Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väliä sillä on onko intro- vai ekstrovertti

Vierailija
16.05.2026 |

Mitä kukaan tekee sillä tiedolla

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse kierrän kaukaa ihmiset, jotka kuvailevat itseään näillä termeillä selittääkseen omaa käytöstä.

Vierailija
2/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedolla tee mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Monilla on vaan tarve selitellä kokoajan ja yrittää lajitella itseään ja toisia johonki lokeroihin. Esimerkkinä jos joku on esim mielenterveydellisistä syistä kotona paljon niin hän alkaa nimittään itseään introvertiksi, vaikka oikeasti kaikissa meissä ihmisissä on molempia. 

Vierailija
4/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Itse kierrän kaukaa ihmiset, jotka kuvailevat itseään näillä termeillä selittääkseen omaa käytöstä.

Yleensä ihmiset, jotka usein kertovat, millaisia ovat, ovat kaukaa kierrettäviä.

Vierailija
5/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän nämä ovat itse asetettuja sääntöjä ja rajoja. En voi tehdä tätä ja tätä koska olen tämä ja tämä.

Introverttiys ja rohkeus esimerkiksi eivät liity toisiinsa millään tavalla

Vierailija
6/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukava tietää ennakkoon onko kyse henkilöstä joka sekoaa jos hän joutuu sanoa yli 100 sanaa päivässä eikä saa levätä vaiko loputon papupata jolta ei saa rauhaa

Vierailija
7/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mukava tietää ennakkoon onko kyse henkilöstä joka sekoaa jos hän joutuu sanoa yli 100 sanaa päivässä eikä saa levätä vaiko loputon papupata jolta ei saa rauhaa

Ennakkoon? Jos edustaa jotain tuollaista ääripäätä, niin eiköhän asia tule ilmi aika nopeasti kertomattakin.

Vierailija
8/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa ymmärtämään itseään. Esim. että ehken olekaan jotenkin sairas, kuten toiset ovat vihjailleet, vain koska viihdyn paljon itsekseni ja akkuni latautuvat omassa rauhassa.

Vierailija
9/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kognitiivinen introversio (eri) (suuri) behavioraalinen introversio

Vierailija
10/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa ymmärtämään itseään. Esim. että ehken olekaan jotenkin sairas, kuten toiset ovat vihjailleet, vain koska viihdyn paljon itsekseni ja akkuni latautuvat omassa rauhassa.

Olen introvertti mutta en ymmärrä tällaista. Minulle ei kukaan ole vihjaillut mitään tuollaista. Sen sijaan on oikeasti mt-ongelmista kärsiviä ihmisiä, mutta he näkevät itsensä mielummin introvertteinä ja julistavat tätä ominaisuutta itsessään selitykseksi outoudelle. 

Vierailija
11/11 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti mutta en ymmärrä tällaista. Minulle ei kukaan ole vihjaillut mitään tuollaista. Sen sijaan on oikeasti mt-ongelmista kärsiviä ihmisiä, mutta he näkevät itsensä mielummin introvertteinä ja julistavat tätä ominaisuutta itsessään selitykseksi outoudelle. 

No mulle on, pienestä pitäen. Ja yritin pakottaa itseni siihen muottiin, jota mulle väkisin pakotettiin, ollakseni "normaali". Oma hyvinvointi alkoi siitä, kun tajusin, että voin olla tällainen kuin olen. Jos se ei miellytä muita, ovat vapaita etsimään ihmisiä, joista pitävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi