Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa maksaa vain omat ruuat...?

Vierailija
22.01.2015 |

Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?

Kommentit (366)

Vierailija
181/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella säälittäviä reaktioita miehiltä.

Ei ihme, että te pysytte sinkkuina vuodesta toiseen, kun näette naiset noin rumasti.

Vierailija
182/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:25"]

Miksi miehen pitää maksaa enemmän kuin oma osuutensa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sinulla on vaihtoehto: asu ahtaammin ja maksa kaikki itse.

Mies ei ole pankki, vaikka se kivaa olisikin.

[/quote]

Niin, sitä mieskin sanoi. Mutta kun perheenä asutaan, tarkkana saa lapsikin olla ettei syö miehen mandariinia esimerkiksi. Omasta mielestäni menee vaikeaksi ja jos tulisin raskaaksi, saako yhteinen muksu sitten syödä "miehen ruokia" mutta esikoiseni ei saa, vai miten kulut laskettaisiin. Väkisinkin herää ajatus, onko mies lähtemässä suhteesta. ap

[/quote]

Mun mielestä oleellisempaa on mikset sinä tajua lähteä suhteesta? Haluatko oikeasti antaa lapsellesi sen mallin jossa hän ei saa syödä kaapista kaikkea mutta mahdollinen nuorempi sisar saa?? :o

Oletko oikeasti äiti?
[/quote]
Joo, samaa mietin uusperheen kasvattina ja kavereiden uusperheitä katsellut.
Paha äitipuoli on aikamoinen myytti, useimmiten nää "isäpuolet" on niitä nirppanokkia jotka haluaa että kaikki tehdään heidän mukaansa. Melkein poikkeuksetta lasten välit uuteen mieheen on vähintäänkin viileät, koska nää uudet äijät ei arvosta kumppanin lapsia Juurikaan.

Ei ole ap:n lapselle hyväksi tuollainem suhde jossa lapsen oloa poljetaan nurkkaan, ihan vaan koska äitee tykkää tästä miehestä ja "ei niitä paljon parempiakaan ole tarjolla".
On niitä.... ja jos ei ole niin voi voi.
------------
Terveisin kaverin kärsimystä katsellut kun äitinsä roikkuu pompottelevassa miehessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa monimutkaiselta elämältä. En jaksaisi tuollaista säätöä.

mies taitaa olla jo eroprosessissa. Ei kuulosta siltä että yhteinen elämä kiinnostaa.

Vierailija
184/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain näitä tähän ketjuun vastanneita (ilmeisesti miehiä), jotka huutelee, että onko mies vaan lompakko, jne. Että miksi miehet sitten alkaa suhteeseen naisen kanssa, jolla on lapsia edellisestä avioliitosta? Varsinkin, jos miehellä itsellään ei lapsia ole. Miksette sitten vaan anna näiden yh-naisten olla? Eikö olisi helpompi niin?

Vierailija
185/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaakohan mies noin sen, ettette ole saaneet yhteistä lasta?

Vierailija
186/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:14"]

Kuulostaa monimutkaiselta elämältä. En jaksaisi tuollaista säätöä.

mies taitaa olla jo eroprosessissa. Ei kuulosta siltä että yhteinen elämä kiinnostaa.

[/quote]Miehelle alkoi rahantulo kun ap muutti sinne ja otti puolet miehen asumiskuluista vastuulleen. Rehellisempää olisi että asumiskuluista ap maksaa vain sen mistä miehen kulut ovat lisääntyneet. Siis mies maksakoon itse vuokran/vastikkeen  jonka on ennenkin maksanut, ap voi ottaa puolet esim sähkö- ja vesilaskuista koska niissä on kulutus lisääntynyt. Näin ei mies pääse loisimaan ap:n kustannuksella. Ruokakulut ovat suhteellisen pieni erä talouden kuluista joten ihan käteväähän se on että mies maksaa omat ruokansa eikä laita naista kokkaamaan omia ruokiaan, ap lapsineen saa syödä niitä ruokia mistä pitävät eikä tarvitse itse miettiä kelpaako ruoka miehelle. Sitten on miehiä jotka napsivat suuhun toisten ruokia kun ei tarvitse itse maksaa, tarkkana kannattaa olla siis. Yleensä jos yh muuttaa yhteen, alkaa köyhtyminen, joten jos vielä saa loisivan miehen ristikseen niin kannattaako ollenkaan edes miettiä yhteen muuttoa?

Vierailija
187/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "naiset maksullisia huoria"-jankkaajan viestit ilmoitettu asiattomiksi :) Tehkää samoin!

Ihan hyvä tosiaan ettet "ikinä huolisi yh-äitiä", kun asenne on noin sairas. Kerro toki deittailemillesi sinkkunaisillekin (vai onko niitä?) "leijonatkin tappaa vieraat pennut"- ja "yhteisen uusperhetalouden äidit on huoria"-teorioistasi, jotta tietävät millaisen miehen kanssa ovat tekemisissä.

P.S. Eläimet hyljeksivät ja tappavat myös omia pentujaan. Mutta jee, perustellaan vaan oma paska moraali eläinten käytöksellä!

Vierailija
188/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:40"]

Kyllä sen ymmärtää jos mies ei halua maksaa lapsesi elämistä, mutta toi jääkaapin jakaminen kuulostaa jo tosi oudolta. Tuskin se yhteinen elämä hirveen hyvin tulee toimimaan jos ei voi edes ruokia jakaa. Parempi järjestely vois edes olla et sä maksaisit esim. 60 % ruoista ja mies loput 40...

[/quote]

Millä logiikalla naisen pitäisi maksaa 60 %?

Juurihan ap kertoi, että hän syö vähiten, lapsi hieman enemmän kuin ap ja ap:n puoliso kolme kertaa enemmän kuin ap. 

Vierailija
189/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:52"]

Kyllä sen ymmärtää jos mies ei halua maksaa lapsesi elämistä, mutta toi jääkaapin jakaminen kuulostaa jo tosi oudolta. Tuskin se yhteinen elämä hirveen hyvin tulee toimimaan jos ei voi edes ruokia jakaa. Parempi järjestely vois edes olla et sä maksaisit esim. 60 % ruoista ja mies loput 40...

[/quote]

Juurihan ap kertoi, että hän syö vähiten, lapsi hieman enemmän kuin ap ja ap:n puoliso kolme kertaa enemmän kuin ap. 

[/quote]

Näiden syömisten hinta, ei määrä. Syökö vähän kallista vai paljon halpaa.

Vierailija
190/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä tuossa on ongelmana? Mies maksakoon ja kokkailkoon itselleen sapuskat, koska syö kolme kertaa enemmän kuin ap, hyvä vain että ottaa enemmän vastuuta omista ruokakuluistaan ja kotitöistä.

Samoin ap maksaa puolet niistä miehen asumiskuluista jotka ovat KASVANEET siitä kun ap muutti miehen asuntoon, kuten vesi- ja sähkömaksut. Mies maksakoon muuten samat asumiskulut mitä hänellä oli ennen ap:n sinne muuttoa niin ei ap pääse sanomaan että MIES LOISII hänen kustannuksellaan.

Vierailija
191/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:39"]

Mulla ei ollut tuollaista jääkaapin jakamista edes aikanaan kämppiksen kanssa asuessa, vaikeaan tuo on. Helpompi vain kun käy kerran viikossa kaupassa ja vuorotellen maksetaan. Miten kaappeihin edes mahtuisi molempien omat jauhot, makaronit, sokerit, kahvit, suodatinpussit...

[/quote]

Ei lainkaan vaikeata. Helposti mahtuu, se on pelkkä tekosyy. Esimerkiksi minulla on kotonani kaikki kuivamuona yhden kaapin yhdellä hyllyllä. Ei ole tarvetta hamstrata enempää, koska käyn kaupassa kuitenkin useamman kerran viikossa.
[/quote]Meillä taas on kuivakaapissa ruokatarvikkeita kolmella hyllyllä. Leivonta-aineita, kahvia, teetä, riisiä ja eri pastoja... Lisäksi tykkään pitää "hätävaraa" eli jotain säilykkeitä, tonnikalaa ym samoin kuin pakkasessa on varalla kaikennäköistä. Mutta ehkä meilläkin jos mies haluaisi molemmille omat ruuat niin miehen puolella kuivakaapissa olisi paketti riisiä ja pussi makaronia :D

Vierailija
192/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:15"]

Pakko kysyä teiltä, jotka pitävät tiukasti kiinni omista rahoista, omista ruoista, omista tiskiaineista ja omista vessapapereista, että mitähän ruokaa ne vieraat syövät ja mihin peppunsa pyyhkivät? Ostaako mies omille vanhemmilleen, sukulaisilleen ja ystävilleen omat ruoat ja nainen  omilleen omat ja yhteiset ystävät puolitetaan/tapellaan, kumpi on tavannut ensin?

Kuvitellaanpa perhe jossa on miehen lapsi, mies, nainen ja yhteinen lapsi. Molemmat lapset tuovat kaverinsa kylään ja näille tarjotaan ruoka. Kaikki kokoontuvat ruokapöytään mutta miehen lapsi, tämän kaveri ja mies syövät makaronilaatikkoa, nainen ja yhteisen lapsen kaveri lihapataa ja se yhteinen lapsi voi sitten syödä mistä vaan. Jälkiruoaksi yhteinen lapsi kavereineen sekä nainen vetävät mansikkajäätelöä, kun mies, miehen lapsi ja tämän kaveri syövät mandariinia. Appivanhemmat tulevat yllärivisiitille mutta miehen kahvi on loppu. Nainen keittää itselleen kupin kahvia ja antaa appivanhempien seurata vierestä.

Aivan älytöntä. Vielä älyttömämmäksi menee, jos lapset ovat kavereineen keskenään kotona ja jääkaapista etsitään eri hedelmät, mehut ja välipalat. Noloa kaikin puolin.

Perhe on yksikkö, jossa ei lasketa kaikkea tasan vaan huolehditaan jokaisen ihmisen hyvinvoinnista. On aivan sama, kenen lapsia, kenen mandariineja ja kuka maksaa, kunhan kaikki kokevat kuuluvansa samaan, tasaveroiseen yksikköön. Jos yksi jäsen kokee koko ajan maksavansa enemmän ja olevansa se antajapuoli, pitäisi perheen aikuisten ratkaista asia rakentavalla tavalla esim. miettimällä, mitä kaikkea se parisuhde oikeasti merkitsee, mikä tekee heidät onnellisiksi juuri tässä parisuhteessa. Miten perhe voisi olla sellainen, jossa toinen kitkuttaa alhaisella elintasolla ja toinen  elää luxus-elämää vierestä seuraten? Jos oikeasti kokee tulevansa riistetyksi perheessä niin ei takuulla ole siihen perheeseen sitoutunut.

Minä ja mies ollaan oltu yhdessä 18 vuotta ja alusta asti yhteisillä rahoilla (vaikka omat tilit ovatkin käytössä). Välillä olen minä elättänyt, välillä mies, välillä on mies ollut työtön, välillä ansainnut reilusti enemmän. Kaikki on mennyt yhteiseen hyvään, koska olemme halunneet jakaa asioita, emme erotella niitä kummallekin omansa. Yhdesäs on ostettu asunto, sisustettu, tehty matkoja, kokattu illallisia. Yhdessä on hankittu lapset ja ponnisteltu näiden hyvinvoinnin eteen. Miehen siskonlapset ovat ajoittain asuneet meillä, ja ihan yhtä rakkaita ovat minullekin kuin miehelle.

Kun on halu ilahduttaa toista ja huolehtia toisesta, ei tunne tarvetta eritellä, mitä kaikkea se minulle maksaa. Jo seurustelun ensimmäisinä viikkoina tyhjensin tilini ja ostin miehelle hyvin kalliin lahjan (tuohon aikaan maksoi 1000 markkaa ja oli iso summa rahaa opiskelijoille). Kaikki tämä siksi, että halusin häntä ilahduttaa. En ajatellut, että miehen kuuluu maksaa yhtä suuri lahja minulle, koska se ei vain kuulu rakkauteen. Ei näiden kuulunutkaan mennä tasan. Ei kuulu edelleenkään. Jos minä ilahdun hieronnasta ja mukavasta koti-illasta, saattaa mies ilahtua matkasta tai kavereiden kanssa vietetystä saunaillasta. Pitäisikö molempien ilahtua samoista asioista vai kenties tehdä asioita yksin ja omien kavereiden kanssa, kun parisuhteessa on koko ajan laskettava kuka maksaa ja kuinka paljon?

[/quote]

Loistava kirjoitus, kiitos sinulle! :) Ja ap, juokse ja lujaa.

Vierailija
193/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:54"]

Todella säälittäviä reaktioita miehiltä.

Ei ihme, että te pysytte sinkkuina vuodesta toiseen, kun näette naiset noin rumasti.

[/quote]

Rumasti? Aloittaja taas näkee miehet lompakkoina. Mitä sä yrität sanoa?

[/quote]

Yritä nyt hyvä jonne ymmärtää, että ap maksaa kokonaan itse lapsensa kulut ja kantaa oman kortensa kekoon ruokaostosten suhteen, maksamalla myös miehen syömiä ruokia ja juomia.

Vierailija
194/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:52"]

[/quote]

[/quote]

Näiden syömisten hinta, ei määrä. Syökö vähän kallista vai paljon halpaa.

[/quote]

Tätä minäkin olen miettinyt naisena. En erityisemmin pidä lihasta, en pidä myöskään eineksistä vaan haluan tehdä ruuat puhtaista suomalaisista raaka-aineista, luomua ei kuitenkaan tarvitse olla.

Jos asuisin yksin, olisin todennäköisesti kasvissyöjä. Teen nytkin vihanneskeittoja itselleni, kun miespuolisille perheenjäsenille ne eivät kelpaa. Heille pitää olla lihaa. Mitä kalliimpaa, sitä parempaa. Naudanlihapihvit ovat heidän lempiruokaansa. Pienestä 6 kilon joulukinkusta miespuoliset perheenjäseneni söivät suurimman osan joulunpyhinä niin, että tapanina oli pelkkä luu jäljellä. Minä söin kinkusta 4 - 5 siivua. Lanttulaatikon tein itse. Siihen tarvittiin kilon lanttu, kilohinnaltaa muistaakseni vähän yli euron. Ruokajuomaksi kelpaa rasvaton maito ja vesi, jotka eivät maksa juuri mitään. Jugurtteja, rahkoja tai muita valmistuotteita emme syö välipaloiksi. Leivät, pullat, pikkuleivät ja kakut leivon itse. 

Laskujeni mukaan minun ruokani tulisivat kaikkinensa halvemmiksi kuin näiden lihansyöjämiesten. Lohtuna tässä on, että joskus (aika pian) he vielä jättävät äitinsä lihapadat ja rupeavat itsenäisesti kokkaamaan omia lihojaan omassa osoitteessaan. 

Vierailija
195/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:27"]

Eli mikä tuossa on ongelmana? Mies maksakoon ja kokkailkoon itselleen sapuskat, koska syö kolme kertaa enemmän kuin ap, hyvä vain että ottaa enemmän vastuuta omista ruokakuluistaan ja kotitöistä.

Samoin ap maksaa puolet niistä miehen asumiskuluista jotka ovat KASVANEET siitä kun ap muutti miehen asuntoon, kuten vesi- ja sähkömaksut. Mies maksakoon muuten samat asumiskulut mitä hänellä oli ennen ap:n sinne muuttoa niin ei ap pääse sanomaan että MIES LOISII hänen kustannuksellaan.

[/quote]

Ongelma on rakkaudettomuus. Se on se ongelma. Ei jakolaskutaito.

Tekee ihan pahaa tuon suhteen kuvaus. Lähde jo ap, silloin teet oikein kaikkia kohtaan, eritoten lastasi. Äläkä missään tapauksessa harrasta seksiä ainakaan ilman ehkäisyä tuon miehen kanssa enää. Raskaaksi jos tulet, niin silloin vasta lirissä olet.

Vierailija
196/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:42"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:27"]

[/quote]

Ongelma on rakkaudettomuus. Se on se ongelma. Ei jakolaskutaito.

Tekee ihan pahaa tuon suhteen kuvaus. Lähde jo ap, silloin teet oikein kaikkia kohtaan, eritoten lastasi. Äläkä missään tapauksessa harrasta seksiä ainakaan ilman ehkäisyä tuon miehen kanssa enää. Raskaaksi jos tulet, niin silloin vasta lirissä olet.
[/quote]

Ja jos raskaaksi tulee, niin esikoinen maksaisi omat ruokansa yms. Kulunsa ja isukki maksaisi omien lapsiensa kulut, kuulostaako tasa-arvoiselta ap.? Pakkaa nyt ne kamasi ja etsi joku mies, joka on ihminen, eikä laskukone!

Vierailija
197/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaadi heti kortsut käyttöön. Mutta kumpi ne maksaisi? Puoliksi vai maksaako se joka haluaa enemmän?

Vierailija
198/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:55"]

Ap, vaadi heti kortsut käyttöön. Mutta kumpi ne maksaisi? Puoliksi vai maksaako se joka haluaa enemmän?

[/quote]

Se maksaa, joka voi tulla raskaaksi!

(vrt. kutsuja maksaa -fraasi, jolla velvoitetaan miehet maksamaan treffeillä)

Ei vaan, parempi että mies hankkii kumit. Tulee oikeanlaiset ostettua. Eri asia jos nainen on kauhean himokas ja kumeja alkaa kulua aivan hulvattomia määriä, niin sitten olisi huomaavaista naisenkin osallistua kustannuksiin.

Vierailija
199/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseekö mies itse omat vaatteensa ja tiskaa omat tiskinsä?

Ainakin pitäis, koska sen omia ne on.

Vierailija
200/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uusioperhe ja tällainen ongelma on hyvin tuttu. Mies ei tunne kuuluvansa perheeseen ja joutuu nyt mielestään elättämään toisen lasta.

Meillä tilanne laukesi vasta sitten kun mies tajusi että hän ei koskaan enää tule näkemään omia lapsiaan ex-liitosta katkeroituneen ex-vaimonsa takia. Hän alkoi panostamaan meidän yhteiseen perheeseen ja piti minun lapsia kuin ominaan. Minun lapset saavat ja käyvätkin paljon oman isänsä luona. Tytär jopa viihtyy siellä enemmin kuin meillä.

Tuollainen jääkaapin jakaminen yms jättää lapseen kyllä jälkensä. Ei se ole perhe-elämää. Lasten tulisi kokea että olette yhtä perhettä. Toki meilläkin on jääkaapissa miehen lempisuklaata tai minun luomujugurtti johon kukaan ei koske mutta periaatteessa kaikki on yhteistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän