Tuli vähä huijattu olo sähkösopparista
Oli kyl viimeinen kerta kun teen sopimuksen puhelimessa... Ja sanoin heti alkuun ennen kun alatte haukkua tyhmäksi jne, mulla ei toi luetun ymmärtäminen ja aina edes kuunteleminen ole ihan 100%.ä et ymmärrän. Siihen löytyy ihan diagnoosi.
Mut siis aiemmin oon tehny aina sopimuksen netissä ja lukenut rauhassa. Mut nyt tuli tilanne et soitti sieltä sähköyhtiöstä kun mun alko sopimus loppuun ja tarjosi uutta. Se kuulosti hyvältä, paremmalta kuin ennen. Sain kyllä sähköpostiin kirjallisen sopimuksen ja sen hyväksyin. No en sit lukenut kuitenkaan riittävän tarkkaan.
Siellä oli lisäpalveluja, joista en muista sanoneeni että otan. Esim uusituva energia maksu oli joku 1,7.. snt/kWh. No se oli toistaiseksi niin sain vielä pois. Mutta, puhelimessa puhui myyjä että puoli vuotta saa veloituksetta vaihtaa jos ei tykkää. Mulle oli siellä sit kuitenkin sellanenkin lisäpalvelu että on koko kaksi vuotta maksua 1,4snt/kWh kertavaihdosta????
Ja, koska sopimuksen tekemisestä on jo yli 14 pv niin joudun nyt sit oman tyhmyyteno takia maksaan palvelusta jota en mielestäni ostanut. Vaan myyjä puhui puolen vuoden veloituksetta olevasta kertavaihdosta.
Tais mennä siis oppirahoina ja jatkossa teen taas netissä rauhassa
Kommentit (5)
Siis minkälaisen sopimuksen teit? Onko se joku joustovaikutuksellinen kun on puolen vuoden vaihtoaika vai mitä tarkoitit? Miten et heti lukenut kunnolla sitä sopimusta kun se sähköpostiin tuli? Itse olen kyllä sopinut puhelimessa sähkösopimuksia mutta jankkaan aina niin kauan, että ymmärrän kaiken ja kysyn kaikesta. Joten eivät kaikki puhelimessa tehdyt sopimukset ole vedätystä, pitää vain itse pitää ajatukset kasassa kun kuuntelee.
Joo ja kun ne puhuu aina nopeesti ja paljon. No, tällä mennään sit kaks vuotta :'(
Vierailija kirjoitti:
Siis minkälaisen sopimuksen teit? Onko se joku joustovaikutuksellinen kun on puolen vuoden vaihtoaika vai mitä tarkoitit? Miten et heti lukenut kunnolla sitä sopimusta kun se sähköpostiin tuli? Itse olen kyllä sopinut puhelimessa sähkösopimuksia mutta jankkaan aina niin kauan, että ymmärrän kaiken ja kysyn kaikesta. Joten eivät kaikki puhelimessa tehdyt sopimukset ole vedätystä, pitää vain itse pitää ajatukset kasassa kun kuuntelee.
Jousto sopimus. Ja niinku aloituksessa sanoin, niin oon vähän hölmö.. en aina kaikkea ymmärrä. Luotin kai sit liikaa siihen mitä puhuttiin puhelimessa ja hyväksyin sopimuksen. Olis pitäny lukea tarkemmin.. mut ärsyttää se että sinne laitetaan tollasia lisäpalveluita mistä ei ollu edes puhe. Se tässä harmittaa että hölmöä koijattiin.
Mulla loppuu syyskuun lopulla ja en vastaa puhelimeen. Puhelimessa en tee yhtään sopparia ja en vastaa jos soittavat.
Paljon helpompi tehdä netissä.