Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylläpito: Kysely Aihe vapaan käyttäjille

23.01.2015 |

Ylläpito on saanut paljon palautetta siitä, että Aihe vapaalle toivotaan tiukempaa moderointia. Keräämme nyt yhteisön mielipiteitä ja ehdotuksia sekä palstan toiminnasta että moderoinnista.

Vastaa kysymyksiin tästä linkistä:

http://digiumenterprise.com/answer/?sid=1268573&chk=6T94MZB8

Kiitos!

Kommentit (256)

Vierailija
141/256 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää oma ketju huumeväittelyllenne kilometrilainauksineen!

Vierailija
142/256 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Nyt Suomi24:n uudistus veti väen muille foorumeille, mm. tänne paljon. Peukutuksen poisto, linkkien kieltäminen, gallup-kyselyiden loppuminen, huono väritys ym. tausta jne. aiheuttavat käyttäjäkadon Suomi24:llä. Osa luotseista lopetettiin uudistuksen yhteydessä.

Kannattaa panostaa osaaviin moderaattoreihin ja säilyttää palstan ulkoasu modernina. Lukekaa Suomi24:n palstalta http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5557 palautteita uudistuksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/256 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:46"]

En tiedä onko tämä oikea paikka valittaa, mutta! Käytän sivustoa älypuhelimella. AINA JA JOKA KERTA kun selaan sivua ylöspäin, niin ylhäälle tulee ylimääräinen palkki jossa on "av vauva", "Kirjaudu" ja "Valitse alue". Jos olen kirjoittamassa viestiä puhelin vaaka-asennossa ja hipaisen näyttöä ylöspäin esim. tekstiä muokatakseni, niin "näppäimistön" ja turhan yläpalkin väliin jää juuri ja juuri yhden rivin verran tilaa! En siis näe mitä kirjoitan! Eikä palkki häviä näkyvistä! Tätäkin kirjoittaessa tapahtui monta kertaa! TO-DEL-LA rasittavaa ja täysin turhaa! Mokomaa palkkia ei kukaan tarvi mihinkään! Korjatkaa se pleeaaase!

[/quote]

Kannattaisiko vaihtaa välinettä jolla tänne kirjoitat. Minulla ei koskaan ole tuollaista ongelmaa
[/quote]

No olipa tosi hyödyllinen kommentti :D Kiva jos sinulla ei ole ollut samaa ongelmaa, minulla kuitenkin on. Oot varmaan niitä ihmisiä jotka kommentoi "Järkyttävät kuukautiskivut! :'( Apua?"-ketjuun "Ei mulla vaan moisia oo, liioittelet varmaan! Vähän nipistelee enkä edes särkylääkkeitä tarvitse. Ryhdistäydy ja pure hammasta vaan!" Ja Vilukissa-ketjuun "Ei mua vaan palele koskaan, mitä oikein höpötätte?" Jne...

* Ja ei, minun ei kannata vaihtaa kuukauden vanhaa uutta puhelintani vain av:n takia. :D Selailen palstaa sängyssä, joten vähän eri asia ottaa sänkyyn läppäri jonka johdolla toimiva netti / kone itse tökkii ja hidastelee, kuin kätevä älypuhelin. Tablettia minulla ei ole, enkä av:n takia ole hankkimassa. :D

* Tyypillinen suomalainen... Tämä ketju käsittääkseni on nimenomaan palautetta varten. Esitin epäkohdan, jota ei muuten esiinny millään muulla sivustolla, ja joka olisi varmaan helppo korjata jollain vähäisellä koodaamisella. Mutta eeei, kun sivullinen (en muuten puhunut edes sinulle, vaan av:n ylläpidolle) tulee väliin "avuliaasti" viisastelemaan, koska asiakas on tietenkin aina väärässä! Vaikka kehittämisehdotuksista nimenomaan oli kyse... -.-

* YLLÄPITO!!! Toinen mobiilissa ärsyttävä asia on se, että vaikka kappaleiden väliin laittaisi enteriä kirjoittaessa, niin julkaistaessa ne häviää ja tekstistä tulee yhtä pötköä! :( Tästä olen huomannut muidenkin valittavan, eli ei ole "vain minun ongelmani" ;) Molemmat ongelmat (turha yläpalkki ja kappalevälien häviäminen) Androidilla ja Samsungilla! Olis kiva jos voisitte korjata nämä! :)

Vierailija
144/256 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:46"] En tiedä onko tämä oikea paikka valittaa, mutta! Käytän sivustoa älypuhelimella. AINA JA JOKA KERTA kun selaan sivua ylöspäin, niin ylhäälle tulee ylimääräinen palkki jossa on "av vauva", "Kirjaudu" ja "Valitse alue". Jos olen kirjoittamassa viestiä puhelin vaaka-asennossa ja hipaisen näyttöä ylöspäin esim. tekstiä muokatakseni, niin "näppäimistön" ja turhan yläpalkin väliin jää juuri ja juuri yhden rivin verran tilaa! En siis näe mitä kirjoitan! Eikä palkki häviä näkyvistä! Tätäkin kirjoittaessa tapahtui monta kertaa! TO-DEL-LA rasittavaa ja täysin turhaa! Mokomaa palkkia ei kukaan tarvi mihinkään! Korjatkaa se pleeaaase! [/quote] Kannattaisiko vaihtaa välinettä jolla tänne kirjoitat. Minulla ei koskaan ole tuollaista ongelmaa [/quote] No olipa tosi hyödyllinen kommentti :D Kiva jos sinulla ei ole ollut samaa ongelmaa, minulla kuitenkin on. Oot varmaan niitä ihmisiä jotka kommentoi "Järkyttävät kuukautiskivut! :'( Apua?"-ketjuun "Ei mulla vaan moisia oo, liioittelet varmaan! Vähän nipistelee enkä edes särkylääkkeitä tarvitse. Ryhdistäydy ja pure hammasta vaan!" Ja Vilukissa-ketjuun "Ei mua vaan palele koskaan, mitä oikein höpötätte?" Jne... * Ja ei, minun ei kannata vaihtaa kuukauden vanhaa uutta puhelintani vain av:n takia. :D Selailen palstaa sängyssä, joten vähän eri asia ottaa sänkyyn läppäri jonka johdolla toimiva netti / kone itse tökkii ja hidastelee, kuin kätevä älypuhelin. Tablettia minulla ei ole, enkä av:n takia ole hankkimassa. :D * Tyypillinen suomalainen... Tämä ketju käsittääkseni on nimenomaan palautetta varten. Esitin epäkohdan, jota ei muuten esiinny millään muulla sivustolla, ja joka olisi varmaan helppo korjata jollain vähäisellä koodaamisella. Mutta eeei, kun sivullinen (en muuten puhunut edes sinulle, vaan av:n ylläpidolle) tulee väliin "avuliaasti" viisastelemaan, koska asiakas on tietenkin aina väärässä! Vaikka kehittämisehdotuksista nimenomaan oli kyse... -.- * YLLÄPITO!!! Toinen mobiilissa ärsyttävä asia on se, että vaikka kappaleiden väliin laittaisi enteriä kirjoittaessa, niin julkaistaessa ne häviää ja tekstistä tulee yhtä pötköä! :( Tästä olen huomannut muidenkin valittavan, eli ei ole "vain minun ongelmani" ;) Molemmat ongelmat (turha yläpalkki ja kappalevälien häviäminen) Androidilla ja Samsungilla! Olis kiva jos voisitte korjata nämä! :)

[/quote]

Sinun velvollisuus on hankkia väline millä tänne voidaan kirjoittaa. 

Ei todellakaan ole Sanoman ongelma jos sinä et pääse tänne kirjoittamaan tai lukemaan viestejä

Vierailija
145/256 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 06:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 19:30"]

Vieläkö sama narkkari riehut täällä? Menes nyt valistumaan ja tiedostamaan marisätkäsi pariin. Muista että olet niiiiin urhea kun puolustat HUUMEITA. Säälittävä olet.

[/quote]

Sillehän en edelleen voi mitään jos faktat sotivat joidenkin tekopyhiä moraalikäsityksiä vastaan. Faktat ovat huolimatta siitä huolimatta mitä mieltä sä olet niistä faktoista.

Itse kuulun toki huumetottumuksiltani perinteiseen pohjoismaalaiseen/venänäläiseen kulttuuriin eli päihdytän itseni viinalla. Joskus harvoin vähän pajaakin.

Teen vaan poikkeuksen siinä, että olen oikeasti ottanut asioista enkä teeskentele näiden alkoholin suurkuluttajen tapaan, että oli alkoholi olisi vähemmän vaarallista ja miedontaa huumetta kuin muut kovat huumetta. Faktat puhuvat edelleen puolestaan eivätkä muutu sillä, että tunkee päänsä perseensä eikä myönnä niitä.

Tämänkin palstan reaktioista toki helposti huomaa kummalla osapuolella on faktat ja argumentit kunnossa ja kumpi osapuoli asennoituu aiheeseen persesilmäiselllä kiihkolla.

[/quote]

Sinun argumenttisi on naurettavia. Kannabis pitäisi laillistaa koska alkoholikin on laillista. Varmaan tyhmintä logiikaka mitä olen koskaan kuullut.

[/quote]

Siisn tarkalleen ottaen logiikka menee siten, että kannabis on hyvin vaaratonta ja se pitäisi laillistaa, koska se poistaisi selvän linkin kannabiksen ja sitä paljon kovempien ja haitallisempien huumeiden kuten kokaiinin, amftemiinin ja heroiinin välillä.

Etenkin piri on Suomessa yleinen huume ja yksi syy pirikokeiluihin johtuu nimenomaan siitä, että kannabista ja piriä ostetaan samoilta diilereiltä. Diilerit toki ymmärtävät, ettei kannabis koukuta yhtään ketään, joten diilereihin tavoite on tietenkin koukuttaa käyttäjä muihin huumeisin, yleensä piriin.

Kannabis on myös todistetusti vähentää alkoholin haittavaikutuksia ihmiskeholle. Toisin sanoen, olisi terveellisempää juoda "vain" 12 kaljaa perjantaisin ja käyttää kannabista tehostamaan kaljojen efektiä efektiä, kuin perinteisen suomityyli jossa kaikki 24 tölkkiä tyhjennetään saman illan/yön aikana.

Ja mun puolesta tämä keskustelu voidaan erottaa omaksi keskusteluksi, kuten joku ehdotti. Eniten tässä hiertääkin se, että tietyt henkilöt ihan tosissaan ehdottavat näiden keskustelujen kieltämistä kokonaan.

Vierailija
146/256 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moderoidaan LIIKAA! Ärsyttää kokonaisten ketjujen poistelu! Pitää voida sanoa rumastikin. Tämä on AINOA tuulettumiskanava monille! Lainvastaiset viestit pois, muttei silloinkaan koko ketjua!!

Vierailija
147/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 03:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:13"]

tuosta teidän huumekeskustelun peukkujen perusteella on pelottavaa ajatella, miten paljon palstalla on huumeiden suosijoita/käyttäjiä. lääkekannabiksen käyttäjät, jotka sitä lääkärin suostumuksella saavat toki ymmärrän. mutta heitä on todella vähän, eli kaikki eivät voi olla heitäkään.

[/quote]

Joo, kannattaa olla tällä logiikallla perehtymättä lääkeaineisiin, etenkin kipulääkkeisiin. Voi meinaan tulla sullekin yllätyksenä, että suurin osa kipua lievittävistä lääkkeistä on morfiinia (eli heroiinia). Tai sitten jotain kodeiinin ym. aineiden johdannaisia, jotka rikkoutuvat kehossa morfiiniksi (eli heroiniksi).

[/quote]

Kaikki nuo lääkkeet on reseptilääkeitä eikä niitä käytetä huvikseen niin kuin täällä halutaan käyttää kannabista

[/quote]

Onko morfiini jotekin vähemmän morfiinia jos sitä käytetään lääkärin määräyksestä? Se lääkärin määräänä pilleri on tasan niin kauan lääke kun sitä käytetään lääkärin määrämään tarkoitukseen. Jos se sama pilleri päätyy katukauppaan niin se muuttuu jotenkin mystisesti huumausaineeksi.

Maailman ylivoimaisesti yleisin huumekuolema on muuten alkoholi + bentsot -kombo. Kumpikaan ei ole laitonta, vaan toinen on maailman ainoa laillinen kova huume ja toinen lääkärin määräämä rauhoittava / unilääke.

Edelleenkin näissä arguntemeissa ei humioida, että päihteen, huumeen ja lääkkeen määritelmä on täysin mielivaltainen. Ne määritelmät eivät pohjaudu mihinkään lääketieteellisiin faktoihin, vaan lähinnä siihen millaiset määritelmät ja lait sopivat parhaiten isojen multikansallisten korporaatioiden kaupalliseen intresseihin. Ihmiskeholle ne mielivaltaiset määritelmät ovat vaan täysin yhdentekeviä. Alkoholin on todettu lääketiteellisesti olevan ihmiskeholle kokkelia, piriä ja herskaa haitallisempaa päihdetta ja aineen haitallisuus ei muutu miksikään ihan sillä, että jonkun valtion virallinen kanta väittää muuta.

[/quote]

Mitä sitten? Voihan ihminen myrkyttäää itsensä vaikka liimalla. Mutta siihen sitä ei pidä käyttää.

Ei tuokaan ole mikään syy laillistaa kannabista. Päinvastoin!

Vierailija
148/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:18"]

tuosta teidän huumekeskustelun peukkujen perusteella on pelottavaa ajatella, miten paljon palstalla on huumeiden suosijoita/käyttäjiä. lääkekannabiksen käyttäjät, jotka sitä lääkärin suostumuksella saavat toki ymmärrän. mutta heitä on todella vähän, eli kaikki eivät voi olla heitäkään.

[/quote]

Joo, kannattaa olla tällä logiikallla perehtymättä lääkeaineisiin, etenkin kipulääkkeisiin. Voi meinaan tulla sullekin yllätyksenä, että suurin osa kipua lievittävistä lääkkeistä on morfiinia (eli heroiinia). Tai sitten jotain kodeiinin ym. aineiden johdannaisia, jotka rikkoutuvat kehossa morfiiniksi (eli heroiniksi).

[/quote]

Kaikki nuo lääkkeet on reseptilääkeitä eikä niitä käytetä huvikseen niin kuin täällä halutaan käyttää kannabista

[/quote]

Todella tietämätöntä väittää, ettei reseptilääkkeitä käytetä huvikseen. Lääkeriippuvuus on kasvava ongelma Suomessa http://www.hs.fi/terveys/a1359524878362

Lääkärin määräämiä lääkkeitä liikkuu myös paljon katukaupassa, yksi suosituimmista tällä hetkellä on esim. tarkkaavaisuushäiriöihin paljon määrätty Ritalin, jota hankitaan viihdekäyttöön. 

Ja ei, en ole narkkari, vaan työskentelen päihde- ja mielenterveysongelmaisten nuorten parissa.

[/quote]

Miten väärinkäytös liittyy kannabiksen laillistamiseen?

Tuohan vaan tarkoittaa että reseptejä ei saisi myöntää niin useasti eikä niin usealle ihmiselle.

Vierailija
149/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 03:04"]

[/quote]

Olen samaa mieltä kanssasi. Todella paljon narkkareita täällä näyttää olevan

[/quote]

Tässä on pelottavaa / hälyttävää ainoastaan se, kuinka kujalla nämä huumeista paasaavat hattukukat tälläkin palstalla ovat. Mitään ei asiasta ymmärretä ja mitkään faktat eivät kiinnosta, mutta siitä huolimatta kiihkoillaan pää punaisena ja laput silmällä.

Näköjään se yläasteen systemaattinen huumevalahtelu edelleen uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Sitä pidetään 100% totuutena ja mikään oikea faktatieto ja loogiset argumentit eivät niitä kantoja muuta miksikään. Se taas johtuu siitä, että ihmiset ovat tarkoituksella aivopesty suhtaumaan asiaan objektiivisuuden ja järkiperäisyydeen sijaan pelkästään tunteella.

Huumekestelu onkin tunnetusti täydellinen esimerkki millaista se on kun tunne voittaa järjen ja faktat 100-0.

[/quote]

Kukaan järkevä ei käytä huumeita ja kyllä niihin kuuluu alkoholi ja tupakkakin. Siksi niitä rajoituksia tehdään lisää ja tullaan tekemään vielä enemmänkin koska kaikilla ei riitä äly tupakan ja viinan kanssa.

Vierailija
150/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Todella tietämätöntä väittää, ettei reseptilääkkeitä käytetä huvikseen. Lääkeriippuvuus on kasvava ongelma Suomessa http://www.hs.fi/terveys/a1359524878362

Lääkärin määräämiä lääkkeitä liikkuu myös paljon katukaupassa, yksi suosituimmista tällä hetkellä on esim. tarkkaavaisuushäiriöihin paljon määrätty Ritalin, jota hankitaan viihdekäyttöön. 

Ja ei, en ole narkkari, vaan työskentelen päihde- ja mielenterveysongelmaisten nuorten parissa.

[/quote]

Miten väärinkäytös liittyy kannabiksen laillistamiseen?

Tuohan vaan tarkoittaa että reseptejä ei saisi myöntää niin useasti eikä niin usealle ihmiselle.

[/quote]

Vastasin vain virheelliseen väitteeseen, ettei reseptilääkkeitä muka käytetä huvikseen.

Vierailija
151/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 16:33"]

[/quote]

[/quote]

Tässä on pelottavaa / hälyttävää ainoastaan se, kuinka kujalla nämä huumeista paasaavat hattukukat tälläkin palstalla ovat. Mitään ei asiasta ymmärretä ja mitkään faktat eivät kiinnosta, mutta siitä huolimatta kiihkoillaan pää punaisena ja laput silmällä.

Näköjään se yläasteen systemaattinen huumevalahtelu edelleen uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Sitä pidetään 100% totuutena ja mikään oikea faktatieto ja loogiset argumentit eivät niitä kantoja muuta miksikään. Se taas johtuu siitä, että ihmiset ovat tarkoituksella aivopesty suhtaumaan asiaan objektiivisuuden ja järkiperäisyydeen sijaan pelkästään tunteella.

Huumekestelu onkin tunnetusti täydellinen esimerkki millaista se on kun tunne voittaa järjen ja faktat 100-0.

[/quote]

Kukaan järkevä ei käytä huumeita ja kyllä niihin kuuluu alkoholi ja tupakkakin. Siksi niitä rajoituksia tehdään lisää ja tullaan tekemään vielä enemmänkin koska kaikilla ei riitä äly tupakan ja viinan kanssa.

[/quote]

Jälleen tätä samaa hattukukkalogiikaa, joka perustuu lähinnä persesilmäisiin olettamuksiin.Sä voi toki luullta käyttäjämäärät vähenevät ja ongelma pienee, jossa sä lakaiset ongelman maton tekemällä siitä laitonta. Todellisuudessa ongelmat vai kasvavat tällaisilla neuvostoliiton aikaisilla toimintatavoilla.

Hollannissa kannabis on dekriminalisoitu, mutta silti sitä käytetään keskimäärin vähemmän kuin suurimmassa osassa euroopan maista, puhumattakaan jenkeistä. Samanlaisia tuloksia saatu Coloradosta. Kannabiksen dekriminalisointi ei ole nostanut käyttäjämääriä mihinkään, vaan pienentänyt niitä. Myös rikollisuus laski dekriminalisoinnin myötä yli 50%. Siihen päälle vielä kannabiksen tuomat verotulut.

Portugalissa asia on ymmärretty vielä paremmin ja siellä on dekriminalisoitu kaikki huumeet. Käyttäjämäärät eivät ole nousseet mihinkään dekriminalisoinnin jälkeen, mutta hoito on paljon tehokkaampaa. Lisäksi rikollisuus - etenkin väkivalta - on vähentynyt huomattavasti.

Jos vertaat sitä maihin joissa sosiaalisesta ongelmasta tehdään keinotekoisesti juridinen, ovat tilastot paljon surullisempaa luettavaa. Huumeita käytetään enemmän maissa, joissa ne ovat kielettyjä ja niihin liittyy valtavat määrät murtoja, ryöstöjä sekä väkivaltarikollisuutta (myös Suomessa). Huumeet eivät tässä ole edes se vaaratekijä, vaan huumeisiin liittyvä rikollisuus on paljon vaarallisempaa kuin huumeet sinällänsä ovat.

Tämän takia euroopassa ja jenkeissä ollaankin pala palalta poistamassa kieltolakia. Ollaan vihdoinkin ymmärretty, että ihmiset eivät lakkaa käyttämästä kannabista ja muita huumeita ihan sen takia, että valtio käskee päihtymään (yksityisen pääoman ja virkamieskoneiston suojatyöpaikkojen etujen nimissä) pelkästään alkoholilla. Ollaan vihdoinkin ymmäretty, että kieltolaki luo valtavat, väkivaltaiset pimeät markkinat, jotka syövät hirveät määrät verorahoja ja joita on mahdoton kontrolloida.

Sä voit toki luulla, että huumelakeja tullaan tiukentamaan, mutta sun tekopyhän hattukukkailun kannalta on valitettavaa, että kehitys kulkee päinvastaiseen suuntaan. Kannabiksen laillistaminen on käytännössä jo varmaa. Kysymys ei ole enää siitä, tullaanko kannabis laillistamaan, vaan siitä, koska se tullaan laillistamaan. Suomi onkin varmaan viimeisiä euroopan maita, jossa pollisit edelleenkin tuhlaavat määrärahojaan johonkin kannabiksen kotikasvattajien jahtaamiseen. Melkein kaikissa muissa on ymmärretty, että on järkevämpää vaan antaa kukkien kasvaa rauhassa ja käyttää resursseja oikeiden ongelmien kitkemiseen.

Suomi on onneksi EU-maa, joka vielä noudattaa EU-lakeja pilkuntarkasti, joten sentään asiassa Suomi ole normaalin tapaansa muita kymmenen vuotta jäljessä. Tai varmaan olisi, jos saisi itse päättää asiasta, mutta onneksi EU tekee sen päätöksen Suomen puolesta.

Vierailija
152/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palstan moderaattoria haittaa yhteisövainoamista koskevat ketjut niin paljon, että poistelee niitä? Samoin ne poistetaan suomi24:stä. Miksi? 

Itselleni riittäisi moderoinnin osalta se, että moderaattorin /ylläpitäjän nimi olisi tiedossa, varsinkin jos saa palkkaa.

Vierailija
153/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toisilla se huume voi olla toisten kohdalle yhteisövainoamisen järjestäminen, juurikin näille modeille, jotka ovat usein gang stalkkaajia. Mikäs sen parempi tapa tyydyttää sairasta uteliaisuutta, kuin olla mode. 

Joku vauvalainen jopa kutsuu toisten kaappien penkomista höpsöksi!

Vierailija
155/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jälleen tätä samaa hattukukkalogiikaa, joka perustuu lähinnä persesilmäisiin olettamuksiin.Sä voi toki luullta käyttäjämäärät vähenevät ja ongelma pienee, jossa sä lakaiset ongelman maton tekemällä siitä laitonta. Todellisuudessa ongelmat vai kasvavat tällaisilla neuvostoliiton aikaisilla toimintatavoilla.

Hollannissa kannabis on dekriminalisoitu, mutta silti sitä käytetään keskimäärin vähemmän kuin suurimmassa osassa euroopan maista, puhumattakaan jenkeistä. Samanlaisia tuloksia saatu Coloradosta. Kannabiksen dekriminalisointi ei ole nostanut käyttäjämääriä mihinkään, vaan pienentänyt niitä. Myös rikollisuus laski dekriminalisoinnin myötä yli 50%. Siihen päälle vielä kannabiksen tuomat verotulut.

Portugalissa asia on ymmärretty vielä paremmin ja siellä on dekriminalisoitu kaikki huumeet. Käyttäjämäärät eivät ole nousseet mihinkään dekriminalisoinnin jälkeen, mutta hoito on paljon tehokkaampaa. Lisäksi rikollisuus - etenkin väkivalta - on vähentynyt huomattavasti.

Jos vertaat sitä maihin joissa sosiaalisesta ongelmasta tehdään keinotekoisesti juridinen, ovat tilastot paljon surullisempaa luettavaa. Huumeita käytetään enemmän maissa, joissa ne ovat kielettyjä ja niihin liittyy valtavat määrät murtoja, ryöstöjä sekä väkivaltarikollisuutta (myös Suomessa). Huumeet eivät tässä ole edes se vaaratekijä, vaan huumeisiin liittyvä rikollisuus on paljon vaarallisempaa kuin huumeet sinällänsä ovat.

Tämän takia euroopassa ja jenkeissä ollaankin pala palalta poistamassa kieltolakia. Ollaan vihdoinkin ymmärretty, että ihmiset eivät lakkaa käyttämästä kannabista ja muita huumeita ihan sen takia, että valtio käskee päihtymään (yksityisen pääoman ja virkamieskoneiston suojatyöpaikkojen etujen nimissä) pelkästään alkoholilla. Ollaan vihdoinkin ymmäretty, että kieltolaki luo valtavat, väkivaltaiset pimeät markkinat, jotka syövät hirveät määrät verorahoja ja joita on mahdoton kontrolloida.

Sä voit toki luulla, että huumelakeja tullaan tiukentamaan, mutta sun tekopyhän hattukukkailun kannalta on valitettavaa, että kehitys kulkee päinvastaiseen suuntaan. Kannabiksen laillistaminen on käytännössä jo varmaa. Kysymys ei ole enää siitä, tullaanko kannabis laillistamaan, vaan siitä, koska se tullaan laillistamaan. Suomi onkin varmaan viimeisiä euroopan maita, jossa pollisit edelleenkin tuhlaavat määrärahojaan johonkin kannabiksen kotikasvattajien jahtaamiseen. Melkein kaikissa muissa on ymmärretty, että on järkevämpää vaan antaa kukkien kasvaa rauhassa ja käyttää resursseja oikeiden ongelmien kitkemiseen.

Suomi on onneksi EU-maa, joka vielä noudattaa EU-lakeja pilkuntarkasti, joten sentään asiassa Suomi ole normaalin tapaansa muita kymmenen vuotta jäljessä. Tai varmaan olisi, jos saisi itse päättää asiasta, mutta onneksi EU tekee sen päätöksen Suomen puolesta.

[/quote]

EU ei tule koskaan laillistamaan kannabista joten turhaa haaveilet.

Se että sinä olet narkkari ei tarkoita että muut ovat tai edes haluavat olla. Ihmisillä on Suomessa tullut koko ajan mm. tupakan vastaisempia. Lähivuosina tupakointi tullaan todennäköisesti kieltämään kerrostaloissa ja työpaikoilla.

Mikä on ihan oikein.

Vierailija
156/256 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas fiksu toteutus. Mobiililla ei voi palata selaimen backillä takaisin ja kysely aukeaa samaan ikkunaan. Korjatkaa nyt edes kysely avautumaan uuteen ikkunaan.

Vierailija
157/256 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
158/256 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
159/256 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylläpito ymmärtänyt jotain väärin? Haluammeko todella tiukempaa moderointia, vai riittäisikö meille sittenkin vain asiattomien viestien poisto - ei koko ketjujen?

Vierailija
160/256 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just! Vai että kirempää moderointia! Nyt jo palsta rajoittaa todella rajusti sanan vapautta.

Ketju on lukittu.