tv2 Tuhkimotarina nyt. Toinen nainen.
Ollut vaikeaa. Kuinkahan vaikeaa ollut vaimolla :(
Kommentit (371)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:22"]
Niinpä. Jos on huono arvostelukyky tai tekee virheen, ei ole oikeutta tuntea mitään kipua tai surua. Koska oma moka. Mokan tässä teki YLE, mutta mielestäni Heli kertoi aika hyvin siitä, miltä tuntuu olla se toinen, toiveineen ja pettymyksineen (tietty ne intiimit yksityiskohdat olisi pitänyt jättää pimentoon). Ei ole ainoa salasuhde tässä maassa tämä. Ja käsittääkseni Heli piti itsestään selvänä, että mies valitsee hänet perheen sijaan. Toki se valinta olisi pitänyt malttaa tehdä ENNEN suhteeseen hyppäämistä.
Ja kyllä. Olen ollut sekaantunut perheelliseen mieheen, jonka perheen olemassaolosta en toki mitään tiennyt. Ja sitten kun tiesin, olen saanut kyllä oman osani tuota tässäkin ketjussa harjoitettua huorittelua ja veikeitä sanontoja mm. Ennemmin maa repee... jne. Enkä tunnista itseäni siinä roolissa. Ylikiltti, oikeudenmukainen ja itsekin vedätetty henkilö.
[/quote]
Ero sinun ja tämän Helin tilanteessa on se, että sinä et tiennyt perheen olemassaolosta. Hän tiesi ja ryhtyi silti sen enempää harkitsematta "toiseksi naiseksi", kertoi ettei halua mitään vakavaa ja tyytyy osaansa. Luulen että koko pointti tämän keskustelun arvostelevassa sävyssä on juuri tämä. Sinä tulit huijatuksi, hän ei.
Siis mistä tiedätte tietääkö tuon Helin salarakkaaan vaimo että tämä on juuri hänen miehensä kakkonen?
Mikä into on mammoilla kivittää tätä naista? Oletteko hiukan epävarmoja? Luuletteko että joku nainen vie miehenne? Säälittävää huorittelua. Häpeän puolestanne. Rukoilen, että jumala antaa jatkossa useammille naisille aivot
Maailmassa vaan on pahoja, luonnevikaisia,mielisairaita ja ilkeitä ihmisiä. Ymmärrän että jokaisen elämä on erilainen, polku vie ja tekoja tehdään. Yritän tätäkin ymmärtää niin että pää halkeaa, ei vaan pysty käsittämään että aina nää tarinat suoltaa tätä samaa huttua, ja jokainen pahantekijä jollakinlailla perustelee että se olisi jotenkin oikeutettua. Ei ymmärrykseni mukaan kaikilla ole taustalla äiti ja unikoulu, vaikka olisikin lopputulos on aivan eri jokaisen kohdalla, tiedän. Jatkan ymmärtämiseni yrittämistä siis..
Katsoin eilen ohjelman netista ja aluksi tunsin paljonkin myotatuntoa tata naista kohtaan. Olihan han rakastunut ja rakastuneena ihmiset tekee monesti typeryyksia.
No, se kesti siihen saakka kun tama nainen rupesi esittelemaan uutta elamaansa ja uutta taloaan mita rakentaa/remppaa toisen miehen kanssa. Jos kaikki on kerta hyvin niin mika taman ohjelman pointti oli? Nayttaa ex-ukolle etta hyvin pyyhkii? Mihin han tarvitsee stylistia tai meikkineuvoja, kun oli ihan normaali tyossakayva nainen?
Ei se ollut oikeutettua. Mutta huorittelu on noloa ja lapsellista.
Katoin alusta reilut 10min ja ajattelin, että enpä tuhlaa aikaani näin paskaan tarinaan. Muija ollut tietoisesti varatun miehen ja isän kanssa ja saa ohjelman kustannuksella housupuvut ja muut palkaksi omasta ilkeydestään. En käsitä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:34"]Maailmassa vaan on pahoja, luonnevikaisia,mielisairaita ja ilkeitä ihmisiä. Ymmärrän että jokaisen elämä on erilainen, polku vie ja tekoja tehdään. Yritän tätäkin ymmärtää niin että pää halkeaa, ei vaan pysty käsittämään että aina nää tarinat suoltaa tätä samaa huttua, ja jokainen pahantekijä jollakinlailla perustelee että se olisi jotenkin oikeutettua. Ei ymmärrykseni mukaan kaikilla ole taustalla äiti ja unikoulu, vaikka olisikin lopputulos on aivan eri jokaisen kohdalla, tiedän. Jatkan ymmärtämiseni yrittämistä siis..
[/quote] miksi tähän piti nyt mielisairaat sotkea? Mitä mielisairaat on sulle tehny? Kantsii tosiaan jatkaa sitä ymmärtämisen opettelua...
Niinpä, en minäkään tykkää keskustella jos pitää haukkua. Edelleen vaan haluaisin tietää että miksi tämä nainen halusi kertoa tuon tarinansa? Motiivi?
Minun mielisairas exäni puolusteli minulle hakkaamistaan ja pettämistään mielisairaudellaan.. ehkä siksi koen että tämä on yksi mielenhäiriöistä joka voi johtaa tälläisiin tekoihin.
No entä kos normaalit hakkaa? Onko kaikki normaalit sitten väkivaltaisia? Vitjat tätä mummojen logiikkaa... Miksi edes kulutan aikaani täällä.
Ei, en tarkoita että kaikki mielisairaat, kaikki tyhmät, kaikki pahat ihmiset tekee näin. Itse vedät johtopäätöksesi mustavalkotyyliin. Ex-ukko perustelee tällä mielisairaudellaan käytöstään, joku jollakin toisella. Ihminen voi olla luonnevikainen, toinen niistä tappaa, toinen taasen sytyttelee tulipaloja. En tarkoita että kaikki, vaan tässäkin tapauksessa tämä yksi herra. Jokaisen taustaa värittää mitä ihmeellisimmät syyt.
Joo mutta juuri nuo puheet loukkaa sellaisia mielisairaita, ketkä ei tekisi pahaa kärpäsellekään. Eikö vois olla vaan yleistämättä?
Ihmettelen suuresti miksi tämä nainen ja aihe on valittu Tuhkimotarinoihin.
Tarinahan on hyvä ja tosi, rohkea nainen että uskalsi tulla esille.
Teillä monella on kaapissa sama juttu, tietämättänne. Ja osa on jo itse siinä mukana. Niin kuin jysähti pöydälle minullekkin. Ja nyt olen itsekkin maistanut... onnen omanaa.
Mielestäni hyvä valinta, jokaiselle jotakin. Ottakaa nyt vaikka oppia (kärsimyksestä) jos ette muuta saa irti.
Eli terveystiedon opettaja! Siellä sitten jakaa seksuaaliterveys valistusta lapsille. Hei kaikki! nussikaa varattuja, se on hauskaa lol.
Itseäni mietitytti tässä jaksossa että asioiden käsittely vaikutti kuitenkin tunnetasolla olevan vielä kesken.
Nainen itki kertoessaan tapahtumasta jossa näki miehen bussiasemalla perheensä kanssa. Tuli mieleen toinen jakso australiais-suomalaisesta naisesta joka oli kokenut todella kovia elämässään ja pystyi kertomaan niistä ilman tunnekuohuja. Väistämättä tuli mieleeni että nainen lähtisi "sielunkumppaninsa" matkaan silmää räpäyttämättä jos sellainen mahdollisuus vielä tulisi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 15:07"]Itseäni mietitytti tässä jaksossa että asioiden käsittely vaikutti kuitenkin tunnetasolla olevan vielä kesken.
Nainen itki kertoessaan tapahtumasta jossa näki miehen bussiasemalla perheensä kanssa. Tuli mieleen toinen jakso australiais-suomalaisesta naisesta joka oli kokenut todella kovia elämässään ja pystyi kertomaan niistä ilman tunnekuohuja. Väistämättä tuli mieleeni että nainen lähtisi "sielunkumppaninsa" matkaan silmää räpäyttämättä jos sellainen mahdollisuus vielä tulisi.
[/quote] Niin, nainen revitteli suhteellaan ja oli ilmiselvästi vielä rakastunut. Katumusta häneltä ei löytynyt pätkääkään, hänhän ei sanonut mitään rumaa miehestä, harmitteli vain kun oli niin satavarma että mies jättää perheensä eikä sitten jättänyt. Tuota katuvalla naisella olisi kyllä noussut ällötys miestä, ketä tekee tuollaista perheelleen kohtaan. Sen sijaan hän muistelee sielunkumppanuuttaan ja avautuu niiden seksielämästä ja selittää sitä, miten nälkä kasvoi syödessä ja aluksi hänelle kelpasi kakkosen paikka niinkuin oli suunnitellutkin päivä ennen luokkakokousta.
Mä arvasin heti 10min jälkeen, ettei tuo muikkeli ole enää sen miehen kanssa ja tarkoitus on vain kostaa pettäjä-miehelle ja ehkä miehen vaimollekin. Törkeää kuvailla kaikkea noin yksityiskohtaisesti ja huomas heti, ettei tuota hävetä yhtään tai tunne empatiaa petettyä vaimoa kohtaan. Toivottavasti naisen lapset ovat sen verran nuoria/vanhoja, etteivät välitä äitinsä orgasmi-avautumisista. Koko juttu oli myös uutta miestä kohtaan tosi epäkohtelias. Menneiden pitäs olla menneitä, eikä niitä käsitellä enää ainakaan koko kansan edessä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:12"]123
Tiedän, oi tiedän, että joka helkatin ihminen on erilainen.. miksi täytyy päästä jauhamaan shaibaa telkkariin jos se paistaa kuuhun asti että seliseli valehdellaan minkä keritään? Mulla ei ole asenne, tehköön jokainen niinku tahtoo, menkööt vaikka toosatv:hen ruikuttamaan että *minuahan tässä pitää sääliä* jos siltä tuntuu. Viimeksi kun katsoin tämä on kommentointipalsta. Ja wau, ihanku oisin pistäny äsken oman kommentin..
En kuule vaadi keneltäkään yhtään mitään. Tehköön jokainen niinku tykkää, vaikka opettelis 500 uutta kieltä. Ei mua liikuta sun provoilus pahemmin. Mutta anteeksi kun kommentoin että reppanavalivalipettäjä nyt voisi opetella sietämään sitä syyllisyyttään eikä TAAS kerran vierittää tätä muiden piikkiin. Tais osua ja upota, vai? ;)
[/quote]. Ainakaan tuon tekstisi perusteella et ymmärrä sitten alkuunkaan, että me ihmiset olemme erilaisia. Sen sijaan ajattelet suhteellisen mustavalkoisesti ja vertaat kaikkea ympärilläsi olevaa omaan kokemuspohjaasi. Laajenna elämänkatsomustasi, hyvä nainen.