Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin lahjaksi matkat -- mies veti kilarit

Vierailija
20.01.2015 |

Ostin Norwegianin alesta miehelleni ja minulle lennot Pariisin, kun 39 eurolla sai suuntaansa. Ex-poikaystäväni (ranskalainen) asuu Pariisissa ja vaihdoin hänen kanssaan Facebookissa muutaman viestin (pyysin ravintolasuosituksia ja kyselin vähän tilanteesta kaupungissa, kun siellä oli ne kauheat terroristi-iskut.

Minulla oli sitten Facebook auki ja exältäni tuli viesti, sellainen puhekupla joka aukeaa siihen ikkunan alaosaan. Mieheni sattui huomaamaan viestin ja veti hirveät pinnat, että kuulemma suunnittelen lemmenlomaa exäni kanssa. Jouduin sitten paljastamaan, että olin ihan meille kahdelle lomamatkan hankkinut, mutta se ei enää auttanut. Mies kieltäytyi lähtemästä ja oli ihan raivona. Hän ei kuulemma siihen kaupunkiin jalallakaan astu.

Nyt mulla on ongelma, kun en ottanut mitään peruutusvakuutusta tai sellaista. Yksin en voi lähteä, sillä siitä vasta tulisi ihan hirveä haloo. Harmittaa kun menevät liput hukkaan. Hotellia en sentään ehtinyt varata.

Auttokaa mua. Kuinka saan selitettyä miehelleni, että Pariisi on suurkaupunki, eikä se, että exäni siellä asustelee vaikuta mitenkään meidän lomaan. Mä en ollut edes tajunnut, että mieheni on noin mustis exästäni. En ole paljoa hänestä puhunut, ja aikaakin on mennyt yli kymmenen vuotta siitä kun yhdessä olimme opiskellessani Pariisissa. 

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:17"]

Ymmärrän ap:n miestä. Sekä minun että poikaystäväni exät asuvat Helsingissä. Siksi emme voikaan tavata kuin Vantaalla :'( Helsingissä liian paljon muistoja :( Jos meille tulee ero pitää varmaan etsiä seuraava mies Espoosta.

[/quote]

Eikö kohtuullisempaa olisi, että suhteen päättävä osapuoli poistuu Vantaalta?

Vierailija
102/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni olisi minulle mustasukkainen siitä, että vaihdan kuulumisia Facebookin kautta 10 vuoden takaisen ulkomaisen exäni kanssa, niin nauraisin päin naamaa, että kasvata jätkä munat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:08"]

Miehenä toimisin täsmälleen samalla tavalla kuin miehesi toimii.

Ei kannata ärsyttää toista pitämällä yhteyttä exiinsä. Pätee muuten ihan samoin miehiin kuin naisiinkin. Eikä ole mikään itsetuntokysymys vaan se osoittaa kunnioitusta nykyistä kumppania kohtaan.

Exien paikka ei ole facebook, eikä niiltä kysellä ohjeita matkoja varten.

[/quote]

Oli pakko tsekata omasta Facebookista. Kahta lukuunottamatta olen kaikkien exieni kanssa ystävä ja usean heistä kanssa viestittelen aina silloin tällöin.

Oon varmaan hirvee lutka?

[/quote]

No siis, paljonko sinulla niitä exiä oikein on? "Kahta lukuunootamatta...".

Vierailija
104/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimoni yrittäisi rajoittaa yhteydenpitoani entisten heilojeni kanssa, olisin todella loukkaantunut. He ovat olleet ja osa on vielä tärkeitä ihmisiä minulle. Se, että romanttinen suhde kariutui aikanaan ei tarkoita sitä, etten pitäisi heistä ystävinä. Jos haluan mennä kaljalle eksäni kanssa, ei se tarkoita sitä, että olen virittelemässä jotain uudelleenlämmitystä. Se tarkoittaa sitä, että juomme parit kaljat ja vaihdamme kuulumisia. Silloin on turha lähetellä minulle vartin välein tekstareita, että koska tulet kotiin.

Mies vm 1976

Vierailija
105/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:08"]

Miehenä toimisin täsmälleen samalla tavalla kuin miehesi toimii.

Ei kannata ärsyttää toista pitämällä yhteyttä exiinsä. Pätee muuten ihan samoin miehiin kuin naisiinkin. Eikä ole mikään itsetuntokysymys vaan se osoittaa kunnioitusta nykyistä kumppania kohtaan.

Exien paikka ei ole facebook, eikä niiltä kysellä ohjeita matkoja varten.

[/quote]

Oli pakko tsekata omasta Facebookista. Kahta lukuunottamatta olen kaikkien exieni kanssa ystävä ja usean heistä kanssa viestittelen aina silloin tällöin.

Oon varmaan hirvee lutka?

[/quote]

No siis, paljonko sinulla niitä exiä oikein on? "Kahta lukuunootamatta...".

[/quote]

Parisenkymmentä. Osa pidempiaikaisia, osa nopeampia flingejä. Melko normaali määrä kolmekymppiselle kaupunkilaisnaiselle, olettaisin.

Vierailija
106/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaisen pikkusumman takia ei kannata paljon stressata.

Ehkä mies vielä ehtii leppyä ja tulla järkiinsä.

Vierailija
107/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP näkee, että ainoat vaihtoehdot Pariisin menomestojen selvittämiselle ovat joko eksältä kysyminen tai asian jättäminen ranskaa puhumattoman miehen vastuulle?

Vierailija
108/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:12"]

On tilanteita, jolloin parisuhteessa pitää todistella, halusi tai ei...

[/quote]

Anteeksi kuinka? Minkä vuoksi APn pitäisi antaa miehensä lukea omia yksityisviestejään, jos ei kerran mitään väärää ole tehnyt? Se, että jos APn ex-miesystävä on pariisilainen on mielestäni aika helkkarin hyvä syy tiedustella ravintolasuosituksia. Paremmin se ne paikat varmaan tuntee kuin Vauva.fi 

[/quote]

Itselläni voisi myös mennä periaatteen puolelle, eli en päästäisi lukemaan viestejäni, vaikka niiden näyttäminen laukausisi tilanteen.

Vierailija
109/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:31"]

Miksi AP näkee, että ainoat vaihtoehdot Pariisin menomestojen selvittämiselle ovat joko eksältä kysyminen tai asian jättäminen ranskaa puhumattoman miehen vastuulle?

[/quote]

No, jos se on pariisilainen, niin se varmaan tietää kaikki parhaat mestat. Minä ainakin kysyisin paikalliselta sen sijaan että alkaisin netistä etsimään. Pariisin kivoimmat paikat ovat usein sellaisia, että niistä tietävät vain paikalliset.

Vierailija
110/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:19"]

Ymmärrän ap:n miestä. Sekä minun että poikaystäväni exät asuvat Helsingissä. Siksi emme voikaan tavata kuin Vantaalla :'( Helsingissä liian paljon muistoja :( Jos meille tulee ero pitää varmaan etsiä seuraava mies Espoosta.

[/quote]

[/quote]

Minä asun Helsingissä, poikaystävä Vantaalla. Hän ei suostu tulemaan luokseni koska exäni asuu Helsingissä. Koska kävimme exän kanssa lähinnä S-ryhmän kaupoissa, jouduin nyt leikkaamaan s-etukorttini kahtia ja hankkimaan plussakortin. Poikaystävä ei hyväksynyt että käytän exän kanssa yhdessä kerrytettyjä bonuksia :( Pakotin poikkiksen vaihtamaan auton, koska edellisessä olivat lempineet exänsä kanssa. Auto oli poikaystävälle tärkeä ja oli sitä huolella laittanut, mutta pistin valitsemaan, se on joko minä tai auto. Pelkäsin että poikkikselle tulee muistoja entisestä kun rassaa autoaan. Poikaystävä puolestaan vaati minua vaihtamaan hiusten värin koska erehdyin sanomaan vahingossa että exä tykkäsi blondeista. Samasta syystä jouduin pienentämään tissini :( En ole suostunut käymään poikaystäväni vanhemmilla koska kävivät siellä myös exänsä kanssa.

Vierailija
111/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni varoituksen sana: itse olen syyllistynyt siihen, että olen raahannut kaksi eri miestä samaan kaupunkiin ja vieläpä samaan hotelliin parin vuoden välein. Ei kannattanut. Eksäni nimittäin pani minua todella hyvin, kun nykyinen lähinnä läähätti päällä. Menin siis pilaamaan itseltäni mahtavan muiston siitä, kuinka taitava rakastaja ajaa minua takaapäin ikkunalaudalla kun katselen suurkaupungin valoja. Nyt kyseistä kaupunkia ajatellessani kuulen vain sen jälkimmäisen läähätyksen ja korinan.

Vierailija
112/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies on muuten aivan helmi?

Itse lähtisin yksin ( tai kaverin kanssa) sinne Pariisiin ja juhlisin sitä, että miehen ääliöksi paljastuminen maksoi vaan 78 euroa. Mies voisi sillä aikaa pakata vaikka tavaroitaan.

Vierailija
113/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on muuten oikein hyvä, mutta on mustasukkainen mun menneisyydestäni. Olen nuorempana asunut monessa eri massa ja luonnollisesti silloin tapaillut ulkomaisia miehiä. Miehelleni, joka ei ole paljoa matkustellut, tämä on aina ollut jotenkin vaikea paikka. Syystä, jota en täysin ymmärrä. 

AP

Vierailija
114/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sentään aika suvaitseva poikaystävä. Minä jouduin vaihtamaan naamani kun exäni oli katsellut sitä. 

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote]

Minä asun Helsingissä, poikaystävä Vantaalla. Hän ei suostu tulemaan luokseni koska exäni asuu Helsingissä. Koska kävimme exän kanssa lähinnä S-ryhmän kaupoissa, jouduin nyt leikkaamaan s-etukorttini kahtia ja hankkimaan plussakortin. Poikaystävä ei hyväksynyt että käytän exän kanssa yhdessä kerrytettyjä bonuksia :( Pakotin poikkiksen vaihtamaan auton, koska edellisessä olivat lempineet exänsä kanssa. Auto oli poikaystävälle tärkeä ja oli sitä huolella laittanut, mutta pistin valitsemaan, se on joko minä tai auto. Pelkäsin että poikkikselle tulee muistoja entisestä kun rassaa autoaan. Poikaystävä puolestaan vaati minua vaihtamaan hiusten värin koska erehdyin sanomaan vahingossa että exä tykkäsi blondeista. Samasta syystä jouduin pienentämään tissini :( En ole suostunut käymään poikaystäväni vanhemmilla koska kävivät siellä myös exänsä kanssa.

[/quote]

Vierailija
115/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas, moi. Tässä vähän raporttia tilanteen edistymisestä.

Mies tuli eilen illalla sitten kuitenkin yöllä kotiin, kännissä tietenkin, ja aloitti hirveän riidan. Naamalleni lensi sitten varmaan vuosien patoutumat. En kuulemma ole koskaan kunnioittanut miestäni, vaan vertaan häntä aina maailmalla tapaamiini miehiin ja katson alaspäin. Häntä ottavat päähän akateeminen loppututkintoni (mies on duunari, joskin hyväpalkkainen), kielitaitoni, matkustelukokemukseni, ulkomaiset ystäväni, jne. 

Yritin rauhoitella miestä, mutta itkupotkuraivareiksi se meni kuitenkin. Lopulta sanoin, että nukutaan yön yli ja jutellaan huomenna. Mies on nyt töissä, mutta olemme sopineet, että illalla jutellaan.

Olen nyt hylännyt lopullisesti ajatuksen Pariisin-matkasta. Ei ole niin mahdottoman iso rahasumma, joka hukkaan menee, mutta minua ärsyttää ajatus siitä, että minun pitäisi hylätä yksi minulle tärkeä paikka elämästäni (ainakin niin pitkäksi aikaa kun nykyisen mieheni kanssa olen). 

Mielestäni miehelläni on huono itsetunto ja hän käyttäytyy lapsellisesti. Aion sen myös hänelle suoraan päin naamaa sanoa, kun on illalla selvin päin. Saas nähdä, mitä tästä seuraa. Nyt katselen jo vuokra-asuntotarjontaa netistä, ihan varmuuden vuoksi (kämppä on mieheni). 

Pitäkää mulle peukkuja!

AP

Vierailija
116/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä asuu Lahdessa, juu Lahti on pannassa

Vierailija
117/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei suvainnut että ex oli käynyt pimpsassani joten ei suostunut menemään enää samaan paikkaan. Sen sijaan käydään bingossa.

Vierailija
118/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa vielä edelliseen: koska olen asunut ulkomailla, puhun aika montaa eurooppalaista kieltä (tosin en kovin kummoisesti kaikkia). Miestäni, joka puhuu lähinnä suomee ja savvoo, hiljaa ja kovvoo (no, vähän englantia), ärsyttää aina kun puhun puhelimessa ulkomaisten ystävieni kanssa. Joku miehinen itsetuntojuttu. Samasta syystä hän ei halua koskaan tavata ulkomaisia ystäviäni kun he ovat Helsingissä käymässä.

AP

Vierailija
119/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies ottaa järjen käteen, mutta miksi heittää liput hukkaan? Lähde sinne vaikka yksin, ilman exiä tai nyxiä :) Toivottavasti kaikki kuitenkin käy parhain päin. Älä alistu, pidä puolesi

Vierailija
120/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität vähän illalla lepytellä. Ranskalaiset alusvaatteet ja sukat ylle ja silleen... Siinä voit sitten, kun  molemmat ovat raukeina, kertoa, että 'tätä haluaisin sinun kanssasi monta kertaa päivässä lemmenlomalla Pariisissa'.

Huonolla tuurilla tietty mies on niin sairas, ettei pääse tuon asian yli. Eihän mustasukkaisuus exän takia mitenkään normaalia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi