Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin lahjaksi matkat -- mies veti kilarit

Vierailija
20.01.2015 |

Ostin Norwegianin alesta miehelleni ja minulle lennot Pariisin, kun 39 eurolla sai suuntaansa. Ex-poikaystäväni (ranskalainen) asuu Pariisissa ja vaihdoin hänen kanssaan Facebookissa muutaman viestin (pyysin ravintolasuosituksia ja kyselin vähän tilanteesta kaupungissa, kun siellä oli ne kauheat terroristi-iskut.

Minulla oli sitten Facebook auki ja exältäni tuli viesti, sellainen puhekupla joka aukeaa siihen ikkunan alaosaan. Mieheni sattui huomaamaan viestin ja veti hirveät pinnat, että kuulemma suunnittelen lemmenlomaa exäni kanssa. Jouduin sitten paljastamaan, että olin ihan meille kahdelle lomamatkan hankkinut, mutta se ei enää auttanut. Mies kieltäytyi lähtemästä ja oli ihan raivona. Hän ei kuulemma siihen kaupunkiin jalallakaan astu.

Nyt mulla on ongelma, kun en ottanut mitään peruutusvakuutusta tai sellaista. Yksin en voi lähteä, sillä siitä vasta tulisi ihan hirveä haloo. Harmittaa kun menevät liput hukkaan. Hotellia en sentään ehtinyt varata.

Auttokaa mua. Kuinka saan selitettyä miehelleni, että Pariisi on suurkaupunki, eikä se, että exäni siellä asustelee vaikuta mitenkään meidän lomaan. Mä en ollut edes tajunnut, että mieheni on noin mustis exästäni. En ole paljoa hänestä puhunut, ja aikaakin on mennyt yli kymmenen vuotta siitä kun yhdessä olimme opiskellessani Pariisissa. 

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:33"]

Oisko joku muu kaupunki lyhyen junamatkan päässä mihin voisitte mennä lomaileen? Jos se riittäisi ettette ole Pariisissa.

[/quote]

TGV:llä lähes koko Ranska on lyhyen junamatkan ulottuvilla. :) Liput kannattaa tosin varata ajoissa, tai maksaa maltaita.

[/quote]

Ihanko tosissaan ehdotatte, että AP lähtisi johonkin toiseen kaupunkiin, kun mies on naurettavan mustasukkainen jostain vuosien takaisesta heilasta? Sivistynyt mies pyytäisi anteeksi, lentäisi lomalle Pariisiin ja tarjoaisi illallisen exälle jossain kivassa ravintolassa. 

[/quote]

sivistynyt = tunteensa piilottava ??

Vierailija
62/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nykyinen kävi eksänsä kanssa pari kertaa Roomassa. Mä en halua mennä siihen kaupunkiin, vaikken ole koskaan siellä käynyt. Tai jos menen, niin en miehen kanssa, haluan ensin omat elämykseni, jotta minulla on omia tarinoita kaupungista kerrottavana.

Mä ymmärrän sun miestäsi. Varsinkin, jos se ensin veti herneet nenään, niin siitä on iso kynnys nauraa omalle höpsöydelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:36"]

Ne ovat niin halvat alennusliput, että nimeä ei voi vaihtaa. Eli käyttämättä taitaa jäädä. 

AP

[/quote]

Saa niihinkin nimen vaihdettua aspaan soittamalla. Se tosin maksaa, oisko ollut 40e pintaan per suunta.

Vierailija
64/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen nyt vähän rauhoittua. Kerro, että halusit vaan jonkun paikallisen suosituksia hyvistä ravintoloista ja siksi otit yhteyttä ainoaan tuntemaasi sikäläiseen. Pyydä anteeksi, jos se häntä loukkasi, mutta KOSKA et enää ole vuosiin tuntenut yhden ainuttakaan lempeää tunnetta sitä XX:ää kohtaan, niin ei tullut mieleesikään, että asiassa olisi mitään omituista tai miestä loukkaavaa....

Ole siis sovitteleva. Miehesi oli höpsö ja lapsellinen, mutta tule sinä fiksuna ihmisenä hiukan vastaan. 16 tarjosi myös hyvän argumentin: sinusta Pariisi on kiva kaupunki, ja haluaisit sieltä mukavia muistoja juuri hänen kanssaan.

Kyllä se siitä.

Jatkossa kannattaa jättää viestittelyt sen ranskiksen kanssa väliin, jos se nyt noin hermoon iski ;-)

Vierailija
65/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuiset ihmiset voivat liikkua missään, jos pitää vältellä niitä paikkoja missä on oltu tai asuttu ex:n kanssa? Suurin osa joutuisi muuttamaan eri kaupunkiin.
Minkälainen ihminen kieltäytyy lähtemästä maahan, missä puoliso on ollut ex:n kanssa? Sanoisin, että yksinkertainen, huonokäytöksinen idiootti, jolla ei ole itsetuntoa.

Vierailija
66/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:44"]

Mun nykyinen kävi eksänsä kanssa pari kertaa Roomassa. Mä en halua mennä siihen kaupunkiin, vaikken ole koskaan siellä käynyt. Tai jos menen, niin en miehen kanssa, haluan ensin omat elämykseni, jotta minulla on omia tarinoita kaupungista kerrottavana.

Mä ymmärrän sun miestäsi. Varsinkin, jos se ensin veti herneet nenään, niin siitä on iso kynnys nauraa omalle höpsöydelleen.

[/quote]

Siis, eihän toi ole tervettä enää. Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa? Mä olen ainakin hyvää pataa kaikkien mieheni entisten kanssa. Sen edellinen pitkä suhde käy meillä aina illallisilla ja yöpyykin toisinaan kun on Helsingissä käymässä. Samoin mieheni on hyvissä väleissä mun ex-miehen kanssa. Viskipullon taisi antaa jouluna.

Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
67/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kokonaista 39 e x 4 menit sitten tuhlaamaan!

Vierailija
68/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes osaa ymmärtää ap:n mistä. Miten huono itsetunto voi ihmisellä olla? Minullakin on ranskalainen ex, olen asunut Pariisissa hänen kanssaan. Silti Ranska on nykyisen mieheni lempparimaita, Pariisiin lähdemme taas hiihtolomalla ja matkustelemme siellä muutenkin lähes vuosittain. On kuitenkin syynsä miksi ex on ex. Hän on ollutta ja mennyttä. Suomessa taas mieheni ex-kilattu asuu ihan parin kilometrin päässä meistä, näen häntä usein kaupassa tai lasten koululla. Ei haittaa yhtään, hänkin on ex ja tiedän syyt.

yritä ap puhua miehelle järkeä. Pariisi on kuitenkin yksi maailman nähtävyyksistä, turha sinne matkustamista on vältellä jonkun ex: n takia. Asiat oikeaan mittasuhteeseen!

Vierailija
69/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:39"]

Oisko joku muu kaupunki lyhyen junamatkan päässä mihin voisitte mennä lomaileen? Jos se riittäisi ettette ole Pariisissa.

[/quote]

TGV:llä lähes koko Ranska on lyhyen junamatkan ulottuvilla. :) Liput kannattaa tosin varata ajoissa, tai maksaa maltaita.

[/quote]

Ihanko tosissaan ehdotatte, että AP lähtisi johonkin toiseen kaupunkiin, kun mies on naurettavan mustasukkainen jostain vuosien takaisesta heilasta? Sivistynyt mies pyytäisi anteeksi, lentäisi lomalle Pariisiin ja tarjoaisi illallisen exälle jossain kivassa ravintolassa. 

[/quote]

sivistynyt = tunteensa piilottava ??

[/quote]

sivistynyt=munaton lassukka

Vierailija
70/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:34"]Onhan se nyt päivän selvää, ettei miehesi halua lähteä kanssasi sellaiseen kaupunkiin, josta sinulla on paljon muistoja entisen heilasi kanssa. Varsinkaan kun olet niin törppö, että menet kyselemään siltä vielä neuvoja tyyliin "vieläkö siellä on se ihana puisto jossa aikoinaan pussailtiin, hihihi?"...

Mieti vähän ennen kun toimit.
[/quote] Mitä helvettiä, onko oikeasti noin lapsellisia aikuisia? 10 vuodessa on voinut vähän ravintolat ym. muuttua, joten tottakai kaupungissa asuvalla tutulta kannattaa kysyä mitä suosittelee. Aika moni asuukin eksän kanssa samassa kaupungissa ja monet jää asumaan samaan asuntoon jossa asunut eksän kanssa yhdessä, onko nämäkin kiellettyjä asioita? Entä huonekalut, saako olla samat kuin eksän kanssa ollessa?

Vierailija
71/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, ja matkalaukuista vielä siihen päälle. On aika iso raha meille. Ei varmaan kaikille mikään mieletön menetys. Eniten kuitenkin ärsyttää miehen asenne, kun olin vähistä rahoistani halunnut yllättää.

AP

Vierailija
72/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikö tämä käy, ap?

Vierailija
73/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:48"]

[/quote]

Siis, eihän toi ole tervettä enää. Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa? Mä olen ainakin hyvää pataa kaikkien mieheni entisten kanssa. Sen edellinen pitkä suhde käy meillä aina illallisilla ja yöpyykin toisinaan kun on Helsingissä käymässä. Samoin mieheni on hyvissä väleissä mun ex-miehen kanssa. Viskipullon taisi antaa jouluna.

Kasvakaa aikuisiksi.

[/quote]

en ole ylläoleva, mutta ajattelen samoin. En halua paikkoihin, joissa mies on ollut eksänsä kanss. Eikä hänkään halua. Haluan meille ihan omat muistot.

me jo lähenemme viittäkymmentä, eli aikuisia olemme. Voisitko siis valoittaa enemmän, mitä tämä ajattelutapa vaatii, ttä tuohon päästään? Tässä on nyt jokin perustavaalastuaoleva erilaisuus. Elämä kieltämättä olisi helpompaa, jos olisi samanlainen kuin sinä. Nyt niitä eksiä pitää kiertää ja kaartaa...

mitä ajattelet ihmissuhteista yleensäkin? Mihin uskot niissä? Tms. Mikä selittäisi...

Vierailija
74/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - et vastannut - voitko näyttää viestiketjun hänelle, jotta mies rauhoittuu?

Vierailija
75/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kasvakaa aikuisiksi.

[/quote]

Me voidaan käydä Venetsiassa, Lontoossa, Rio de Janeirossa. Niistä tulee uusia, yhteisiä muistoja. Rooman haluan kokea ensin yksin. Jotenkin siinä, että Rooma oli mieheni ja hänen entisen vaimonsa häämatkakohde ei varsinaisesti myöskään houkuttele sinne.

Ei ole pakko, niin ei tarvii. Mä olen niin vähän mustasukkainen, että tässä saan olla.

Vierailija
76/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 33, hengenheimolainen!

Tavallaan siinä on myös se, että mies saa pitää ne häämatkamuistonsa, niitä ei tarvitse sekoittaa. Siinä on kuitenkin kyse jostain pyhästä. Ei kaiken tarvitse ollakaan yhteistä.

Ja me ollaan kans aika aikuisia, vielä alle viidenkymmenen.

Vierailija
77/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:52"]

[/quote]

Kasvakaa aikuisiksi.

[/quote]

en ole ylläoleva, mutta ajattelen samoin. En halua paikkoihin, joissa mies on ollut eksänsä kanss. Eikä hänkään halua. Haluan meille ihan omat muistot.

me jo lähenemme viittäkymmentä, eli aikuisia olemme. Voisitko siis valoittaa enemmän, mitä tämä ajattelutapa vaatii, ttä tuohon päästään? Tässä on nyt jokin perustavaalastuaoleva erilaisuus. Elämä kieltämättä olisi helpompaa, jos olisi samanlainen kuin sinä. Nyt niitä eksiä pitää kiertää ja kaartaa...

mitä ajattelet ihmissuhteista yleensäkin? Mihin uskot niissä? Tms. Mikä selittäisi...

[/quote]

Tässä sinulle vastaus: jos kumppanini on aikoinaan ollut ihastunut/rakastunut johonkin ihmiseen, täytyy tämän ihmisen olla hyvä tyyppi. Lähtökohtaisesti yritän olla tuomitsematta ihmisiä ennen kun olen itse heihin tutustunut. Esim. tämä nyksäni exä, joka vierailee meillä kerran - pari vuodessa, on oikeasti hyvä tyyppi, ja meistä on tullut ihan hyviä kavereita. Hän on käynyt muutaman kerran mökillämmekin, jossa olemme saunoneet ja syöneet yhdessä. En näe tässä mitään ongelmaa, enkä ymmärrä miksi ne exät pitää aina väkisinkin demonisoida. 

Pariisi on suurenmoinen suurkaupunki; kyllä sieltä löytyy ihan uusia muistoja ja paikkoja toisellekin kierrokselle. Ei nyt kannata välttämättä mennä esittelemään sitä lukkoa sillankaiteessa, jossa lukee oma ja exän nimi, mutta ei se, että siellä on aikaisemmin jonkun toisen kanssa käynyt pilaa koko paikkaa.

Vierailija
78/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin sen viestiketjun...vai onko siinä jotain salattavaa?

Vierailija
79/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Isä porukaa osaa olla mustasukkaista, ja turhasta. Juuri eilen keskustelimme vaimoni kanssa siitä, että lähtisimme moikaamaan ulkomailla asuvaa exääni, jota en ole pariin vuoteen nähnyt. Asuisimme luonnollisesti hänen luonaan, koska hänellä on kalliissa kaupungissa suuri asunto. 

Vierailija
80/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on menopaluuliput ranskaan KAHDELLE, miten mies voi ajatella että menet sinne tapaamaan exääsi? Mihin sinä kaksia lippuja sillon tarvisit.

Ps. Näytä tämä ketju miehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme