En kestä ihmisiä jotka ei kierrätä roskiaan!! :/
Pistää niin vihaksi, että vielä on olemassa niin laiskapaska/tyhmiä ihmisiä, jotka laittavat kaiken kotitalousjätteen samaan roskapussiin. Sinne menee valtava määrä ruokajätettä, paperia, maitopurkkeja, peltiä, arrgghhh, sitten ihmetellään kun ok-talossa roska-astia tursuaa joka ikinen kerta!
Kuinka vaikeaa voi olla hommata joku astia johon laittaa biojätebussin ja ruuanjätteet sinne? Kuinka vaikeaa on huuhtaista maitopurkki, litistää se ja työntää toisen maitopurkin sisään? Ei oo v***u vaikeeta!! Ja kuinka vaikeaa on kerätä säilyketölkit ja muut metallit....ja lasipurkit omaan pussiinsa.
Sanokaa miten tämmöisiä ihmisiä voi olla vielä vuonna 2015 jKr? White trash kansaa parhaimillaan. Kiitos kun sain purkautua.
Kommentit (234)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:26"]
En tajua näitä "ei ole tilaa säilyttää lasipurkkeja keittiön kaapissa, joten en kierrätä" -ihmisiä. Ihan hyvin niitä voi säilyttää vaikka parvekkeella, vessan kaapissa, vaatehuoneessa, you name it! Ärsyttää, kun mukamas ei ehditä kierrättää, eikä ole tilaa. Laiskuudesta siinä on kyse!
[/quote]
ne on itsekeskeisiä, muista piittaamattomia paskoja.
Kyllä se on kaikkien ihmisten velvollisuus kierrättää ja lajitella omat jätteensä. Silkkaa laiskuutta,itsekkyyttä ja tyhmyyttä jos ei tuon vertaa voi nähdä vaivaa!
Ehdottomasti paperit,pahvit ja metalli,mielellään myös muovi ja lasi pitäisi jokaisen osata kierrättää! Muovinkeräyspisteitä ei läheskään joka paikassa ole,mutta nuo muut löytyy lähes joka paikasta. Omakotitaloissakin on mahdollisuus kerätä esim.varastoon tms. eri astioihkn/laatikoihin ja viedä sitten kerralla enemmän!
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:37"]Hah! Onneksi kohta kaatopaikat suljetaan, ja jokainen maksaa pitkän pennin joka ikisestä kilosta tuottamaansa jätettä. Buhahahhahaha...
Se roska-astian painoero kierrättävillä perheillä ja niillä jotka lyö kaiken samaan astiaan... Roskakuski parat joutuu selkä vääränä kiskomaan kun Pertti Valkonen-Roskasakin perhe heittää puurot ja perunankuoret ja kiisselinjämät sinne painolastiksi. Meneehän sinne muutama sisällöltään homehtunut lasinen hillopurkki javiime vuosituhannella pakastimeen unohtuneet hirven lihat ja mustikat, rapiat 20 kiloa..
Ja sitä hajua kesähelteillä ja kärpästen määrä, kun kansi ei mahdu kiinni kun Pertti ei jaksa kierrättää tai litistää edes maitopurkkejaan...
Oikeesti noi sodat on hyvä juttu, saadaan tätä sakkia täältä vähän vähemmäksi. Pari isoa pommia sinne tänne niin hyvä. Ei jaksa näitä idiootteja.
[/quote]
Minun kokemuksen mukaan biojäteastia haisee 2x pahemmalta
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:39"]
Jos jäteyhtiösi ei toimita sinulle biojäteastiaa, vaihda jäteyhtiötä.
[/quote]
Miten jäteyhtiön voi vaihtaa? Ei meillä ainakaan, kuntayhtymä vastaa jätehuollosta ja kilpailuttaa yhtiöt. Kuntayhtymän mukaan biojäteastioita toimitetaan vain taloyhtiöille, ei omakotitaloille.
[/quote]
No voe... jos sulla on omakotitalo, rakenna komposti tai osta valmis kaupasta. Ei voi olla noin vaikeeta. Ja jos et tarvi multaa, vie se multa kaatopaikalle sinne mihin puutarhajäte kuskataan.
Jäteastiasi on kuin oksennussankko, täynnä haisevaa mätää...
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:26"]
En tajua näitä "ei ole tilaa säilyttää lasipurkkeja keittiön kaapissa, joten en kierrätä" -ihmisiä. Ihan hyvin niitä voi säilyttää vaikka parvekkeella, vessan kaapissa, vaatehuoneessa, you name it! Ärsyttää, kun mukamas ei ehditä kierrättää, eikä ole tilaa. Laiskuudesta siinä on kyse!
[/quote]
Minä joka kirjotin äsken, että ei neliön kokoisessa keittiössä ole tilaa kuin yhdelle roska astialle niin kerronpa myös, että: minulla ei ole myöskään parveketta, minulla ei ole vessassa kuin peilikaappi (sinnekkö laitan biojätteet vai metallitölkit?), minulla ei myöskään ole vaatehuonetta. Eli mitäpä paikkaa sitten ehdotat? vaatekaappin alusvaatteiden viereen vai olohuoneen lasivitriiniin?
[/quote]
en mä vaan yksiössäni säilytä noita lasipurkkeja. vien ne roskiin. ei mulla ole täällä enää viime vuoden joulukuustakaan saatika juhannusmakkaroita bioroskissa.
Tämän keskustelun innoittamana aioin kokeilla lajittelua.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:26"]Mulla kaikki mahdollinen menee samaan muovipussiin. Vittu todellakaan kiinnosta lajitella mitään lasia, bioa, metallia tms. paskaa. Vessanpöntöstä menee hyvin ruoan tähteet, kondomit ym. mahdollinen. Autoni kesärenkaat heitin ojan pohjalle, kun niistä olisi joutunut maksamaan kaatopaikalle vietäessä.
Repesin nauruun, kun kuulin erään kaverini pesevän metallitölkkinsä ja vievän ne erikseen metallinkierrätykseen :D
Vihreiden vitutukseksi olen valinnut juuri tämän elämäntyyliin. Koska vihaan heitä, haluan saastuttaa vastapainoksi.
[/quote]
Kohta rotta kurkistaa pöntöstä, kannattaa varoa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:30"]kerrostaloissa ja rivitaloissa on niitä pömpeleitä vaikka mille. ja omakotitalosta varmasti löytyy joku nurkkaus, minne ne vähäiset lajittelut saa säilöttyä hetkeksi. autolla kuljet kuitenkin, voit ihan hyvin viedä ne joskus. kun kerta niin vähän tulee, ehkä kerran vuodessa pitää viedä. kamalasti säälittävää selittelyä, miksi ei voi. oikeasti ette vaan VIITSI. eikä teidän tarvitekaan, olettehan maailman napoja. [/quote] Vai että autolla kuljen kuitenkin.... en omista edes ajokorttia ja en ala kilometrikaupalla kävellen tai pyörällä kierrätyskamaa raahaaman varsinkin kun pienessä asunnossani ei ole tilaa kierrättämiselle. Paperit ja pahvit kierrätän, lasipurkit menee minulla maalausharrastukseen ja loput menee samaan pussiin
[/quote]
mistä lähten asunto on ollut sama asia kuin omakotitalo?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:39"]
Jos jäteyhtiösi ei toimita sinulle biojäteastiaa, vaihda jäteyhtiötä.
[/quote]
Miten jäteyhtiön voi vaihtaa? Ei meillä ainakaan, kuntayhtymä vastaa jätehuollosta ja kilpailuttaa yhtiöt. Kuntayhtymän mukaan biojäteastioita toimitetaan vain taloyhtiöille, ei omakotitaloille.
[/quote]
No voe... jos sulla on omakotitalo, rakenna komposti tai osta valmis kaupasta. Ei voi olla noin vaikeeta. Ja jos et tarvi multaa, vie se multa kaatopaikalle sinne mihin puutarhajäte kuskataan.
Jäteastiasi on kuin oksennussankko, täynnä haisevaa mätää...
[/quote]
Kaikki alkaa heti kompostoimaan jos lähetät rahat millä sen kompostin ostaa. Varsinkin kun siihen pihalle ei halua mitään rumaa verkko kompostia jne. Haisevatkin vielä
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:30"]kerrostaloissa ja rivitaloissa on niitä pömpeleitä vaikka mille. ja omakotitalosta varmasti löytyy joku nurkkaus, minne ne vähäiset lajittelut saa säilöttyä hetkeksi. autolla kuljet kuitenkin, voit ihan hyvin viedä ne joskus. kun kerta niin vähän tulee, ehkä kerran vuodessa pitää viedä. kamalasti säälittävää selittelyä, miksi ei voi. oikeasti ette vaan VIITSI. eikä teidän tarvitekaan, olettehan maailman napoja. [/quote] Vai että autolla kuljen kuitenkin.... en omista edes ajokorttia ja en ala kilometrikaupalla kävellen tai pyörällä kierrätyskamaa raahaaman varsinkin kun pienessä asunnossani ei ole tilaa kierrättämiselle. Paperit ja pahvit kierrätän, lasipurkit menee minulla maalausharrastukseen ja loput menee samaan pussiin
[/quote]
mistä lähten asunto on ollut sama asia kuin omakotitalo?
[/quote]
Ei meillä ole isoa lajittelukeskusta roskakatoksessa
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:37"]Hah! Onneksi kohta kaatopaikat suljetaan, ja jokainen maksaa pitkän pennin joka ikisestä kilosta tuottamaansa jätettä. Buhahahhahaha... Se roska-astian painoero kierrättävillä perheillä ja niillä jotka lyö kaiken samaan astiaan... Roskakuski parat joutuu selkä vääränä kiskomaan kun Pertti Valkonen-Roskasakin perhe heittää puurot ja perunankuoret ja kiisselinjämät sinne painolastiksi. Meneehän sinne muutama sisällöltään homehtunut lasinen hillopurkki javiime vuosituhannella pakastimeen unohtuneet hirven lihat ja mustikat, rapiat 20 kiloa.. Ja sitä hajua kesähelteillä ja kärpästen määrä, kun kansi ei mahdu kiinni kun Pertti ei jaksa kierrättää tai litistää edes maitopurkkejaan... Oikeesti noi sodat on hyvä juttu, saadaan tätä sakkia täältä vähän vähemmäksi. Pari isoa pommia sinne tänne niin hyvä. Ei jaksa näitä idiootteja. [/quote] Minun kokemuksen mukaan biojäteastia haisee 2x pahemmalta
[/quote]
Ei haise jos se pidetään puhtaana. Meillä käyvät sen tyhjentämässä kesällä kerran viikossa, talvella kahden viikon välein. Roskis sen sijaan tyhjennetään kahden viikon välein ympäri vuoden.
Puhdas biojäteastia ei haise, mutta eihän Pertti Valkonen-Roskasakki osaa astiaa pestä! Uusavuttomuuden perikuva.. joutuisi huonolla tuurilla pari kertaa kesän aikan suihkuttamaan biojäteastiaa, ennenkuulumatonta!
Ei jaksa näitä seli seli seli seli...
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:25"]
Koska
a) asun yksin eikä jätettä tule niin paljoa, että alkaisin yhtä lasipurkkia erikseen kierrättämään jne
b) asun yksin eli toisin sanoen neliön kokoiseen keittiööni ei mahdu kuin yksi roskis, en viitsi lattioilla säilöä bioskapussia jne
c) Tää suomi on niin pieni läntti tässä maapallolla, että minun kierrättämäni bioskat tai lasipurkit ei tätä palloa pelasta. Olen asunut ulkomailla ja työskennellyt siellä ravintolassa. Kun olen nähnyt miten siellä työnnettiin rikkinäiset lasit ja ruoan tähteet jne samaan roskikseen niin totesin, että omien pienten jätteideni kierrättäminen on ''turhaa'' niin kauan kun KOKO maapallo ei sitä tee yhtä huolellisesti kuin esim. suomessa pyritään tekemään
[/quote]
siis, koska sinun kierrätys ei pelasta maapalloa, haluat tuhota maapalloa lisää? omituinen logiikka sulla..
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:53"]
Koska
a) asun yksin eikä jätettä tule niin paljoa, että alkaisin yhtä lasipurkkia erikseen kierrättämään jne
b) asun yksin eli toisin sanoen neliön kokoiseen keittiööni ei mahdu kuin yksi roskis, en viitsi lattioilla säilöä bioskapussia jne
c) Tää suomi on niin pieni läntti tässä maapallolla, että minun kierrättämäni bioskat tai lasipurkit ei tätä palloa pelasta. Olen asunut ulkomailla ja työskennellyt siellä ravintolassa. Kun olen nähnyt miten siellä työnnettiin rikkinäiset lasit ja ruoan tähteet jne samaan roskikseen niin totesin, että omien pienten jätteideni kierrättäminen on ''turhaa'' niin kauan kun KOKO maapallo ei sitä tee yhtä huolellisesti kuin esim. suomessa pyritään tekemään
[/quote]
siis, koska sinun kierrätys ei pelasta maapalloa, haluat tuhota maapalloa lisää? omituinen logiikka sulla..
[/quote]
Heh :D Nämä ei-lajittelevat on niin fiksuja että!
Joo! en tajua miten ihmiset voi olla niin välinpitämättömiä ja itsekkäitä :(
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:21"]
Taitaa ap kierrättää vaan sen takia että saa itseään pönkittää kun näin itseään jalustalle nostaa. Yhden pienen ihmisen kierrätys ei auta mihinkään niin kauan kun sitä ei tee suurin osa ja lisäksi kaikki kaupat ja ravintolat ja yhtiöt. Tämän myöntää kaikki muut paitsi ne joilla on se pää sielä omassa perseessään
[/quote]
Et voi ajatella noin. Jokaisen on tehtävä oma osansa.
[/quote]
Mutta jokainen meistä itse päättää mikä meidän osamme on. Tämä koska elämme moniarvoisessa yhteiskunnassa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:53"]
Koska
[/quote]
[/quote]
Heh :D Nämä ei-lajittelevat on niin fiksuja että!
[/quote]
Heh :D Nämä lajittelelevat on niin fiksuja että!
Ja vielä täynä sitä omaa paskansa ja itsetyytyväisiä ja omahyväisiä että!
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:42"]
Tympäsee aloittajan kaltaiset tekopyhät läskit, jotka kuvittelee pelastavansa maailman sillä, että laittaako maitopurkin pahvinkeräykseen vai energiajätteeseen. Haista vittu!
[/quote]
Ai? Eiköhän ne saamattomat laiskat läskit ole niitä, jotka ei jaksaviitsi lajitella, kun siihen menee niiiiiiin paljon aikaa ja energiaa?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:53"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:25"] Koska a) asun yksin eikä jätettä tule niin paljoa, että alkaisin yhtä lasipurkkia erikseen kierrättämään jne b) asun yksin eli toisin sanoen neliön kokoiseen keittiööni ei mahdu kuin yksi roskis, en viitsi lattioilla säilöä bioskapussia jne c) Tää suomi on niin pieni läntti tässä maapallolla, että minun kierrättämäni bioskat tai lasipurkit ei tätä palloa pelasta. Olen asunut ulkomailla ja työskennellyt siellä ravintolassa. Kun olen nähnyt miten siellä työnnettiin rikkinäiset lasit ja ruoan tähteet jne samaan roskikseen niin totesin, että omien pienten jätteideni kierrättäminen on ''turhaa'' niin kauan kun KOKO maapallo ei sitä tee yhtä huolellisesti kuin esim. suomessa pyritään tekemään [/quote] siis, koska sinun kierrätys ei pelasta maapalloa, haluat tuhota maapalloa lisää? omituinen logiikka sulla.. [/quote] Heh :D Nämä ei-lajittelevat on niin fiksuja että! [/quote] Heh :D Nämä lajittelelevat on niin fiksuja että! Ja vielä täynä sitä omaa paskansa ja itsetyytyväisiä ja omahyväisiä että!
[/quote]
Lajittelevien paskat on nätisti eri purnukoissa. Sinun on ihan siellä sinun pikku päässäsi.
Tympäsee aloittajan kaltaiset tekopyhät läskit, jotka kuvittelee pelastavansa maailman sillä, että laittaako maitopurkin pahvinkeräykseen vai energiajätteeseen. Haista vittu!