Mies haluaa maksaa vain omat ruuat...?
Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Tosi erikoiselta kuullostaa. Koskeeko tämä vain jääkaappiruokia vai onko kummallakin omat riisit, pastat, jauhot ja mausteetkin? Mites talouspaperit, leivinpaperit yms..
Niin, ja mitäs jos vaikka tuttavia tulee kahville/ syömään. Riidelläänkö siitä kumman kahveja keitetään ja kuka maksaa pullat?
Meillä on just samanlainen järjestely kuin mitä ap kuvailee. Minä ehdotin sitä miehelle. Se toimii hyvin ja kumpikin on tyytyväinen. Olemme naimisissakin.. En ymmärrä, miksi sellaista jakoa kritisoidaan täällä, se on tosi hyvä uusperheessä.
N
Vierailija kirjoitti:
Meillä on just samanlainen järjestely kuin mitä ap kuvailee. Minä ehdotin sitä miehelle. Se toimii hyvin ja kumpikin on tyytyväinen. Olemme naimisissakin.. En ymmärrä, miksi sellaista jakoa kritisoidaan täällä, se on tosi hyvä uusperheessä.
N[/quoteEikö se ole uusperheessä vähän haastavaa jos kaikki ruoat on korvamerkitty ja joka päivä laitetaan kahdet ruoat, kahdet aamupalat ym?
Ei miehesi tarvitse elättää toisen miehen lasta. Miksi otatte omat ruuat
Miksi ette jaa laskua kolmelle. Sinä maksat kaksi kolmasosaa ja mies yhden kolmasosan. Raha on vain rahaa.
Olisi kiva, jos ap huomaisi tämän ja tulisi kertomaan, miten asiat menivät.
(vanha ketju)