Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajat suojatien eteen pysähtyneen auton ohi?!

Vierailija
19.01.2015 |

Kohtasin luojani aamulla. Melkein. Auto pysähtyi päästämään minut ja viisivuotiaani kadun yli. Kun olin auton ohittanut, toinen auto ajoi viereiseltä kaistalta päälleni. Lensin lumihankeen. Päälleni ajanut auto ei jäänyt katsomaan miten minulle kävi, vaan ajoi tiehensä. Onneksi selvisin ryhjeilla, nilkutan kyllä muutaman päivän, sen verran pahasti kävi lonkkaan. Onni onnettomuudessa oli se, että kuljin vähän lapseni edellä ja lapsi oli osuman sattuessa sen pysähtyneen auton edessä. Kysymys: miksi kukaan ajaa suojatien viereen pysähtyneen auton ohi? Eikö ole itsestäänselvää, että auto on pysähtynyt siksi, että joku on ylittämässä tietä?!

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nähdä sieluni silmillä, kun tämä yksi ajaa pysähtyneen henkilöauton ohi ja jonkun päälle. Siellä se oikeudessa kimittää "ei minun tarvinnut pysähtyä, koska henkilöauto ei ole ajoneuvo". 

Vierailija
82/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:22"]

Vähingossa ajan. Siis niin omissa ajatuksissa etten tajua. Siksi.

[/quote]

Selitätkö noin mahdollisesti yliajon uhrisi omaisille, mm. pienille lapsille?

[/quote]

en, vaan vastasin kysymykseen. Joskus joudun lyömään liinat pohjaan, kun tajuan, mitä olen tekemässä. Ja syy on se, että en vain tajua. 

se on ihan inhimmillistä, mutta av:n mukaan vain täydelliset ja virheettömät ihmiset saisivat ajaa autoa tai hankkia lapsia.
[/quote]
Tuttu tunne. av-mammat ovatkin aina kaikessa niin täydellisiä ihmisiä, etteivät he mitään virheitä elämässään tee. Kai se on se elämän koulu opettanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ap selvisi pahemmitta ruhjeitta. 
Itselleni ei ole vastaavaa tilannetta käynyt, mutta mummini oli ylittämässä suojatietä, kun auto pysähtyi odottamaan. Hän oli onneksi vielä pysähtyneen auton edessä, kun takaa kurvasi vasemmalle kaistalle ylinopeutta toinen auto. Säikähdys oli kova. 

Itse kävelen paljon ja aina koitan katsoa, että autot ovat mahdollisimman kaukana ylittäessäni suojatietä ja liukkailla keleillä voin aivan hyvin odotella vähän kauemminkin. Autoilijana katson aina tarkkaan joka suuntaan, kun lähestyn suojatietä ja päästän jalankulkijat aina yli. 

Vierailija
84/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen päivittäin erään kaupungin keskustassa, ja kyllä täytyy sanoa että autoilijoita ei kiinnosta liikennesäännöt ollenkaan. Kävelijä on jo suojatiellä, kun mennä körötellään katse visusti eteen suunnattuna melkein varpaiden yli :( Tai kiihdytetään vauhtia, kun kävelijä on jo suojatiellä. Tai ajetaan edestä tuhatta ja sataa, kun kääntyvälle autoilijalle ja jalankulkijalle palaa valo yhtä aikaa (tai jos ei kerkeä mennä ennen jalankulkijaa, niin soitetaan vihaisena torveä).

Vierailija
85/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:22"]Vähingossa ajan. Siis niin omissa ajatuksissa etten tajua. Siksi.
[/quote]
Älä sitten aja ojaan kun havahdut ajatuksistasi siihen että kivenmurikka lävähtää takalasistasi sisään kun seuraavan kerran ajat suojatien eteen pysähtyneen auton ohi. Meidän lähellä olevasta risteyksestä ajaa kymmenittäin tuollaisia idiootteja, lapsetkin joutuvat menemään kiertotietä kouluun.

Vierailija
86/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa lukea näitä kokemuksia. :( Saa miettiä, että milloin pamahtaa omalle tai jonkun sukulaisen kohdalle tai millon pääsee todistamaan jonkun toisen jalankulkijan rusentumista..

Vierailija
87/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
88/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskivertoinen av-mamma ajaa "ajatuksissaan", niin arvatkaapa, kuinka paljon tuolla liikenteesä ajaa vanhoja, huonosti näkeviä ja keskittymishäiriöisiä? Niiden nuorten kaahilijamiesten lisäksi. Itse en koskaan uskalla lähteä ylittämään tietä pysähtymättä katsomaan puolessa välissä tietä tuleeko sieltä ketään. Ja niin olen opettanut lapsillenikin.

Vierailija
89/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
90/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:22"]

Vähingossa ajan. Siis niin omissa ajatuksissa etten tajua. Siksi.

[/quote]

Siirry julkisiin. Heti.

Vierailija
91/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi auto on pysähtynyt suojatien eteen? Kyllä se jalankulkija voi odottaa ja antaa tietä autoilijoille aivan hyvin. Koska ihminen joka kävelee ei ole töissä tai tee muutenkaan mitään tärkeää. Minä ajan autolla teen tulosta pyöritän tätä yhteiskuntaa. Minä tööttään jos näen jonkun ressukan kävelevän suojatiellä kun minä ajan! Suojatiet voisi poistaa aivan hyvin eivät olisi rumentamassa ajoväyliä.

Vierailija
92/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi pahimpia rikkeitä liikenteessä. Jos poliisi näkee niin kortti lähtee. Kehtaattekin puolustella.

Vierailija
93/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:02"]

En ymmärrä miksi auto on pysähtynyt suojatien eteen? Kyllä se jalankulkija voi odottaa ja antaa tietä autoilijoille aivan hyvin. Koska ihminen joka kävelee ei ole töissä tai tee muutenkaan mitään tärkeää. Minä ajan autolla teen tulosta pyöritän tätä yhteiskuntaa. Minä tööttään jos näen jonkun ressukan kävelevän suojatiellä kun minä ajan! Suojatiet voisi poistaa aivan hyvin eivät olisi rumentamassa ajoväyliä.

[/quote]

Aneemisen köyhä ja uupunut provoyritys :( Tuo toinen oli jo vähän parempi...

Vierailija
94/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää anna tilaa kävelijöille. Otan mieluusti kusipää autoilijan maineen, kun katselen paraati paikalta jonkun kuolevan.

Ehdin nähdä kymmeniä, ellen satoja törkeitäkin läheltä piti tilanteita... Sitten meni hermo ja tein päätöksen, etten tietä anna.

Vierailija
95/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys

Ei tuohon ole mitään syytä kuin puhdas vahinko. Noin nyt vaan joskus joillekin voi käydä, vaikka ei toki saisi käydä. Vai kuvitteletko, että monet vetävät tahallaan läpi?

vaikka jalankulkijalla miten onkin oikeus tuolloin mennä ja auton tulisi ehdottomasti pysähtyä, niin kannattaa oman henkensä vuoksi aina varoa kyseisessä tilanteessa. Ei kannata tyhmänä rynnätä sieltä eteen, sillä aina joku voi olla huolimaton.

Mitä sä itse kuvittelet tähän syyksi kun moisia kysyt?

Vierailija
96/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:13"]

Tyhmä kysymys

Ei tuohon ole mitään syytä kuin puhdas vahinko. Noin nyt vaan joskus joillekin voi käydä, vaikka ei toki saisi käydä. Vai kuvitteletko, että monet vetävät tahallaan läpi?

vaikka jalankulkijalla miten onkin oikeus tuolloin mennä ja auton tulisi ehdottomasti pysähtyä, niin kannattaa oman henkensä vuoksi aina varoa kyseisessä tilanteessa. Ei kannata tyhmänä rynnätä sieltä eteen, sillä aina joku voi olla huolimaton.

Mitä sä itse kuvittelet tähän syyksi kun moisia kysyt?

[/quote]

Minäkin olen miettinyt tätä ketjua lukiessani, kuinka ihmiset ovat vainoharhaisia! Kuvittelevat ihmisten ilkeyttään ajavan läpi. Vainoharhaisuuden lisäksi armottomia, vai onko se empatiakyvyttömyyttä sittenkin? 

Vierailija
97/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy lähes päivittäin työmatkalla. Oman itsen puolesta ei enää niin pelota, kun oppinut varomaan niitä kusipäitä jotka vaan suhaavat ohi. Enemmän pelottaa niiden alakoululaisten puolesta joiden koulumatka menee tällaista reittiä.

Vierailija
98/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
99/101 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluaisin tietää. Jäisin päivittäin auton alle, jos en jäisi odottamaan, että kiitäjät pääsee pysähtyneiden ohi. Tulee aina huono omatunto, kun tunnolliset kuskit pysähtyy, ja itse vahtaa vaan, tuleeko sieltä vielä millä tavalla porukkaa perästä ja toiselta kaistalta ja menee vasta sitten. :(

Kesällä oli varsinkin yhdellä kerralla suojelusenkeleitä matkassa, kun pyöräilin. Aina en jaksa nousta satulasta suojatietä ylittäessäni, mutta sillä kerralla jostain tuntemattomasta syystä nousin ja talutin. LUOJAN KIITOS. Päästyäni ensimmäisen auton ohi kurvaa eteeni viereisellä kaistalta auto. Se tulee suoraan päin ja jos olisin pyöräillyt, oltaisiin törmätty ja olisin lentänyt ja KOVAA. Nyt sain vain hypättyä taaksepäin pyörineni ja kiersin lopulta auton päästäkseni jatkamaan matkaa (AUTO JOUTUI SIIS PYSÄHTYMÄÄN VALOIHIN ELI EI OLLUT MITÄÄN SYYTÄ EDES HOPPUILLA!!! HALOO!). Hirveästi onnea matkassa. Nykyään tosiaan en ylitä tietä ennen kuin olen varma ettei mistään tule mitään riemuidiootteja.

Vierailija
100/101 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu et tääl on tyhmää porukkaa: "kehtaaksä sä sanoa kuolleen omaiselle et se oli vahinko?!?!"

No mitä muuta siihen vois sanoa?

Tuntuu, että ainoa kelvollinen vastaus olisi "ajan tahallaan aina läpi ja toivon et joku kuolee hähähähähää"

koitettu perustella järkevästi, että kyseessä on huomion herpaantuminen ja vahinko, eikä kukaan tahallaan aja pysähtyneen auton ohi, niin tämä vastaus ei kelpaa. Alkaa haukkuminen murhaajaksi ja ties mitä paskaa.

Vielä kerran: Jos joku ajaa suojatien ohitse pysähtyneen auton ohitse itse pysähtymättä, hän ei tee sitä 98% varmuudella ilkeyttään, murhanhimossa tai muuten tahallaan. Kyseessä on ihmismielen rajallisuudesta johtuva vahinko, mitä ei toki saisi käydä. Vahinkoja sattuu kuitenkin meille kaikille. Osalla niistä on vakavammat seuraukset kuin toisilla.

Joku alapeukuttaja voisi nyt kertoa, että mikä tässä kysymykseen esitetyssä vastauksesssa on vikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi