Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä noissa Tangle Teezereissä pitäisi olla muka parempaa?

Vierailija
13.01.2015 |

Ihan yhtä paljon hiuksia lähtee sillä harjaressa kuin normaalilla harjallakin, ellei jopa enemmän. Mikä siinä on muka parempaa tai pitäisi olla?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 07:48"]

Se on olevinaan parempi koska se on muotivillitys, pian se unohtuu kuten muutkin villitykset.

Itse olen aina käyttänyt luonnonharjasharjaa, ei revi tukkaa eikä maksa paljoa.

[/quote]

Miten ihmeessä tuolla harjataan? Ihan oikeasti.

Ostin sellaisen kaverin suosituksesta ja kokeilin niin harjaaminen oli kuin kengänkiillotusta. Mitenkä harjaat, jos harja ei uppoa ollenkaan hiuksiin, eikä selvitä takkuja, kun se luistaa vain päällimmäisillä kerroksilla ilman minkäänlaista tarttumapintaa. Ihan sama yrittikö harjata alta tai päältä, jakamalla tukkaa osiin tai yhtenä läjänä. Kysyin samaa asiaa häneltä ja hän sanoi, että siitä vain harjaa. En ole vieläkään ymmärtänyt, miten se onnistuu.

En sitten tiedä, onko minulla liian paksu tukka, ettei uppoa ollenkaan. Vaikka yritin jakaa tukkaa pienempiin osiin, että saisin sen harjattua niin ei onnistunut :(

[/quote]

Mulla on erittäin paksu luonnonkihara pitkä tukka, ja hyvin onnistuu Tangle Teezerillä harjaus. Ei toki niin että siitä hiusten päältä vaan sukii, vaan kerros kerrokselta. Kun märkänä selvittelen tukkaa, nostan ensin päällihiukset ylös klipsillä ja jätän vain ohuen kerroksen alimpia hiuksia, jotka selvitän. Sitten taas päästän siihen päälle uuden kerroksen hiuksia selvitettäväksi. 4-5 kerroksessa selvittelen ja hyvin toimii. 

Tavallisella harjalla ei tulisi mieleenkään märkää tukkaa selvitellä tällaisella hiustenlaadulla. Sen sijaan harvapiikkinen kampa kyllä toimii ihan ok:sti samalla tekniikalla kuin TT:llä, eli ottamalla selvitettäväksi vain ohuen kerroksen hiuksia kerrallaan.

Vierailija
82/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän harjan keksijähän on monimiljönääri nykyään. Huvittavaa, kun näin tuon leijonanluolajakson, jossa se naurettiin sieltä pihalle, eivät leijonat tulleet mukaan....ja se oli kuulemma heidän historiansa pahin mokaus!! :)

"Pienestä brittiläisestä kalastajakylä Grimsbystä kotoisin oleva Shaun Pulfrey, 53, jätti koulut kesken ja hyppäsi jo nuorena mukaan hiusbisnekseen. Grimsbystä Manchesterin kautta Etelä-Lontooseen ja Bostoniin urallaan edennyt parturi-kampaaja törmäsi ärsyttävään ongelmaan päästyään värjääjäksi Vidal Sassoonille. Väri, etenkin raidat, tekivät naisten hiuksista vaikeasti selvitettävät ja takkuiset. Tavallisella harjalla hiusten selvittäminen vei iäisyyden ja katkoi niitä. Niinpä Pulfrey alkoi pohtia ongelmaan ratkaisua.

- En todellakaan ryhtynyt hiusalalle rahan vuoksi. Sain aikoinaan palkkaa 11 puntaa viikossa. Tästä syystä parturit ja kampaajat ovat omistautuneita hiuksille, erittäin intohimoisia. Ja minä halusin ratkaista takkuuntuvien hiusten ongelman, Pulfrey kertoo.

Ensin 30 vuotta alalla ollut mies kehitti oman tekniikkansa, jolla hän aukoi takkuja epätavallisin keinoin sormin ja kamman avulla.

- Tavallinen harjaaminen ei vain toiminut, eivätkä myöskään pelkät kammat. Ajattelin, että olisiko ne mahdollista yhdistää.

Pian hän alkoi kehittää hiusharjaa, joka selvittäisi takut hiuksia venyttämättä tai katkomatta. Täysin uudenlaisessa tuotteessa yhdistyivät Pulfreyn tietämys hiuksista ja hänen ystävänsä osaaminen muovista. Kolmen vuoden kehittelyn jälkeen tuote oli valmis.

- Olin itsekin häikäistynyt, kun sain suunnittelemani tuotteen käteeni, Pulfrey kertoo nyt jo klassikoksi nousseesta harjastaan, jonka koko maailma tuntee nimellä Tangle Teezer.

Tyrmäys tv-sarjassa

Vuonna 2007 Pulfrey esitteli ideaansa Britannian Leijonan luola -ohjelmassa, mutta sijoittajat tyrmäsivät ajatuksen mullistavasta hiusharjasta. Hiusstylistillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa ilman sijoittajien tukea ja käyttää keksintöönsä kaikki omaisuutensa.

- Mutta testasin harjaani salongissa, jossa työskentelin. Aika pian huomasin, että naiset alkoivat pihistää harjoja. En tiennyt mitään kuluttajien tottumuksista, mutta se oli aika selkeä viesti.

Pian hän irtisanoutui työstään ja pisti kaikkensa harjansa kehittelyyn. Sana kiiri stylistien kautta asiakkaille, mutta lopullinen läpimurto tapahtui 2008 kun brittiläinen jättimäinen Boots-apteekkiketju otti tuotteen valikoimiinsa.

- Tuntuu hienolta, että suunnittelu ja valmistus tehdään edelleen kokonaan Iso-Britanniassa. Olen myös ylpeä palkinnoista, joita olemme saaneet, kuten kaksi Queen's Award -tunnustusta.

Arvostetun Queen's Award Innovation -palkinnon voi saada mikäli on onnistunut parantamaan ihmisten elämää keksinnöllään. International trade -palkinnon saa taas tarkkojen vientikriteerien täytyttyä. 2012 ja 2014 saatujen tunnustusten yhteydessä Pulfrey pääsi tapaamaan tietenkin kuningatar Elisabethiä, jota hän kuvailee herttaiseksi.

- Prinsessa Alexandra, Elisabethin serkku, oli myös Buckinghamin palatsissa ja meillä oli oikein hauska juttutuokio. Sen päätteeksi hän kysyi voisinko lähettää muutamia harjoja. Että pistät siihen vaan Prinsessa Alexandra, Buckingham Palace. Kyllä ne tulevat perille, Pulfrey nauraa.

- Myös prinsessa Beatrice kertoi hiljattain Tatler-lehdessä, että ei voi elää ilman harjaani! Mutta tiesin jo muutenkin, että hän on fani.

Menestyksen nurja puoli

Nykyään Tangle Teezereitä valmistetaan 250 000 kappaletta kuukaudessa ja viime toukokuussa harjoja oli lähtenyt maailmalle 65 maahan jo 10 miljoonaa. Satamakaupungista maailmalle ponnistanut Pulfrey kertoo elämänsä muuttuneen innovaationsa myötä täysin, mutta Lontoon kaduilla hän saa kulkea rauhassa.

- Tätä tahtia näyttää siltä, että kasvumme kolminkertaistuu ensi vuonna. Olen ollut hyvin menestynyt, mutta en todellakaan ryhtynyt bisnesmieheksi rikastuakseni. Minähän vain suunnittelin hiusharjan! Mutta sen voin sanoa, että menestyksen mukana tulee myös iso vastuu."

http://www.iltalehti.fi/hiukset/2014102718782724_ht.shtml

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta ekan sivun muutamaan viestiin viitaten, niin miksi ihmeessa pienten lasten tukkaa ei saisi kasvattaa? Mua ihmetyttää, että miksi kaikilla pikkutytöillä pitää aina olla polkkatukka....

Vierailija
84/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Tangle teezerin reilut 2 vuotta sitten enkä ole sen jälkeen normiharjoihin koskenutkaan. Hiukset oli tuolloin pitkät (täs hiljattain leikkasin polkkatukan ja lettiä lähti 40cm pätkä) ja toi harja oli todellakin mun pelastus. Harjaus ei satu eikä mene ikuisuutta selvittää takkuja. Nyt on polkkatukka (ylikasvanut) ja tykkään edelleen käyttää tangle teezeria, istuu käteen ja on nopea. Ja voi märätkin hiukset nopesti harjata ilman tuskaa.

Vierailija
85/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:00"]

Sillä ei satu kun mun reuhkaa harjaa. Just eilen lainasin kaverin tavallista harjaa saunan jälkeen ku oma jäi kotiin. Ai saaaakeli ku se repii

[/quote]

Repii kai, kun märkää tukkaa ei saisi harjata ollenkaan. Sitten ihmetellään, kun on niiiin ohut tukka kaikilla suomalaisilla.

Vierailija
86/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:00"]

Sillä ei satu kun mun reuhkaa harjaa. Just eilen lainasin kaverin tavallista harjaa saunan jälkeen ku oma jäi kotiin. Ai saaaakeli ku se repii

[/quote]

Repii kai, kun märkää tukkaa ei saisi harjata ollenkaan. Sitten ihmetellään, kun on niiiin ohut tukka kaikilla suomalaisilla.
[/quote] Tangle Teezerillä voi harjata myös märkää tukkaa sillä se ei venytä hiusta niin kuin normaali harja.

Vierailija
87/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:02"]Mun 3-vuotiaalla on luonnonkihara tukka ja ilman tangle teezeriä olisi varmaan jouduttu leikkaamaan jo siiliksi. Tuolla onnistuu harjaaminen ilman tappelua. Ja tyttö treenaa nyt itse harjaamista, ja tuolla harjalla sekin sujuu hyvin.
Mun nähdäkseni juju on joustavissa harjaksissa, joiden ansiosta harja ei tukista. Silti se selvittää takut.
[/quote] Voi herranjestas... annatko vauvasi kasvattaa hiuksiaan?
[/quote]

Vauvan?

Vierailija
88/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 08:36"]Kuka selvittää hiuksia märkänä? Nehän kärsii siitä. Itse harjaan ne vasta kuivana.

TT ei sovi mulle, kuohkii vain pintaa, ei yllä päänahkaan asti. Mut hyvä, jos jolkekin sopii.

Sitä paitsi takkuja ei kannata vetää ylhäältä alas vaan pidentää vetoja latvasta alkamaan ylempää, sitä mukaa kuin takku aukeaa.
[/quote] Siis jos takkuiset pestyt hiukset antaa kuivua ja sen jälkeen harjaa niin nehän menee ihan karseeseem koppurakuiva kuntoon!! Miten joku voi harjata kuivia hiuksia? Nehän on kuin kuivaa heinää katkoisi. Ap
[/quote]

Miten kuivat hiukset sulla oikein on jos ne on kuin kuivaa heinää?

Vierailija
89/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro nyt vaa ap vielä kerran kuinka tangle teezer ei sovi sun hiuksille... TAJUTTIIN JO.

Vierailija
90/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:56"]En tiedä, onko se jotenkin parempi. Haluaisin kuitenkin tangle teezerin, koska hiukset eivät tartu siihen. Tavallinen hiusharja on aina kovin hankala putsata harjauksen jälkeen, kun hiukset tarttuvat piikkien ja alustan välisiin rakoihin ja se alusta kerää pölyä.
[/quote]
Ehkä sen takia tuntuukin, että tangle teezerillä lähtee enemmän hiuksia, kun ne ei jää siihen hiusharjaan kiinni.

Vierailija
91/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No turha tästä on vängätä. Se on ihan hiustyypistä, paksuudesta jne kiinni sopiiko vai ei.

Vierailija
92/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:07"]Vitsit ap sä olet aggressiivinen. Kysyt kysymyksen etkä voi hyväksyä kuin vain yhdenlaisia vastauksia jotka ovat samaa mieltä kanssasi. Ja sitten tämä kommenttiketju jossa ensin joku ilmoittaa että TT sopii hänelle hyvin, jonka jälkeen alat vain jankkaamaan vastaan että ei varmasti sovi. Vittu hyväksy se että jotkut tykkää TT:stä, jotkut ei. Ei se tarkoita että kun sinun käyttäjäkokemuksesi oli huono (ja sinulla on joku pakkomielle että hiukset pitäisi harjata märkinä wtf) että muilla olisi ollut yhtä huono kokemus. Ps. Minulla ei ole TT:tä, enkä välttämättä edes hanki mutta vaan sapettaa miten huonot keskustelutaidot joillakin on.
[/quote] En ole se joka on kommentoinut tänne jotain jankkaamisia. Ei ole pakkomielletä hiusten märkänä harjaamiseen, itse en voisi vain kuvitellakaan että hiukset jätettäisiin pesun jäljiltä takkuisina kuivumaan koppuroiksi ja vasta sitten harjaisin. Kun levitän shampoota ja vatkaan näin hiuksia, ke menevät takkuun vaikka laittaisin hoitoainetta. Siksi en vaan voi olla harjaamatta heti pesun jälkeen, hiukset menisivät todella huonoon kuntoon. Onko sinusta siis outoa ja epänormaalia tehdä kuin minä, koska sinä et tee ja mielestäsi se on pakkomielle? Onko sinulla sitten pakkomielle hiusten kuivana harjaamiseen? Miksi pidät mielipiteiden osoittamista agressiivisena? Siksikö, että sinä et tee samoin? Ap

Vierailija
93/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:07"]Vitsit ap sä olet aggressiivinen. Kysyt kysymyksen etkä voi hyväksyä kuin vain yhdenlaisia vastauksia jotka ovat samaa mieltä kanssasi. Ja sitten tämä kommenttiketju jossa ensin joku ilmoittaa että TT sopii hänelle hyvin, jonka jälkeen alat vain jankkaamaan vastaan että ei varmasti sovi. Vittu hyväksy se että jotkut tykkää TT:stä, jotkut ei. Ei se tarkoita että kun sinun käyttäjäkokemuksesi oli huono (ja sinulla on joku pakkomielle että hiukset pitäisi harjata märkinä wtf) että muilla olisi ollut yhtä huono kokemus. Ps. Minulla ei ole TT:tä, enkä välttämättä edes hanki mutta vaan sapettaa miten huonot keskustelutaidot joillakin on.
[/quote] En ole se joka on kommentoinut tänne jotain jankkaamisia. Ei ole pakkomielletä hiusten märkänä harjaamiseen, itse en voisi vain kuvitellakaan että hiukset jätettäisiin pesun jäljiltä takkuisina kuivumaan koppuroiksi ja vasta sitten harjaisin. Kun levitän shampoota ja vatkaan näin hiuksia, ke menevät takkuun vaikka laittaisin hoitoainetta. Siksi en vaan voi olla harjaamatta heti pesun jälkeen, hiukset menisivät todella huonoon kuntoon. Onko sinusta siis outoa ja epänormaalia tehdä kuin minä, koska sinä et tee ja mielestäsi se on pakkomielle? Onko sinulla sitten pakkomielle hiusten kuivana harjaamiseen? Miksi pidät mielipiteiden osoittamista agressiivisena? Siksikö, että sinä et tee samoin? Ap
[/quote]

Edelleen toi "kuivumaan koppuroiksi" ihmetyttää. Kannattaa vaihtaa shampoota ja hoitoainetta jos noin käy. Kyllä mulla ainakin kuivat hiukset on pehmeät.

Vierailija
94/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis.. minä ostin jo vuonna 2008 kun ekat sinettipidennykset laitettiin päähäni S-MARKETISTA vastaavanlaisen hiusharjan kuin tangle. Eli on semmonen erilainen se harjaosa. Maksaa ehkä 4 euroa. Kaikki on varmaa nähny. Oranssi pohja. Sillä on tosiaan menty jo 6 v ja en vaihtas

Vierailija
95/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:22"]Mä voin sanoa että olen fani enkä enää käytä muita harjoja hiusten selvittämiseen pesun jälkeen. 
[/quote] Niinpä niin. Eihän sillä selvitä erkkikään hiuksiaan pesun jälkeen.
[/quote]

Mitä helvettiä? :D Mulla on keskipaksu pitkä polkka ja todellakin setvin suunnilleen yksillä vedoilla hiukset suoraan suihkun jälkeen selviksi teezerillä (muilla harjoilla pitää olla vähän varovaisempi ja aloittaa harjaaminen latvoista). Jos sulla on karhea ja käkkärä hiuslaatu, jota ei selvitetä helposti, ei se tarkoita, että kaikki täällä valehtelisivat. Miksi ihmeessä kukaan edes jaksais valehdella täällä jostain hiustenharjauskokemuksistaan?

Vierailija
96/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:22"]Mä voin sanoa että olen fani enkä enää käytä muita harjoja hiusten selvittämiseen pesun jälkeen. 
[/quote] Mulla lähtee tanglerilla enemmän hiuksia kuin normaalilla, alspeukuista päätellen jotkut eivät hyväksy sitä että minulla on tällainen tilanne. Siis jos sulla on paljon takkuja pesun jälkeen niin tanglerilla kun yhden kerran vetäset niin on suora litteä ja kiiltävä tukka?! Ap

Vierailija
97/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:55"] [quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 19:54"]Mulla on pitkät ja paksut hiukset, ja Tangle Teezer on hellävarainen ja nopea selvittämään takut. Ei puhettakaan, että muilla harjoilla tai kammoilla voisin vetää hiusten läpi ylhäältä alas jumiutumatta takkuun, Tangle Teezerillä voin. [/quote] Seliseli. [/quote] Vastasin aloituksen kysymykseen. Mulla ei ole mitään oma lehmä ojassa -syytä kehua Tangle Teezeriä. Miksi puhuisin puuta heinää? Olet outo. [/quote] Ai, ihan hiustenpesunkin jälkeen voi yhden kerran ylhäältä alas ilman mitään takkuja ja valmis? Hekoheko.

[/quote]

Sanoin että mulla on paksut hiukset, eli tietenkään yhteen vetoon ei saa koko hiusmäärää ängettyä. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Jos et tykkää Tangle Teezeristä, älä käytä sitä. Ei tämä sen vaikeampaa ole.
[/quote] Onko sulla lukihäiriö? Tarkoitan, että jos vedät kerran hiusten pesun jälkeen ylhäältä alas niin ei mitään ongelmia, takkuja jne? Mulla hiuksia vaan lähtee ja kuivattaakin.

Vierailija
98/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:02"]Mun 3-vuotiaalla on luonnonkihara tukka ja ilman tangle teezeriä olisi varmaan jouduttu leikkaamaan jo siiliksi. Tuolla onnistuu harjaaminen ilman tappelua. Ja tyttö treenaa nyt itse harjaamista, ja tuolla harjalla sekin sujuu hyvin.
Mun nähdäkseni juju on joustavissa harjaksissa, joiden ansiosta harja ei tukista. Silti se selvittää takut.
[/quote] Voi herranjestas... annatko vauvasi kasvattaa hiuksiaan?
[/quote]

En ole lainaamasi, mutta kaljunako se vauva pitäisi pitää? Eli ainakin minä annan vauvani kasvattaa hiuksia.
[/quote] No, pitkien hiusten ja kaljun välissä on monta muutakin vaihtoehtoa.

Vierailija
99/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:22"]Mä voin sanoa että olen fani enkä enää käytä muita harjoja hiusten selvittämiseen pesun jälkeen. 
[/quote] Niinpä niin. Eihän sillä selvitä erkkikään hiuksiaan pesun jälkeen.

Vierailija
100/101 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on olevinaan parempi koska se on muotivillitys, pian se unohtuu kuten muutkin villitykset.

Itse olen aina käyttänyt luonnonharjasharjaa, ei revi tukkaa eikä maksa paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi