Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin lahjaksi matkat -- mies veti kilarit

Vierailija
20.01.2015 |

Ostin Norwegianin alesta miehelleni ja minulle lennot Pariisin, kun 39 eurolla sai suuntaansa. Ex-poikaystäväni (ranskalainen) asuu Pariisissa ja vaihdoin hänen kanssaan Facebookissa muutaman viestin (pyysin ravintolasuosituksia ja kyselin vähän tilanteesta kaupungissa, kun siellä oli ne kauheat terroristi-iskut.

Minulla oli sitten Facebook auki ja exältäni tuli viesti, sellainen puhekupla joka aukeaa siihen ikkunan alaosaan. Mieheni sattui huomaamaan viestin ja veti hirveät pinnat, että kuulemma suunnittelen lemmenlomaa exäni kanssa. Jouduin sitten paljastamaan, että olin ihan meille kahdelle lomamatkan hankkinut, mutta se ei enää auttanut. Mies kieltäytyi lähtemästä ja oli ihan raivona. Hän ei kuulemma siihen kaupunkiin jalallakaan astu.

Nyt mulla on ongelma, kun en ottanut mitään peruutusvakuutusta tai sellaista. Yksin en voi lähteä, sillä siitä vasta tulisi ihan hirveä haloo. Harmittaa kun menevät liput hukkaan. Hotellia en sentään ehtinyt varata.

Auttokaa mua. Kuinka saan selitettyä miehelleni, että Pariisi on suurkaupunki, eikä se, että exäni siellä asustelee vaikuta mitenkään meidän lomaan. Mä en ollut edes tajunnut, että mieheni on noin mustis exästäni. En ole paljoa hänestä puhunut, ja aikaakin on mennyt yli kymmenen vuotta siitä kun yhdessä olimme opiskellessani Pariisissa. 

Kommentit (170)

Vierailija
1/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:24"]

Mieheltäni tuli hetki sitten sähköpostia. On vielä vihainen ja sitä mieltä, että mun viestinvaihtoni on asiatonta. Laitan tähän nyt tämän meidän viestittelyn alle, niin voitte itse sanoa mielipiteenne. Asiatonta vai ei. M=minä, X=entinen miesystäväni

M: Hi there. It's been a long time. How's life in Paris these days? The whole Charlie Hebdo thing was horrible.

X: Hello, beautiful. The whole city is confused. Lots of cops everywhere. How are you doing? When are you coming to Paris?

M: Actually, I'm coming in February and need some tips. You always know the best places to go out. Do you have any good suggestions?

X: Let me think...

X: Are you flying solo?

M: No, with my man. So mostly restaurants and bars. He's not a much of a dancer.

X: :) Ok, no boites then.

M: Yes, no boites. And nothing too expensive.

X: I can make a few phone calls and see if I can get a table for you guys in this really nice new place in 4eme. I know the chef.

M: Sounds nice. No stress. Thanks.

X: No problem. Bisous.

[/quote]

Mä keksin kyllä muutaman kohdan, josta sun mies on varmaan kiskaissut herneen nenäänsä. Esimerkiksi se, että toi ukko flirttaa sun kanssa aika avoimesti, eikä ehkä ole ihan kohteliasta haukkua nykyisen miehen tanssitaitoja exälle. Näin alkajaisiksi. Aika moni mies muuten tykkää kyttyrää, jos sun exä hoitelee teille jotain spesiaalipöytävarauksia Pariisista soittelemalla kokeille. Varsinkin jos oma miehesi on vähemmän maailmanmies. Aloita vaikka noista miettiminen...

[/quote]

Tuo flirttailu nyt oli melko vähäistä. Perusystävällisyyttä. Muunlainen viestintä koettaisiin Ranskassa tylytyksenä varsinkin kavereiden kesken.

t: Ranskassa asuva

Vierailija
2/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:53"]Mitä väliä sillä on, kuka sen pöydän varaa? Vaikka olisi Paavi? Tärkeintähän on kuitenkin, että noi olisivat menneet kahdestaan Pariisiin. Tuskin se exä siellä pöydässä olisi istunut kolmantena pyöränä...

Mä olisin ainakin tosi otettu, jos mun ukko veisi mut yllätyksenä Pariisiin. Toissa kesänä käytiin Tuurissa. Siinä meidän kaukomatkat.

Mulle kelpaisi.
[/quote]

Sulle, kysykö kukaan ap:n siipalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti mies. Ei tuollaista kannata katella.

Vierailija
5/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic: av:lla joskus väitetään, että kaikki eronneet miehet ovat luusereita tms. Tässä ketjusta näkee, ettei pidä paikkaansa!

moni vastanneista olisi lempannut miehen. Ja ketjussa on monta, jotka ymmärtävät miestä. Jos nämä ymmärtäjät ovat sinkkuja, niin olisi taas hyvä mies tarjolla (jos ap noudattaisi lemppajien neuvoja).

Vierailija
6/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehellä on todella huono itsetunto ja kokee itsensä niin huonoksi että pelkää varmaan koko ajan ettei kelpaa varsinkin kun ap on maailmaa nähnyt ja ei ole puhdas neitsykäinen jota voi vapaasti kontrolloida ilman että nainen sitä edes tajuaa...sehän on vain rakkautta NOT!

Ette sovi yhteen jos ap haluat yhä olla itsenäinen omilla aivoilla ajatteleva ihminen. Ja ei ole muuten mikään "miehisyysjuttu" tuo että mies ei kestä kun ap puhuu puhelimessa ulkomaalaisten ystävien kanssa. Sitä vituttaa vaan kun ei ymmärrä mitä puhutaan ja ap:llä on oma elämä jota hän ei voi kontrolloida. 

Vierailija
7/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa viestissä varmaankin ärsyttää eksäsi flirttaileva sävy ja kysymys, että "flying solo" (vaikka olisi ihan peruskauraa ranskikselle, niin voi tuntua suomalaisesta mustasukkaisesta miehestä tosikin ärsyttävältä) ja sitten tuo "he's not much of a dancer". Korrektimpi ilmaus olisi ollut "he doesn't really care for dancing", jotta viittaisi mieltymykseen eikä kykyihin.

Vierailija
8/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:24"]

Mieheltäni tuli hetki sitten sähköpostia. On vielä vihainen ja sitä mieltä, että mun viestinvaihtoni on asiatonta. Laitan tähän nyt tämän meidän viestittelyn alle, niin voitte itse sanoa mielipiteenne. Asiatonta vai ei. M=minä, X=entinen miesystäväni

M: Hi there. It's been a long time. How's life in Paris these days? The whole Charlie Hebdo thing was horrible.

X: Hello, beautiful. The whole city is confused. Lots of cops everywhere. How are you doing? When are you coming to Paris?

M: Actually, I'm coming in February and need some tips. You always know the best places to go out. Do you have any good suggestions?

X: Let me think...

X: Are you flying solo?

M: No, with my man. So mostly restaurants and bars. He's not a much of a dancer.

X: :) Ok, no boites then.

M: Yes, no boites. And nothing too expensive.

X: I can make a few phone calls and see if I can get a table for you guys in this really nice new place in 4eme. I know the chef.

M: Sounds nice. No stress. Thanks.

X: No problem. Bisous.

[/quote]

Mä keksin kyllä muutaman kohdan, josta sun mies on varmaan kiskaissut herneen nenäänsä. Esimerkiksi se, että toi ukko flirttaa sun kanssa aika avoimesti, eikä ehkä ole ihan kohteliasta haukkua nykyisen miehen tanssitaitoja exälle. Näin alkajaisiksi. Aika moni mies muuten tykkää kyttyrää, jos sun exä hoitelee teille jotain spesiaalipöytävarauksia Pariisista soittelemalla kokeille. Varsinkin jos oma miehesi on vähemmän maailmanmies. Aloita vaikka noista miettiminen...

[/quote]

Tuo flirttailu nyt oli melko vähäistä. Perusystävällisyyttä. Muunlainen viestintä koettaisiin Ranskassa tylytyksenä varsinkin kavereiden kesken.

t: Ranskassa asuva
[/quote]

Huom! Ap:n mies on savolainen juntti, joka ei flirttaa noin edes omalle naisystävälleen. Hän kokee asemansa uhatuksi, kun ranskalainen hoitaa kaiken tyylikkäämmin. Sillä ei ole mitään väliä, että se on Ranskassa tavallista käytöstä.

Vierailija
9/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on boites?

Vierailija
10/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palstamamman mies olisi suunnitellut ex-vaimonsa kanssa yllätysmatkaa ex-vaimon asuinpaikkaan, palstamamma huutaisi heti palstalla, että vitun exä ja hän jättää sen sian. Muut mammat myötäilisi kimpassa.

Vierailija
11/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vilkkusilmältä toi ranskalainen vaikutti. Mun mies kihisisi raivosta, jos mulla olisi mitään tekemistä tollaisen kanssa. Veikaanpa että on vielä superkomea...

Vierailija
12/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä jää jurottava suomalaismies helposti kakkoseksi kun ranskalainen tanssiopettaja varailee pöytiä huippuravintoloista. Voi voi suomipoikaa.

Vierailija
13/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan normaalisti tuskin mies moisesta viestittelystä olisi millänsäkään.

Mutta ap:n mies oli jo valmiiksi pahalla päällä ja mustis ja sitten ap lyö kouraan nämä viestit, niin ei todellakaan paranna tilannetta.

Ensinnäkin, mustis-miehen silmissä haukuit exälle hänen tanssitaitojaan. Viis siitä ettei miestä oikeesti tanssi kiinnostaisi pätkääkään. Mutta mitä se exälle kuuluu, vielä jollekkin ammattitanssijalle.

Toiseksi juuri kans, että exä järjestää hienoilla suhteillaan hienot jutut sinne pariisiin. Nyksä on vaan välttämättömänä pahana raahattu mukaan, eikä ymmärrä ruuasta, puheesta tai kulttuurista mitään. Aika orpo olo saattais itellekin tulla, jos mieheni ja tämän exä olisivat ranskalaisittain paikan päällä lähekkäin ja puhuisivat ranskaa toisilleen, enkä ymmärtäisi sanaakaan. Poskisuudelmat ja kaikki päälle. 

Kolmanneksi, sanoit vielä sille, että ei hei mitää kallista.

Eli miehen mielestä kerroit exälles, että nykynen on niin köyhä paska, ettei ole oikeesti varaa mihinkään. Itse kyllä voisit kalliimmissakin paikoissa käydä...mutta kato ku tuo nykynen, ei sitä voi ottaa semmosiin mukaan, eihän sillä lompakko kestä.

Siis tältä se näyttää miehesi silmissä. Ei meidän muiden.

Ehdotan, että meette nykyisen kanssa Pariisiin tekemään, mitä HÄN haluaa tehdä. 

Oli se sitten enduroa tai mitä vaa. Ja exälle voi sitte sanoa, et hei tuliki muita suunnitelmia.

(Vaikka toki ymmärrän että exäsi pelkästään ystävällisesti halusi auttaa. Mutta miehesi ei nyt näe asiaa samalla tavalla ja mitä enemmän yrität vakuutella, sitä enemmän sitä alkaa vituttaa.

Vierailija
14/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä 39 euron lennoilla? Kenen talous kaatuu, jos jätätte ne käyttämättä ja lennätte jonnekin muualle, missä ette ole kumpikaan käyneet?

Vierailija
15/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittoi juuri tekstarin ja ilmoitti, että ei ole tulossa kotiin yöksi. Kuinka lapsellinen toi voi oikein olla. Vituttaa.

AP

Vierailija
16/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vain menee niin, että mies haluaa olla itse järjestämässä vaimolleen juhlaa. Ei niin, että vaimo järjestää exänsä kanssa miehelle juhlaa. Siinä on kolmas pyörä istumassa pöydässä koko ajan. Et sinäkään ap tykkäisi, jos mies olisi exänsä kanssa suunnitellut jotain kivaa sinulle ja olisivat keskustelleet, että hei ei se osaa tanssia ja ei mitään kallista ja miehen exä vielä flirttailisi päälle.

Vierailija
17/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:05"]

Mies laittoi juuri tekstarin ja ilmoitti, että ei ole tulossa kotiin yöksi. Kuinka lapsellinen toi voi oikein olla. Vituttaa. AP

[/quote]

Menet naimaan sen entises kans Pariisiin.

Vierailija
18/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin jonkun kaverin kans tai yksin, mut toisaalta ei se suuri juttu ole jättää menemättä. Paljonko häviät rahaa, satasen? Aika halpa hinta siitä, että menet hieman puoltaväliä pidemmälle vastaan ja selvität ongelmanne.

Juu, olen viime vuonna eronnut ja suoraan sanottuna turha ylpeys rikkoi mun avioliiton. =(

Vierailija
19/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sun eksä vaikuttaa paljon paremmalta tyypiltä kyllä. Lennät sinne Pariisiin sen luokse ja lämmittelet vanhan suhteen ja mustasukkainen suomijuntti roskiin

Vierailija
20/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks tämä Ap:lle ihan täysi yllätys, miehesi käytös siis?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi