Kävin juoksemassa 5km lenkin. 45min meni. Hyvä minä!
Aika rääkki oli huh😅 Pitäisi ehkä vähän useammin aktivoitua liikkumaan. Kesäisin aina intoutuu kun on hyvät ilmat mutta syksyllä ja talvella into lopahtaa kokonaan, miten te muut saatte kiskottua itsenne sohvalta ylös ja ulos marraskuun pimeydessä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta 45 minuuttia viiteen kilometriin ei ole juoksua...
Sanotaanko että 45 minuuttia 10 kilometriin on jo ihan reipasta hölkkää.
No niin, nyt voit laittaa käden takaisin sipsipussiin, kun sait kommentin kirjoitettua.
Minä juoksin muutaman kuukauden ajan vajaa 10km lenkin, mutta totesin ettei siitä ole juurikaan hyötyä. Oleellisempaa (laihtumisen kannalta) on tuntea näläntunnetta eli pitää päivittäiset kalorit minuspuolella säännöllisesti.
Eikö talvella ja viileämmällä kelillä juoksu ole parhaimmillaan? Kovin tuskaista on 30 helteellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuleppa, kun kaikki askellus, missä molemmat jalat ovat jossain vaiheessa askelta irti maasta, katsotaan joksuaskeleiksi. Se on ihan sama juokseeko samaa tahtia kuin toinen kävelee, juoksua se on hidaskin juoksu.
Ja jokainen aloittaa jostain, ja se, että ylipäänsä jaksaa juosta 5 km on jo ihan hyvän kunnon merkki.
Vierailija kirjoitti:
Saat anteeksi. Joo, se oli sellaista metsäpolkua mitä menin, oli vähän hidasta välillä kun oli tosi epätasaista välillä. Mutta parhaani yritin!
Vierailija kirjoitti:
Minä juoksin muutaman kuukauden ajan vajaa 10km lenkin, mutta totesin ettei siitä ole juurikaan hyötyä. Oleellisempaa (laihtumisen kannalta) on tuntea näläntunnetta eli pitää päivittäiset kalorit minuspuolella säännöllisesti.
MIssä kohtaa aloitusta puhuttiin laihtumisesta? Mielestäni siinä puhuttiin siitä, miten saada motivaatiota lähteä marraskuussakin lenkille.
Sulle joka heti morkkasit aapeeta niin se oli HÄNELLE juoksua. Ei kaikki ole mitään tavoiteellisia juoksuharrastajia. Rutiini,rutiini on mun ase että saan lähdettyä. Ma,Ke,Pe on lenkkipäivät ja olen jo niin pitkään näin toiminut että en edes ajattele että lähtisikö vaan lähden automaatiolla suorittamaan satoi tai paistoi.
Ihan kelpo suoritus 90-vuotiaalle. Työikäiselle todella surkea.
Hyvä, ap! Siitä se lähtee. Mä saan itseni liikkeelle marraskuussakin, kun tiedän, miten tärkeää se on mielenterveydelleni erityisesti pimeään aikaan. Ja asiaa helpottaa, kun olen luopunut autosta: jos aion käydä missään, on liikuttava. m50
Vierailija kirjoitti:
Ihan kelpo suoritus 90-vuotiaalle. Työikäiselle todella surkea.
Samaa voisi sanoa sun provoamisesta😂
Vierailija kirjoitti:
Eikö talvella ja viileämmällä kelillä juoksu ole parhaimmillaan? Kovin tuskaista on 30 helteellä.
Viime kesänä kävin aikasin aamulla liikkumassa niin ei ollut yhtään kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä kävin aikasin aamulla liikkumassa niin ei ollut yhtään kuuma.
Talvella kylmässä ja liukkaalla juokseminen vaatii sisua. Kuumalla säällä voi vaan hiljentää tahtia.
Juoksitko oikeasti? Minä kävelen 45 minuutissa 7 kilometriä epätasaista polkua.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että ihan kaikilla ihmisillä ei koko maailma pyöri laihtumisen ympärillä. Kävely ja juokseminen on erittäin hyväksi terveydelle, vaikka paino pysyisi samana.
Miksi kesällä puhuttaisiin/mietittäisiin mitä tehdä marraskuussa?
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä mä juoksin/hölkkäsin aina kun pystyi, kumminkin suurimman osan matkasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää, että kävelet 9 km tuntivauhtia, kun normaali-ihmiselle jo 6 km tuntivauhti on reipasta kävelyä.
Voisko nää poseeraavat sohvaperunat, joilla ei ole mitään kokemusta juoksun ja kävelyn nopeudesta, mennä vaikka muualle fantasioimaan siitä, miten nopeasti he liikkuisivat, jos ikinä oikeasti liikkuisivat.