Abortti vai vauva - auttakaa :'(
Elämäni vaikein ja kamalin päätös edessä huomenna. Minulle on varattu aika kaavintaan huomisaamuksi. En vain tiedä pystynkö siihen. Olen 28 vuotias nainen, jonka ei pitänyt koskaan hankkia omia lapsia. Parisuhde oli ja on tunnekuollut, yhteistä tulevaisuutta ei ilman lasta olisi enää kestänyt pitkään. Seksiä oli n. kerran kahdessa kuussa. Ja siitä sitten varmoilla päivillä sai tämä lapsonen alkunsa. Olen rv 11, mutta en tunne alkiota kohtaan mitään muuta kuin pelkoa ja ahdistusta. Joudun syömään rauhoittavia ja nukahtamislääkkeitä. Kävin viime perjantaina ultrassa, jossa todettiin kaiken olevan normaalisti, alkion sydän löi hurjaan tahtiin jne. Olen terve, OLIN tasapainoinen järkevä työssäkäyvä ihminen ennen tätä raskausuutista. En pidä vauvoista enkä raskaana olemisesta. Tuntuu, että elämäni päättyisi vauvan syntymään. En siis rakasta miestäni, nykyään lähinnä inhoan ja haluaisin muuttaa pois mikäli en olisi raskaana. Tuntuu vain ihan hirveältä pysäyttää alkion sydän ja tappaa viaton lapsi. Mutta raskauden jatkaminenkin tuntuu kuolemantuomiolta minulle. Olen todella eläinrakas ja pidän lapsista pieninä annoksina, mutta olen aina tuntenut ns. vauvainhoa. Tämä on elämäni hirvein ja vaikein päätös. Haluaisin abortin, mutta entä jos jään katumaan ja syyttelemään itseäni vauvan sydämen pysäyttämisestä. Olen taipuvainen ajattelemaan asioita tunteella enkä järjellä. Miten tästä voi selvitä hyppäämättä kerrostalon katolta?
Kommentit (145)
Varmoilla päivillä? Kyllä suututtaa. Tätäkö se ehkäisy sitten on ? Ei ihme, että näitä yllätyksiä sattuu.
Luonne ja persoonallisuus voivat jossain määrin muuttua elämän aikana. Temperamentti on synnynnäinen ja pysyvä. Se ja moni muu asia on jo pienessä alkiossa valmiina. Alkio on jo ihminen, vaikka onkin ihan alussa. Kaikella on alku ja loppu. Vaikea sanoa missä vaiheessa ihminen on täysin valmis, koska kehitystä tapahtuu koko ajan. Mitään solumöykkyä kohdussa ei ole. Niin ja en ole uskovainen, mutta en kiellä tosiasioita.
Ei jumalauta onko tää joku sama ihminen ku tehtailee näitä vähän väliä!!! Kohta tulee tänne sanomaan että kävi keskeytyksessä ja kaduttaa... arrgggghhh näitä ihmisiä
Minulla on kolme aborttia ennestään tehty ja huomenna neljäs.
Helppoo kun heinän teko , eikä tunnu missään.
Toimenpide se on siinä missä joku leikkauskin.
Äitini synnytti hetki sitten 7 lapsen. Hän on jo yli 40-vuotias. Hän teki kaikkensa että saisi keskenmenon, hän rääkkäsi itseään ja meni jopa lääkäriin ottamaan mahaan piikin millä vauva tulisi ulos, mutta mitään ei tapahtunut. Pikkusiskoni siis syntyi, ja äitini sanoi mulle että olisi katunut koko lopun ikänsä jos olisi tehnyt abortin. Sinuna miettisin monta kertaa mitä teet, koska jälkeenpäin sua voi kaduttaa..Paljon tsemii sulle!