Mitä hyvää ja mitä huonoa sait ns. geenilotossa?
Kommentit (141)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:31"]
Huonoa migreenitaipumus. Hyvää nuorekas naama ja hyvä viinapää.
[/quote]
Täähän oli kuin mun kynästä!! Ihan samis reilu nelikymppinen täällä.
Ei merkitystä kuin tolloille elän kuten haluan.. Eli en muutenkaan kuin sukulaiseni
Nuorena suht kaunis ja hoikka. Miinuksena tyhmyys.
Hyvää:
- siro ruumiinrakenne (esim. pienet rinnat ja jalat)
- liikunnan tulokset näkyy nopeasti (lihakset erottuvat helposti)
- ei ole taipumusta lihomiseen
Huonoa:
- sukusairaudet: masennut ja muut mielenterveydelliset sairaudet, sydänsairaudet, nivelreuma
- akne
- huono näkö
- liian suuret hampaat pieneen suuhun
Hyvää on urheilullinen lahjakkuus ja opin vieraita kieliä nopeasti. Huonoa adhd ja olen aika tyhmä noin yleisesti. Niin ja lihakset kasvavat todella nopeasti ja paljon. Onko se hyvä vai huono asia sitten.
Iso pää ja pienet munat. Hyvää on tumma, paksu tukka.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 00:03"]
Olen todellakin tullut sukuuni, jolla on tummien ja kauniiden piirteiden lisäksi todella luovia ja taiteellisia piirteitä, myöskin se on toisaalta hyvin viisas ja syvällinen jos näin saa sanoa. Olen sukuani mukaillen myös käytännöllinen ja osaan tehdä/piirtää/rakentaa/askarrella/ommella monesta materiaalista vaikka mitä, myös olen tavattoman hoksaavainen ja tunneälykäs siinä mielessä että mm. aistin ihmisten tunnetiloja, tunnelmia, motiiveita pelottavalla tarkkuudella, kuten suvun muutkin jäsenet. Mutta ikävä kyllä nämä taitavat ja viisaat geenit eivät lähde kauttani levitykseen, sillä sukurasitteena kulkee kokonainen kirjo eri mt-ongelmia ja persoonaan ja käytökseen liittyviä häiriöitä ja alkoholismi, masennus, epävakaus ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Myöskin itseni kohdalla (olen tosin raitis nykyään, mutta masentunut ja epävakaa).
[/quote]
Fiksuimmat ihmiset tuntuvat useimmiten olevan vähemmistönä lisääntymisessä. Toisaalta siinä missä tyhmyys on rasite niin se näyttävästi on myös ihmisten elin ehto. En tiedä mitä tästä ajatella.
[/quote]
Tuntuu tosiaan olevan niin että älykkyys + taiteellisuus + (herkkyydestäkö johtuvat?)mt-ongelmat esiintyvät usein samassa päässä.
Hyväntuulisuuden, optimismin, rehellisyyden, empaattisuuden, yritteliäisyyden ja avoimmuuden. Vähän taidan olla liian komea, mutta sen kanssa on vaan elettävä ;)
Plussaa: Pitkä ja fiksu, tunneäly. Ihan hyvännäköinenkin. Mukava iho.
Miinusta: Herkkä ja taipumus ahdistukseen ja masennukseen. Huonohko itsetunto.
Tyytyväinen pituuteen ja sinisiin silmiin ja vaaleisiin hiuksiin. Pidän myös isoista ja pyöreistä silmistäni. En pidä pienistä rinnoistani enkä isosta nenästäni enkä siitä että silmät on kuopalla.
Hyvää: kauniit kasvot, paksut hiukset, luonnollinen notkeus, täydellisen suora hammasrivistö
Huonoa:
Pituus (lyhyys), isän puolelta taipumus diabetekseen, sydän- ja verisuonitauteihin, R-vika (ei minulla mutta isälläni ja 2 pojallani)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:52"]Tyytyväinen pituuteen ja sinisiin silmiin ja vaaleisiin hiuksiin. Pidän myös isoista ja pyöreistä silmistäni. En pidä pienistä rinnoistani enkä isosta nenästäni enkä siitä että silmät on kuopalla.
[/quote]
Sitten vielä se että minulla on hoikan ihmisen kädet ja jalat vaikka onkin ylipainoa
Huonoa: lyhyys, alttius sydänsairauksiin, taipumus lihoa, alkoholismi, tietty vetäytyneisyys ja varautuneisuus
Hyvää: hyvä itsetunto ja usko omiin kykyihin, kauniit silmät ja sääret, rypyttömyys, kaunis harmaantuminen
Kaksi ekaa hyvää ehkä enemmän kasvatuksen ja mallin mukana tullutta. Samoin kaksi viimeistä huonoa.
Plussaa: Olen älykkäämpi kuin >99 % väestöstä (virallisesti mitattu), melko hyvännäköinen ja kykenen vähäisellä liikunnalla keräämään kohtuullisesti lihasmassaa.
Miinusta: Lyhyys (olen mies, joten pitkä miinus) ja tod. näk. osittain geneettinen taipumus negatiivisuuteen sekä masennukseen.
Äidiltäni perin narsismin ja isältä psykopatian.
Hyvää: Paksut hiukset, urheilullinen ja hoikka ruumiinrakenne, siniset silmät, tummat ja tuuheat ripset. Ei taipumuksia alkoholismiin tai mielenterveysongelmiin. Ei juurikaan ryppyjä tai selluliittia vanhanakaan.
Huonoa: taipuvaisuus huonoon ihoon, lukihäiriö, pienet rinnat, ulkonevat häpyhuulet.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:00"]
Täällä moni listaa luonteenpiirteitä, mutta eihän joku luovuus, älykkyys tai ujous mistään geeneistä johdu! Geeniperimänä voi saada esim. suorat hampaat tai jotain sairauksia jne. mutta luonteenpiirteet ovat pitkälti kasvatuksen ja ehdollistumisen tulosta.
[/quote]
Niin paitsi perintötekijät selittävät arvioiden mukaan 50-80 % älykkyydestä. Tämä selitysaste on muuten samaa luokkaa kuin ihmisen pituudessakin, mutta harva väittää, ettei geeniperimä vaikuta pituuteen.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:00"]
Täällä moni listaa luonteenpiirteitä, mutta eihän joku luovuus, älykkyys tai ujous mistään geeneistä johdu! Geeniperimänä voi saada esim. suorat hampaat tai jotain sairauksia jne. mutta luonteenpiirteet ovat pitkälti kasvatuksen ja ehdollistumisen tulosta.
[/quote]
Älykkyys on nimenomaan geeneistä johtuvaa. Samoin ujous silloin kun sillä viitataan introvertti-tyyppiseen käyttäytymiseen (introvertti ei kuitenkaan ole sama asia kuin ujo) on enemmän geeneistä kuin ympäristöstä johtuvaa. Jonkin verran voidaan rohkaista syrjään vetäytyvää lasta, mutta ei hänestä yleensä saada mitään ekstroverttiä aikuista. Luovuuskin on ominaisuus, joka on toisilla voimakkaampi kuin toisilla. Uskoisin silti, että se on mainitsemistasi ominaisuuksista se, johon ympäristöllä on suurin vaikutus. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että lapsuuden ympäristön pitäisi olla erittäin kannustava, vaan joskus on jopa päin vastoin: luovuus puhkeaa ristiriitaisen kasvuympäristön vaikutuksesta.
Hyvää se, että olen todella kaunis.
Huonoa se, että lihon helposti, mutta obneksi omaan terveet elämäntavat. Mulla on pienet rinnat ja kovat menkkakivut
Hyvää: paksut ja eloisat hiukset, hyvä iho(harvoin finniä jos sitäkään), kauniit ruskeat silmät, solakka ruumiinrakenne, suhteessa kokooni isot rinnat.
Huonoa: hampaat vinot(ennen rautoja, nyt kauniisti rivissä), migreeni, herkkä luonne.