Mitä hyvää ja mitä huonoa sait ns. geenilotossa?
Kommentit (141)
Rotevan luuston rakenteen, siis leveä lantio ja leveät hartiat, näytän järkyltä takaapäin. Ja sitten tietenkin kauhu paksut reidet. Kunnon maatuska. Olisinkin siro.
olen niin,kateellinen tikkureisisille ja kapea lanteisille, painon nousukin menee vaan mahaan, senhän peittää helposti.
+ Pituus ja taipuvaisuus hoikkuuteen
+ Kaikin puolin nätti naama
+ Äly (jos tämä nyt periytyvää on..)
+ Kauniit ja erikoisen väriset silmät+ Hyvät hampaat
+ Hyvä näkö (vanhemmat 55-vuotiaita eikä tarvitse edes lukulaseja)
- Vartalonmalli (suht leveät hartiat naiseksi)
- Lättänät ja maantienruskeat hiukset sekä vaaleat ripset ja kulmat
- Sairaudet (reuma, iriitti)
Nro 60 jatkaa, mutta kaunis olen naamasta :)
Hyvää
-hyvä iho
-hyvä matikkapää ja muutenkin suhteellisen älykäs
-matala verenpaine ja kolesteroliarvot, eikä ongelmia sokereiden kanssa
Huonoa
-lihon todella helposti
-kilpirauhasen vajaatoiminta ja sappikivet oireilivat ekan kerran jo lapsena
-huono hammasluu
-lukihäiriö
-lättäjalat, jotka ovat vielä järkyttävän leveät
-masennustaipumus luonnollisesti yhdistettynä perin suomalaiseen "kyllä mä pärjään" asenteeseen Koskaan en ole siis masennukseen mitään hoitoa saanut, mutta näin jälkikäteen voin jo myöntää että muutamaan otteeseen olisi kyllä ollut syytä sitä apua hakea.
Odotellaan vielä
-monia erilaisia syöpiä löytyy suvusta
-reuma ja keliakia on äidillä saa nähdä miten mun käy
-munuaisten vajaatoimintaa on myös suvussa ja skitsofreniaa useammalla
Hyvää:
-Paksut, tummat kauniin väriset ja hyvälaatuiset hiukset
- Kauniit kasvot ja luuston, tummat ripset ja kulmat
- Hyvän terveydentilan, minulla ei ole mitään vaivoja vaikka en harrasta liikuntaa ja olen 42v.
- En liho vaikka syön mitä sattuu
- Terveet lapset eli hyvä suvunjatkamiskyky (raskauduin helposti, synnytykset meni hyvin)
- Monet asiat menevät terveydessäni kuin oppikirjassa.
- Iloinen perusluonne (vaikka olisin maassa jokin sisälläni vetää minua aina ylöspäin).
- Normaali ja sopusuhtainen vartalo, joskaan ei aivan täydellinen (siitä kohta)
- Älyä
- Kivuttomat kuukautiset, luultavasti oireettomat vaihdevuodet jos siinäkin äitiini tulen (hormoniasioissa olen tullut ja äidillä ei käytännössä ollut vaihdevuosioireita)
huonoa:
- Vartaloni miinuspuolet: pömppövatsa, ei tiimalasivyötäröä, leveitä lanteita
- Kauhean lyhyt kuukautiskierto: 24-25 vrk, kesto onneksi vain 3-4 vrk
- Alakulotaipumus
- Kilpirauhasen vajaatoiminta (hoidolla oireeton)
- 163,5cm pituus (olisi kiva olla n. 167cm)
- Todella runsas karvoitus käsissä ja jaloissa
Olemattoman vyötärön, leveät hartiat, paksun kaulan, kulmikkaat kasvot, tummat silmänaluset, syvällä päässä olevat silmät, kellertävä hammasluu, huono koordinaatiokyky, isot ja riippuvat rinnat
Solakat ja pitkät sääret, paksut suorat hiukset, kauniin väriset silmät, sirot kädet ja jalat, monipuolinen älykkyys (matemaattinen, kielellinen, musikaalinen, taiteellinen), hyvä muisti, hyvät unenlahjat, hyvä vastustuskyky
Huonoa molemmista suvuista tuleva taipumus alkoholismiin (onneksi olen tästä tietoinen ja tehnyt jo parikymppisenä valinnan olla juomatta spessutilanteita lukuunottamatta. Niitä tilanteita on vuodessa 3-5.) Selkävaivat. Polvivaivat. Taipumus lihomiseen.
Hyvää silmät, paksut hiukset, hyvä iho vaikka atopiaa on muutamalla lähisukulaisella.
Hyvää: Ei allergioita eikä sairauksia, hyvä vastustuskyky, hoikkuus.
Huonoa: Ohut tukka, punakka iho, lyhyet jalat.
67 lisää lättäjalat jotka myös kipeytyvät herkästi.
Hyvää: lähes kaikki, en jaksa luetella
Huonoa: liika täydellisyys masentaa
Hyvää: tummat hiukset ja iho, vihreät silmät, pituus
Huonoa: perinnöllinen paksusuolensyöpä (on jo sairastettu), leveä lantio jossa litteät surulliset pakarat, palsut pohkeet
Hyvät puolet: punapikmentti, pisamat, silmät, pituus, en liho helposti.
Huonot: allergiat, (vaikea) atoppinen iho, lukivaikeus, ja kielten oppimisvaikeudet.
Hyvää: Runsaat vahvat hiukset, mustat kulmakarvat, kohtalaisen suorat hampaat. Kohtalainen äly ja matemaattinen ymmärrys. Musiikillinen lahjakkuus.
Huonoa: Taipumus lihavuuteen, ja ADHD piirteitä.
Ihan tyytyväinen olen.
Huonoa:
Äkkipikaisuus, kuuntelemisen heikohko taito (kiitti iskä :D), rintasyövän riski, päänsärky, alahampaat vähän vinksinvonksin sekä kasvojen ei ihan hirveän siro luusto.
Hyvää:
Kielitaito,"akateemisuus", hyvä muisti, kulmakarvat, täyteläiset huulet, sirot ranteet ja nilkat, verbaalisuus, nopeasti kasvavat ja vahvat hiukset sekä kynnet, aika sopusuhtainen vartalo, joka vähän enemmällä treenillä näyttäisi aika pirun hyvältä..
Taipumus keskivartalolihavuuteen, mielenterveysongelmat, lyhyt pinna, rinnattomuus ja leveät hartiat. Plussaksi
lasken kauniit silmät ja taiteellisuus.
hyvää:
- kaunis hymy, tasaiset hampaat (jotka tosin reikiintyvät helposti)
- ei syöpää lähisuvuissa (ei tosin takaa mitään..)
- ei myöskään muistisairauksia, kaikki vanhukset ovat olleet loppuun asti hyvinkin teräviä
- kroppani toimii hyvin, ei suuremmin kremppoja, ja jos vain jaksan urheilla, tulokset näkyvät hyvin nopeasti, saan todella helposti lihaksia ja kuntoni kasvaa nopeasti. Jään helposti liikuntaan koukkuun ja olen juossut esim. monta maratonia
-osaan kirjoittaa suht sujuvaa tekstiä:)
huonoa
- huono iho, vaaleat ripset ja kulmat
- taipumus muihin riippuvaisuuksiin kuin liikuntaan, alkoholiin ja sokeriin, molemmin puolin suvussa paljon alkoholisimia
-add, taipumus paniikkihäiriöön ja migreeniin
- taipumus mustasukkaisuuteen
- ahdas lantio, synnytykset päättyneet hätä- ja kiireelliseen sektioon
-erittäin huono matikkapää ja täydellinen avaruudellisen hahmottamiskyvyn puuttuminen, eksyn aina. Tämän olen ainakin periyttänyt eteenpäin..
+punatukkaisuus, paksut ja pitkät hiukset, hyvä leukalinja ja poskiluut, nätit tissit, hyvä kielipää
-rasva kertyy keskivartaloon, huono matikkapää, taipumus finneihin
Hyvää: kauniit, paksut hiukset, kauniit kasvot, ei verenpainetta, diabeettestä tms. lähisuvussa
Huonoa: lyhyet jalat ja pitkä selkä, suora vartalo (ei hoikkanakaan erottuvaa vyötäröä), molemmat vanhemmat ja iso osa suvusta alkoholisteja/suurkuluttajia (itse en juo etten jää samaan loukkoon), suolistosyövät
Hyvää:
- isot silmät
- pitkät sääret
- korkeat poskipäät
Huonoa:
- kaikki rasva kertyy keskivartaloon
- pienet rinnat
- kaksoisleuka vaikka muuten olisin kuinka hoikka.
Äidin puolen suvun naiset ovay "hyvin säilyneitä", ikäistään nuoremman näköisiä ja oloisia ja vähäryppyisiä, saas nähdä kuinka itseni käy :)