Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä ihmisiä jotka ei kierrätä roskiaan!! :/

Vierailija
31.01.2015 |

Pistää niin vihaksi, että vielä on olemassa niin laiskapaska/tyhmiä ihmisiä, jotka laittavat kaiken kotitalousjätteen samaan roskapussiin. Sinne menee valtava määrä ruokajätettä, paperia, maitopurkkeja, peltiä, arrgghhh, sitten ihmetellään kun ok-talossa roska-astia tursuaa joka ikinen kerta!

Kuinka vaikeaa voi olla hommata joku astia johon laittaa biojätebussin ja ruuanjätteet sinne? Kuinka vaikeaa on huuhtaista maitopurkki, litistää se ja työntää toisen maitopurkin sisään? Ei oo v***u vaikeeta!! Ja kuinka vaikeaa on kerätä säilyketölkit ja muut metallit....ja lasipurkit omaan pussiinsa.

Sanokaa miten tämmöisiä ihmisiä voi olla vielä vuonna 2015 jKr? White trash kansaa parhaimillaan. Kiitos kun sain purkautua.

Kommentit (234)

Vierailija
181/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:42"]

Tympäsee aloittajan kaltaiset tekopyhät läskit, jotka kuvittelee pelastavansa maailman sillä, että laittaako maitopurkin pahvinkeräykseen vai energiajätteeseen. Haista vittu!

[/quote]

Ai? Eiköhän ne saamattomat laiskat läskit ole niitä, jotka ei jaksaviitsi lajitella, kun siihen menee niiiiiiin paljon aikaa ja energiaa?

[/quote]

Vittu, ei kai nyt ihmisen paino liity lajittelemiseen mitenkään.

Vierailija
182/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:26"]

En tajua näitä "ei ole tilaa säilyttää lasipurkkeja keittiön kaapissa, joten en kierrätä" -ihmisiä. Ihan hyvin niitä voi säilyttää vaikka parvekkeella, vessan kaapissa, vaatehuoneessa, you name it! Ärsyttää, kun mukamas ei ehditä kierrättää, eikä ole tilaa. Laiskuudesta siinä on kyse!

[/quote]

Minä joka kirjotin äsken, että ei neliön kokoisessa keittiössä ole tilaa kuin yhdelle roska astialle niin kerronpa myös, että: minulla ei ole myöskään parveketta, minulla ei ole vessassa kuin peilikaappi (sinnekkö laitan biojätteet vai metallitölkit?), minulla ei myöskään ole vaatehuonetta. Eli mitäpä paikkaa sitten ehdotat? vaatekaappin alusvaatteiden viereen vai olohuoneen lasivitriiniin?

[/quote]

Tiskipöydälle pieni laatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:21"]

Taitaa ap kierrättää vaan sen takia että saa itseään pönkittää kun näin itseään jalustalle nostaa. Yhden pienen ihmisen kierrätys ei auta mihinkään niin kauan kun sitä ei tee suurin osa ja lisäksi kaikki kaupat ja ravintolat ja yhtiöt. Tämän myöntää kaikki muut paitsi ne joilla on se pää sielä omassa perseessään

[/quote]

Et voi ajatella noin. Jokaisen on tehtävä oma osansa.

[/quote]

Mutta jokainen meistä itse päättää mikä meidän osamme on. Tämä koska elämme moniarvoisessa yhteiskunnassa.

[/quote]

Valitsema osasi on siis tietoisesti tuhota maapalloa. Kivat sulle. Ei kai nyt yksi ihminen voi maapalloa pelastaa. Voisit kuitenkin miettiä, haluatko tuhota sitä a) vähän vai b) paljon.

Vierailija
184/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:03"]

En tajua näitä "ei ole tilaa säilyttää lasipurkkeja keittiön kaapissa, joten en kierrätä" -ihmisiä. Ihan hyvin niitä voi säilyttää vaikka parvekkeella, vessan kaapissa, vaatehuoneessa, you name it! Ärsyttää, kun mukamas ei ehditä kierrättää, eikä ole tilaa. Laiskuudesta siinä on kyse!

[/quote]

Minä joka kirjotin äsken, että ei neliön kokoisessa keittiössä ole tilaa kuin yhdelle roska astialle niin kerronpa myös, että: minulla ei ole myöskään parveketta, minulla ei ole vessassa kuin peilikaappi (sinnekkö laitan biojätteet vai metallitölkit?), minulla ei myöskään ole vaatehuonetta. Eli mitäpä paikkaa sitten ehdotat? vaatekaappin alusvaatteiden viereen vai olohuoneen lasivitriiniin?

[/quote]

[/quote]

Tai eteiseen lattialle pieni kannellinen astia. Voi hankkia nätinkin. Ja tilaa se ei vie, sen päälle saa vaikka parin kenkiä, ellei sitten sijoita hattuhyllylle.

Vierailija
185/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Josta kissat sitten levittää kaikki nätisti pitkin asuntoa

Vierailija
186/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:55"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:51"]Kierrätin silloin vielä kun olin yksinelävä ja oli enemmän aikaa. Nykyään lapsiperheenä olisi muutakin tekemistä ja käytännössä on muutenkin vaikeaa toteuttaa kun aina ulos lähtiessä on kädet täynnä, yhden roskapussin saa vietyä mutta jos on useampi kierrätettävä juttu niin alkaa mennä mahdottomaksi. Pahvilaatikot kierrätän, kaikki muu menee samaan pussiin. [/quote] Tekosyy. Vie useammin roskia. [/quote] Pieniä lapsia ei voi jättää yksin sisälle, siinä sitten talvisaikaan puet niitä ja itseä parikyt minsaa ja yrität paimentaa samalla kun kierrätät. Lapsilla tulee kiukku jos heti pitää sisälle mennä, siinä sitten joko kuunnellaan kiukkua tai seistään hetki ulkona. Kaikenkaikkiaan aikamoinen projekti pelkän kierrätyksen takia. Kiitos mutta ei kiitos, kiva jos joku pystyy siihen mutta minä en. Helpompi jos mies olisi enemmän kotona. [/quote] Kierrätät roskia vasta kun pitäisi niitä viedä? Meillä roskat lajitellaan heti syntyessään omiin laatikoihin. Kun on roskien viennin aika, siitä vain nappaa tarvittavat roskat mukaan - kaikkia ei tarvitse viedä kerralla. Aikaa menee noin kymmenen sekuntia.

[/quote]

Vaipparoskis pitää joka päivä viedä ja siihen laitan muutkin roskat. Toisella kerralla vien isot pahvit tai muut isommat roskat. Jos niiden lisäksi pitää vielä pienempiä tai isompia pussukoita alkaa raahailemaan missä kaikki on erikseen lajiteltu niin aika hankalaksi menee. Suurin osa roskasta kelpaa kuitenkin poltettavaksi. Biojäteroskista ei ole missään lähettyvillä.

Vierailija
187/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:18"]

Sinun täytyy vain kestää. Se on sitä arkielämän moniarvoisuutta. Ei meillä kaikilla ole sinun arvomaailmaasi. Se sinun pitää vain hyväksyä ja sopeutua siihen.

[/quote]

Tajuatko sinä laiska white trash ihminen, miten paljon kaatopaikoilla mätänevä ruokajäte saastuttaa ilmakehää? Minusta ei väliä, ajattelen tulevia sukupolvia jotka kärventyvät tälle kuumenevalle planeetalle.

Miksi biojäteastia ei ole pakollinen joka ikisen omakotitalon pihalla? Kerros- ja rivitaloyhtiöt ovat tässä asiassa edelläkävijöitä.

[/quote]

Kerro toki meille muille nuo luvut.

[/quote]

Pääkaupunkiseudun ilmansaasteista puolet tulee kaatopaikoilta.

[/quote]

mitä nuo saasteet ovat ja montako yksikköä niitä syntyy?

[/quote]

Tietoa ja tutkimuksia löytyy netti pullollaan, senkun alat lukea. Googlaa vaikka "ruokajäte kaatopaikoilla".

[/quote]

eli sinulla ei ole tietoa.

[/quote]

Tuo tieto pitäisi olla jokaisella omasta elinympäristöstään kiinnostuneella. Eli normaalilla ihmisellä. En viitsi idiooteille turhaan jakaa sitä tietoa, hukkaan menee.

[/quote]

:D miksi et vaan myönnä, että sinulta puuttuu faktat ja paasaat tunnepohjalta.

[/quote]

https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/mtt/mtt/ajankohtaista/Uutisarkisto/2013/P%C3%A4%C3%A4kaupunkiseudun%20kodeista%2019%20miljoonaa%20kiloa%20ruokaa%20kaatopaikalle%20%20%E2%80%93%20osaa%20pakkauksista%20ei%20edes%20avata

http://www.biokaasuyhdistys.net/docs/kaatgas.pdf

Lue jälkimmäisestä ainakin sivu 18 "BIOKAASUN YMPÄRISTÖVAIKUTUKSET".

Sieltä voi lukea kasvihuoneilmiöstä ym.

Vierailija
188/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kummasti täällä joidenkin 20-neliön yksiöistä löytyy tilaa roskille, ja joidenkin ei, ei edes kaksioista tai omakotitaloista..

Mitä tohon roskakaappiin tulee, niin yhtä paljon tilaa ne roskat vie kahdessa pienessä pussissa kuin kaikki yhdessä isommassa.

Vierailija
189/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:58"]

Joo! en tajua miten ihmiset voi olla niin välinpitämättömiä ja itsekkäitä :(

[/quote]

Sietää sinun kuitenkin täytyy meitäkin, joiden arvot eivät ole samat kuin sinulla.

Vierailija
190/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:31"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:26"] En tajua näitä "ei ole tilaa säilyttää lasipurkkeja keittiön kaapissa, joten en kierrätä" -ihmisiä. Ihan hyvin niitä voi säilyttää vaikka parvekkeella, vessan kaapissa, vaatehuoneessa, you name it! Ärsyttää, kun mukamas ei ehditä kierrättää, eikä ole tilaa. Laiskuudesta siinä on kyse! [/quote]   Minä joka kirjotin äsken, että ei neliön kokoisessa keittiössä ole tilaa kuin yhdelle roska astialle niin kerronpa myös, että: minulla ei ole myöskään parveketta, minulla ei ole vessassa kuin peilikaappi (sinnekkö laitan biojätteet vai metallitölkit?), minulla ei myöskään ole vaatehuonetta. Eli mitäpä paikkaa sitten ehdotat? vaatekaappin alusvaatteiden viereen vai olohuoneen lasivitriiniin? [/quote]   Tiskipöydälle pieni laatikko. [/quote] Josta kissat sitten levittää kaikki nätisti pitkin asuntoa

[/quote]

Heh, nyt tekosyynä on kissa. Joopa joo.. No salama voi iskeä mun päähän, enkä voi viedä mun biojötettä joka päivä, joten en voi lajitella sitä. No kun en voi! Ihan tosi! Ei kyse ole siitä etten viitsi tai halua. En mä vaan voi! Ikkunastakin voi tulla lintu, juuri kun bioroskiskaapin ovi on auki ja myllätä kaiken ja paskoa mun kämppään! En mä voi!

Vierailija
191/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:55"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:51"]Kierrätin silloin vielä kun olin yksinelävä ja oli enemmän aikaa. Nykyään lapsiperheenä olisi muutakin tekemistä ja käytännössä on muutenkin vaikeaa toteuttaa kun aina ulos lähtiessä on kädet täynnä, yhden roskapussin saa vietyä mutta jos on useampi kierrätettävä juttu niin alkaa mennä mahdottomaksi. Pahvilaatikot kierrätän, kaikki muu menee samaan pussiin. [/quote] Tekosyy. Vie useammin roskia. [/quote] Pieniä lapsia ei voi jättää yksin sisälle, siinä sitten talvisaikaan puet niitä ja itseä parikyt minsaa ja yrität paimentaa samalla kun kierrätät. Lapsilla tulee kiukku jos heti pitää sisälle mennä, siinä sitten joko kuunnellaan kiukkua tai seistään hetki ulkona. Kaikenkaikkiaan aikamoinen projekti pelkän kierrätyksen takia. Kiitos mutta ei kiitos, kiva jos joku pystyy siihen mutta minä en. Helpompi jos mies olisi enemmän kotona. [/quote] Kierrätät roskia vasta kun pitäisi niitä viedä? Meillä roskat lajitellaan heti syntyessään omiin laatikoihin. Kun on roskien viennin aika, siitä vain nappaa tarvittavat roskat mukaan - kaikkia ei tarvitse viedä kerralla. Aikaa menee noin kymmenen sekuntia.

[/quote]

Vaipparoskis pitää joka päivä viedä ja siihen laitan muutkin roskat. Toisella kerralla vien isot pahvit tai muut isommat roskat. Jos niiden lisäksi pitää vielä pienempiä tai isompia pussukoita alkaa raahailemaan missä kaikki on erikseen lajiteltu niin aika hankalaksi menee. Suurin osa roskasta kelpaa kuitenkin poltettavaksi. Biojäteroskista ei ole missään lähettyvillä.

[/quote]

seli seli

Vierailija
192/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:31"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:26"] En tajua näitä "ei ole tilaa säilyttää lasipurkkeja keittiön kaapissa, joten en kierrätä" -ihmisiä. Ihan hyvin niitä voi säilyttää vaikka parvekkeella, vessan kaapissa, vaatehuoneessa, you name it! Ärsyttää, kun mukamas ei ehditä kierrättää, eikä ole tilaa. Laiskuudesta siinä on kyse! [/quote]   Minä joka kirjotin äsken, että ei neliön kokoisessa keittiössä ole tilaa kuin yhdelle roska astialle niin kerronpa myös, että: minulla ei ole myöskään parveketta, minulla ei ole vessassa kuin peilikaappi (sinnekkö laitan biojätteet vai metallitölkit?), minulla ei myöskään ole vaatehuonetta. Eli mitäpä paikkaa sitten ehdotat? vaatekaappin alusvaatteiden viereen vai olohuoneen lasivitriiniin? [/quote]   Tiskipöydälle pieni laatikko. [/quote] Josta kissat sitten levittää kaikki nätisti pitkin asuntoa

[/quote]

Aika kliinistä sun luona, jos ei missään voi olla laatikon laatikkoa koska kissa.

Hanki painava laatikko. Hanki lukollinen laatikko. Levittääkö kissa sun jääkaapin sisällönkin ympäri kämppää?

Vierailija
193/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:58"]

Joo! en tajua miten ihmiset voi olla niin välinpitämättömiä ja itsekkäitä :(

[/quote]

Sietää sinun kuitenkin täytyy meitäkin, joiden arvot eivät ole samat kuin sinulla.
[/quote]

Mikä ihmeen "arvo" se on, ettei välitä jätteiden lajittelusta? Se mikään arvo ole. Pelkkää piittaamattomuutta ja laiskuutta. Siinä sinun "arvosi".

Vierailija
194/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:18"]

Sinun täytyy vain kestää. Se on sitä arkielämän moniarvoisuutta. Ei meillä kaikilla ole sinun arvomaailmaasi. Se sinun pitää vain hyväksyä ja sopeutua siihen.

[/quote]

Tajuatko sinä laiska white trash ihminen, miten paljon kaatopaikoilla mätänevä ruokajäte saastuttaa ilmakehää? Minusta ei väliä, ajattelen tulevia sukupolvia jotka kärventyvät tälle kuumenevalle planeetalle.

Miksi biojäteastia ei ole pakollinen joka ikisen omakotitalon pihalla? Kerros- ja rivitaloyhtiöt ovat tässä asiassa edelläkävijöitä.

[/quote]

Kerro toki meille muille nuo luvut.

[/quote]

Pääkaupunkiseudun ilmansaasteista puolet tulee kaatopaikoilta.

[/quote]

mitä nuo saasteet ovat ja montako yksikköä niitä syntyy?

[/quote]

Tietoa ja tutkimuksia löytyy netti pullollaan, senkun alat lukea. Googlaa vaikka "ruokajäte kaatopaikoilla".

[/quote]

eli sinulla ei ole tietoa.

[/quote]

Tuo tieto pitäisi olla jokaisella omasta elinympäristöstään kiinnostuneella. Eli normaalilla ihmisellä. En viitsi idiooteille turhaan jakaa sitä tietoa, hukkaan menee.

[/quote]

:D miksi et vaan myönnä, että sinulta puuttuu faktat ja paasaat tunnepohjalta.

[/quote]

https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/mtt/mtt/ajankohtaista/Uutisarkisto/2013/P%C3%A4%C3%A4kaupunkiseudun%20kodeista%2019%20miljoonaa%20kiloa%20ruokaa%20kaatopaikalle%20%20%E2%80%93%20osaa%20pakkauksista%20ei%20edes%20avata

http://www.biokaasuyhdistys.net/docs/kaatgas.pdf

Lue jälkimmäisestä ainakin sivu 18 "BIOKAASUN YMPÄRISTÖVAIKUTUKSET".

Sieltä voi lukea kasvihuoneilmiöstä ym.

[/quote]

Biokaasun voi kerätä ja sillä voidaan tuottaa energiaa. Kaikki tämä humpuukikierrätys vie ylimmääräistä rahaa, joka voitaisiin käyttää biokaasun maksimaaliseen hyödyntämiseen.

Vierailija
195/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin tempasta sen todellakin sekajätepussini no astiaan kun vien seuraavan kerran. Ihan vaan että nämä puidennussijat saa välillä muutakin valitettavaa kun sen ainasen kierrätyksen

Vierailija
196/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*bio

Vierailija
197/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:58"] Joo! en tajua miten ihmiset voi olla niin välinpitämättömiä ja itsekkäitä :( [/quote] Sietää sinun kuitenkin täytyy meitäkin, joiden arvot eivät ole samat kuin sinulla. [/quote] Mikä ihmeen "arvo" se on, ettei välitä jätteiden lajittelusta? Se mikään arvo ole. Pelkkää piittaamattomuutta ja laiskuutta. Siinä sinun "arvosi".

[/quote]

Siitä on muodostunut pohjaton arvo. "Olen hyvä ihminen, koska teen niin". Jotkut meistä ovat vain tiedon perusteella tehneet päätöksen, että kierrätys on humpuukia johon massat ovat höynäytyneet. Sillä ei ole mitään tekemistä piittaamattomuuden kanssa. 

Vierailija
198/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio enää olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kodeissa on vain yksi roskis kaikelle. Se roskis tursuu ja näyttää todella oksettavalta. Ihmettelen suuresti, miten joku voi olla niin nuija ettei ymmärrä. En kaipaa nuijia ihmisiä elämääni. Inhoan tätä maailman menoa, 95% ihmistä on pahoja. Sen huomaa tässäkin ketjussa, välinpitämättömyyttä, itsekkyyttä... minä minä minä, helppo elämä ja oma napa, kunhan ei vaan tarvitse vaivautua tekemään mitään...

Meillä viedään päivittäin komposti, ja hyvin kevyt roskapussi. Siistiä ja helppoa! Metallia ja lasia viedään muutaman kerran vuodessa marketin kierrätyspisteeseen kauppareissun yhteydessä, tyhjiä pulloja pullonpalautukseen ja lehtiä lehtikeräykseen hieman useammin. Ei vie aikaa kuin pari minuuttia enemmän, kuin normaali kauppareissu.

Ihmisillä tuntuu aikaa riittävän baareissa istumiseen yms. turhaan, mutta kotona roskia ei jakseta laittaa omiin astioihinsa. Mistään muusta se ei ole kiinni, kuin viitseliäisyydestä. Se ei ole vaikeaa tai aikaa vievää, vaan siitä tulee normaali rutiini kun siihen ryhtyy.

Vierailija
199/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin varsinais-suomessa kaikki menee jok.tap. jätteenpolttolaitokselle.

Vierailija
200/234 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:44"]

Meilläpäin varsinais-suomessa kaikki menee jok.tap. jätteenpolttolaitokselle.

[/quote]

No oletus on että se on polttokelpoista jätettä.