seksiä vasta kihloissa?
En ole vielä harrastanut seksiä ja seurustellut poikaystäni kanssa vajaan vuoden. Opiskelen ja poikaystäväni on jo töissä. Niin ja asiaan, en ole uskovainen kuin myöskään poikaystävä, mutta minulla on aina ollut tämä juttu, "että haluan sitoutua yhteen ihmiseen. Ja tekisin sen sit kunnolla.
En ole ikinä kokenut tarvetta harrastaa mitään yhden yönjuttuja, säätämistä jne.
Haluan vaan sen yhden ihmisen jonka kanssa jakaa loput asiat joten uumoilin et sit ku on lupaus et naimisiin mennään ( minkä ajankohta on todennäköisesti muutamanvuoden päästä) niin sit vasta hyppäisin sänkyyn miehen kanssa.
Tää ajatusmalli on mulla jotenkin niin sisäänrakennettu et pidän asiaa lähes itsestäänselvyytenä. Toki poikaystävän toiveet tietenkin otan huomioon ja yhdessähän asiat päätetään, mutta kysymykseni oli että tiiättekö pareja joilla olisi tälläistä järjestelmää kuin meillä? Minun ja sekä miehen kaverit ovat oikeasti kummastelleet tätä meidän "järjestelyä".
Oon etukäteen pahoillani, jos jäin höpisemään 8-)
Kommentit (12)
Näin naisena tuntuu aika hasardilta että pitäisi ensin luvata mennä naimisiin, jotta pääsisi kokeilemaan miten seksi sujuu. Seksielämän toimivuus on kuitenkin aika olennaista suhteen kannalta mielestäni. En ostaisi miessikaa säkissä.
Vastauksena varsinaiseen kysymykseesi: en tunne tuollaisia pareja.
Minun uskovainen ystäväpari oli sitä mieltä, että seksiä vasta avioliitossa. Menivät kihloihin 2 viikkoa tapaamisesta ja naimisiin 2 kk tapaamisesta .
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:30"]Kuulostaa tyhmältä
[/quote] se ei mua kiinnosta. Ehkä jos olisi perustellut niin olisin voinut vastata jotain.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:35"]Minun uskovainen ystäväpari oli sitä mieltä, että seksiä vasta avioliitossa. Menivät kihloihin 2 viikkoa tapaamisesta ja naimisiin 2 kk tapaamisesta .
[/quote] huhhuh! No oli sit varmaa aika kiire :-D
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:34"]Näin naisena tuntuu aika hasardilta että pitäisi ensin luvata mennä naimisiin, jotta pääsisi kokeilemaan miten seksi sujuu. Seksielämän toimivuus on kuitenkin aika olennaista suhteen kannalta mielestäni. En ostaisi miessikaa säkissä.
Vastauksena varsinaiseen kysymykseesi: en tunne tuollaisia pareja.
[/quote]
Hmm mitään sikaa en kyllä ole ostamassa :-D vaikka varsinaista seksiä ei olla vielä harrastettu niin molemmat ollaan ihan varmoja omista kehoista ja oon mä päässy vähän miestäkin tyydyttämään ( molemminpuolin). Ei ole mikään itserakas sika; haluaa että saan ja myös toisinpäin.
Ap ei sitten ole kuullut sanontaa "ostaa sika säkissä"?
Tässä kohdassahan tuo sanonta tarkoittaa, että kiva huomata sitten kun "on myöhäistä" että eihän se seksi suju yhdessä ollenkaan! Äläkä sano, että kyllä se sujuu. Seksi on asia minkä sujumista ei tiedä kuin kokeilemalla.
Tuntuu hölmöltä idealta, kun kihlauksella ei ole nykypäivänä oikein mitään merkitystä. Yhtä hyvin voisitte päättää, että harrastatte seksiä vasta sitten kun seurustelette vakavissanne tms. Miksette odota avioliittoon?
Jos ap kirjoitti viestin 7 niin vielä menee hölmömmäksi. Muuten kyllä harrastatte seksiä (kyllä, käsi- ja suuhoidot on myös seksiä), mutta juuri yhdyntä onkin pahapaha ja pitää säästää itseään. Menee samaan sarjaan kun se, että harrastetaan vaan anaaliseksiä ennen avioliittoa ja ollaan niin viattomia neitsyitä sitten hääpäivänä.
En ole saanut miehiä odottamaan edes parisuhteen alkamiseen, joten en ymmärrä, miten oikein teet tuon. Miesystäviä minulla on ollut kaksi. Muita vonkaajia useampia.
Kyllä tiedän useampia pareja, jotka oottaneet avioliittoon (kun on suurelta osin uskovainen suku). Ja ongelmista ko. asian suhteen en oo kuullu.
En edes ajatellut tuollaista vaihtoehtoa nuorena. Montaa miestä en kokeillut, mutta muutaman kanssa seksi tuli kuvioihin aika nopeasti, nykyisen mieheni kanssa toisena yönä. En tuntenut nuorena yhtäkään tuollaista "seksiä vasta kihloissa" -paria enkä tunne vieläkään. En neuvoisi edes tyttäriäni kokeilemaan sellaista suhdetta. En oikein ymmärrä edes mitä järkeä sellaisessa panttaamisessa on kahden aikuisen suhteessa. Miksi kärvistellä kuukaudesta toiseen, mitä järkeä siinä on? Miksi jostakin seksistä tehdään niin valtavan iso ja hieno asia että sitä pitää odotella kihloihin saakka? En ymmärrä en...N39
Jokainen tekee omat päätöksensä, mutta täytyy kyllä sanoa etten oo ikinä kuullukkaan tuommosesta järjestelystä - miks seksiä kihloissa, miks ei vasta avioliitossa? Kuulostaa tekopyhältä, varsinki kun olette ilmeisesti tytyydyttäneet toisianne käsin, harrastaneet suuseksiä tms. Seksiä voi ja kannattaa harrastaa ennen avioliittoa, se ei oikeesti toimi kaikkien kanssa, kemiat ei vaan natsaa..ja sitten ollaan niin sanotusti pulassa, kun ollaan jo sitoututtu toiseen. Nyt järki käteen ja peitot heilumaan :)
T:N25
Kuulostaa tyhmältä