Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa maksaa vain omat ruuat...?

Vierailija
22.01.2015 |

Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?

Kommentit (366)

Vierailija
1/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, tää Ap on trolli, eli ketjun jankuttaja. Joku katkera uusperheessä asustava naikkonen, jota ärsyttää se, että hänen miehellään on lapsi ja ex.. Todennäköisesti, kirjoitustyylistä(/kirjoitusvirheistä)päätellen, ei korkeakoulutusta hankkinut henkilö, jota on sorrettu lapsuudenperheessä isäpuolen toimesta. Useissa kommentteissaan yrittää esittää miespuolista.. sääliksi käy! Toivottavasi saat syödä fitnessmurosi yksin.

Vierailija
2/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:35"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:30"] Meillä mies ostaa kaupasta ruuat. Hän kokkaa ruokaa pojalleen, itselleen ja minulle. Jos on hyvää ruokaa niin syön, jos ei miellytä niin ostan itse itselleni kaupasta jotain muuta. Mies ostaa kaappiin semmoista yleisruokaa ja välipalaa ja minä sitten ostan itte jos haluan jotain erikoisempaa tai herkkuja. Miehen lapsella ei ole mitään asiaa syödä minun itselleni ostamia ruokia. Joskus jos haluan kokata koko perheelle jotain erikoisempaa ruokaa, käyn itse kaupassa ja maksan ostokset. Jos käydään ulkona syömässä kolmisteen niin mies maksaa. Eilen käytiin kahdestaan niin minä maksoin. Jos olisinkin mies ja mieheni olisi vaimoni, niin täällä nousisi paskamyrsky. Miksi miehen oletetaan elättävän vaimo ja jonkun toisen lapsi, kun ei naisen oleteta semmoista tekevän? Minä en todellakaan ole elatusvelvollinen mieheni lapsesta ja isä ostakoot poikansa jugurtit ja poika pitäkööt käpälät irti mun fitnessmuroista. [/quote]   Tää on just tätä roskasakkia, jotka menevät yhteen kenet sattuvat saamaan ja nillittävät sitten jostain fitnessmuroista. Taitaa olla todella yleistä alemman sosiaaliluokan porukoissa tällainen pikkurahasta (ja mandariineista) kitiseminen. [/quote] Nainen vauhkoaa kuinka hänen ei tarvi maksella miehen lapsen ruokia, mutta samaan aikaan syö jääkaapista miehen ostamia ja kokkaamia ruokia. Miksi ihmeessä sen miehen pitäis elättää aikuinen työssäkäyvä nainen? Ja millä oikeudella nainen syö ne miehen lapselleen ja itselleen ostamat ruuat? Ostais sitten täysin itse ne ruokansa ja maksais oman osuutensa ravintolalaskusta. Tässä nainen yksinkertaisesti hyväksikäyttää miestään ja vetoaa vielä siihen että miehellä on lapsi. Joten on ihan ok maksattaa sitä omaa osuuttaankin miehellä. Kyllä aikuisen ihmisen pitäis tajuta, että jos itse käyttää toisen ostamia ruokia niin ei ne omat ruuat silloin ole mitään yksityisiä ja vain mun ruokia. Nekin on yhteisiä. Kuka edes kehtaa ottaa jääkaapista toisen ostamia ruokia jos itse pitää omat ostoksensa muilta piilossa ja kiellettynä? [/quote] Mitä hyväksikäyttöä se on jos mies itse ostaa koko perheelle ruuat omasta halustaan. Myös vaimolle, ei vain itselleen ja lapselleen. Ja mitä pahaa siinä on, että haen itselleni kanasalaattia jos ei makaroonilaatikko maistu. Poika syö ihan mielellään sen multa jääneen osuuden seuraavana päivänä, kun tulee tarhasta kotiin. Eikö ydinperheissä vanhemmilla ole ruokia, joihin lapset ei saa koskea? Jos sillä lapsella on viiliä kaspissa iltapalaksi, niin pitääkö sen saada syödä isänsä työlounaaksi tarkoitettu katkarapupatonki tai mun illaksi ostama suklaalevy, koska LAPSELLA ON OIKEUS! Sitten, kun meidän juuso-jessica syntyy, on silläkin omat iltapalat, eikä mitään asiaa mun muropaketille. Aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan, ei toisten lapsia kohtaan. Tottakai minä jaan kaiken mieheni kanssa ja hän minun kanssani, mutta mun ei tartte jakaa miehen lapsen kanssa. Sillä on jo kaksi vanhempaa maksamassa elämisensä, ei tartte enää kolmatta lompakkoa elämäänsä kustantamaan. Mun ei tartte maksaa siitä, että mies on aikoinaan lapsen tehnyt. Mies maksaa ja kantaa vastuunsa. Niin lapsesta, kuin vaimostaan ja minä vaimona miehestäni.

[/quote]

Miehellä ei ole mitään elatusvelvollisuutta työssäkäyvää tienaavaa vaimoa kohtaan. Sorry nyt vaan. Elatusvelvollisuus astuu kuvaan vasta jos puoliso ei jostain syystä kykene elättämään itseään. Olet käsittänyt siis ihan väärin. Elatusvelvollisuus ei tarkoita sitä että voit nyysiä miehen rahoja ja ruokia itsellesi ja säästää oman palkkasi tilille. Sitä ei kutsuta elatusvelvollisuudeksi vaan hyväksikäytöksi. Jos itse otat kaapista toisen maksamaa ruokaa niin silloin ne toiset saa ihan samalla tavalla ottaa niitä sun ruokiasi. Ei perheessä yhdellä voi olla omia erikoissääntöjä. Jos ei huvita maksella kuin omia ruokiaan niin silloin asuu ihan omassa asunnossaan ja yksin.

Mutta ainahan loiset on hyviä keksimään selityksiä omalle toiminnalleen. Heillä on ihan omia pikku juttujaan, joihin muut ei saa koskea. Toisten omat pikujutut on sitten yhteisiä koska on se elatusvelvollisuus. Miehen lompakko on yhteinen, oma lompakko visusti oma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:35"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:30"] Meillä mies ostaa kaupasta ruuat. Hän kokkaa ruokaa pojalleen, itselleen ja minulle. Jos on hyvää ruokaa niin syön, jos ei miellytä niin ostan itse itselleni kaupasta jotain muuta. Mies ostaa kaappiin semmoista yleisruokaa ja välipalaa ja minä sitten ostan itte jos haluan jotain erikoisempaa tai herkkuja. Miehen lapsella ei ole mitään asiaa syödä minun itselleni ostamia ruokia. Joskus jos haluan kokata koko perheelle jotain erikoisempaa ruokaa, käyn itse kaupassa ja maksan ostokset. Jos käydään ulkona syömässä kolmisteen niin mies maksaa. Eilen käytiin kahdestaan niin minä maksoin. Jos olisinkin mies ja mieheni olisi vaimoni, niin täällä nousisi paskamyrsky. Miksi miehen oletetaan elättävän vaimo ja jonkun toisen lapsi, kun ei naisen oleteta semmoista tekevän? Minä en todellakaan ole elatusvelvollinen mieheni lapsesta ja isä ostakoot poikansa jugurtit ja poika pitäkööt käpälät irti mun fitnessmuroista. [/quote]   Tää on just tätä roskasakkia, jotka menevät yhteen kenet sattuvat saamaan ja nillittävät sitten jostain fitnessmuroista. Taitaa olla todella yleistä alemman sosiaaliluokan porukoissa tällainen pikkurahasta (ja mandariineista) kitiseminen. [/quote] Nainen vauhkoaa kuinka hänen ei tarvi maksella miehen lapsen ruokia, mutta samaan aikaan syö jääkaapista miehen ostamia ja kokkaamia ruokia. Miksi ihmeessä sen miehen pitäis elättää aikuinen työssäkäyvä nainen? Ja millä oikeudella nainen syö ne miehen lapselleen ja itselleen ostamat ruuat? Ostais sitten täysin itse ne ruokansa ja maksais oman osuutensa ravintolalaskusta. Tässä nainen yksinkertaisesti hyväksikäyttää miestään ja vetoaa vielä siihen että miehellä on lapsi. Joten on ihan ok maksattaa sitä omaa osuuttaankin miehellä. Kyllä aikuisen ihmisen pitäis tajuta, että jos itse käyttää toisen ostamia ruokia niin ei ne omat ruuat silloin ole mitään yksityisiä ja vain mun ruokia. Nekin on yhteisiä. Kuka edes kehtaa ottaa jääkaapista toisen ostamia ruokia jos itse pitää omat ostoksensa muilta piilossa ja kiellettynä? [/quote] Mitä hyväksikäyttöä se on jos mies itse ostaa koko perheelle ruuat omasta halustaan. Myös vaimolle, ei vain itselleen ja lapselleen. Ja mitä pahaa siinä on, että haen itselleni kanasalaattia jos ei makaroonilaatikko maistu. Poika syö ihan mielellään sen multa jääneen osuuden seuraavana päivänä, kun tulee tarhasta kotiin. Eikö ydinperheissä vanhemmilla ole ruokia, joihin lapset ei saa koskea? Jos sillä lapsella on viiliä kaspissa iltapalaksi, niin pitääkö sen saada syödä isänsä työlounaaksi tarkoitettu katkarapupatonki tai mun illaksi ostama suklaalevy, koska LAPSELLA ON OIKEUS! Sitten, kun meidän juuso-jessica syntyy, on silläkin omat iltapalat, eikä mitään asiaa mun muropaketille. Aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan, ei toisten lapsia kohtaan. Tottakai minä jaan kaiken mieheni kanssa ja hän minun kanssani, mutta mun ei tartte jakaa miehen lapsen kanssa. Sillä on jo kaksi vanhempaa maksamassa elämisensä, ei tartte enää kolmatta lompakkoa elämäänsä kustantamaan. Mun ei tartte maksaa siitä, että mies on aikoinaan lapsen tehnyt. Mies maksaa ja kantaa vastuunsa. Niin lapsesta, kuin vaimostaan ja minä vaimona miehestäni.

[/quote]

Miehellä ei ole mitään elatusvelvollisuutta työssäkäyvää tienaavaa vaimoa kohtaan. Sorry nyt vaan. Elatusvelvollisuus astuu kuvaan vasta jos puoliso ei jostain syystä kykene elättämään itseään. Olet käsittänyt siis ihan väärin. Elatusvelvollisuus ei tarkoita sitä että voit nyysiä miehen rahoja ja ruokia itsellesi ja säästää oman palkkasi tilille. Sitä ei kutsuta elatusvelvollisuudeksi vaan hyväksikäytöksi. Jos itse otat kaapista toisen maksamaa ruokaa niin silloin ne toiset saa ihan samalla tavalla ottaa niitä sun ruokiasi. Ei perheessä yhdellä voi olla omia erikoissääntöjä. Jos ei huvita maksella kuin omia ruokiaan niin silloin asuu ihan omassa asunnossaan ja yksin.

Mutta ainahan loiset on hyviä keksimään selityksiä omalle toiminnalleen. Heillä on ihan omia pikku juttujaan, joihin muut ei saa koskea. Toisten omat pikujutut on sitten yhteisiä koska on se elatusvelvollisuus. Miehen lompakko on yhteinen, oma lompakko visusti oma.
[/quote]
Hei eikö sun pitäisi olla töissä?? Miten helkkarissa sulla on ollut kommentoida tähän ketjuun koko aamu, oot niin säälittävä, että tosiaan ihmetteken, jos sulla ylipäätään on mitään miestä, edes jonkun exää, hah.

Vierailija
4/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulot kuitenkin vaikuttavat päivähoitomaksuihin ym. tukiin, joita ap mahdollisesti saa. Eli ota tämä ap huomioon laskelmissanne. Mä en kyllä jaksaisi tuollaista säätöä, olisiko helpompi asua kuitenkin erillään?

Vierailija
5/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:32"]

No jopas on tullut vastauksia! Voin tulla parin viikon päästä kertomaan aloitimmeko omien ruokien ostamisen ja miten homma toimii.

Tällä palstalla aikaisemmin luin uusperheestä jossa nainen, hänen 2lasta ja mies. Naisen tulisi maksaa 70% asumiskuluista sekä 60-70% ruuasta ja lasten kaikki menot yksin. Oli yksimielistä ettei miehen tulisi osallistua lasten kuluihin, eikä puolittaa ruokalaskua tai asumiskustannuksia. Käykö täällä eri porukkaa nyt?

Ap 

[/quote]

Nainen maksakoot omat ja lapsensa menot sekä 50 yhteisistä menoista. Tietenkin myös osansa lapsen asumismenoista

Vierailija
6/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua mutta parisuhteessa saman katon alla ei kannata olla jos ei voi jakaa elämäänsä, tavaroitansa ja ruokiansa. Paras vaan vaikka seurustella ja pysyä omissa talouksissa jos on niin vaikea olla perhe ja tiimi joka jakaa ilot, surut ja rahat.

Vierailija
7/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asioista sovitaan ei tuo pahalta kuulosta.  Kun loukkaavassa mielessä heti suhteen alussa, tai saiturimaisesti, sitä ei voi unohtaa, koska mies osoittaa olevansa kaikin tavoin laskeneensa muunkin.

Silloinhan ei tule riitaa mistään ylläpidosta, kun on sovittu miten yhteiset jutut tehdään.

Kerran saadusta yliotteesta ei hellitetä, on nähty miehillä ja naisillakin, ahne exä yritti viedä peitonkin lapsen sängystä.

Toisella on ruokarajoituksia, en näe ongelmaa.

Vierailija
8/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:42"]

[/quote]

[/quote]

Ei kuulu kenenkään koskaan maksella toisten lapsien ruokia. Elatusvelvollisuus koskee vain puolisoa ei sen lapsia. 

Vierailija
9/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa naisen ja lapsen niin ottaa koko paketin tai sitten pysyy yksin jos ei saa naista jolla ei ole lapsia.

Ja naiset jotka ovat äitejä niin laittakaan ne lapset miehen edelle...surkea lapsuus paskan isäpuolen kanssa on kova hinta parisuhteesta. Lapset kasvaa ja muuttaa pois ja sitten voi ottaa vaikka itsekkään kusipään loisimaan nurkkiin jos niin on miestä vailla.

Vierailija
10/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:42"]

[/quote]

[/quote]

Ei kuulu kenenkään koskaan maksella toisten lapsien ruokia. Elatusvelvollisuus koskee vain puolisoa ei sen lapsia. 
[/quote]
Toivottavasti sä et ole, etkä koskaan tule olemaan äiti!!
Mä maksan mielelläni, jopa lasteni kavereitten välipalat ja päivälliset toisinaan.

Vierailija
11/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että miehellä on melkoinen luottamuspula naista kohtaan! Luottamuspulan vuoksi haluaa ottaa oman taloutensa omiin käsiinsä ajatuksella sinä voit upota mutta et vie minua mukanasi. Jonkinlaista väärinkäytöstä on miestä kohtaan tapahtunut jos kerran on muuttanut käyttäytymistään.

Selvitäppä että miksi mies ei enää luota sinuun ja sinun rahankäyttöön kun haluaa omien rahojensa suhteen ohjat omiin käsiinsä. Ota kritiikki vastaan ajatuksella että sehän saattaa puhua ihan asiaakin. Voipi olla hyvä ja perustelty syy tähän muutokseen sillä harvoin ihmiset ihan huvikseen hankalaksi rupeaa..

Vierailija
12/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kotityöt on jaettu? Jos kumpikin maksaa omat kulunsa, niin saman periaatteen mukaisesti myös kumpikin pesee omat pyykkinsä, siivoaa omat sotkunsa jne. 

Vierailija
13/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on koira tai kissa, on selvä että hoidan sen kulut ja se on selkeästi jaettavissa, mutta aika vaikeaa on tosiaan jakaa eurolleen ruokakuluja ilman omia ruokakaappeja ja erillistä ruuanlaittoa. Olisi ihan piinaa asua sellaisessa perheessä, missä ei voitaisi hyväksyä arvioon perustuvaa jakoa ruokakuluista. 

Vierailija
14/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:32"]

No jopas on tullut vastauksia! Voin tulla parin viikon päästä kertomaan aloitimmeko omien ruokien ostamisen ja miten homma toimii.

Tällä palstalla aikaisemmin luin uusperheestä jossa nainen, hänen 2lasta ja mies. Naisen tulisi maksaa 70% asumiskuluista sekä 60-70% ruuasta ja lasten kaikki menot yksin. Oli yksimielistä ettei miehen tulisi osallistua lasten kuluihin, eikä puolittaa ruokalaskua tai asumiskustannuksia. Käykö täällä eri porukkaa nyt?

Ap 

[/quote]

Ilmeisesti, koska minä ainakin olen sitä mieltä, että sun miehen ei kuulu ostaa lapsellesi ruokaa. Ilmeisesti lapsi on alkanut kuluttaa niin paljon että miehen mielestä hänen kulunsa kasvavat liikaa. Ihan ymmärrettävää, aika harva mielellään maksaa toisen lapsen suuria kuluja. Reilua olisi jos sinä maksaisit 2/3 talouden ns. juoksevista kuluista, kuten juurikin ruoasta, sähköstä, vedestä jne. Koska sinä aiheutatkin sen 2/3 niiden kulutuksesta. Eri ruokia on minusta kuitenkin vaivalloista hankkia, kun jako onnistuisi ihan vain kulujen jaolla.

Vierailija
15/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:04"]

Miten kotityöt on jaettu? Jos kumpikin maksaa omat kulunsa, niin saman periaatteen mukaisesti myös kumpikin pesee omat pyykkinsä, siivoaa omat sotkunsa jne. 

[/quote]

Tai yhteiset sotkut siivotaan yhdessä, ja lapsen vanhempi siivoaa lapsen sotkut. Ei sen sotkut kuulu muille. Eli käytännössä esim. ap:lle kuuluu 2/3 kotitöistä, joista osan toki voi jo laittaa lapsenkin tehtäviksi.

Vierailija
16/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden pariskunnan jossa nainen jäi leskeksi ja kahden pienen lapsen yh:ksi. Oli jo oma velaton 5h+Keittiö/sauna/kht ja muutenkin asiat ihan ok.
Tämä nainen sitten tapasi miehen johon ihastui ja eipä aikaakaan kun yhteen muutto tuli puheeksi. Kaikki oli hyvin ja laskut meni puoliksi, ei mitään hätää.
Sitten muutaman vuoden jälkeen mies alkoi sanomaan että on epäreilua että maksaa puolet kun on kaksi lastakin mitkä eivät ole hänen omiaan.
He sitten muutivat vuokralle (kun mies ei pystynyt ostamaan osaa asunnosta), mies päätti asunnon ja nainen tarkisti saman alueen kaksioiden keski hinnan... Mies joutui maksamaan kuussa 100€ enemmän kun vastikeen puoliskon koska vuokrat olivat huomattavan korkeita.(kaksio ja 3mh asunto, hintero 400€)
Nainen hankki myös wc:n kaksi lukitavaa kaapia, yksi miehelle, toinen hänelle ja lapsille, keittiössä oli kaksi jääkaappia joihin nainen asennutti lukkot...
Soipivat vielä että sähkö,wc paperi, siivousaineet yms. niin nainen maksaa 70% ja muutenkin sivustakatsojaa vaan nauratti.

Nainen löysi myös omaan asuntoon vuokralaisen, sanoi että jää jopa vuokraasunnon menojen jälkeen rahaa kun sai sen verran kovan vuokran.
Ei tainnut kauaa mennä kun mies tajusi että hitto, hän maksaa oikeastaan enemmän nyt kun ovat vuokralla vaikka nainen kustansi oman ja lastensa kulutuksen...

Eli joskus nainen voi olla se paha, jos ei hyvällä pysty sopimaan niin mennään sitten vaikeamman kautta. Tälle naiselle hatun nosto siitä että ei kertaakaan sanonut pahaa ex-miehestä sen jälkeen kun hänestä tuli ex vaikka mies vielä vuodenkin jälkeen minulle nillitää kuinka ex oli kamalla ämmä kun se pisti hänet maksamaan.

Vierailija
17/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaksi menee, jos kotona aletaan syödä eri ruokaa ja jakamaan jääkaappia. EN IKINÄ suostuisi asumaan tuollaisen ihmisen kanssa, enkä varsinkaan pakottaisi lastani asumaan ihmisen kanssa, joks selvästi ei hänestä välitä. Lusikat jakoon äkkiä, lapsi ansaitsee parempaa.

Vierailija
18/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 03:23"]

Peseekö mies itse omat vaatteensa ja tiskaa omat tiskinsä?

Ainakin pitäis, koska sen omia ne on.

[/quote]

Jos naiselta ja öapselta tulee kovin paljon enemmän pyykkiä juukaudessa - useampi koneellinen siis - kuin mieheltä, kylllä siinä tapauksessa naisen pitäisi maksaa isompi osa sähkölaskusta. Pyykkikone vie kamalasti sähköä.

Vierailija
19/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 03:23"]

Peseekö mies itse omat vaatteensa ja tiskaa omat tiskinsä?

Ainakin pitäis, koska sen omia ne on.

[/quote]

Jos naiselta ja öapselta tulee kovin paljon enemmän pyykkiä juukaudessa - useampi koneellinen siis - kuin mieheltä, kylllä siinä tapauksessa naisen pitäisi maksaa isompi osa sähkölaskusta. Pyykkikone vie kamalasti sähköä.

[/quote]

Tietokone ja telkkari ei onneksi syö yhtään sähköä. Etenkään se äijän jättiruutu, jota tuijottaa samalla kun nainen kerää sähkölaskuaan pyykkäämällä. Ihme tyyppejä tämä keskustelu pullollaan!

Vierailija
20/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:37"]

Olen ollut 25 vuotta mieheni kanssa ja koko sen ajan meillä on ollut omat ruuat. Ei mitään ongelmia, ei mitään "kuka söi juustoni" -juttuja, koska me kunnioitamme toisiamme ja toistemme hankintoja. Miksi teille jääkaapin jakaminen on ongelma, koska jo nyt monissa perheisssä on omat juustot isälle ja toiset lapsille eikä kukaan kummeksu sitä, että näin on.

Parisuhde on aito suhde vasta sitten, kun toinen ei joudu maksajaksi. Perheen yhteiset rahat on pääsääntöisesti miehen hankkimia rahoja, joita nainen käyttää siksi, että ei aikanaan viitsinyt käydä kouluja ja hankkia ammattia.

[/quote] Khöm, mun äiti ei saanut käydä koulua, hänen suht varakkaassa, keskiluokkaisessa perheessä ei tyttölapsia pidetty minään. Niinpä äiti oli kotiäitinä, teki lastensa vaatteet ja ruuat itse, siivosi ja nikkaroi, hoiti puutarhan ja pienen palstan ja teki satunnaisia hanttihommia, joita sai. Ja otti tasaisesti turpaansa mieheltään (tuolta pikku nilkiltä) ja säännöllistä vttuilua siitä, kuinka on loinen, eikä tee mitään hyödyllistä. Koska tämä herrahan oli niin saatanallisen tärkeä ja arvokas yksilö palkkapusseineen. En mennyt sen niljakkeen hautajaisiinkaan. Äitini kyllä hoidin loppuun saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi