Mies haluaa maksaa vain omat ruuat...?
Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?
Kommentit (366)
Jos se on tota jo nyt niin mieti mitä se on kun esim. Sairastut ja et pysty tienaamaan. Jättääkö jäpikkä nälkään jos työpaikka menee? Ei kuullosta parisuhteelta. Ei rakkaudessa kuitteja lasketa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:25"]
Miksi miehen pitää maksaa enemmän kuin oma osuutensa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sinulla on vaihtoehto: asu ahtaammin ja maksa kaikki itse.
Mies ei ole pankki, vaikka se kivaa olisikin.
[/quote]
Todennäköisesti mies on rohmu ja ahmatti, joten ap ehkä säästää rahaa kun siirtyvät maksamaan vain omat ruokansa. Yleensä ainakin miehet ovat aika ahneita syöpöttelijöitä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:50"]
Rakastatko AP tuollaista miestä ihan oikeasti? Täysin naurettavaa pelleilyä, mies haluaa selvästi vain rusinat pullasta. Lapsesi nähtävästi ärsyttää miestä, tulee oikein paha mieli kun itse olen pienen tytön yksinhuoltaja ja lapsuudessani ollut mulkeron isäpuolen syrjimä. Edes nimeäni ei sanonut vaan puhutteli minua "se yks". Herää nyt jumalauta ja vie lapsesi pois tuollaisesta ympäristöstä. Olette paljon onnellisempia kahdestaan.
[/quote]
Näihin "mies vihaa lastasi" tyylisiin kirjoituksiin haluan sanoa että mies on ollut hyvä isäpuoli lapselle. Lapsen oma isä ei ole ollenkaan yhteyksissä joten lapseni on ottanut miehestä isähahmon, kutsuukin isiksi. Viettävät yhdessä aikaa ja mies on vienyt jäätelölle ja leffaan omasta halusta ja maksanut nipoilematta. Alussa osti joskus vaatteita kuten juhlakengät kun näki alessa, aina katsoo että lapsi on siististi pukeutunut ja auttaa koulutehtävissä ym. Ulkopuoliset luulevat isäksi ja tuttavat/sukulaisetkin näkevät että heillä on läheiset välit. Nyt jostain syystä mies haluaa alkaa jakamaan kuluja. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:51"]Eli ap saa elareita kakarastaan, ja nyt toisenkin miehen pitäisi vielä alkaa maksumieheksi? Ja ämmien mielestä miehen lompakoilla loisiminen on ok ? Voihan vittu mitä saastaa olette. [/quote] Naisen ja lapsen ruokailut versus aikuinen mies. Veikkaan, että aika tasan menee ellei jopa mies syö enemmän. Hei haloo. Aika tympeä elämä jos kaikki pitää laskea ja mitata, ettei kukaan vasn hyödy mistään. Tuskinpa on mies yhtä nipo kotitöissä...
[/quote]
Ei kyse ole välttämättä kaloreista, vaan niiden syötyjen eväiden hinnasta. Naiset tiedetysti ostavat ja syövät kaikkea kallista huttua (luomua, kalliita kotimaisia vihanneksia, brandituotteita jne.) + lapselle jogurtit ja muut kalliit jutut. Kun taas mies voi hyvin syödä tarjousjauhelihaa ja perunoita vaikka koko viikon. Eli on perusteltua olettaa äiti+lapsi -yhdistelmän kauppakassin hinnan olevan suurempi.
Huh huh, mitä useampia uusperhe-elämää koskevia keskusteluita luen, sitä hartaammin toivon, etten sellaisessa joudu koskaan elämään. Ja sitä kiitollisempi olen äidilleni, joka ei aikanaan uutta miestä eron jälkeen meidän kotiin huolinut. Mutta eihän erillisten jääkaappien talossa perhe asu. Lapsi ja nainen ovat tällaisessa tilanteessa pakettiratkaisu ja pitää aidosti tahtoa perustaa perhe molempien kanssa, jos leikkiin lähtee. Ja perhe syö samoista ruuista.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:51"]Eli ap saa elareita kakarastaan, ja nyt toisenkin miehen pitäisi vielä alkaa maksumieheksi? Ja ämmien mielestä miehen lompakoilla loisiminen on ok ? Voihan vittu mitä saastaa olette. [/quote] Naisen ja lapsen ruokailut versus aikuinen mies. Veikkaan, että aika tasan menee ellei jopa mies syö enemmän. Hei haloo. Aika tympeä elämä jos kaikki pitää laskea ja mitata, ettei kukaan vasn hyödy mistään. Tuskinpa on mies yhtä nipo kotitöissä...
[/quote]
Ämmä saa jo lapselleen elatuksen. Miksi toisen miehen pitäisi maksaa lisää? Oletko itse maksullinen siipeilijä?
[/quote]
Puhut kyllä todella rumasti. Jos sinulla on yhtään sisälukutaitoa niin olisit varmaan huomannut, että arvioini mukaan nainen varmaan maksaa omien ja lasten eväidenkin jälkeen myös miehensä ruokia. Siis voin toki olla väärässäkin. Meillä ei ole lapsia eikä varmaan tule olemaankaan, joten ekspertti en tässä ole. Sinun tapasi nimitellä ja kirjoittaa kertoo luonteestasi paljon ei niin mairittelevia asioita.
Ap:n tilanne on kurja, sillä on tylsää jos pitää koko ajan olla varpaillaan ja mieluummin ottaa itse koko ajan takkiin, ettei miehelle vaan tule kaltoinkohdeltu olo. Kannattaa keskustella miehen kanssa, koska raha tässä tuskin on todellinen syy, vaan taustalla on jotain muuta.
Hyi miten pihiltä kuulostaa. Itse haluan että mies maksaa jos kerran rakastaa minua ja lastakin haluaa. En suostuis tuollaiseen. Itselläni myös uusperhe ja mies maksaa enimmän osan mutta tietty myös itse maksan. Haluaa myös aina antaa lapsilleni käyttö rahaa ja maksaa kaikkien ruoat ja enimmän kaikesta. Kyllä menis maku jos ois tuollainen joka maksaa vaan omansa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:12"]
Ettekö te osaa lukea? Ap maksaa itse kaikki lapsen harrastukset, vaatteet yms. kulut. Nyt on kyse vain ruuasta. Mies haluaa yhteisessä perheessä maksaa vain omat kulut, sanoisin että todella outoa. Ja sitten se tuleva yhteinen lapsi. Totta hemmetissä hän saa syödä miehen mandariineja ja tietty te maksatte hänen kulut puoliksi. Ap:n lapsi kasvaa täysin kieroon tuollaisessa perheessä, joten suosittelen hankkimaan oman asunnon ja jättämään miehen yksinään maksamaan laskunsa.
[/quote]
Mikä ihmeen yhteinen perhe se sellainen on, jossa on jonkun toisen miehen siittämä lapsi?
Leijonat tappavat vieraat pennut, eivät ikinä ruoki niitä.
Tämä ketju toimii loistavana esimerkkinä, miksi EI IKINÄ kannata sekaantua YH-naisiin. Ovat pelkkiä kelvottomia, loisivia huoria. Alinta paskaa ihmiskunnassa.
Oikein inhotti lukea näitä vastauksia.
[/quote]
Silloin kun ryhdytään parisuhteeseen yh-vanhemman kanssa (mies tai nainen!) otetaan samalla se koko paketti. Kun asutaan yhdessä, ei voi samalla asua erillään. Siitä lapsi kärsii kun ei ole tervetullut omaan kotiinsa 100% eikä tunne isä-/äitipuolensa puolelta itseään toivotuksi. Eli ihan oikeasti HYVÄ ettet ikinä ottaisi puolisoksi yh-vanhempaa. Kyllä siinä vaaditaan mm kultaista sydäntä, rakkautta ja omistautumista (muullekin kuin rahalle), että on valmiuksia ryhtyä uusperheen osaksi. Itseasiassa jos elämä pyörii noin kovasti rahan ympärillä olisi hyvä, että eläisit itsenäisesti niin ei tarvitsekaan kokea itseään riistetyksi tässä sinulle ja rahoillesi Julmassa maailmassa :) kaikki tosiaan kuitenkin tyylillään.
T. Onnellinen ydinperheen äiti/vaimo. Meillä ei mikään ole mitenkään sun/mun vaan kaikki on yhteistä kun perheenä elellään. Tulot on vuosien saatossa vaihdelleet jos mitenkin eikä silti ole kokenut kumpikaan tarvetta rahasta vääntää. Ai että, kun voi elämä olla helppoakin kun ei tarvitse turhasta nillittää :) sitä rahaa kun ei hautaankaan mukaan saa ja mieheni nyt sattuu olemaan elämässäni hyvin tärkeä ihminen johon ihan mieluusti rahojanikin laitan.
Naisten käsitys rakkaudesta = mies maksaa kaiken.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:28"]Naisten käsitys rakkaudesta = mies maksaa kaiken.
[/quote]
Ei vaan = mies ei nipota kaikesta ja tekee puolet kotitöistä
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:19"]
Huh huh, mitä useampia uusperhe-elämää koskevia keskusteluita luen, sitä hartaammin toivon, etten sellaisessa joudu koskaan elämään. Ja sitä kiitollisempi olen äidilleni, joka ei aikanaan uutta miestä eron jälkeen meidän kotiin huolinut. Mutta eihän erillisten jääkaappien talossa perhe asu. Lapsi ja nainen ovat tällaisessa tilanteessa pakettiratkaisu ja pitää aidosti tahtoa perustaa perhe molempien kanssa, jos leikkiin lähtee. Ja perhe syö samoista ruuista.
[/quote]
Onhan monissa perheissä kaksi autoakin, kaksi vessaa, telkkareita voi olla usempi ja tietokoneita. Miksi ei sitten jääkaappeja? Jos perheessä on vegaaneja, silloin on yleensä ihan ok tehdä ja syödä eri ruokia, tai paha allergia jollain
Kyllä on kyse puhtaasti naisten loisimisesta ja vallankäytöstä, ei mistään muusta.
Ehkä kannattaisi valita paremmin kenen kanssa hankkiutuu tiineeksi, niin ei jälkeenpäin tarvitsisi ihmetellä, mikseivät muut miehet halua elättää toisen miehen siittämiä käenpoikia.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:28"]
Naisten käsitys rakkaudesta = mies maksaa kaiken.
[/quote]
Juu, tuntuu olevan maksullisia enemmän kuin sihteeriopiston sivuilla kommenttien perusteella.
Vaikka niitä palstalla kovasti haukutaankin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:50"]
Rakastatko AP tuollaista miestä ihan oikeasti? Täysin naurettavaa pelleilyä, mies haluaa selvästi vain rusinat pullasta. Lapsesi nähtävästi ärsyttää miestä, tulee oikein paha mieli kun itse olen pienen tytön yksinhuoltaja ja lapsuudessani ollut mulkeron isäpuolen syrjimä. Edes nimeäni ei sanonut vaan puhutteli minua "se yks". Herää nyt jumalauta ja vie lapsesi pois tuollaisesta ympäristöstä. Olette paljon onnellisempia kahdestaan.
[/quote]
Näihin "mies vihaa lastasi" tyylisiin kirjoituksiin haluan sanoa että mies on ollut hyvä isäpuoli lapselle. Lapsen oma isä ei ole ollenkaan yhteyksissä joten lapseni on ottanut miehestä isähahmon, kutsuukin isiksi. Viettävät yhdessä aikaa ja mies on vienyt jäätelölle ja leffaan omasta halusta ja maksanut nipoilematta. Alussa osti joskus vaatteita kuten juhlakengät kun näki alessa, aina katsoo että lapsi on siististi pukeutunut ja auttaa koulutehtävissä ym. Ulkopuoliset luulevat isäksi ja tuttavat/sukulaisetkin näkevät että heillä on läheiset välit. Nyt jostain syystä mies haluaa alkaa jakamaan kuluja. Ap
[/quote]
Ja saat elareita jo yhdeltä mieheltä, onko mies sinulle vain lompakko? Olet maksullinen?
[/quote]
Lakkaa nyt jo jankkaamasta. Pilaat koko ketjun tuolla hemmetin "olet huora ja loisija"-mantrallasi. Jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa niin pysy hiljaa.
Ja turha tulla sanomaan mitään että loisisin miehen lompakolla. Kuule, ihan mielelläni maksan suurimman osan menoistamme (minun, mieheni ja poikapuoleni) kun mies on työtön. Olen aina laittanut rahaa myös poikapuoleeni koska minulle oli selvää mennessäni naimisiin mieheni kanssa, että pakettiin kuuluu myös lapsi.
Meillä ei todellakaan lasketa, kuka maksaa ja kuinka paljon. Voin hyvin käydä ostamassa pojalle tarvittavia vaatteita jos niitä tarvitaan. Tai yllättää legopaketilla. Näin toimii meidän perhe.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:55"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:51"]Eli ap saa elareita kakarastaan, ja nyt toisenkin miehen pitäisi vielä alkaa maksumieheksi? Ja ämmien mielestä miehen lompakoilla loisiminen on ok ? Voihan vittu mitä saastaa olette. [/quote] Naisen ja lapsen ruokailut versus aikuinen mies. Veikkaan, että aika tasan menee ellei jopa mies syö enemmän. Hei haloo. Aika tympeä elämä jos kaikki pitää laskea ja mitata, ettei kukaan vasn hyödy mistään. Tuskinpa on mies yhtä nipo kotitöissä... [/quote] Ämmä saa jo lapselleen elatuksen. Miksi toisen miehen pitäisi maksaa lisää? Oletko itse maksullinen siipeilijä? [/quote] Puhut kyllä todella rumasti. Jos sinulla on yhtään sisälukutaitoa niin olisit varmaan huomannut, että arvioini mukaan nainen varmaan maksaa omien ja lasten eväidenkin jälkeen myös miehensä ruokia. Siis voin toki olla väärässäkin. Meillä ei ole lapsia eikä varmaan tule olemaankaan, joten ekspertti en tässä ole. Sinun tapasi nimitellä ja kirjoittaa kertoo luonteestasi paljon ei niin mairittelevia asioita. Ap:n tilanne on kurja, sillä on tylsää jos pitää koko ajan olla varpaillaan ja mieluummin ottaa itse koko ajan takkiin, ettei miehelle vaan tule kaltoinkohdeltu olo. Kannattaa keskustella miehen kanssa, koska raha tässä tuskin on todellinen syy, vaan taustalla on jotain muuta.
[/quote]
Aloittajallahan on se suurin hätä rahasta. Saa jo elarit, miksi miehen pitäisi olla hyväntekijä ja lompakko?
Huoraamistahan tuo on.
[/quote]
Siis oikeastiko sinusta nainen ottaa rahaa seksin harrastamisesta maksaessaan omat, lapsensa ja myös osan miehen syömisistä. Ei tainnut matikka olla lempiaine koulussa. Eikä äidinkieli. Heippa vaan.
Minulla ei ole lapsia, mutta olen asunut kahden eri miehen kanssa yhdessä pitkiäkin aikoja, eri aikoja tietenkin, emmekä kertaakaan ole ostaneet yhteisiä ruokia. Olemme kuitemkin ostaneet yhteisenä yleiset muut käyttötavarat kuten suihkugeeli, wc paperi, rätit, patterit jne. Mutta ei ruokia, ja hyvin on aina toiminut. Osittain tämä on johtunut miesten ja minun erilaisista ruokamieltymyksistä. Toinen kuului tähän makkara eines kastiin ja toinen muuten nirso, molemmat melko pihejä, eivätkä olleet kiinnostuneet maksamaan erikoisempien ruokien raaka-aineita, no teen mielelläni sitten vain itselleni:) sopiiminulle, ettei tarvitse miettiä kumppanin syömisiä sen kummemmin. Toisaalta jos nyt muuttaisin jonkun kanssa, en varmaan osaisi enää edes jakaa ruokia, kun olen niin pitkänä ajanjaksona tottunut suunnittelemaan vain oman syömiseni.
ehkä sitten sinäkin voit tehdä vain itsellesi ja lapsellesi ruuat ja mies palvelee sitten itseään. Ei tule sitten kuluista kiistaa.
Mulla ei ollut tuollaista jääkaapin jakamista edes aikanaan kämppiksen kanssa asuessa, vaikeaan tuo on. Helpompi vain kun käy kerran viikossa kaupassa ja vuorotellen maksetaan. Miten kaappeihin edes mahtuisi molempien omat jauhot, makaronit, sokerit, kahvit, suodatinpussit...
En minäkään miehenä alkaisi elättämään toisen miehen lasta.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:39"]
Mulla ei ollut tuollaista jääkaapin jakamista edes aikanaan kämppiksen kanssa asuessa, vaikeaan tuo on. Helpompi vain kun käy kerran viikossa kaupassa ja vuorotellen maksetaan. Miten kaappeihin edes mahtuisi molempien omat jauhot, makaronit, sokerit, kahvit, suodatinpussit...
[/quote]
Ei lainkaan vaikeata. Helposti mahtuu, se on pelkkä tekosyy. Esimerkiksi minulla on kotonani kaikki kuivamuona yhden kaapin yhdellä hyllyllä. Ei ole tarvetta hamstrata enempää, koska käyn kaupassa kuitenkin useamman kerran viikossa.
Ihan sekopää äijä.
En koskisi tuollaiseen pitkällä tikullakaan.