloa, että voi minua hyljättyä, vokottelenpa nyt jonkun muun omaa! Ei missään terapiassa nyt ihan noin mustavalkoisesti voida oikeuttaa aikuisiän töppäilyjä! Ei ole ainakaan omissani puitu noin lapsellisella tavalla. Olen sitä myös ihmetellyt aina, että miksi omia väärintekoja pitää vierittää vanhempiensa syyksi, itsehän niitä ratkaisuja tekee! Ei sitä omaa osuutta tarvi alkaa ulkoistamaan: noku tää johtuu siitä ku sun vanhemmat teki niin ja näin, siksi toimit noin... plääp plää, ei mene läpi, kanna vastuusi!
Kyllä nyt on nainen vaan selittelemässä täysin omiaan. Ei taida vieläkään kestää tuota syyllisyyden taakkaa ja tahtoo vierittää syyn toisen niskoille.
Perussettinä, parisuhde-ooppuksestakohan keksi, että aina voi syyttää myös omaa äitiään? En nyt ihan usko että autettiin terapiassa näin: *puff, täähän on äitis vika* eipä tartte tuntea enää syyllisyyttä..
Ja mikäköhän oikeasti ohjelmaan mukaanmenon tarkoitusperä on??? hän yksin tietää..
kyllä selvästi pokka petti, kun väitti tämän tarkoituksena olevan muka samassa tilanteessa olevien auttaminen! Kyllä kaikki tietävät että tällaista tapahtuu, mutta tämä nainen yksin sen, että mikäköhän nyt se oikea motiivi onkaan, tulla tämän asian kanssa julkisuuteen?!
[/quote] en edes jaksanut lukea tätä soopaa loppuun koska asenne paistoi ensimmäisistä lauseista. Tiesitkö, että me ihmiset olemme erilaisia. Meidän aivomme ovat erilaisia. Toiset selviävät traumaattisista kokemuksista paremmin kuin toiset. Me käsittelemme asioita eri tavalla. "Koska minä selviydyin tästä, muittenkin pitää" on sun asenne. Minä sen sijaan osaan puhua kuutta eri kieltä. Kai muutkin osaa? AI eikö? Miten nii muka?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 22:39"]
Se bussimatka oli sieltä soututapahtumasta.
[/quote]
Niin, Espoossa ei ole kaukobussien asemaa, jossa olisi parkkipaikka, ainoastaan pikavuoropysäkkejä tien varressa.
Jos esim tulee kuopiosta vai missä se soutu tapahtu, jää pois ennen pääkaupnkiseutua esim mäntsälässä, niin siinä on bussien pysäkki jota käytetään paljon, jossa myös usein henkilöautot/ihmiset odottavat tulijoita... Ei kaiken kai tarvitse aina kirjaimellisesti espoossa tapahtua, vaikka siltä vaikuttikin että olisivat asuneet lähekkäin.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:26"]
Niin no mutta kukaan ei kuitenkaan tosta vaan tajua ihmisen sukunimeä ilman vihjettä ellei ole joku meedio, oli kuinka yleinen nimi tahansa. Ja vaihtoehtoja fb lataa noin viisi eriä sille nimelle ja yhden kerran vain vissin menin väärään profiiliin ennen kuin löysin oikean.
Ps. Onkohan se SE mies, joka on soutukuvien kansiossa vielä erillisessä kansiossa soutu teeman alla yksinään se kuva... Kuvassa joku teini, random ihmisiä ja sitten se mies seisoo siinä selvästi häbtä kuvattu, ja vetää jotain pullaa vai mitä... Voiso enää selvemmin selville saada :D
[/quote]
Eikö se niiden suhde ollut v. 2009 ja tuo soututapahtuma taas oli 2010. Ainakin ohjelmassa puhui syksystä 2009 jolloin suhde käsittääkseni päättyi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:59"]Mä olen katsonut sarjaa ja itkenyt melkein joka kerta. Todella upeita selviytyjiä siihen ovat löytäneet. Varsinkin alkoholistin raitistuminen ja tyttären anteensianto. Toinen todella koskettava oli se lapsena raiskattu, joka antoi anteeksi ja pystyy nyt elämään. Tavallaan tuo toinen nainen myös selviytyi. Pyristeli hyväksikäyttäjämiehestä eroon ja pystyy nyt elämään avomiehensä kanssa iloiten elämästä. Kaikkea hyvää sarjassa olleille, toivottavasti elämä antaa teille vielä paljon. [/quote] Paitsi että käyttihän se itsekin sitä miestä...
[/quote]
Juu, ei se mikään uhri ollut. Ihan itse on varmaan pöksynsä riisunut vapaaehtoisesti
Hah, hah, haa.
On täällä aviovaimoilla pelko persiissä, että oma mies pettää. Elämäänsä ja perhe elämäänsä tyytyväinen mies ei lähde pettämään.Näitä keskusteluja, kun lukee niin, en ollenkaan ihmettele, jos mies lähtee kokeilemaan vierasta, niin epätoivoisia ja ruikuttavia akkoja täällä kirjoittaa.
123
Tiedän, oi tiedän, että joka helkatin ihminen on erilainen.. miksi täytyy päästä jauhamaan shaibaa telkkariin jos se paistaa kuuhun asti että seliseli valehdellaan minkä keritään? Mulla ei ole asenne, tehköön jokainen niinku tahtoo, menkööt vaikka toosatv:hen ruikuttamaan että *minuahan tässä pitää sääliä* jos siltä tuntuu. Viimeksi kun katsoin tämä on kommentointipalsta. Ja wau, ihanku oisin pistäny äsken oman kommentin..
En kuule vaadi keneltäkään yhtään mitään. Tehköön jokainen niinku tykkää, vaikka opettelis 500 uutta kieltä. Ei mua liikuta sun provoilus pahemmin. Mutta anteeksi kun kommentoin että reppanavalivalipettäjä nyt voisi opetella sietämään sitä syyllisyyttään eikä TAAS kerran vierittää tätä muiden piikkiin. Tais osua ja upota, vai? ;)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:40"]
Olen aika hämmentynyt tästä epävarmojen, pelokkaiden ja mustavalkoisten naisten määrästä tässä ketjussa.. Kielenkäytöstä ja jyrkkyydestä voi jo jotain päätellä... Huh. Ei, en ole pettänyt enkä ollut toinen nainen. Ihastunut olen ulkopuoliseen (halunnutkin häntä valtavasti) mutta niin on miehenikin, ja saakin olla. Niin vain tapahtuu useimmissa pitkissä suhteissa. Olen nähnyt laajassa kaveripiirissäni niin paljon tunteiden kieltämistä ja kulisseja, että olemme valinneet mieheni kanssa avoimuuden, myös tabuista puhumisen (ja myöntämisen). Ja mitä kamalaa siitä on seurannut? Olemme toistemme parhaat ystävät ja edelleen 20 v jälkeen intohimoiset rakastajat. Tätä suhdetta ei vaarantaisi edes ulkopuolinen seksisuhde, sen tiedämme molemmat. Ystävissäni olen nähnyt niin pettäjiä kuin petettyjä, jättäjiä kuin jätettyjä. Tiukkapipoja, pilke silmäkulmassa olevia, hysteerisiä, empaattisia, epävarmoja, tunteellisia, tunteettomia, monenlaisia ihmisiä, miehiä ja naisia. Maailma ei ole ollenkaan mustavalkoinen paikka, vaikka te niin haluaisitte. Senkin olen nähnyt, että jyrkkämielipiteiset ihmiset usen satuttavat lopulta itsensä, joten toivon sydämestäni, että vähän hölläisitte nutturoitanne.
[/quote]
Suomennettuna: minussa asuu viisaus ja tiedän jopa elämän tarkoituksen toisin kuin te kokemattomat tyhmeliinit jotka vielä tulette pettymään mutta minä en koska olen fiksu ja paras.
Pientä itsensä ylentämistä.