Mitä hyvää ja mitä huonoa sait ns. geenilotossa?
Kommentit (141)
Huonoa: mielenterveyden ongelmia rutkasti: ad/hd, älyttömän huono keskittymiskyky, taipumusta alakuloon, mielialan aaltoiluhäiriö; syklotymia. Kärsimättömyys, impulsiivisuus. Ajattelematon, näkyy joskus tyhmyytenä, mitä en ole. Lisäksi nenäkarvoja.
Rumat kämmenet ja sormet, hauraat kynnet ja lyhyet ripset. Ohuehko ylähuuli. Hivenen raskaat luomet. Silmät rumanväriset ( en tykkää ) ja nenässä loiva köymy. Taipuvainen takapuolen ja reisien rasvan kertymiseen. Olen herkkä ja negatiivinen ihmisten suhteen, elämänsuhteen en niinkään.
Hyvää: Aloitetaan päästä: Hiukset paksut ja vahvat. Käsittelyistä huolimatta kasvaneet pitkiksi. Kasvoissa siro luusto, pitkä ja siro kaula. Pitkät raajat. Kaunis X vartalo. Heleä ääni. Laulan nätisti, korkealta. Ihanan erottuvat poskipäät ja kaunis leukalinja. Kiltti ja myötätuntoinen luonne. En voi sietää ilkeitä ihmisiä, vaikka tässä hiukan itseäni kehasinkin niin sehän tällä foorumilla oli kai tarkoitus (?) Sävelkorva kanssa aika hyvä, en laula nuotinvierestä enkä nenääni. Isältä perin suorastaan muhevan huumorintajun ! Äidiltä, hyvä piirtämään, suvussa taiteilijoita.
terveet elämäntavat, kiitos kristillisyyden, vanhempien peruja sekin: En kännää, polta enkä kiroile.
Hyvää: Hyväkuntoiset hiukset ja kynnet, hoikka ruumiinrakenne, vaaleus, ei vakavia sairauksia/alkoholismia/mielenterveysongelmia suvussa, isot silmät ja huulet
Huonoa: Huonot hampaat, huono näkö, allergiat, migreeni, suhteessa yläkroppaan isot reidet, paljon luomia
Öhh, miten hitossa "paljon luomia" on huono puoli? Paitsi jos ne on erottuvia ("ulkonevia") tai niissä kasvaa karvoja? Mulla on paljon luomia ja olen niistä iloinen, koska oon kuullut että se tarkoittaa pitkäikäisyyttä! Ehkä kansanuskomushöpötyksiä, mutta uskon! ;) Plus niistä voi muodostella omia tähtikarttoja :D
Olisin voinut jättää sen erittäin pahan migreenitaipumuksen pois. Vähintään kerran kolmeen viikkoon migreeni alkaa näön sumentumisella, pistelyllä, sitten alkaa jyskyttävä kipu ja makaan pimeässä huoneessa oksentamassa.
+ kauniit kasvot ja ns. "eurooppalainen" ulkonäkö
+ keskimääräistä korkeampi älykkyysosamäärä
- näköaistin yliherkkyys
- alkoholin hyvä sietokyky, mikä lisää juomisen määrää
- herkästi reikiintyvät hampaat
Hyvin moni täällä on laittanut taipumuksen keskivartalolihavuuteen. Tarkoitukseni ei ole v*ttuilla vaan ihan vilpittönästi kysyn, onko se suurimmilta osin geenien määräämää? Luulin, että siihen vaikuttaa eniten ruokavalio ja elämäntavat. (Esim. runsas sokerin määrä) Koska olishan se aika pepusta. Mun äidillä on keskivartalolihavuutta. Itsellä on nyt lättänä vatsa, mutta mitähän se on sitten 45-vuotiaana...
Geenit on sellaiset läskiintyy ???!"?!?!?#T=q3095092""//?=????
Se johtuu siitä ettei geeneillä ole mitään merkitystä verrattaen siihen miten elämällään itsensä tuhoaa mutta ei nuo juntit sitä tajua. Kunhan etsii tekosyitä ja kehuu itseään.
Sanoin jo kerran vaan toistan GEENIT ovat tuoneet junttilaumat ympärilleni jälleen
Suvussa kulkee perinteistä suomalaista perunanenää, minä
-sain siskoani lievemmän perunanenän, josta oon ihan kiitollinen
-taiteellisuus tulee äidin puolelta
-hyvä ryhti, hyvä iho
Miinuksina oon kärsinyt kaikenlaisista masennusjaksoista jne, äitini on periaatteessa kroonisesti masentunut ollut koko aikuisikänsä. Oon myös taipuvainen lihomaan toisin kuin hoikka siskoni, oon myös pätkä ja siskoni pitkä..tällasia
Täällä moni listaa luonteenpiirteitä, mutta eihän joku luovuus, älykkyys tai ujous mistään geeneistä johdu! Geeniperimänä voi saada esim. suorat hampaat tai jotain sairauksia jne. mutta luonteenpiirteet ovat pitkälti kasvatuksen ja ehdollistumisen tulosta.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:14"]Hyvin moni täällä on laittanut taipumuksen keskivartalolihavuuteen. Tarkoitukseni ei ole v*ttuilla vaan ihan vilpittönästi kysyn, onko se suurimmilta osin geenien määräämää? Luulin, että siihen vaikuttaa eniten ruokavalio ja elämäntavat. (Esim. runsas sokerin määrä) Koska olishan se aika pepusta. Mun äidillä on keskivartalolihavuutta. Itsellä on nyt lättänä vatsa, mutta mitähän se on sitten 45-vuotiaana...
[/quote]
ihmiset tarkoittavat tällä, että MAHDOLLINEN ylimääräinen rasva kerääntyy vyötärölle eikä takapuoleen, mikä olisi naisilla sekä esteettisesti että terveydellisesti se parempi vaihtoehto. Tuo on geneettistä eikä siihen voi vaikuttaa. Ns. Päärynävartaloisella muutama liikakilo ei ole yhtä paha.
Huonot:
-Erittäin voimakas taipumus lihomiseen
-Helposti reikiintyvät sikinsokin olevat hampaat
-Akneiho
-Mittasuhteiltaan ruma lyhyt vartalo
-Ruma pallonaama
Hyvät:
+Erinomainen terveys, ei vaivaa yhtään mikään
+Riittävä älykkyys, pärjään kaikessa mikä kiinnostaa
+Suku on hyvin pitkäikäistä, todennäköisesti minäkin
Hyvää: Pituus, äly, kohtalainen naamakerroin, tuuheat hiukset, sirot nilkat ja ranteet ja luonnostaan paksut hiukset ja pitkät ripset.
Miinuksia: Hampaat jouduttu oikomaan, umpisuoli heitti pyyhkeen kehään alle 5 v käytön jälkeen. Perimässä piilossa bipolaaria, korkea syöpäriski, verenpainetauteja ja kolesteroliongelmia. Toistaiseksi neljään viimeiseen en ole joutunut törmäämään, mutta pelottavia nuo riskit, kun iso osa suvusta kaatuu 50 v kieppeillä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:14"]Hyvin moni täällä on laittanut taipumuksen keskivartalolihavuuteen. Tarkoitukseni ei ole v*ttuilla vaan ihan vilpittönästi kysyn, onko se suurimmilta osin geenien määräämää? Luulin, että siihen vaikuttaa eniten ruokavalio ja elämäntavat. (Esim. runsas sokerin määrä) Koska olishan se aika pepusta. Mun äidillä on keskivartalolihavuutta. Itsellä on nyt lättänä vatsa, mutta mitähän se on sitten 45-vuotiaana...
[/quote]
ihmiset tarkoittavat tällä, että MAHDOLLINEN ylimääräinen rasva kerääntyy vyötärölle eikä takapuoleen, mikä olisi naisilla sekä esteettisesti että terveydellisesti se parempi vaihtoehto. Tuo on geneettistä eikä siihen voi vaikuttaa. Ns. Päärynävartaloisella muutama liikakilo ei ole yhtä paha.
[/quote]
Okei ton hyväksyn. Onneksi olen sitten ohittanut sen geenin.
Plussat: ruskeat silmät, terveys (suvussa on hyvin vähän allergioita, periytyviä sairauksia, mielenterveysongelmia, syöpää yms), matala verenpaine, pitkäikäisyys, hiukset kasvaa nopeasti, hyvä iho, eli ei vanhene ja tule ryppyiseksi nopeasti.
Miinukset: ohuet, maantienväriset hiukset, perunanenä, pituus (olen alle 165cm pitkä), päärynävartalo, taipumus lihoa helposti, nakkisormet, lyhyt kaula, paksut sääret ja reidet, lyhyet ripset.
Sain isältäni pitkän ja laihan geenit, ihan kivaa. Mutta hyvää minussa ei taida ollakaan.
Huonoa: Raskausarvet. Suvussa on myös mielenterveysongelmia, itse sairastuin pitkään kestäneeseen vakavaan masennukseen. Nyt onneksi jo voiton puolella.
Hyvää: Sirot ja kauniit kasvot (isot silmät ja täyteläiset huulet). Saan myös lihasmassaa suhteellisen helposti ja mulla on hyvä viinapää. Tosin se hyvä viinapää on myös osittain huono, sillä joskus tulee otettua liikaa ja krapulat kestää sitten taas useamnan päivän.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:00"]
Täällä moni listaa luonteenpiirteitä, mutta eihän joku luovuus, älykkyys tai ujous mistään geeneistä johdu! Geeniperimänä voi saada esim. suorat hampaat tai jotain sairauksia jne. mutta luonteenpiirteet ovat pitkälti kasvatuksen ja ehdollistumisen tulosta.
[/quote]
Introverttiys ja ekstroverttiys ovat synnynnäisiä. Samoin tempperamentti. Emmehän me mitään identtisiä tyhjiä tauluja ole syntyessämmekään. Esimerkiksi taiteellinen lahjakkuus on sellainen jonka voi saada syntymälahjana tai sitten ei. Puhutaan myös lahjakkaista lapsista ja erityisherkistä eikä ympäristö voi poistaa tällaisia piirteitä. Ympäristö vain päättää "miten" me ilmaisemme sitä mitä meillä jo on.
Sukulaiset ovat terveitä ja pirteitä vielä vanhoinakin, joten se on ihan lupaavaa. Toisaalta migreenitaipumusta on. Ulkonäössä plussaa pitkät sääret ja isot hiukset, miinuksena mustat silmänympärykset ja mahtava karvankasvu muutenkin kuin hiusten osalta.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:14"]
Hyvin moni täällä on laittanut taipumuksen keskivartalolihavuuteen. Tarkoitukseni ei ole v*ttuilla vaan ihan vilpittönästi kysyn, onko se suurimmilta osin geenien määräämää? Luulin, että siihen vaikuttaa eniten ruokavalio ja elämäntavat. (Esim. runsas sokerin määrä) Koska olishan se aika pepusta. Mun äidillä on keskivartalolihavuutta. Itsellä on nyt lättänä vatsa, mutta mitähän se on sitten 45-vuotiaana...
[/quote]
Itse lihon "tasaisesti" joka paikasta, saan siis tukkisääret, ison perän, hirveät allit jne, mutta vartalonmuoto pysyy ns. tiimalasina, vaikka painaisin yli sata (sukupiirre). Kaverini taas on mallia "lihapulla tikuilla", eli paino tosiaan kerääntyy keskivartalolle, ja jalat ja kädet ovat laihat. Lihominen johtuu (yleensä) elintavoista, mutta muoto johon lihot ei.
Hyvää: kaunit kasvot (ovaalin muotoiset, pulleat huulet , mantelisilmät ,kiva hymy), kokoon nähden isot rinnat , siro luusto, matemaattista älyä, kielipää
huonoa: migreeni, käsien liikahikoilu, paljon tummaa karvoitusta, likinäkö, rasvoittuva iho, couperosa, yleinen kankeus