Liian pitkät puhelut :(
Miksi kaveri ei lopeta, vaikka itse lopettelen moneen kertaan, että joo - sovittu - tehdän näin...
Jatkaa ja jatkaa vain.
Kohteliaana ihmisenä noudatan sääntöä, että se joka on soittanut lopettaa puheln.
Taas meni 22 minuuttia hukkaan.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
22 minuuttia ei ole mitään, mutta asiaan: mikä ihmeen sääntö tuo muka on, että se joka on soittanut lopettaa puhelun? Koskaan kuullutkaan!
Toi oli kyllä ennen ihan tapakoulutuksessa monessa duunissa ym.
Vierailija kirjoitti:
22 minuuttia ei ole mitään, mutta asiaan: mikä ihmeen sääntö tuo muka on, että se joka on soittanut lopettaa puhelun? Koskaan kuullutkaan!
Normaalille työssäkäyvälle ja perheelliselle ihmiselle 20 minuuttia on pitkä aika! Asian pystyy hoitamaan puhelimessa 2-5 minuutissa.
On ihmisiä joille ei soita kukaan. Mieti sitä.
Moi äiti:D (Mulla on aina paljon asiaa ja äiti ei kehtaa lopettaa koska minä soitin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalille työssäkäyvälle ja perheelliselle ihmiselle 20 minuuttia on pitkä aika! Asian pystyy hoitamaan puhelimessa 2-5 minuutissa.
Niin pystyy ja kuuluukin, mutta jos soittaa lauantaina jutellakseen, voi hyvin puhua puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
No oletettavasti sillä, joka soittaa on jotain asiaa, ja vain hän tietää koska hän on asiansa sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tuollainen papupata, niin ei ihme, ettei kukaan soita. Ei ihmiset halua joutua nakitetuksi puhelin korvalle puoleksi tunniksi saati vielä pitemmäksi ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletettavasti sillä, joka soittaa on jotain asiaa, ja vain hän tietää koska hän on asiansa sanonut.
En keksi yhtään ainoaa asiaa, jota ei pystyisi hoitamaan puhelimessa viidessä minuutissa. Jos asia on monimutkainen, on syytä tavata tai vaihtaa sähköpostiviestejä.
"Hei mun pitää nyt mennä, jutellaan lisää myöhemmin"- ja puhelu poikki. Ei ole tuon vaikeampaa.
Mulla on tuttu (ystävä) joka on ihan kiva ja on toki joskus kiva höpötelmäki jotain ihan vaan ajankuluksi. Mutta hän on kummallinen, hän ei ikinä lopeta puhelua, hänellä ei jotenkin ole pokkaa sanos, että täytty lopettaa tms. Hänellä ei ehkä oikein ole enää jutun juurta mutta hän ei kykene lopettamaan. Hänellä taitaa olla joku muukin sellainen erikoinen luonteen piirre ehkä joku mielistelijä tms, hänen on vaokea sanoa mielipidettään ainakaan jos se on täysin eri kuin muiden. Hän ei oikein osaa päättää adioita hän peesaa aina minua, hänelle kaikki on aina ihan sama.
Mä vältän hänen kanssa puheluita nykyään kun siitä ei meinaa tulla millään loppua ja minä keksin usein jonkun tekosyyn, että pitää lähteä jonnekin tai mennä suihkuun tai koiran kans ulos tms. Jotenkin tuntuu ettei puhelu lopu ikinä jos ei ole jotain oikeaa syytä lopettaa. Hän ei osaa/kykene lopettaa puhelua oma-aloitteisesti.
Tämän vuoden aikana olen puhunut puhelimessa ehkä 5 minuuttia yhteensä.
Musta on kiva puhua puhelimessa ystävien kanssa, koska ei voi nähdä kovin usein. Jos minä soitan, kysyn aina onko mikä tilanne. Jos ei kerkii puhumaan sanotaan et nyt on kiiruhtaa ja soitellaan myöhemmin.
Yksi ystäväni on sellainen että vastaa ja alkaa höpöttämään, vaikka hänellä olisi suunnilleen vieraat kahvipöydässä. Siinä sitte puhuu niille ja puhelimeen samaan aikaan. Tuo on tosi tylyä kaikille. Vaikka sanon että no soitellaan paremmalla ajalla, hän vaan jatkaa puhumista.. Olen joskus vaan katkaissut puhelun.
Vierailija kirjoitti:
"Hei mun pitää nyt mennä, jutellaan lisää myöhemmin"- ja puhelu poikki. Ei ole tuon vaikeampaa.
No tämä. Uskomattoman avuttomia ihmisiä löytyy.
Miksi et vaan sano että hei nyt pitää oikeasti lopettaa, heippa! Ja katkaiset puhelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tuollainen papupata, niin ei ihme, ettei kukaan soita. Ei ihmiset halua joutua nakitetuksi puhelin korvalle puoleksi tunniksi saati vielä pitemmäksi ajaksi.
Miksi vittuilet? Mitä pahaa mä olen sulle tehnyt paitsi että en ole suostunut alistumaan tahtoosi ja menemään valtiolle töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään ainoaa asiaa, jota ei pystyisi hoitamaan puhelimessa viidessä minuutissa. Jos asia on monimutkainen, on syytä tavata tai vaihtaa sähköpostiviestejä.
No jos asia on monimutkainen tai jotenkin laaja, niin sitä nyt ainakaan ei kukaan terve ihminen rupea sähköpostiainekirjoituksena purkamaan, kun kuka tahansa puhuu puhelimessa kokonaisen lyhyen lauseen siinä ajassa kuin kirjoittaa yhden sanan.
Kuinka teillä nykyaikaisilla ihmisillä on niin paikkansapitämätön ja epärealistinen käsitys, että esseekirjoituksen tekeminen on helpompaa ja nopeampaa kuin puhuminen?
Kun menette ravintolaan ja tarjoilija tulee suullisesti kysymään tilaustanne, tivaatteko häneltäkin sähköposti- tai pikaviestinosoitetta, jotta saatte tehdä tilauksenne kirjoittamalla, kun "nykyään on niin paljon kehittyneempiäkin tapoja viestiä kuin puhuminen"?
Oletko kokeillut korviesi taustaa sormillasi: kasvaahan Sinulla ihan varmasti pienet antennit korviesi takana, niin että olet nykyihminen? Jos ei, mene äkkiä lääkäriin ja kerro siellä hänelle What's Upin muodossa, että antennikasvustosi on surkastunut, äläkä vain vahingossakaan puhu mitään.
Jamppa Perussälli
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoden aikana olen puhunut puhelimessa ehkä 5 minuuttia yhteensä.
No voii!
Kyllä me nyt Sinua niin paljon kunnioitamme! Olet suuri sankari! Olet suuri ihmeidentekijä! Olet jalo luonne! Olet niin paljon meitä tavallisia puheliaita taviksia korkeammalla älyllisellä tasolla, että ansaitset jaspiskivin koristellun kultakruunun päähäsi!
Mutta ihan täydellisyyteen et Sinäkään vielä ole yltänyt: olet langennut tänä vuonna tekemään syntiä viisi minuuttia.
Sinu Kuninkaline ia Käjsariline Introvertikorkeutens Turpa Rullal Mökötämys Omis Olois Kökötämys Hapanama Sulkeutumus I Suur:
Tee parannus ja varjele tarkoin sielullinen puhtautesi jotta ensi vuonna puhuisit vielä viisi minuuttia vähemmän.
Jamppa