Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin lahjaksi matkat -- mies veti kilarit

Vierailija
20.01.2015 |

Ostin Norwegianin alesta miehelleni ja minulle lennot Pariisin, kun 39 eurolla sai suuntaansa. Ex-poikaystäväni (ranskalainen) asuu Pariisissa ja vaihdoin hänen kanssaan Facebookissa muutaman viestin (pyysin ravintolasuosituksia ja kyselin vähän tilanteesta kaupungissa, kun siellä oli ne kauheat terroristi-iskut.

Minulla oli sitten Facebook auki ja exältäni tuli viesti, sellainen puhekupla joka aukeaa siihen ikkunan alaosaan. Mieheni sattui huomaamaan viestin ja veti hirveät pinnat, että kuulemma suunnittelen lemmenlomaa exäni kanssa. Jouduin sitten paljastamaan, että olin ihan meille kahdelle lomamatkan hankkinut, mutta se ei enää auttanut. Mies kieltäytyi lähtemästä ja oli ihan raivona. Hän ei kuulemma siihen kaupunkiin jalallakaan astu.

Nyt mulla on ongelma, kun en ottanut mitään peruutusvakuutusta tai sellaista. Yksin en voi lähteä, sillä siitä vasta tulisi ihan hirveä haloo. Harmittaa kun menevät liput hukkaan. Hotellia en sentään ehtinyt varata.

Auttokaa mua. Kuinka saan selitettyä miehelleni, että Pariisi on suurkaupunki, eikä se, että exäni siellä asustelee vaikuta mitenkään meidän lomaan. Mä en ollut edes tajunnut, että mieheni on noin mustis exästäni. En ole paljoa hänestä puhunut, ja aikaakin on mennyt yli kymmenen vuotta siitä kun yhdessä olimme opiskellessani Pariisissa. 

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä suuttuisin jos mun mies varais meille matkan ulkomaille maahan jossa sen ex asuisi ja menisi vielä samaan aikaan puhumaan exälle.....

Vierailija
122/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei myöskään suostu tanssimaan koskaan kanssani. Ei siis edes jos ollaan jonkun häissä. Tämä käsittääkseni siksi, että olen seurustellut kahden tanssiopettajan kanssa (tämä ranskis ja sitten kuubalainen).

AP 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:33"]

Oisko joku muu kaupunki lyhyen junamatkan päässä mihin voisitte mennä lomaileen? Jos se riittäisi ettette ole Pariisissa.

[/quote]

TGV:llä lähes koko Ranska on lyhyen junamatkan ulottuvilla. :) Liput kannattaa tosin varata ajoissa, tai maksaa maltaita.

[/quote]

Ihanko tosissaan ehdotatte, että AP lähtisi johonkin toiseen kaupunkiin, kun mies on naurettavan mustasukkainen jostain vuosien takaisesta heilasta? Sivistynyt mies pyytäisi anteeksi, lentäisi lomalle Pariisiin ja tarjoaisi illallisen exälle jossain kivassa ravintolassa. 
[/quote]

miksi helvetissä tarjoaisi exälle jotain ? Ei vittu todellakaan

Vierailija
124/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:15"]Ap tässä taas, moi. Tässä vähän raporttia tilanteen edistymisestä.

Mies tuli eilen illalla sitten kuitenkin yöllä kotiin, kännissä tietenkin, ja aloitti hirveän riidan. Naamalleni lensi sitten varmaan vuosien patoutumat. En kuulemma ole koskaan kunnioittanut miestäni, vaan vertaan häntä aina maailmalla tapaamiini miehiin ja katson alaspäin. Häntä ottavat päähän akateeminen loppututkintoni (mies on duunari, joskin hyväpalkkainen), kielitaitoni, matkustelukokemukseni, ulkomaiset ystäväni, jne. 

Yritin rauhoitella miestä, mutta itkupotkuraivareiksi se meni kuitenkin. Lopulta sanoin, että nukutaan yön yli ja jutellaan huomenna. Mies on nyt töissä, mutta olemme sopineet, että illalla jutellaan.

Olen nyt hylännyt lopullisesti ajatuksen Pariisin-matkasta. Ei ole niin mahdottoman iso rahasumma, joka hukkaan menee, mutta minua ärsyttää ajatus siitä, että minun pitäisi hylätä yksi minulle tärkeä paikka elämästäni (ainakin niin pitkäksi aikaa kun nykyisen mieheni kanssa olen). 

Mielestäni miehelläni on huono itsetunto ja hän käyttäytyy lapsellisesti. Aion sen myös hänelle suoraan päin naamaa sanoa, kun on illalla selvin päin. Saas nähdä, mitä tästä seuraa. Nyt katselen jo vuokra-asuntotarjontaa netistä, ihan varmuuden vuoksi (kämppä on mieheni). 

Pitäkää mulle peukkuja!

AP
[/quote]

Ootko tosissas että muka eroaisitte nyt ?:D kyllä mä ainakin ymmärrän miestäsi. Lähtisit miehesi kanssa maihin jossa et ole ollut exien kanssa ja tekisit niissä uusissa maissa uusia muistoja nykyisen miehesi kanssa. Kyllä muakin ärsyttäisi jos mies ehdottaisi matkaa johonkin missä hänellä on exänsä kanssa paljon muistoja.

Vierailija
125/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:32"]

Jos minun vaimoni lähtisi yksin Pariisiin exäänsä moikkaamaan, niin saisi jäädä sinne. Takaisin en huolisi.

- Mies, 39

[/quote]

No ei ole meidän ongelma että sinulla on noin surkea itsetunto ja luottamuksen pula, vielä jonkun JÄTETYN ranskalaismiehen rinnalla :D

Vierailija
126/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla tulisi nyt vaimon kanssa bänksit, niin aika vaikeaksi menisi seuraavassa suhteessa matkustelu näillä spekseillä. Ollaan meinaan vaimon kanssa kierretty melkein 40 maata kymmenen vuoden aikana, ja kaikista on hyviä muistoja. Seuraavassa suhteessa olisi sitten tarjolla vain Afrikan, Etelä-Amerikan ja jotain Vinkuintian maita. 

Vierailija
127/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:48"]

Miten aikuiset ihmiset voivat liikkua missään, jos pitää vältellä niitä paikkoja missä on oltu tai asuttu ex:n kanssa? Suurin osa joutuisi muuttamaan eri kaupunkiin. Minkälainen ihminen kieltäytyy lähtemästä maahan, missä puoliso on ollut ex:n kanssa? Sanoisin, että yksinkertainen, huonokäytöksinen idiootti, jolla ei ole itsetuntoa.

[/quote]

Nuo ei vaan valitettavasti vaikuta miltään aikuisilta jos ei voida käydä matkoilla samassa paikassa jossa oltu jonkun toisen kanssa, ei lentää saman yhtiön lentokoneella jossa ollut toisen kanssa kyydissä, ei voida ajaa samalla automerkillä mikä exällä oli, ei käydä samoissa ravintoloissa, ei käydä samassa sairaalassa, poliisiasemalla, takahikiän kotikaupungissa, kioskilla......... ei voida ostaa samaa viinimerkkiä kuin exän kanssa, ei saman firman kananmunia, ei saman firman pakasteherneitä......

Vierailija
128/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun tyttöystäväni ostaisi meille matkan Pariisiin vähistä rahoistaan, niin olisi aivan yksi hailee ketä hän asiasta konsultoisi. Minun on täysin mahdotonta käsittää sitä, että joku hermostuu siitä, että puolisko on tiedustellut facebuukin kautta entiseltä heilaltaan ravintolavinkkejä... Vauva.fi:n naiset voisivat mielestäni ottaa tästä aloittajasta vähän mallia ja muistaa hemmotella miehiään vähän useammin.

Vierailija
129/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etit saman nimisen äijän matkaseuraksi. Niinhän se kanadalaisheppukin ratkaisi vastaavan tilanteen (ex)- tyttöystiksensä kohdalla.

Voi tulla jopa hauska loma.

Vierailija
130/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uusi mies joka on ohittanut uhmaiän. Ei voi uskoa että aikuinen mies käyttäytyy noin.

Vierailija
131/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu ei todellakaan olisi niin paha ellet ois menny kyselee siltä exältäs neuvoja ! Olisit miehesi kanssa testaillut ravintoloita ja muita niin olisitte itse löytäneet mieluisat.. hohhoijaa.

Vierailija
132/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:36"]Hanki uusi mies joka on ohittanut uhmaiän. Ei voi uskoa että aikuinen mies käyttäytyy noin.
[/quote]

Ei voi uskoa että aikuinen nainen käyttäytyy noin eikä välitä miehensä tunteist. Mies ilmeisesti saanut kestää jo paljon kun nyt räjähti noin

Vierailija
133/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:48"]Miten aikuiset ihmiset voivat liikkua missään, jos pitää vältellä niitä paikkoja missä on oltu tai asuttu ex:n kanssa? Suurin osa joutuisi muuttamaan eri kaupunkiin.
Minkälainen ihminen kieltäytyy lähtemästä maahan, missä puoliso on ollut ex:n kanssa? Sanoisin, että yksinkertainen, huonokäytöksinen idiootti, jolla ei ole itsetuntoa.
[/quote]

Ei niitä muistoja exien kanssa kuulu kertoa uudelle rakkaalleen. Silloin ne eivät voi edes häiritä

Vierailija
134/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies olisi just tuollainen kuin ap:n mies, jos olis toi tilanne päällä. Tosin mulla ei ole yhtään exää, mieheni on ensirakkauteni. Olen 20 vuoden yhteiselon aikana huomannut että mies on tosi naurettavista mustasukkainen. Paljon naurettavammista kuin ap:n mies. Tuo käytös olisi meillä ihan normaalia siis... Täällä jotkut eivät ole ilmeisesti ikinä kokeneet kenenkään mustasukkaisuutta, kun niin kovin sanoin ihmettelevät. Tällaisia miehiä vaan on. Ja kyllä munat löytyy ja itseluottamustakin, huolenpitoa ja herkkyyttä, lujuutta ja intohimoa. Mutta toisen menettämisen pelko vaan on niin iso että se tulee ilmi mustiksena käytöksenä. Ottaa se mua välillä aivoon, mutta keskustelemalla on aina eteen päin päästy. Ymmärrän ap:n miestä, vaikka taidan täällä siinä vähemmistössä ollakin. Sinuna en lähtisi reissuun jollei hän itse tule mukaan. Se voi muuten maksaa sulle tuon koko suhteen. Sun pitää punnita. Mikä sulle on todella tärkeää: Nykyinen mies vai yksi halpamatka.

Vierailija
135/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:48"]Miten aikuiset ihmiset voivat liikkua missään, jos pitää vältellä niitä paikkoja missä on oltu tai asuttu ex:n kanssa? Suurin osa joutuisi muuttamaan eri kaupunkiin. Minkälainen ihminen kieltäytyy lähtemästä maahan, missä puoliso on ollut ex:n kanssa? Sanoisin, että yksinkertainen, huonokäytöksinen idiootti, jolla ei ole itsetuntoa. [/quote] Ei niitä muistoja exien kanssa kuulu kertoa uudelle rakkaalleen. Silloin ne eivät voi edes häiritä

[/quote]

Eli paras keino on valehdella, että ei ole ikinä Pariisissa käynytkään, vaikka olisi viettänyt siellä vuosia?

Vierailija
136/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nyt kun ap kertoili vähän miehestään enemmän, niin mä varmaan hyppäisin Pariisiin koneeseen jonkun kaverin kanssa ja pitäisin hauskaa. Noin mustis mies ei pääse jatkoon.

Vierailija
137/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:39"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:33"] Oisko joku muu kaupunki lyhyen junamatkan päässä mihin voisitte mennä lomaileen? Jos se riittäisi ettette ole Pariisissa. [/quote] TGV:llä lähes koko Ranska on lyhyen junamatkan ulottuvilla. :) Liput kannattaa tosin varata ajoissa, tai maksaa maltaita. [/quote]   Ihanko tosissaan ehdotatte, että AP lähtisi johonkin toiseen kaupunkiin, kun mies on naurettavan mustasukkainen jostain vuosien takaisesta heilasta? Sivistynyt mies pyytäisi anteeksi, lentäisi lomalle Pariisiin ja tarjoaisi illallisen exälle jossain kivassa ravintolassa.  [/quote] miksi helvetissä tarjoaisi exälle jotain ? Ei vittu todellakaan

[/quote]

Kyllä mä olen monesti viettänyt iltaa poikaystäväni exän ja sen nykyisen kanssa. Ovat mukavia ihmisiä. Jompi kumpi miehistä maksaa laskun. En näe tässä mitään omituista. Samoin, kutsuvieraslistalla juhliimme on melkein aina jomman kumman entisiä.

Vierailija
138/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:48"]Miten aikuiset ihmiset voivat liikkua missään, jos pitää vältellä niitä paikkoja missä on oltu tai asuttu ex:n kanssa? Suurin osa joutuisi muuttamaan eri kaupunkiin. Minkälainen ihminen kieltäytyy lähtemästä maahan, missä puoliso on ollut ex:n kanssa? Sanoisin, että yksinkertainen, huonokäytöksinen idiootti, jolla ei ole itsetuntoa. [/quote] Ei niitä muistoja exien kanssa kuulu kertoa uudelle rakkaalleen. Silloin ne eivät voi edes häiritä

[/quote]

Eli paras keino on valehdella, että ei ole ikinä Pariisissa käynytkään, vaikka olisi viettänyt siellä vuosia?
[/quote]

Ei, vaan ei olisi tarvinnut kertoa että on seurustellut siellä. Ei tulisi mieleenkään kertoa existäni miehelleni, saatika siitä missä olen hänen kanssaan käynyt ja mitä tehnyt. En itse halua tietää miehen existä eikä mies mun. Jos ollaan suhteessa niin on kunnioitettava toisen tunteita. Joillekkin tuollaiset asiat ovat vaikeita.

Vierailija
139/170 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:35"] [quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:24"] Mieheltäni tuli hetki sitten sähköpostia. On vielä vihainen ja sitä mieltä, että mun viestinvaihtoni on asiatonta. Laitan tähän nyt tämän meidän viestittelyn alle, niin voitte itse sanoa mielipiteenne. Asiatonta vai ei. M=minä, X=entinen miesystäväni   M: Hi there. It's been a long time. How's life in Paris these days? The whole Charlie Hebdo thing was horrible. X: Hello, beautiful. The whole city is confused. Lots of cops everywhere. How are you doing? When are you coming to Paris? M: Actually, I'm coming in February and need some tips. You always know the best places to go out. Do you have any good suggestions? X: Let me think... X: Are you flying solo? M: No, with my man. So mostly restaurants and bars. He's not a much of a dancer. X: :) Ok, no boites then. M: Yes, no boites. And nothing too expensive. X: I can make a few phone calls and see if I can get a table for you guys in this really nice new place in 4eme. I know the chef. M: Sounds nice. No stress. Thanks. X: No problem. Bisous. [/quote]   Mä keksin kyllä muutaman kohdan, josta sun mies on varmaan kiskaissut herneen nenäänsä. Esimerkiksi se, että toi ukko flirttaa sun kanssa aika avoimesti, eikä ehkä ole ihan kohteliasta haukkua nykyisen miehen tanssitaitoja exälle. Näin alkajaisiksi. Aika moni mies muuten tykkää kyttyrää, jos sun exä hoitelee teille jotain spesiaalipöytävarauksia Pariisista soittelemalla kokeille. Varsinkin jos oma miehesi on vähemmän maailmanmies. Aloita vaikka noista miettiminen... [/quote] Tuo flirttailu nyt oli melko vähäistä. Perusystävällisyyttä. Muunlainen viestintä koettaisiin Ranskassa tylytyksenä varsinkin kavereiden kesken. t: Ranskassa asuva [/quote] Huom! Ap:n mies on savolainen juntti, joka ei flirttaa noin edes omalle naisystävälleen. Hän kokee asemansa uhatuksi, kun ranskalainen hoitaa kaiken tyylikkäämmin. Sillä ei ole mitään väliä, että se on Ranskassa tavallista käytöstä.

[/quote]

Joo, totta. Mainitsin vain tuon siksi, että eksä ei vaikuta olevan mitenkään iskumentaliteetilla liikkeellä, eikä ap:n miehellä senkään vuoksi oikeasti ole syytä mustasukkaisuuteen.

t: 105

Vierailija
140/170 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sama tilanne olisi toisinpäin, eli nainen olisi mustasukkainen miehelle ja mies olisi varannut liput ja kysellyt eksältään neuvoja = hirveä huuto av-mammoilta, miten tämä mies saattoikaan ja "kyllä mäkin olisin muijanas mustasukkanen!!!!! Häpee!!!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi