pieni päänympärys vauvalla
Neuvolassa mittailivat vauvaa ja päänympärys mitattiin kolmeen kertaan. Lisäksi antoivat ylimääräisen ajan mittauksia varten... Vauva on 8kk ja pituutta oli 72cm, painoa 8100g ja päänympärys oli 44,2cm. Itselläni toisaalta on myös pieni pää, voiko päänkoon siis periä? Miehellä taas on iso pää. Mimmoisia mittoja teidän 8kk on ollut? Huolestuttaa :(
Kommentit (4)
Meillä taas lapsen päätä on mittailtu ison pään mitan vuoksi. Isokokoinen on muutenkin.
Kolmannella lapsellani on tosi pieni pää. Mittailtiin kanssa neuvolassa ylimääräisiä kertoja, lähinnä sen vuoksi ettei aukile kasvanut liian nopeasti kiinni. Lapsi nyt ihan normaali 10v, pieni pää on edelleen ja lasten hatut sopii hyvin. Poika on siro muutenkin (lihaksikas tosin) eikä pää mitenkään herätä huomiota, ainoastaan kun hattua tai kypärää ollaan ostamassa. Itselläni on kanssa suht pieni pää, samoin miehellä joten ei huolta. Enemmän se "silmään pistää" jos lapsella on normaalia suurempi pää.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:19"]Kolmannella lapsellani on tosi pieni pää. Mittailtiin kanssa neuvolassa ylimääräisiä kertoja, lähinnä sen vuoksi ettei aukile kasvanut liian nopeasti kiinni. Lapsi nyt ihan normaali 10v, pieni pää on edelleen ja lasten hatut sopii hyvin. Poika on siro muutenkin (lihaksikas tosin) eikä pää mitenkään herätä huomiota, ainoastaan kun hattua tai kypärää ollaan ostamassa. Itselläni on kanssa suht pieni pää, samoin miehellä joten ei huolta. Enemmän se "silmään pistää" jos lapsella on normaalia suurempi pää.
[/quote]
Jos pää on normaalia isompi, yleensä se lapsikin on normaalia suurempi eli sopii siihen vartaloon vallan mainiosti.
En osaa mitoista sanoa mitään, mutta minulla oli vauvana niin pieni pää, että minua kiikutettiin lääkäriltä toiselle ja äitini oli huolesta soikeana. Nyt, 24-vuotiaana yliopisto-opiskelijana voisin sanoa, ettei pieni pää ole vaikuttanut elämänlaatuuni millään tavalla. Tai no, piti minulle yo-lakki tilata erikseen, kun standardina ei löytynyt tarpeeksi pientä:D Pää ei näytä mitenkään epäluonnollisen pieneltä, eli sitä ei silmämääräisesti huomaa, malli on ehkä vaan pitkulaisempi eli ei niin pyöreä..
t- pienipäinen -90