Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?
Olen ajatellut että voisin hakea töitä pk- seudulta. Asun tällä hetkellä pohjoisessa ja on vakityö täällä. Nykyinen työ ei kuitenkaan ole omaa alaa. Oman alan töitä ei ole täällä.
Täällä on paljon luontoa ja muita hyviä juttuja, mutta tuntuu että elämä menee vähän hukkaan. Olen 24v ja tuntuu että nyt olisi oikea aika muutokselle. Kaveri miettii kans muuttoa pk seudulle, voitaisiin mahdollisesti muuttaa samaan asuntoon aluksi niin asumiskulut eivät kasvaisi niin räjähdysmäisesti.
Onko muualta muuttaneilta kokemuksia miten elämä pk seudulla eroaa muusta Suomesta, vai eroaako?
Mitkä alueet Helsingissä tai muualla pk seudulla olisivat lähellä luontoa?
Mitkä ovat alueet minne ei missään nimessä kannattaisi muuttaa?
Minkälaista Helsingissä tai muualla pk seudulla on asua?
Kommentit (70)
Täällä Espoossa itse asustelen nukkumalähiössä ja oikein on rauhallista. Pääkaupunkiseudulla riittää asuinpaikkoja kaikkeen makuun ja hintaan.
Jos olette naisia niin muuttakaa ihmeessä ja jättäkää ne pohjoisen junti miehet taaksenne.
Pääkaupunkiseudulla on hyvä asua.
Olen asunut Helsingissä jo yli 20 vuotta. Muutin pieneltä paikkakunnalta. Parhaiten olen viihtynyt alueilla, joilla on myös luontoa. Kantakaupungissa oli kiva asua jonkin aikaa, mutta ei se ydinkeskustan elämä ollut minua varten. Yhteisöllisyys täältä puuttuu. Se on ollut vaikeinta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei puhu kunnolla suomea
Aika moni on tosiaan muuttanut Savosta ja viäntää edelleen. Mutta täällä on katto korkealla ja seinät leveällä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalille valkoihoiselle ihmiselle painajaista.
Minä olen asunut jo yli 0 vuotta ja koen, että Helsinki on ainoa mahdollinen paikka asua, jos haluaa asua sivistyneesi ja urbaanisti. En lähtisi täältä Suomen sisällä minnekään.
Jos haluaa luonnon lähellä asua, metsälähiöissä on halvimmat neliöt. Mitä enemmän kiveä, sitä enemmän hintaa.
Ei Espoon keskukseen. :D Ei itähelsinkiin, vaikka siellä onkin luontoa.
Ei Malmille.
Ehkä Tapiola/Westendiä voin suositella noilla kriteereillä Espookn puolelta. Ehkä niittykumpu mahollisesti.
Helsingistä esim Viikki/Oulunkylä/Länsi-Herttoniemi..
Vierailija kirjoitti:
= Työttömälle persulle, jolla on varaa asua vain kaupungin neukkukuutiossa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Espoossa itse asustelen nukkumalähiössä ja oikein on rauhallista. Pääkaupunkiseudulla riittää asuinpaikkoja kaikkeen makuun ja hintaan.
Espoossa roskataan. -toinen espoolainen
Ihan riippuu missä Helsingin alueella asuu. Asun itse lähiössä, asuintaloni lähiympäristö on todella rauhallinen, ei mitään häiriöitä. Paljon viheraluetta, keskuspuisto lähellä. Ostarilla voi olla rauhatonta. Itse en hengaile siellä, joten ei mitään ongelmaa. En vaihtaisi. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Muutin pois kymmenen vuotta sitten kun kyllästyin mutiksiin. En ole katunut. Stadiin ei kannata enää muuttaa.
Tervemenoa juntti.
Vierailija kirjoitti:
Ei Espoon keskukseen. :D Ei itähelsinkiin, vaikka siellä onkin luontoa.
Ei Malmille.
Ehkä Tapiola/Westendiä voin suositella noilla kriteereillä Espookn puolelta. Ehkä niittykumpu mahollisesti.
Helsingistä esim Viikki/Oulunkylä/Länsi-Herttoniemi..
Ja Hertsika ei sinun maantieteessäsi ole idässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut jo yli 0 vuotta ja koen, että Helsinki on ainoa mahdollinen paikka asua, jos haluaa asua sivistyneesi ja urbaanisti. En lähtisi täältä Suomen sisällä minnekään.
Etkä ole lähtenytkään...
Umpijuntteja ja mam*uja täynnä!
Ei kovin viisasta kysyä asiaa vauvapalstalta. Monenlaisia ihmisiä, monenlaisia mielipiteitä. Täällä, palstalla on hyvin paljon negatiivista Helsingistä, se kuvaa palstan henkeä. Mutta kaikki omat ystäväni, ja heitä on paljon, viihtyvät Suomessa parhaiten juuri Helsingissä. Kulttuuritarjonnan vuoksi ennenkaikkea ja nopeat yhteydet muualle Eurooppaan. Itsekin asuin kauan ulkomailla- Ruotsissa, Ranskassa, Sveitsissä-enkä olisi voinut kuvitella palaavani Suomeen muualle kuin Helsinkiin tai korkeintaan Turkuun.
Ja Hertsika ei sinun maantieteessäsi ole idässä?
Siinä ja siinä. Länsi-Herttoniemi vielä käy noilla kriteereillä.
Muutin vuosi sitten pohjoisesta Helsinkiin. Hyvin olen viihtynyt. Paljon täällä on kaikkea. Ihanaa kun ei enää kytätä tai juoruta toisten asiosta kaikelle kansalle. Erilaisuus hyväksytään. Ilmapiiri on avoin. Ensimmäistä kertaa tuntuu että saan olla oma itseni. Paljon uusia mahdollisuuksia avautui kun muutti tänne. Kaduttaa ainoastaan että en muuttanut aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa roskataan. -toinen espoolainen
Miten tämä mahtoi mitenkään liittyä kirjoittamaani?
Ei kannata. Älä pilaa elämääsi